Corona virus

Hier is plaats voor discussie over politieke onderwerpen.
Bepaalde dwalingen verdwijnen pas als men ophoudt ze te weerleggen (Otto Weiss 1847)

E.T.

12 jun 2020, 10:00

Tinternet vergeet inderdaad weinig maar ooit zei iemand 'Alleen de allerwijsten en de allerdwaasten veranderen nooit van mening.' Blijkbaar behoor jij tot die eerste groep :wink:
OPGELET bovenstaande tekst kan sporen van ironie en/of sarcasme bevatten
64bits - Core i3 - Acer A9Q1KNT - SPIN SP314-51 - Windows 11 Home - Firefox - Wifi - Telenet

Dicksy

12 jun 2020, 10:13

E.T. schreef:
Tinternet vergeet inderdaad weinig maar ooit zei iemand 'Alleen de allerwijsten en de allerdwaasten veranderen nooit van mening.' Blijkbaar behoor jij tot die eerste groep :wink:
En u zit er tussenin, vis noch vlees, de groep van de opportunisten? :lol:

DelaVega

12 jun 2020, 10:28

Mijn mondkapjes zijn mijn voedingssupplementen. :D
Windows 8.1; Geïnstalleerd geheugen 8,00 GB; 64-bits besturingssysteem; Intel(r)Core (TM) i5 4440 CPU @ 3.10GHz; Internet Explorer 11; Ccleaner; MWB; AdwCleaner; Windows Defender.

Fred1950

12 jun 2020, 11:16

Dicksy schreef:
12 jun 2020, 09:15
Fred1950 schreef:
Wie uiteraard geen masker moet dragen als hij een apotheek binnenstapt om "zijn" mondmasker af te halen is De Wever.
Hoe kan men zijn mondmaskers afhalen in de apotheek als men nog niet eens in het bezit is van een mondmasker en men persoonlijk moet tekenen voor ontvangst van de mondmaskers?
O ja, juist. Trek een plastieken zak over uwe kop.

Uw grote roerganger en windhaan Marx(ist) Van Ranst zal het u tonen hoe het moet.

https://www.hln.be/nieuws/binnenland/ho ... ~a16cfcc1/
Ocharme, had De Wever nog geen muilbandje ? Iedereen heeft er toch al één, hetzij door een brave burger gemaakt, of zelf gemaakt. Wilmès draagt soms een mondmasker, en Mathilde ( die van dudekijm dakloos ) heeft er één met dezelfde rode kleur als haar kleed. :)

En ik ... ik zet mijn FFP2 masker op als ik het mijne bij de apotheker ga afhalen. :lol:

Gans de politiek en hun ambtenarij slipstream maakt zich voor de zoveelste keer totaal belachelijk met het laattijdig uitdelen van maskers, en dat terwijl we al in de staart van de epidemie zitten. Ik denk dat ik mijn gekregen maskers ga wegschenken aan het WZC in de buurt, mijn eigen FFP2 maskers zijn veiliger en comfortabeler om dragen.

De kannibaal

12 jun 2020, 11:26

DelaVega schreef:
Op Uw rioolaansluiting zal de gemeente ondertussen wel een afzonderlijk aftakpunt geplaatst hebben, Ik denk dat gij beter Uw plaskes op fleskes kunt trekken en opnieuw verkopen, want het zijn geconcentreerde vitamine supplementen voor patiënten die er werkelijk nood aan hebben. Zelf heeft U er niks aan, want het lijf van elke normale mens, krijgt voldoende vitamines binnen om te overleven. Al Uw voedingssupplementen zijn uiteraard waardeloos. Enkel de apotheker en de fabrikant die ze aan de man brengen worden er financieel beter van. Het is een vorm van niet strafbare oplichting. Een manier om geld te verdienen door het publiceren van pseudowetenschappelijke berichten, zonder de minste wetenschappelijke waarde. Het is een soort van een nieuwe geloofsovertuiging of een vorm van moderne hekserij, wie zal het zeggen.

Dicksy

12 jun 2020, 11:29

Fred1950 schreef:
Ik denk dat ik mijn gekregen maskers ga wegschenken aan het WZC in de buurt, mijn eigen FFP2 maskers zijn veiliger en comfortabeler om dragen.
Een panikeur gelijk gij iets wegschenken dat corona kan buiten houden? :P :P :P U bent het zelfs nog niet zeker omdat u schrijft 'Ik denk.' Holle woorden Fred.

DelaVega

12 jun 2020, 12:26

De kannibaal schreef:
DelaVega schreef:
Op Uw rioolaansluiting zal de gemeente ondertussen wel een afzonderlijk aftakpunt geplaatst hebben, Ik denk dat gij beter Uw plaskes op fleskes kunt trekken en opnieuw verkopen, want het zijn geconcentreerde vitamine supplementen voor patiënten die er werkelijk nood aan hebben. Zelf heeft U er niks aan, want het lijf van elke normale mens, krijgt voldoende vitamines binnen om te overleven. Al Uw voedingssupplementen zijn uiteraard waardeloos. Enkel de apotheker en de fabrikant die ze aan de man brengen worden er financieel beter van. Het is een vorm van niet strafbare oplichting. Een manier om geld te verdienen door het publiceren van pseudowetenschappelijke berichten, zonder de minste wetenschappelijke waarde. Het is een soort van een nieuwe geloofsovertuiging of een vorm van moderne hekserij, wie zal het zeggen.
Uit wetenschappelijke studies blijkt, dat grote bevolkingsgroepen een tekort hebben aan essentiële nutriënten.
Windows 8.1; Geïnstalleerd geheugen 8,00 GB; 64-bits besturingssysteem; Intel(r)Core (TM) i5 4440 CPU @ 3.10GHz; Internet Explorer 11; Ccleaner; MWB; AdwCleaner; Windows Defender.

squadra

12 jun 2020, 13:19

Het aantal Amerikaanse coronabesmettingen bereikte donderdag de 2 miljoen, waarbij in 21 staten sprake is van een stijging in het aantal gevallen, terwijl het land zijn economie heropent.
"Gisteren was een flashback naar de waanzin die in februari en maart op de markten werd gezien, omdat de angst voor een mogelijke tweede golf van COVID-19 tot stevige verkoopdruk leidde", zei marktanalist David Madden van CMC Markets. De analist voegde eraan toe dat het sentiment zwak zal blijven. Beleidsmaker zien zich volgens hem geconfronteerd met de moeilijke taak een balans te vinden tussen enerzijds de volksgezondheid en anderzijds de economie.
Hoe is dat spreekwoord weer......Als het dondert dan...…..
Ice

12 jun 2020, 13:28

Fred1950 schreef:
...Gij verstaat blijkbaar geen kl*ten van al dat virusgedoe en gedrag. Een virus dat "uitdooft" .... dat is beeldspraak van onze zeer geëerde virologen, maar een virus kan niet branden, of wat dacht je.
....
Op zo'n pul met handgel staat het symbool "brandbaar". Die Puttenaar is ofwel even dom, ofwel even eigenwijs als jij.
Tja, en blijkbaar wist gij niet eens dat virussen niet echt kunnen branden als je denkt dat te moeten komen verklaren aan die 'domme' senioren hier? :roll:
De terminologie van virologen is dan duidelijk voor jou te hoog gegrepen, net als simpele beeldspraak...
Dat verklaart meteen ook waarom niet wordt begrepen dat men door het gebruik van een ontsmettende handgel geen ernstige brandwonden zou mogen oplopen...allemaal no-brainers voor iemand met een normaal denkvermogen...
Met zulke idiote uitlatingen over vanzelfsprekendheden kan enkel eens meewarig het hoofd geschud worden...dit is te belachelijk voor woorden, wat een bedroevend niveau en dan nog onbeschoft de forumregels schenden, anderen telkens verwijten wat je duidelijk zelf bent...

Deze topic is nu reeds aan blz 256
Er werden talloze reacties gepost waarin met bewijzen weerlegd wordt wat je hier, wéér voor de verdomde zoveelste keer, komt leuteren.
Telkens dezelfde, irritante herhalingen die reeds uitgebreid met handen en voeten werden weerlegd, met argumenten, met bewijzen én met verwijzingen naar bronnen maar je blijft maar in dezelfde pot roeren, in een vicieuze cirkel rondjes draaien zonder de aangereikte en bewezen feiten zelfs maar te lezen.

En voor al die fervente, angstige voorstanders van de corona maatregelen voor onze vermeende gezondheid: lees maar eens hoe onmenselijk en welk leed dat veroorzaakt en schaam je diep voor jullie aandeel om deze schandelijke, onnodige maatregelen te blijven verdedigen en in stand houden waardoor de politiek ons dit kan blijven aandoen:

viewtopic.php?p=4826934
littlestar schreef:
10 jun 2020, 14:43
Hallo iedereen die dit leest,

Senioren staan dicht bij de poort van het rusthuis, ziekenhuis en de dood.
Mijn zus, waarover ik geschreven heb heeft haar tweede opsluiting van 14 dagen niet overleeft.
Ze is vanmorgen gestorven, wel in het bijzijn van familie.
Na een dikke drie maanden lock down, tweemaal 14 dagen afzondering, vastgebonden, doorligwonden... is de verlossing gekomen.
Ik heb 4 dagen geprobeerd om de laatste dagen comfortabeler te maken en dat is niet gelukt.
Iedereen is gewaarschuwd, ik heb veel begrip overal gekregen, maar geen oplossingen.
Het is hard om te weten dat ze de laatste twee maanden serieus afgezien heeft, in alle eenzaamheid weggekwijnd.
Zes maanden geleden nog bekwaam om te stappen, praten, mij herkennen … Onderschat de sociale eenzaamheid niet waar men de ouderen in wegstopt. Hier sluit ik dit onderwerp af. Na mij zullen nog mensen dit meemaken, corona blijft nog lang onder ons. Bedankt voor alle reacties

Littlestar
Afbeelding
Jullie zijn vast allemaal lieve oma's en opa's met levenservaring, gezond verstand en inzicht, met vertrouwen op het jarenlang, gevoerde politieke beleid voor ons aller welzijn en welvaart waardoor we het elk jaar steeds beter hebben...een waar voorbeeld voor je klein/kinderen, wiens verworven rechten en vrijheden jullie met hand en tand blijven verdedigen door het ontmaskeren van misleiding en streng afkeuren van onnodige, schadelijke wurgmaatregelen van een georkestreerde coronahysterie voor politieke doeleinden.

Jullie zijn een ware verademing voor de klein/kinderen die met vreugde uitkijken naar het bezoek van die lieve, oude mensjes voor verstandige en wijze leiding met een open mind die erover waken dat zij met een gerust hart kunnen opgroeien in een vrije, normale maatschappij met behoud van hun zelfbeschikking en mensenrechten zonder big brother en dictatoriale beperkingen en controles.
Wie het schoentje past, trekke het aan. :mrgreen:

De kannibaal

12 jun 2020, 13:34

DelaVega schreef:
12 jun 2020, 12:26
De kannibaal schreef:
DelaVega schreef:
Uit wetenschappelijke studies blijkt, dat grote bevolkingsgroepen een tekort hebben aan essentiële nutriënten.
Dat is een piratenverhaal van mannen die omkwamen door scheurbuik na een maandenlang verblijf op zee. Ik heb een vermoeden dat gij zelf niet schrijft, collega vanuit de Kalahari woestijn, waar gij in leven moet blijven van knolgewassen, maar dat gij leeft binnen de West-Europese gemeenschap.
Hier te lande, gaat Uw verhaal niet meer op, op uitzondering na van een aantal doelgroepen zoals de "models" die zichzelf uithongeren om te kunnen pronken met een uitgemergeld lijf. Als ik kijk naar de stierennekken en de spier ballen van zeer veel jonge gasten, dan is er sprake van overconsumptie. Als ik naar de apotheker moet, sta ik soms een half uur te wachten, omdat die farmaceut ondertussen een sjacheraar is geworden die zijn voedingssupplementen probeert aan de man te brengen. Totaal nutteloos spul. Een jonge jogger, die sneller last krijgt van spierpijn als vroeger, moet zich niet laten volpompen met voedingssupplementen, maar moet minder of stoppen met joggen. De farmaceut moet hier niet zijn kennis tevoorschijn toveren, maar gewoon het gezond verstand laten werken. Als hij een alarmsignaal hoort, is het enkel zijn plicht de Klant aan te raden om een dokter te raadplegen. Voedingssupplementen aan de man brengen is grof geld verdienen. Mijnheer Coucke is het schoonste voorbeeld van de snel rijk formule met de verkoop van nutteloze supplementen.
Als gij absoluut wil bewijzen dat Uw vitaminereeksen nuttig zijn om Covid-19 weg te jagen, gaat een week onbeschermd pollekes geven aan de ingang van een Covid-19 afdeling. Als gij na een week niet zelf wordt opgenomen, zijt gij binnenkort een rijke man.

De kannibaal

12 jun 2020, 14:18

Ice schreef:
12 jun 2020, 13:28
Fred1950 schreef:
...Gij verstaat blijkbaar geen kl*ten van al dat virusgedoe en gedrag. Een virus dat "uitdooft" .... dat is beeldspraak van onze zeer geëerde virologen, maar een virus kan niet branden, of wat dacht je.
....
Op zo'n pul met handgel staat het symbool "brandbaar". Die Puttenaar is ofwel even dom, ofwel even eigenwijs als jij.
.

Deze topic is nu reeds aan blz 256
Er werden talloze reacties gepost waarin met bewijzen weerlegd wordt wat je hier, wéér voor de verdomde zoveelste keer, komt leuteren.
Telkens dezelfde, irritante herhalingen die reeds uitgebreid met handen en voeten werden weerlegd, met argumenten, met bewijzen én met verwijzingen naar bronnen maar je blijft maar in dezelfde pot roeren, in een vicieuze cirkel rondjes draaien zonder de aangereikte en bewezen feiten zelfs maar te lezen.

Gij beseft toch dat gij kunt neerkijken op 125 bladzijden cowboy en indianenverhalen van eigen hand. Van de verheerlijking van de uitbater van het Limburgse borsten en billen carrosseriebedrijf, de antroposofische stellingname tegen de het gebruik van vaccins, de negatieve invloeden van het 5 G netwerk, steeds met de ontblote borst(en) om het virus verwelkomen in de eigen onverwoestbare tempel.
Ik ben ervan overtuigd dat wij hier te maken hebben met de verhalen van een angstlijder die gebukt gaat onder de last van hoge dosissen Benzodiazepine-agonisten. Verlaat eens Uw schrijf zolderkamer en hapt eens een volle teug verse buitenlucht. Het wordt een bevordering van het evenwicht tussen de ying en yang, de overmoed en de doodsangst.
Ice

12 jun 2020, 14:27

Weerleg dan maar eens de INHOUD van ál die zogenaamde cowboy en indianenverhalen met argumenten in plaats van weer wild in het rond te zwaaien met nietszeggend geleuter....daar schijnen schijtbroeken maar niet aantoe te komen... :mrgreen:
De angsthaas verwijt de onbevreesde criticus doodsangst....hilarisch... :twisted:

De kannibaal

12 jun 2020, 15:58

Ice schreef:
12 jun 2020, 14:27
Weerleg dan maar eens de INHOUD van ál die zogenaamde cowboy en indianenverhalen met argumenten in plaats van weer wild in het rond te zwaaien met nietszeggend geleuter....daar schijnen schijtbroeken maar niet aantoe te komen... :mrgreen:
De angsthaas verwijt de onbevreesde criticus doodsangst....hilarisch... :twisted:
Mag ik er U nog eens voor de zoveelste keer op wijzen dat de onbevreesde criticus hier onder een andere rubriek neerpende dat hij of zij zich zelfs niet durfde aanmelden op de website van een intercommunale voor afvalverwerking uit schrik dat de privacy werd geschonden.
Argumenteren op de inhoud van een bodemloos vat, is onbegonnen werk. Uw commentaren puilen uit van negativisme en opstandigheid tegen de volledige maatschappij en dan wil ik het nog niet hebben over Uw pogingen om collega's te overtuigen van Uw antroposofische stellingen om zichzelf en hun kinderen broodnodige medicatie te ontzeggen die hun eigen leven en dit van de volledige maatschappij in gevaar kunnen brengen.

Dicksy

12 jun 2020, 16:35

’Nu de coronacrisis onder controle is, komen we volgens viroloog Steven Van Gucht ‘langzaam in kalm water.’ Op de intussen wekelijkse persconferentie kondigde een zichtbaar opgeluchte Van Gucht aan dat het voorlopig de laatste persconferentie van het Crisiscentrum was. Ook woordvoerder Yves Stevens blikte vandaag terug op de voorbije drie maanden.’
Oei, wat nu. Geen cijfers meer over besmettingen, overlijdens in WZC’s,....... Geen Steven Van Gucht of Marx(ist) Van Ranst meer. Gelukkig hebben we nog onze google-virologen om ons op de hoogte te houden. :P :P :P

Fred1950

12 jun 2020, 16:52

Dicksy schreef:
12 jun 2020, 16:35
’Nu de coronacrisis onder controle is, komen we volgens viroloog Steven Van Gucht ‘langzaam in kalm water.’ Op de intussen wekelijkse persconferentie kondigde een zichtbaar opgeluchte Van Gucht aan dat het voorlopig de laatste persconferentie van het Crisiscentrum was. Ook woordvoerder Yves Stevens blikte vandaag terug op de voorbije drie maanden.’
Oei, wat nu. Geen cijfers meer over besmettingen, overlijdens in WZC’s,....... Geen Steven Van Gucht of Marx(ist) Van Ranst meer. Gelukkig hebben we nog onze google-virologen om ons op de hoogte te houden. :P :P :P
Maar bah-nee ventje. :D Hier https://covid-19.sciensano.be/nl/covid- ... e-situatie kunt ge nog alles nachecken, en iedere dag om ongeveer 12uur kunt het dagelijkse rapport downloaden en bekijken ( Meest recente epidemiologische update aanklikken )