NACHTUILTJES (2) 2020

Hier mag je praten, grappen maken, vertellen over alles.
Een humorist is iemand wiens vrolijkheid van zijn hart naar zijn hersenen is verhuisd. (Otto Weis - 1847)

Ritavdm

15 jun 2020, 19:17

NU de grenzen open zijn zij we nog maar eens naar La Douce France gereden om daar te stappen : 7,5 km.

Ga je mee ???

Ons start- en eindpunt, helaas gesloten :

Afbeelding

Afbeelding

Nog heel veel Vlaamse opschriften :

Afbeelding

Onderweg ff zoeken op de kaart want het blaadje met de vooraf uitgeschreven te volgen nummertjes was bibi kwijtgeraakt :

Afbeelding

Wie weet wat dit is ? Vruchtjes, zaadjes, eitjes ???? Ik in ieder geval niet ????

Afbeelding

De hond niet gezien :

Afbeelding

JA, we hebben zelfs een COL(letje) beklommen

Afbeelding

Prachtige weggetjes :

Afbeelding

en dit heb ik geplukt onderweg :

Afbeelding

en oh ja we hebben het droog gehouden :wink:
Oud maar niet Out

corry

16 jun 2020, 08:57

Rietjes wat zijn jullie foto’s weer mooi van onderweg.
Die rode bolletjes heb ik al gezien , wist toen ook niet wat het was.

Goedemorgen

Met een zonnige groet, de regen op komst, , vingers kruisen dat het geen wolkbreuk wordt.

In het weekend komen onze kindjes, hun papa vroeg hen op te vangen.
Grote schoonmaak in de living sloeg wat tegen, vier meisjes met vier karakters een weekend zonder ruzie op hun kamer moeten blijven 🥺🙈 Dus wij vangen ze op. Kleintje zal blij zijn
. Bij hun mama blijven welke de laatste dagen van haar zwangerschap aftelt, zij is blij dat ze even uit het huis zijn.

Mama Bianca met haar dochters.

Afbeelding
Kleinzoon met vrouwtje en hun samengesteld gezin.

Afbeelding

Yorkske, goed geslapen ? 🦢🦢🦢 dons 🤓

Greetie, moest je zin hebben om naar zee te komen het is nog rustig nu.

Groetjes en hou jullie haaks, ik ga me straks terug in de haak laten zetten , knietjes met cortisone behandelen, is dringend nodig.

Corry
ik tel alleen de zonnige dagen.

Ritavdm

16 jun 2020, 10:33

Goeie voormiddag

Dinsdag = boven-kuis-dag.
Is ondertussen al gebeurd.

Menu : gyros met gebakken patatjes

Zou Ivette naar de markt zijn, 'k hoop het voor haar, ze keek er in ieder geval naar uit.
We lezen het wel !

Deze namiddag, stadswandeling in eigen stad met zoektocht naar een paar deftige topjes, niet makkelijk als je nogal zwaar bent, ten prooi aan de zwaartekracht en rimpelig; de tijd van een strak velletje is reeds geruime tijd weg hoor :roll:

Corry, zo lang mogelijk blijven waar je bent is een goede beslissing.
Zal een leuk WE worden voor de kleintjes en voor jullie, geniet maar.

VOORTDOEN !!!!!
Oud maar niet Out

Ivette

16 jun 2020, 17:03

Cory, groot gelijk dat ge in uw huis blijft wonen zo lang het gaat! Daar doen we al wat we willen hé!

Jawel, ik ben naar de markt geweest!
We waren met 4 op de Bus naar Roeselare, allen met mondmasker aan, aan de middendeur opstappen en abonnement daar aftikken.
De chauffeur zit helemaal achter een plastieken wand, kan niemand besmetten.
Zoals ik gewoonlijk doe heb ik haar toch bedankt bij het afstappen.
eerst eens binnen in het Kruidvat, ook daar de pijlen volgen!
Dan de markt: heel weinig kramen, je wordt rondgeleid, op elke hoek staat een verantwoordelijke om je te commanderen waar je nu moet inslaan. Vele kramen die ik gewend ben vond ik niet want de marktkramers mogen maar om de week komen.
Je bent echt heel gauw rond! Maar dan volgt het avontuur vis kopen.
Je moet aanschuiven in een heeeeel lange rij tot aan het viskraam. Vooraan de garnalen en bereide vissoorten, achteraan de verse vis. Toen het mijn beurt was moest ik vooraan inschuiven en daar bestellen. Alle vissoorten met prijs staan wel op plakkaten achter de verkopers duidelijk aangeduid maar je mag niet bewegen, moet blijven pal op je plaats staan. Misschien wel nodig want er is daar een massa volk maar toch ambetant want vroeger was het zo veel aangenamer.Jammer dat je niet eerst eens mag kijken wat er allemaal verkocht wordt! Nu, ik kon mijn koeltas in mijn karretje toch goed vullen en ben zo blij met die verse vis die ik al een hele tijd moest missen.
"Mijn" groentenkraam stond natuurlijk ook elders maar ik heb toch tomaten en fruit naar mijn goesting gekocht.
Ook het kaaskraam had een andere, heel ongunstige plaats, ze beklaagde zich dat er zo weinig klanten haar vonden, dat ze veel minder verkocht dan voor de Corona.
Ook in de Koornbloem was het nog heel kalm. Tom, de helper was er (nog) niet, waarschijnlijk nog te weinig eters om te bedienen.
De Belbus moest ik om 11u halen, was ruim op tijd. De chauffeur was blij me te zien, blij zei hij dat hij werk had, ik was de enige passagier, ook de mensen die in Dominic Savio hier in Gits werken komen nog niet mee!
Toch ga ik volgende week weer mijn mondmasker opzetten (gisteren in de apotheek als 75 plusser gekregen)en terug al die rijen volgen want er wordt toch kwaliteit verkocht en ik ben eens uit mijn zetel!!!
Er was de hele dag nog zon maar nu is het beginnen regenen (17u)
Doeiiii tot later!
Ivette

Michelly

16 jun 2020, 23:25

Kan mij iemand uit de nood helpen?
Ik heb blijkbaar ergens verkeerd geklikt op mijn IPad en als ik nu naar seniorennetforum ga en bijvoorbeeld seniorennet café aanklik krijg ik op mijn IPad steeds aan de linkse kant een leeslijst staan. Ik krijg die niet verwijderd en daardoor is de plaats voor de tekstberichten veel kleiner en moeilijk te lezen . Ik moet die leeslijst absoluut niet hebben en die is ook leeg, maar weet niet hoe ze te verwijderen.
Alvast bedankt voor de eventuele hulp.
Michelly
De sterren zijn niet bang vuurvliegjes te lijken
(Rabindranath Tagore.)

Oma-C

17 jun 2020, 08:49

Goede morgen uiltjes allemaal
een fijne woensdag aan allen...:)

Michelly ik kan je jammer genoeg niet helpen
ik heb geen I-pod ik heb alleen nog een
ouderwets gewoon gsm-metje :oops:
maar zolang die doet wat ik ervan verlang
verander ik niet van toestel, ik gebruik het weinig
Ik hoop dat je iemand vindt die jou kan helpen :roll:
veel sterkte en hou je goed...

Afbeelding
“Het leven draait niet om wat je overkomt, maar hoe je ermee omgaat" :wink:

Michelly

17 jun 2020, 08:55

problemen zijn opgelost!
(Rabindranath Tagore.)

meme-rietje

17 jun 2020, 09:16

goeie morgen allemaal
goed zo Elly

Afbeelding
Groetjes van meme-rietje,
het is gemakkelijker op te geven dan door te gaan

Ritavdm

17 jun 2020, 09:51

Goeiemorgen

Ik zit op wacht
startensklaar voor een dagje Oostende;
op bezoek bij schoonbroer die er een appartement gekocht heeft, het was net opgeleverd en klaar toen de lockdown in ging, we hebben het dus nog niet gezien en zijzelf er nog niet zo heel veel van kunnen genieten.

Gisteren in heel wat plaatsen blijkbaar felle buien, hier geen drup !

By by zwaai zwaai .... tot vnavond ?
Oud maar niet Out

corry

17 jun 2020, 14:01

Onweer op komst hoop dat het meevalt🤞
Laatst gewijzigd door corry op 17 jun 2020, 14:03, 1 keer totaal gewijzigd.
ik tel alleen de zonnige dagen.

greetie

18 jun 2020, 06:48

GOEDE MORGEN!

Wat vliegt de tijd.
Hier heeft het dinsdagavond een bui gedaan,gisteren een mals regentje alhoewel ze ons code rood verwittigden, mag nog een beetje regenen daarna terug mooi weer.

Kleedje gekocht tot de enkels heel fris :lol: en je ziet mijn been niet ,met witte sneakers :lol:

Yorkske, heb terug aan jou gedacht, CM voorschrift voor steunkous was niet in orde, ze hadden me nochtans voorgeschreven wat er op het voorschrift van de huisdokter moest staan, allé t is in orde.
Heb nu ander voorbeeld voor september ben benieuwd!

Corry, je hebt het niet gelezen ,volgende week ga ik voor drie dagen naar De Panne :D

We gingen naar Mechelen gaan door de corona afgelast dus vlug geboekt :lol: ,

Morgen naar de garage onderhoud!

Groetjes aan iedereen
Greetie

Ritavdm

18 jun 2020, 09:05

Goeiemorgen

Blijkbaar verkeerde dag gekozen om naar zee te gaan gisteren, de hele dag druilerig maar toch geen grote buien zoals op andere plaatsen in het land.
We zijn toch ff op de dijk geweest en hebben er een gezellige familiedag van gemaakt.
Chick appartement hoor dat ze daar hebben !

Hopelijk niemand van ons waterschade.

'k vraag me af of ze nu dat overschot aan water ergens zullen opslaan of wordt het gewoon de riolen ingepompt om dan binnen enkele weken vast te stellen dat er watertekort is.

Straks kine !
Oud maar niet Out

jadi

18 jun 2020, 09:31

Afbeelding
Goede morgen iedereen, de zon is hopelijk voor gans de dag
We zien wel
Ik vlieg er terug in, om te beginnen met de boodschappen
In de namiddag huis van onze zoon...
De tijd dringt.
Wens iedereen een fijne dag toe
toedeloe
menu: macaroni met hesp en kaas rap klaar
't Is goed in eigen hart te kijken nog even voor het slapen gaan.
Of ik van dageraad tot avond geen enkel hart heb zeer gedaan.

Ivette

18 jun 2020, 20:10

Ja, er is soms veel wat wij "gewone mensen" niet verstaan: jammer dat ze vele jaren terug niet besloten hebben om GEEN standbeelden noch straatnamen aan Leopold II te wijden dan zou er nu niet zoveel ambras zijn om alles weg te doen!
Christa en Luc hadden gisteren maar een klein beetje regen toen ze van Mechelen naar Luik reden. Ik vind Luik mooi, ga je mee er naartoe?
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Nu ga ik naar Switch kijken doeiiii
Ivette

Michelly

18 jun 2020, 22:41

Ik ben een beetje suffig door al dat lezen dat ik de hele dag doe. Deze avond heeft het weer pijpenstelen geregend. Reeds de hele week vallen er af en toe buien in de namiddag maar vooral tijdens de avonduren. Wat zijn de bloemen en planten dankbaar voor al die nattigheid. Toch merk ik dat er niet veel zuurstof in de lucht is als ik buiten loop. Ben daar extra gevoelig voor en dat zal wel een gevolg zijn van die vele chemosessies die ik al gehad heb. Of misschien is het wel een gevolg van de klaplong die ik er bovenop kreeg tijdens de operatie. Weet ook niet of je long na herstel gevoeliger blijft.
Heb net wat naar de TV gekeken maar heel veel programma's zijn herhalingen en als je geluk hebt, heb je de eerste uitzending nog niet gezien. Ik ga nu maar weer in mijn dikke pil verder lezen. Ben aan de boeken van Baldacci bezig en dat zijn er heel wat.. Verschillende van Harald Coben gelezen maar er zijn er nog heel wat te gaan. Wens iedereen een fijne en gezellige avond en straks een weldoende nacht.
Michelly
(Rabindranath Tagore.)