In de Vier Seizoenen reeks 18 Lente 2020
-
Muddy Maddy - Lid geworden op: 30 okt 2015, 07:56
Goede morgen seizoentjes,
ventje heeft gisteren een accident gehad met de frietpot. het vet was ranzig geworden en hij wilde dat overgieten maar omdat er geen plaats was in de afwasbak ( die was vol met borden en bestek) heeft hij hem ernaast willen zetten en natuurlijk kletste die fles om en alles op een propere vloer.
als hij op boodschap gaat, ga ik met wat water en dreft even een mop in de keuken doen, al het droog is zie ik dan wel weer wat ik er aan moet doen.
Zijn humeur is nog onder het vriespunt. hij kwam om 5 uur vragen of ik nog naar beneden kwam, keek ondertussen verder naar zijn film zonder te vragen wil je iets anders. ik wist dus waar die klepel hangt.
heb dan een soepje gegeten en een droog worstje. Hij was gisteren ook al niet content dat moeder om 10 u 30 belde en hij moest zeggen dat ik er nog in lag.
das ouder worden zeker en nog hele dagen Brussel aan je oren te hebben? Ik weet het niet, maar het maakt me niet blij. was vanmorgen ook beeld maar geen klank. dat was bij ons thuis nogal dikwijks het geval met moeder. Zou het me niet mogen aantrekken maar ja. De taxi chauffeur die me terug bracht gaf ventje gelijk: voor sommigen is het een jaar te veel.
kaartje is gemaakt geraakt en op tijd bij de bestemmelinge. vandaag een tandje bij steken en een paar in reserve maken.
vandaag een beetje rondneuzen waar de stansmappen voor kerst goedkoop zijn want dit jaar heb ik er 65 te maken. in augustus is dat een aankoop. moet minstens 2 pakken hebben want ik heb er hier nog enkele bladen liggen.
Morgen alleen op boodschap als er vandaag geen chinees eten op tafel komt, haal ik een pak bami met ei en ham, en doe er currysaus bij en stukjes kip. ook naar de boekhandel die in grote letters schrijft dat er cash betalingen mogen gebeuren. hoe moet ik anders de lotto uitbetalen zei hij tegen ventje. de vrouw van de beenhouwer vroeg naar mij want ventje dacht verkeerdelijk dat ik verleden week dinsdag geweest was. Is dat een teken dat ze me mist?
Clive: ik zie het ook zo voor me zonder dat je zou gezegd hebben dat de tunnel openstond op de hondenschool. jij gaat vrijdag onder het mes, ik weet dan wat ze met me gaan aanvangen. ventje is wel een beetje boos omdat ten eerste de datum weer niet past en ik hem vertelde dat koppels ook 1, 5 meter uit elkaar moeten zitten ook op consult. vandaar dat hij in de parkeergarage gaat zitten wachten. wel niet als het een behandeling betreft. ik hoop dan op Juni dan is die een maand in verlof. ventje kan/ mag dan mee naar de dagkliniek. het spijt me te horen van die nachtmerrie met aannemers. ik zou buurman ook nooit meer aan iemand aanbevelen.
Oma C: ik stond gisteren op tijdens het telefoontje en moeder hoorde m'n knie kraken. die heeft weer last waar ze de meeste aders hebben uitgehaald voor de bypasses. die zwelt op bij het minste. haar dokter zegt dat dat normaal is
Wilde eend: het is inderdaad geen bbq weer en waarschijnlijk op ventjes verjaardag ook niet dus hebben wel al een plan B. Of de Boodschap van de wijkagent is luid en duidelijk doorgedrongen.
laten we hopen op dat laatste.
Anjelier: nog meer tegels. is het niet het grondwater dat ze naar boven 'steekt'? dat is het eerste waar ik aan denk. ik heb dat een beetje in van papa. En een boomwortel is zeker onmogelijk?
Als ze openbreken zal je het eigenlijk pas weten. dat was ook zo met het lek van de verwarming bij moeder en het lekkende plat dak ( door werken van haar buurvrouw) Bij dat laatste zei die dat papa nog een brief van de notaris heeft ondertekend. moeder geloofd dat niet want een loonfiche uithalen was er al te veel aan. De madam van familie hulp keek maar vreemd toen hij weigerde die fiche mee te geven. zij had daar geen zaken mee zei hij. ( hij was dan al vrij erg ziek en had veel pijn)
Vandaag ballen in tomatensaus, morgen ga ik als er ten minste niet te veel pollen zijn zelf iets gaan halen. en fruit bij den Don Juan. ik ga een keer op wish kijken voor een fruitschaal.
Verder vandaag lezen ( het is eindelijk gelukt om beneden te lezen! doordat ventje die film ten einde wilde bekijken) of naar DS9 kijken en in de middag naar een herhaling van de buurtpolitie en zot van koken en onvermijdelijk het nieuws waar dat ik zo moe ben.
morgen het vervolg van Bride en prejustice. denk dat 1 koppel de eindmeet zal halen. Ons moeder zal weer iets hebben om over te kunnen praten. ( ik kijk niet naar soaps)
Fijne dag en keep Safe!
ventje heeft gisteren een accident gehad met de frietpot. het vet was ranzig geworden en hij wilde dat overgieten maar omdat er geen plaats was in de afwasbak ( die was vol met borden en bestek) heeft hij hem ernaast willen zetten en natuurlijk kletste die fles om en alles op een propere vloer.
als hij op boodschap gaat, ga ik met wat water en dreft even een mop in de keuken doen, al het droog is zie ik dan wel weer wat ik er aan moet doen.
Zijn humeur is nog onder het vriespunt. hij kwam om 5 uur vragen of ik nog naar beneden kwam, keek ondertussen verder naar zijn film zonder te vragen wil je iets anders. ik wist dus waar die klepel hangt.
heb dan een soepje gegeten en een droog worstje. Hij was gisteren ook al niet content dat moeder om 10 u 30 belde en hij moest zeggen dat ik er nog in lag.
das ouder worden zeker en nog hele dagen Brussel aan je oren te hebben? Ik weet het niet, maar het maakt me niet blij. was vanmorgen ook beeld maar geen klank. dat was bij ons thuis nogal dikwijks het geval met moeder. Zou het me niet mogen aantrekken maar ja. De taxi chauffeur die me terug bracht gaf ventje gelijk: voor sommigen is het een jaar te veel.
kaartje is gemaakt geraakt en op tijd bij de bestemmelinge. vandaag een tandje bij steken en een paar in reserve maken.
vandaag een beetje rondneuzen waar de stansmappen voor kerst goedkoop zijn want dit jaar heb ik er 65 te maken. in augustus is dat een aankoop. moet minstens 2 pakken hebben want ik heb er hier nog enkele bladen liggen.
Morgen alleen op boodschap als er vandaag geen chinees eten op tafel komt, haal ik een pak bami met ei en ham, en doe er currysaus bij en stukjes kip. ook naar de boekhandel die in grote letters schrijft dat er cash betalingen mogen gebeuren. hoe moet ik anders de lotto uitbetalen zei hij tegen ventje. de vrouw van de beenhouwer vroeg naar mij want ventje dacht verkeerdelijk dat ik verleden week dinsdag geweest was. Is dat een teken dat ze me mist?
Clive: ik zie het ook zo voor me zonder dat je zou gezegd hebben dat de tunnel openstond op de hondenschool. jij gaat vrijdag onder het mes, ik weet dan wat ze met me gaan aanvangen. ventje is wel een beetje boos omdat ten eerste de datum weer niet past en ik hem vertelde dat koppels ook 1, 5 meter uit elkaar moeten zitten ook op consult. vandaar dat hij in de parkeergarage gaat zitten wachten. wel niet als het een behandeling betreft. ik hoop dan op Juni dan is die een maand in verlof. ventje kan/ mag dan mee naar de dagkliniek. het spijt me te horen van die nachtmerrie met aannemers. ik zou buurman ook nooit meer aan iemand aanbevelen.
Oma C: ik stond gisteren op tijdens het telefoontje en moeder hoorde m'n knie kraken. die heeft weer last waar ze de meeste aders hebben uitgehaald voor de bypasses. die zwelt op bij het minste. haar dokter zegt dat dat normaal is
Wilde eend: het is inderdaad geen bbq weer en waarschijnlijk op ventjes verjaardag ook niet dus hebben wel al een plan B. Of de Boodschap van de wijkagent is luid en duidelijk doorgedrongen.
laten we hopen op dat laatste.
Anjelier: nog meer tegels. is het niet het grondwater dat ze naar boven 'steekt'? dat is het eerste waar ik aan denk. ik heb dat een beetje in van papa. En een boomwortel is zeker onmogelijk?
Als ze openbreken zal je het eigenlijk pas weten. dat was ook zo met het lek van de verwarming bij moeder en het lekkende plat dak ( door werken van haar buurvrouw) Bij dat laatste zei die dat papa nog een brief van de notaris heeft ondertekend. moeder geloofd dat niet want een loonfiche uithalen was er al te veel aan. De madam van familie hulp keek maar vreemd toen hij weigerde die fiche mee te geven. zij had daar geen zaken mee zei hij. ( hij was dan al vrij erg ziek en had veel pijn)
Vandaag ballen in tomatensaus, morgen ga ik als er ten minste niet te veel pollen zijn zelf iets gaan halen. en fruit bij den Don Juan. ik ga een keer op wish kijken voor een fruitschaal.
Verder vandaag lezen ( het is eindelijk gelukt om beneden te lezen! doordat ventje die film ten einde wilde bekijken) of naar DS9 kijken en in de middag naar een herhaling van de buurtpolitie en zot van koken en onvermijdelijk het nieuws waar dat ik zo moe ben.
morgen het vervolg van Bride en prejustice. denk dat 1 koppel de eindmeet zal halen. Ons moeder zal weer iets hebben om over te kunnen praten. ( ik kijk niet naar soaps)
Fijne dag en keep Safe!
Cats Rule!
-
clive - Lid geworden op: 31 okt 2015, 07:15

Goedemorgen Seizoentjes,
Ik ben al terug van de huisarts. Alle pré- operatieve onderzoeken zijn gedaan, ECG en bloedprik en opnameboekje is nu volledig ingevuld.
Deed me plezier dat jullie moesten lachen met Matice zijn kuur op de hondenschool, een lach is nog altijd beter dan een traan. Het was dan ook wel een komisch zicht. Zijn tunnel is hier opgeruimd omdat het regent.
Het regent serieus, maar dat mag ook wel. Manlief had me gebracht naar de huisarts. Moest daar al om 08.00H zijn. Morgen naar de kapper, woensdag staat nog niets op, donderdag naar de tandarts en vrijdag dan naar het ziekenhuis. Mijn week is aardig gevuld.
Ik ga als ik geopereerd ben voor een keertje de glazenwasser laten komen. Dat de ramen terug proper zijn.
Maar ga daar mee wachten tot de airco geïnstalleerd is.
Hoorde op de radio dat er sommige cafés om middernacht zijn open gegaan tot 01.00H. Ga daar nog een tijdje wegblijven denk ik zo. Manlief zei gisteren dat hij wel de restaurantbezoekjes gemist had. Niet dat we dat zoveel doen, maar toch.
Zo, ga eens beginnen met het HH. Gisteren weinig gedaan na de hondenschool. Matice was moe en ik ook.
Ik ga niet alle namen noemen, maar wens iedereen een mooie maandag, zonder ongemakken en zonder gepieker. Liefs aan jullie allen en een dikke knuffel.
-
Oma-C - Lid geworden op: 20 jun 2010, 15:55

Goede morgen, heb net een afspraak
kunnen maken met de huisarts voor
een nuchtere bloedafname,
mag vrijdag a.s. om 8 u 20 daar zijn
niet te vroeg komen en met een mondmasker
Dat heb je nu constant nodig dus ja...
Ik wens jullie allemaal een fijne dag
en zo weinig mogelijk zorgen
M-M dat frietvet zal geen leuk jobke zijn
om op te ruimen... sterkte
clive jij bent al verder met je doktersbezoek
sterkte deze week
“Het leven draait niet om wat je overkomt, maar hoe je ermee omgaat" 
-
anjelierken - Lid geworden op: 16 feb 2017, 17:29
Hallo iedereen,
MM: bedankt voor het meedenken, wij denken niet dat het grondwater is, want we wonen op een zandgrond.En een boomwortel ook eigenlijk niet, de bomen staan een eindje van ons huis vandaan.Normaal gezien ging er deze week iemand komen voor water te detecteren.
Ben deze morgen al naar de tandarts geweest en moet over 2 weken terug voor een oude vulling te hernieuwen.Moet ook een nieuwe tandpasta gebruiken van bij de apotheker, mijn tanden worden gevoelig.De apotheker vertelde dat als je je tanden poetst , je niet moet spoelen, met geen enkele tandpasta
.Je neemt maar een kleine beetje tandpasta ter grootte van een erwt, poetsen en gewoon uitspuwen, niet spoelen, anders gaat de goede werking van de tandpasta verloren.Had dat nog nooit gehoord.Vanaf nu ga ik dat ook zo doen, op de bijsluiter stond het ook vermeld.We zijn nooit te oud om te leren hé
.
Dames, tot morgen allemaal.
MM: bedankt voor het meedenken, wij denken niet dat het grondwater is, want we wonen op een zandgrond.En een boomwortel ook eigenlijk niet, de bomen staan een eindje van ons huis vandaan.Normaal gezien ging er deze week iemand komen voor water te detecteren.
Ben deze morgen al naar de tandarts geweest en moet over 2 weken terug voor een oude vulling te hernieuwen.Moet ook een nieuwe tandpasta gebruiken van bij de apotheker, mijn tanden worden gevoelig.De apotheker vertelde dat als je je tanden poetst , je niet moet spoelen, met geen enkele tandpasta
-
Helena van Troje - Lid geworden op: 15 apr 2006, 17:07
Dat zie ik nog niet zitten dat niet uitspuwen van tandpasta, Anjelier.
Ik heb al heel mijn leven nooit meer dan een beetje tandpasta op mijn tandenborstel gesmeerd.
In elk geval misschien van nu om de zes maand naar de tandarts, dat geeft heel veel in het behoud van je tanden als je tandvlees begint weg te trekken.Had ik dat maar gedaan in de tijd.
Sinds ik naar een nieuwe jongere tandarts ga heb ik na acht jaar nog steeds die drie eigen tanden.
Was ik vroeger overgestapt ik had er waarschijnlijk nog meer gehad.
Maar bij de overstap waren ze niet meer te redden.
Tanden één grote miserie. En niet eerlijk!
Ik heb altijd heel trouw mijn tanden gepoetst zoals het hoort.
Mijn zus die er de kantjes van af liep en een beetje tandpasta opat opdat ze naar munt zou ruiken die heeft nog al haar eigen tanden.
Nog absoluut niets gedaan vandaag. Moet kunnen denk ik dan.
Een mens kan bezig blijven in huis en tuin.
Nog een mooie namiddag en avond gewenst iedereen.
Ik heb al heel mijn leven nooit meer dan een beetje tandpasta op mijn tandenborstel gesmeerd.
In elk geval misschien van nu om de zes maand naar de tandarts, dat geeft heel veel in het behoud van je tanden als je tandvlees begint weg te trekken.Had ik dat maar gedaan in de tijd.
Sinds ik naar een nieuwe jongere tandarts ga heb ik na acht jaar nog steeds die drie eigen tanden.
Was ik vroeger overgestapt ik had er waarschijnlijk nog meer gehad.
Maar bij de overstap waren ze niet meer te redden.
Tanden één grote miserie. En niet eerlijk!
Ik heb altijd heel trouw mijn tanden gepoetst zoals het hoort.
Mijn zus die er de kantjes van af liep en een beetje tandpasta opat opdat ze naar munt zou ruiken die heeft nog al haar eigen tanden.
Nog absoluut niets gedaan vandaag. Moet kunnen denk ik dan.
Een mens kan bezig blijven in huis en tuin.
Nog een mooie namiddag en avond gewenst iedereen.
-
hallo allen,
Ik heb voor de middag een blokje rond gewandeld
en rode bietjes en een worstje meegebracht
dat was lang geleden,
Net voor ik thuis kwam was de eerste stortbui er
Ik had net niet de paraplu nodig
Deze namiddag nog een paar goeie buien gehad,
De natuur is er heel blij mee
ik vond er wel
een frisse wind zitten, en het was 16° bij de apotheek
Voor alle seizoentjes een gezellige avond en
een goeie nachtrust later, tot morgen...
Sterkte wie het kan gebruiken

Ik heb voor de middag een blokje rond gewandeld
en rode bietjes en een worstje meegebracht
dat was lang geleden,
Net voor ik thuis kwam was de eerste stortbui er
Ik had net niet de paraplu nodig
Deze namiddag nog een paar goeie buien gehad,
De natuur is er heel blij mee
een frisse wind zitten, en het was 16° bij de apotheek
Voor alle seizoentjes een gezellige avond en
een goeie nachtrust later, tot morgen...
Sterkte wie het kan gebruiken

-
Goede morgen seizoentjes,
't is ne vroege vandaag want ik ben mee opgestaan met ventje. ik had het ijs en ijskoud en mijn voeten hebben heel de nacht niet eens warm gehad. van zodra de deken erop lag moest die er weer af. en ik moest ook dringend plassen. dat ik dus niet goed geslapen heb is een understatement.
ventje was gisteren bijna heel de dag enorm viesgezind. Zijn collega begreep dat. ze zei net niet tegen hem dat het voor mij ook geen pretje is. vandaag ziet hij haar en kan haar verjaardagskaartje geven. ik had het op zijn toetsenbord neergelegd. Hij heeft eten mee, en hopelijk geen bagger van Brussel vandaag want dan is het vanavond beeld zonder klank en gsmspelletjes doen die dan mij de draad van wat verteld wordt op tv doet kwijtraken en juist daarom heb ik ondertitels nodig. Vooral als er Nederlands gesproken wordt in bv ' steenrijk- straatarm'.
Met Engels filter ik de geluiden eruit vooral als die 8-ball op de gsm speelt. de boerderij en klondike liedjes en bijhorende geluiden ken ik van buiten. nu ook nog die van gardenscapes en 8-ball gewoon worden.
Nederlandse vrienden stuurden me een mailtje om te weten wat er gaat gebeuren, maar dat weet ik vrijdag pas.
ik heb gevraagd wanneer ventje naar de chinees gaat afhalen en kreeg als antwoord: pas als die bankcontact heeft.
ik zal dan nog lang mogen wachten.
gisterenavond gaan slapen en de dweil aan de voordeur lag recht. deze morgen in een hoopje. Wie, och, wie zou de dader zijn?
ik heb gisterenavond gelezen tot mijn lampje leeg was en dan kon ik de film gewoon meezeggen.
' Smokey and the bandit' met wijlen Burt Reynolds.
De postauto met de kranten stopte hier nogal erg bruuks. ( en ik denk niet dat de krant ongeschonden in de bussen zit)
ik had gehoopt op toch wat zon. moet nog naar de dokterspraktijk om een voorschriftje te vragen.
had nu gisterenavond pijn in mijn borststreek, zo in het midden. als ik me terug op mijn rug draaide ebde dat weg. Stress zeker? En dat is dan voor vrijdag notabene.
Ondanks dat ik het ijs en ijs koud had heb ik toch een paar opvliegers gehad. Ventje zei het raam dicht te doen, maar vanaf donderdag geven ze weer mooi weer uit en dan heb ik zeker 's nachts frisse lucht nodig.
lawaai van andersgekleurde kinderen of niet. 't was gisterenavond weer het geval. die trekken zich van niets aan. School of geen school. En ze wonen hier niet. Dat zijn er van de zijstraat. Dat moet want anders hebben zij overlast van hun eigen kroost.
Collega met corona smste ventje dat haar nicht die in oostende werkt, denkt dat ze de boel gaan sluiten en heel de zooi naar zeebrugge verhuisd. het enige dat ventje weet is dat ze de aankoop facturen van de nederlandse kant van de cateringschool gaan splitten. aan de andere kant is het natuurlijk weer brussel die beslist. en de een weet niet van de ander.
heb weer een vreemde droom gehad, nu speelde het appartement op het hoekje een rol in ook een situatie die niet kan. Nog even en ik verklaar mezelf gek.
Gimly is aan het loeren naar vogeltjes. gisteren heeft hij veel geslapen en hevig gesnurkt. zo werd die er zelf van wakker. Ik klik de tv uit en hij was diep in slaap, maar hop: wakker. hij slaapt volgens moeder gelijk de muizen in het meel.
HVT: de een heeft sterke tanden en de ander niet. ondanks dat mijn beide ouders bijna nooit hun tanden poetsten heeft het tot eind zijn 70 ste geduurd eer papa last begon te krijgen. dat resulteerde in een vals gebit dat nooit goed heeft gepast omdat het te snel in zijn mond zat zodat hij zeker het eten van de souper van de spaarkas van Fernand Boone kon eten. Dan was het 'k heb zeer in mijn tanden. Wij mochten advies geven maar dat werd toch niet gevolgd.
Er wordt hier aan de vogeltjes uitgelegd ( of aan mij) hoe Gimly ze zal opeten. Ventje zei dat hij gisteren ook al ferm bezig was met mekkeren er tegen.
Straks mijn haar wassen maar dat zal aan de lavabo zijn. daar staat een stoel en daar kan ik op gaan zitten mocht ik weer kramp in mijn rug krijgen. zal wel fastuum gel smeren, zie dat het toch van de kou is dat ik pijn heb doordat ze zich opspannen. Als ik dan heel lang sta: bv in de rij voor de kassa verstijft de boel. Dan gaat mijn linkerbeen trillen en schudden.
Seffens nog een kopje koffie. en dan fb, de boerderij begint maar om 10 uur met nieuwe opdrachten. in klondike nog niet geweest en al een paar weken geen criminal cases gedaan.
Zo, ik zal me alleszins warm aankleden om op boodschap te gaan.
Fijne dag en Keep safe!
't is ne vroege vandaag want ik ben mee opgestaan met ventje. ik had het ijs en ijskoud en mijn voeten hebben heel de nacht niet eens warm gehad. van zodra de deken erop lag moest die er weer af. en ik moest ook dringend plassen. dat ik dus niet goed geslapen heb is een understatement.
ventje was gisteren bijna heel de dag enorm viesgezind. Zijn collega begreep dat. ze zei net niet tegen hem dat het voor mij ook geen pretje is. vandaag ziet hij haar en kan haar verjaardagskaartje geven. ik had het op zijn toetsenbord neergelegd. Hij heeft eten mee, en hopelijk geen bagger van Brussel vandaag want dan is het vanavond beeld zonder klank en gsmspelletjes doen die dan mij de draad van wat verteld wordt op tv doet kwijtraken en juist daarom heb ik ondertitels nodig. Vooral als er Nederlands gesproken wordt in bv ' steenrijk- straatarm'.
Met Engels filter ik de geluiden eruit vooral als die 8-ball op de gsm speelt. de boerderij en klondike liedjes en bijhorende geluiden ken ik van buiten. nu ook nog die van gardenscapes en 8-ball gewoon worden.
Nederlandse vrienden stuurden me een mailtje om te weten wat er gaat gebeuren, maar dat weet ik vrijdag pas.
ik heb gevraagd wanneer ventje naar de chinees gaat afhalen en kreeg als antwoord: pas als die bankcontact heeft.
gisterenavond gaan slapen en de dweil aan de voordeur lag recht. deze morgen in een hoopje. Wie, och, wie zou de dader zijn?
ik heb gisterenavond gelezen tot mijn lampje leeg was en dan kon ik de film gewoon meezeggen.
' Smokey and the bandit' met wijlen Burt Reynolds.
De postauto met de kranten stopte hier nogal erg bruuks. ( en ik denk niet dat de krant ongeschonden in de bussen zit)
ik had gehoopt op toch wat zon. moet nog naar de dokterspraktijk om een voorschriftje te vragen.
had nu gisterenavond pijn in mijn borststreek, zo in het midden. als ik me terug op mijn rug draaide ebde dat weg. Stress zeker? En dat is dan voor vrijdag notabene.
lawaai van andersgekleurde kinderen of niet. 't was gisterenavond weer het geval. die trekken zich van niets aan. School of geen school. En ze wonen hier niet. Dat zijn er van de zijstraat. Dat moet want anders hebben zij overlast van hun eigen kroost.
Collega met corona smste ventje dat haar nicht die in oostende werkt, denkt dat ze de boel gaan sluiten en heel de zooi naar zeebrugge verhuisd. het enige dat ventje weet is dat ze de aankoop facturen van de nederlandse kant van de cateringschool gaan splitten. aan de andere kant is het natuurlijk weer brussel die beslist. en de een weet niet van de ander.
heb weer een vreemde droom gehad, nu speelde het appartement op het hoekje een rol in ook een situatie die niet kan. Nog even en ik verklaar mezelf gek.
Gimly is aan het loeren naar vogeltjes. gisteren heeft hij veel geslapen en hevig gesnurkt. zo werd die er zelf van wakker. Ik klik de tv uit en hij was diep in slaap, maar hop: wakker. hij slaapt volgens moeder gelijk de muizen in het meel.
HVT: de een heeft sterke tanden en de ander niet. ondanks dat mijn beide ouders bijna nooit hun tanden poetsten heeft het tot eind zijn 70 ste geduurd eer papa last begon te krijgen. dat resulteerde in een vals gebit dat nooit goed heeft gepast omdat het te snel in zijn mond zat zodat hij zeker het eten van de souper van de spaarkas van Fernand Boone kon eten. Dan was het 'k heb zeer in mijn tanden. Wij mochten advies geven maar dat werd toch niet gevolgd.
Er wordt hier aan de vogeltjes uitgelegd ( of aan mij) hoe Gimly ze zal opeten. Ventje zei dat hij gisteren ook al ferm bezig was met mekkeren er tegen.
Straks mijn haar wassen maar dat zal aan de lavabo zijn. daar staat een stoel en daar kan ik op gaan zitten mocht ik weer kramp in mijn rug krijgen. zal wel fastuum gel smeren, zie dat het toch van de kou is dat ik pijn heb doordat ze zich opspannen. Als ik dan heel lang sta: bv in de rij voor de kassa verstijft de boel. Dan gaat mijn linkerbeen trillen en schudden.
Seffens nog een kopje koffie. en dan fb, de boerderij begint maar om 10 uur met nieuwe opdrachten. in klondike nog niet geweest en al een paar weken geen criminal cases gedaan.
Zo, ik zal me alleszins warm aankleden om op boodschap te gaan.
Fijne dag en Keep safe!
Cats Rule!
-

Goedemorgen Seizoentjes,
Muddy Maddy, veel geluk op jouw boodschappentochtje. Matice zijn plaid ligt in de ochtend ook altijd volledig kaduuk. En zijn 2 knuffels en zijn plastic sleutelbos, die hij steeds moet hebben als hij slapen gaat, liggen dan her en der verspreid. En owee, als je hem zijn knuffels en zijn sleutels niet geeft als hij ' s avonds gaat slapen, dan krijg je meteen een harde blaf te horen.
HVT, eens niets doen mag ook wel een keertje.
Oma-C, een wandelingetje gedaan en net droog gebleven. Hoop dat het je wat deugd gedaan heeft.
MJ, alles goed bij jullie.
Wilde eend, moest gisteren aan jou denken. Er is hier in de straat een nieuw zwerfkatje. Maar hij had het bakje eten hier al snel gevonden, hij is wel nog heel schuw. Zag er een beetje ondervoed uit, vind dat altijd zo erg als ik dat zie.
Anjelier, een mens is nooit te oud om te leren, cfr het gebruik van tandpasta. Moet donderdag voor een controle naar de tandarts. Ga dat zeker daar ook eens vragen. Want ik gebruik echt wel veel tandpasta en spoel altijd grondig met water en daarna met mondspoelmiddel. Dus dat betekent dat ik echt wel altijd fout gepoetst heb.
Ben al onder de douche geweest en zit hier volledig klaar, want Matice moet om 08.20H bij de dierenarts zijn voor de controle van zijn oorontsteking. Hij schudt nimmer met zijn hoofd en we zien geen roodheid meer, dus ik ben er tamelijk gerust in. We hebben zijn oor dan ook alle dagen consequent verzorgd.
Maar vrees dat het altijd een aandachtspunt gaat blijven , vorige keer was het ook een oorontsteking aan dezelfde oor. Voor de rest is het een gezonde rakker.
Om 14.00H moet ik naar de kapper voor een groot onderhoud
En als mijn haar gedaan is, is Matice hier nog de enigste met een coronakapsel. Hij is pas de 26° juni aan de beurt. Vind dat lang wachten, maar het is nu eenmaal niet anders.
Gisteren is de tuinman al opnieuw geweest om de gazon te bemesten, heeft ook het onkruid gewied in het stappaadje en de kantjes gemaaid. Heb zijn geld gestort terwijl hij hier nog bezig was. Toen ik hem dat vertelde zei hij lachend dat ik het voortaan de dag ervoor moest storten, dan had hij het nog vlugger. Manlief heeft daar echt allemaal geen tijd voor, hij maait het gras en dat is het zowat. En ik heb er geen verstand van wat bemesten, bijzaaien enz. betreft. En bovendien is de tuin manliefs territorium , ik heb al meer dan genoeg in het huis te doen. Geef ' s avonds wel de bloemetjes water, maar daar blijft het dan ook bij.
Ga Matice zijn ontbijt na de dierenarts geven, zijn VYJO heeft hij wel al uitgedronken, dat zijn wat extra vitamines en wat calorieën en die kan hij door zijn matige eetlust best gebruiken.
Zo, ik ga er een eind aan breien.
Ik wens ieder van jullie een zo'n mooi mogelijke dinsdag. Liefs aan jullie allen en een dikke knuffel mag niet ontbreken.
-

Zijn terug van de dierenarts, Matice zijn oor is volledig genezen, mogen stoppen met zijn medicatie. Hij is ook even onderzocht en alles is meer dan oké. Maar zijn linker oor zal wel een heikel puntje blijven, dus deze moet in het oog gehouden worden. Maar er loopt weer een kerngezonde rakker in huis. Ik ben weer gerust en blij.
Liefs
-

Goede morgen alle seizoentjes,
een fijne dinsdag iedereen met een beetje zon
hoewel het vanmorgen heel grijs was...
Heb eerst de mailbox geleegd, 't was weer de moeite
en er was niks speciaals bij... al goed...
alleen een bedankje voor een verjaardagskaart van iemand
die de 20 ste mei verjaarde en nu pas haar kaartje kreeg
Het was nochtans op tijd verzonden...ik had het zelf in de postbus gedaan
Als het zo verdergaat dan stuur ik alleen nog virtuele kaarten
dat is geen service en de postzegels zijn niet goedkoop
clive je zal je weer fris voelen na de kapper, geniet ervan
dan alleen nog je krullenbol, straks zie je niet meer wat
de voor of achterkant is van Matice
Fijn dat hij weer beter is...
M-M kou gehad in je bed.?ik slaap onder een enkel laken
en altijd met de raam open, en heb nooit kou...
ik lig ook nog alleen in mijn eenpersoonsbed
Van die opvliegers heb ik ook nog geregeld last
ik ben rond 5 u smorgens dikwijls kletsnat gezweet
heel vervelend om dan een droog slaapkleedje te moeten aandoen
ik heb soms een hele machine alleen slaapkleedjes te wassen
want het is niet leuk in een natte tenue in je bed te liggen
Alle seizoentjes een fijne dag vandaag, maak er een fijne dag van...
ik moet vrijdag pas voor bloedafname bij de huisarts zijn
al vroeg in de ochtend...
Fijne dinsdag en tot.....
-
*en dan zijn we met 3 die vrijdag iets medisch moeten doen: Clive: operatie, ik: pijnkliniek, Oma c naar de huisarts... we zijn geloof ik solidair....
@ Clive, Wat fijn dat Matice weer beter is. Veel succes bij de kapper. Ik ga pas een afspraak gaan maken als ik weet wat me te wachten staat.
@ Oma C: dat is idd vervelend zo drijfnat in je bed te liggen. Bij mij zijn het pijama's en als ik een beetje geluk heb moet ik enkel een vers t-shirt aan.
Fijne dag verder: ik ga het "herhalingsboekje" aka de tv-gids lezen.
@ Clive, Wat fijn dat Matice weer beter is. Veel succes bij de kapper. Ik ga pas een afspraak gaan maken als ik weet wat me te wachten staat.
@ Oma C: dat is idd vervelend zo drijfnat in je bed te liggen. Bij mij zijn het pijama's en als ik een beetje geluk heb moet ik enkel een vers t-shirt aan.
Fijne dag verder: ik ga het "herhalingsboekje" aka de tv-gids lezen.
Cats Rule!
-
anjelierken - Lid geworden op: 16 feb 2017, 17:29
Hallo iedereen,
HVT: Voor mij hetzelfde, mocht ik veel vroeger bij deze tandarts terechtgekomen zijn , zou het ook beter geweest zijn.Terugtrekkend tandvlees is een veel voorkomend probleem, en daardoor komen je tandwortels bloot te liggen waardoor je gevoelig wordt voor warmte, koude , zoet en zuren. In een volgend stadium vallen je tanden uit , omdat ze komen los te zitten ( indien je niet wordt behandeld).
Manlief had gisteren minder geluk, die zat middenin de zware regenbui.Kletsnat kwamen ze thuis.Op zulke momenten kan Spaanse woef nogal stappen volgens manlief
, zo rap mogelijk naar huis.
Moet vanavond niet koken, heb nog de helft van een ovenschotel van gisteren, dus enkel opwarmen.
HVT: Voor mij hetzelfde, mocht ik veel vroeger bij deze tandarts terechtgekomen zijn , zou het ook beter geweest zijn.Terugtrekkend tandvlees is een veel voorkomend probleem, en daardoor komen je tandwortels bloot te liggen waardoor je gevoelig wordt voor warmte, koude , zoet en zuren. In een volgend stadium vallen je tanden uit , omdat ze komen los te zitten ( indien je niet wordt behandeld).
Manlief had gisteren minder geluk, die zat middenin de zware regenbui.Kletsnat kwamen ze thuis.Op zulke momenten kan Spaanse woef nogal stappen volgens manlief
Moet vanavond niet koken, heb nog de helft van een ovenschotel van gisteren, dus enkel opwarmen.
-
Gelukkige mensen dat je nog je eigen tanden hebt
ik heb altijd een slecht gebit gehad en met 26 had ik al een
vals bovengebit en met 35 moest ik al een ondergebit dragen...
maar ik heb geluk gehad, ze pasten goed en had er geen last mee
de boventanden zitten heel goed vast en de ondertanden
is iets minder omdat daar bijna geen tandbeen zit
implantaten kon dus zeker niet
maar door de jaren is het gelukt ze goed te kunnen inhouden
anjelierken, hier was gisteren ook zo'n echte stortvlaag
als je daarin zat was je ineens gedoucht
Ik wacht tot de livingvloer droog is dan kan ik alles
weer op z'n plaats zetten, ramen tegeneen open helpt goed...
Iedereen een gezellige dag verder en voor straks een goeie nacht
Groetjes allen en tot morgen...
ik heb altijd een slecht gebit gehad en met 26 had ik al een
vals bovengebit en met 35 moest ik al een ondergebit dragen...
maar ik heb geluk gehad, ze pasten goed en had er geen last mee
de boventanden zitten heel goed vast en de ondertanden
is iets minder omdat daar bijna geen tandbeen zit
implantaten kon dus zeker niet
maar door de jaren is het gelukt ze goed te kunnen inhouden
anjelierken, hier was gisteren ook zo'n echte stortvlaag
als je daarin zat was je ineens gedoucht
Ik wacht tot de livingvloer droog is dan kan ik alles
weer op z'n plaats zetten, ramen tegeneen open helpt goed...
Iedereen een gezellige dag verder en voor straks een goeie nacht
Groetjes allen en tot morgen...
-
wilde eend 2 - Lid geworden op: 06 okt 2019, 22:40
Dag seizoentjes allemaal :
Hier is geen drup regen gevallen , gisteren niet en vandaag ook niet ... helaas...
Oma C : gaat het al wat beter ???
Clive : fijn dat Matice genezen is . ik vind het ook altijd zo fijn om te lezen welke gekke streken hij uithaalt ...
// zo lief dat je al zorgt voor eten voor dat zwerfkatje ...
Hier bij mij begint het stilaan door te dringen dat ik hier beter niet kan blijven wonen ........
Maar als ik op de immo sites kijk voor panden te huur in deze omgeving , is er heel weinig aanbod omdat deze gemeente zeer gewild en gezocht is , dicht bij de stad .. Enfin ... maar blijven zoeken zeker .... en vooral : bezig blijven met opruimen .. Alles wat weg is, moet niet mee verhuizen als het ooit zo ver komt ....
Hoop doet leven .................
Veel moed voor diegenen die deze week naar de dokter moeten ...
Hier is geen drup regen gevallen , gisteren niet en vandaag ook niet ... helaas...
Oma C : gaat het al wat beter ???
Clive : fijn dat Matice genezen is . ik vind het ook altijd zo fijn om te lezen welke gekke streken hij uithaalt ...
// zo lief dat je al zorgt voor eten voor dat zwerfkatje ...
Hier bij mij begint het stilaan door te dringen dat ik hier beter niet kan blijven wonen ........
Hoop doet leven .................
Veel moed voor diegenen die deze week naar de dokter moeten ...
-

Goedemorgen Seizoentjes,
Wat is er veel geschreven, leuk vind ik dat. Maar dat onthouden hé
Vandaag en morgen zijn het nog 2 drukke dagen voor mij en moet dan morgen ook nog eens naar de tandarts.
Gisteren naar de kapster geweest, ben echt wel heel tevreden met mijn coupe. Achteraan korter dan vooraan en heb aan beide zijkanten in het " lange" gedeelte 2 fel roze mechen laten trekken. Kapster vond het zelf zo geslaagd dat ze er fotootjes van heeft gemaakt om op haar FB te zetten. Manlief vindt het ook mooi en vindt de roze mechen geslaagd, plaagt me er wel mee dat ik beter groen had genomen om de tuin binnen te halen. Heb hem gezegd dat ik het volgende keer grasgroen laat kleuren
Nu is Matice hier nog de enigste met een coronakapsel.
Wilde eend, vind het erg voor jou dat je moet overwegen ergens anders te moeten gaan wonen, want je hebt daar altijd graag gewoond. Sterkte.
Zo, ik moet echt gaan doordoen. Ik wens elk van jullie een fijne dag. Liefs en een dikke knuffel.