Hoekje: "De oase van rust" 2020

Hier mag je praten, grappen maken, vertellen over alles.
Een humorist is iemand wiens vrolijkheid van zijn hart naar zijn hersenen is verhuisd. (Otto Weis - 1847)

Ritavdm

18 jun 2020, 09:09

Goeiemorgen

Blijkbaar verkeerde dag gekozen om naar zee te gaan gisteren, de hele dag druilerig maar toch geen grote buien zoals op andere plaatsen in het land.
We zijn toch ff op de dijk geweest en hebben er een gezellige familiedag van gemaakt.
Chick appartement hoor dat ze daar hebben !

Hopelijk niemand van ons waterschade.

'k vraag me af of ze nu dat overschot aan water ergens zullen opslaan of wordt het gewoon de riolen ingepompt om dan binnen enkele weken vast te stellen dat er watertekort is.

Straks kine !

Mooi geslaagd je probeersels Viv !

'k ga subiet eens die galwesp googelen, 'k ben er wel nieuwsgierig naar
Oud maar niet Out

omadina

18 jun 2020, 09:42

Goede morgen !

Een verkeerde knop ingedrukt ? plots heel mijn bericht weg !!!!

Dus straks ga ik toch weer een beetje sporten, het is hier al helder weer, de zon laat zich weer bewonderen !

Viv, mooi hoor je werkjes ! Straks kan je weer de mooie natuur fotograferen ! Goed dat je genoten hebt, van je uitstapje en het gezelschap. Wil ook graag eens naar een kledingszaak, ook naar de sportwinkel in Oostende, met de kusttram, maar zie dat ook nog niet echt zitten...

Groetjes aan jullie allemaal !
omadina
Mama, oma, wat maakt het uit !
Het leven is mooi, zolang er zon, muziek en kinderen zijn !

Erika1

18 jun 2020, 11:02

Hallo,
Amai wat een geloop om je rechten te laten gelden met de corona, wil je trekken dan maar de stappen doen hé alle beetjes helpen nu ik niet kan werken. Blijkbaar heb ik recht op dopgeld :lol: zal niet veel zijn wie weet wordt vervolgd :wink:

Had dinsdag mooie plantjes gezien, maar met de fiets was het moeilijk om ze mee te nemen, nu was ik weer in de buurt met de wagen en heb er 10 meegebracht. Subiet gaan planten zodat ze tot hun recht komen.

Yvette, vanaf maandag terug Sturm der Liebe nieuwe afleveringen. En wat vind je van Rote Rosen? de begin periode? maar 1 bekend gezicht hé :D
Brood dat men deelt, smaakt beter.

viv

18 jun 2020, 14:25

Goede middag!

Gisteren heeft het hier vanaf een uur of vijf bijna onophoudelijk geregend. Op sommige plaatsen was er wateroverlast - hier gelukkig niet. Is ooit al anders geweest en de schrik zit er bij mij toch wat in. Maar de natuur zal dankbaar zijn.

Denk dat ook Rita, of er geen mogelijkheid is om dat water op te vangen. Het grondwater wordt er blijkbaar toch niet door aangevuld.
Net voor de coronacrisis ben ik nog aan het Schulensmeer gaan wandelen - de wachtbekkens waren toen opgezet en alle wandelwegen en weilanden stonden onder water. Het is voor een gewone mens toch allemaal moeilijk te begrijpen....

Afbeelding

Een appartement aan zee dat zie ik ook wel zitten (mijne portemonnee minder ;-) )
Momenteel liggen de verbouwingswerken bij mijn nieuwe buren op weekdagen stil. Denk dat vader terug aan het werk is en dat de zoon naar school moet. Ik heb van dat verbouwlawaai echt afgezien. Zat door covid-19 opgesloten in mijn huis en in de tuin hoorde ik dat lawaai evengoed. Ondertussen zijn de achterburen ook aan het verbouwen... Dat is een nadeel als je in een stad woont. Trouwens in Hasselt centrum zijn ook overal bouwwerken, met het onvermijdelijke lawaai tot gevolg.
Als het mij teveel wordt ga ik toch proberen om iets te huren aan zee... ten minste voor een tijdje ;-) Met wifi natuurlijk anders kan ik mijn zomercursus niet volgen :-)

Groetjes aan iedereen! Hier schijnt de zon toch alweer.
Viv

Nog een paar probeerseltjes...

Jachttrofee

Afbeelding

Mmmmmm

Afbeelding

vera-maria

18 jun 2020, 16:39

Goede namiddag allemaal!
Net terug van zangles...ooo wat heb ik daar van genoten.
Bij het binnenkomen van de academie moet je een mondmaskers dragen.
Is altijd enkel ik en de lerares die samen in het lokaal zijn, en zingen was zonder mondmaskers natuurlijk!
Volgende week is het alweer de laatste zangles, ja het schooljaar loopt op zijn einde hé!
Vanaf 1 juli mogen koren weer repeteren onder strikte voorwaarden weliswaar!
Viv mooi gedaan, is vervelend hé al dat lawaai...ik woon net buiten de stad en tussen mijn buren langs beide kanten van ons huis is er zeker 10 meter tussen maar als ze gras afrijden of klussen hoor ik het ook hoor!
Mijn beide zussen wonen aan zee in Oostende, de ene dichtbij de renbaan en de ander aan de overkant van de sluis waar de schepen binnen of buiten varen, is daar een hele nieuwe bedoening met allemaal nieuwe appartementsgebouwen, is heel mooi wonen ook maar het waait er ook ontzettend hard!
Het ziet zwart in de verte en het dondert dus dat is een bui die gaat beginnen...gisteren heeft het hier ook zo hard geregend in de namiddag al mijn bloemen liggen plat!
Ga mij een taske koffie zetten...tot later daag...
You only have one life...live it!

Ivette

18 jun 2020, 20:10

Hey Erika, in Rote Rosen is er inderdaad maar één bekend gezicht dat van "Petra" alhoewel Thomas er in de laatste afleveringen ook weer bijliep natuurlijk veel ouder en zijn moeder doet ook nog mee maar ik vind die zo'n trut.
Het is wel makkelijk te volgen omdat het over diezelfde, niet zoveel verschillende mensen gaat als in Sturm der Liebe.
Misschien ga ik Sturm der Liebe maandag terug opnemen, ik was gestopt omdat ik al die verschillende personages niet kende!
Ik kijk ook vanavond naar Lena Lorenz op ZDF, prachtige panorama's en goed geacteerd!

Ja, er is soms veel wat wij "gewone mensen" niet verstaan: jammer dat ze vele jaren terug niet besloten hebben om GEEN standbeelden noch straatnamen aan Leopold II te wijden dan zou er nu niet zoveel ambras zijn om alles weg te doen!
Christa en Luc hadden gisteren maar een klein beetje regen toen ze van Mechelen naar Luik reden. Ik vind Luik mooi, ga je mee er naartoe?
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Nu ga ik naar Switch kijken doeiiii
Ivette

Michelly

18 jun 2020, 22:42

Ik ben een beetje suffig door al dat lezen dat ik de hele dag doe. Deze avond heeft het weer pijpenstelen geregend. Reeds de hele week vallen er af en toe buien in de namiddag maar vooral tijdens de avonduren. Wat zijn de bloemen en planten dankbaar voor al die nattigheid. Toch merk ik dat er niet veel zuurstof in de lucht is als ik buiten loop. Ben daar extra gevoelig voor en dat zal wel een gevolg zijn van die vele chemosessies die ik al gehad heb. Of misschien is het wel een gevolg van de klaplong die ik er bovenop kreeg tijdens de operatie. Weet ook niet of je long na herstel gevoeliger blijft.
Heb net wat naar de TV gekeken maar heel veel programma's zijn herhalingen en als je geluk hebt, heb je de eerste uitzending nog niet gezien. Ik ga nu maar weer in mijn dikke pil verder lezen. Ben aan de boeken van Baldacci bezig en dat zijn er heel wat.. Verschillende van Harald Coben gelezen maar er zijn er nog heel wat te gaan. Wens iedereen een fijne en gezellige avond en straks een weldoende nacht.
Michelly
De sterren zijn niet bang vuurvliegjes te lijken
(Rabindranath Tagore.)

meme-rietje

19 jun 2020, 09:08

goeie morgen allemaal
yorkje proficiat
hier al twee dagen regen aan volonté
heeft goed gedaan aan mijn hofke
vandaag koffieklets met vriendin
die in mijn bubbel zat
V. vroeg of ik zaterdagavond wilde gaan eten
maar door de corona ben ik al 3 maanden over tijd voor onderhoud auto
en branden er al verschillende lampjes en iets met de bandenspanning
dus durf ik nu niet op de autosnelweg
als ik in mijn gemeente in pan val
kan ik nog altijd te voet naar huis
maar op de autosnelweg niet dan sta je daar op een gevaarlijke plaats
en ik moet nog 2 weken wachten voor de garage en de dag erna naar de schouwing
ik wacht liever tot hij in orde is
ze was ontgoocheld, dat begrijp ik

Afbeelding
Groetjes van meme-rietje,
het is gemakkelijker op te geven dan door te gaan

Ritavdm

19 jun 2020, 09:44

Goeiemorgen

Wij waren gisteren in Zw...m (dus niet zover van jou Meme-Rietje) en JA het heeft er overvloedig geregend, een waar gordijn waar je niet door kon zien op sommige ogenblikken.
Meme-Rietje, kan V dan zelf niet eens afkomen.

Corry, er zal dus weer enkele dagen leven in de brouwerij zijn; zorg toch maar dat er voldoende rust is ook voor jou en voor Stafke.

Michelly, lezen, lezen en nog eens lezen.... hoe graag ik het ook doe, ik zou er ook suf van worden.

Ik weet dat ik me gelukkig mag prijzen dat ik nog zoveel meer kan, ook al is het soms met een ai en oei.
Het vele fietsen een wandelen helpt met de moeilijke dagen door te komen.
Nu zijn we plannen aan het maken voor enkele fietsdagen in Limburg, altijd mooi ...
en er komt een extraatje bij ..... Erika, hou je maar klaar :wink:

Menu : Vol au vent
Oud maar niet Out

meme-rietje

19 jun 2020, 09:59

Ritavdm schreef:
19 jun 2020, 09:44
Meme-Rietje, kan V dan zelf niet eens afkomen.
tja daar zeg je wat

Erika1

19 jun 2020, 10:20

Goeiemorgen,

Na het goede nieuws van gisteren, ben ik al met veel plezier ( dat ontbrak hier de laatste tijd wel ) er al vroeg in gesprongen dwz 2 machines was al op de draad en een deel vensters gelapt. Straks nog het gras afdoen dat groeit als kool met al die regen van de laatste dagen, Indyk'e staat al tot z'n knietjes in het nat :D onkruid wieden heb ik opgegeven, denk maar dat het bodembedekkers zijn :wink: :lol: :P

Morgen werkjes dat ik thuis heb kunnen maken gaan afleveren en namiddag bij de buren mee BBQ maar ik zit dan gewoon thuis we kunnen over de platen kijken en babbelen hé :mrgreen:

Thx lieve schat dat ik tot uw bubbel mag behoren XXX

corry

19 jun 2020, 13:58

Goede middag

Rustig in huis , mijn ventje slaapt😋
Noch geen bezoek op de kamers, wel hen komen halen en mee naar huis nemen of een wandeling maken.
Ook in de tuin mogen ze samen zitten.

Na 4 maanden afwezig te zijn is het me opgevallen hoe snel dementie kan verlopen, een schreiend beeld voor de kinderen, al zijn er die het niet willen zien.

Laat de klachten van ongemak nu en dan zwaar wegen , een helder kopje is hetgeen waar ik op hoop om daarmee verder ouder te mogen worden.

Rietepetietje , jij dacht ook waarom komen ze dan niet naar hier ? Ze blijven hun karakter houden, soms zou je eens je gedacht willen zeggen, Ik weet als geen ander het helpt NIET.

Veveke, terug aan het oefenen , zou er voor willen tekenen om een stem te hebben zoals jij, aangeboren talent kan je niet zelf kweken.

Baianca, moet rusten en meer eten, haar baby komt niet in gewicht bij, moest ze nu bevallen zou baby in de couveuse moeten. STRESS de boosdoener, haar partner is geen makkelijke man, en zij weet de voorwaarden om het tussen te laten blijven duren. Gelukkig is niet alles kommer en kwel.

De zon schijnt de regenwolken liggen op de loer, ga mijn gehavende bloemetjes straks eens onderhanden nemen.

Erikaatje, zulke lieve dame als jij altijd bereid om te helpen, het zijn deze waar ze van profiteren.

Eens wat gerucht 🛎maken zodat mijn slaapkop wakker wordt en ik verder kan

Corry
ik tel alleen de zonnige dagen.

meme-rietje

20 jun 2020, 09:15

goeie morgen allemaal

Afbeelding

Erika1

20 jun 2020, 09:23

Goeiemorgen

Is het normaal dat ik mij telkens moet aanmelden? Dat is iets wat ik haat en heb al gezocht of ik dat ergens kan aanpassen maar heb niets gevonden, ja ja hij onthoud mijn inlog gegevens wel ( gelukkig ) anders ............

omadina

20 jun 2020, 09:46

Goede morgen,

Ik heb alles bijgelezen en leef met jullie mee.

Toch moeten we optimistisch blijven ! Het is zoals jij zegt Corry, zolang het koppeke het maar blijft goed doen...

Ik wens jullie allemaal een mooie dag en een fijn weekend !

En nu eens mijn oudste dochter opbellen, ze heeft het ook druk, ik weet het wel, maar hoor hen toch graag wekelijks eens.

Dan mijn fiets uit de berging halen, want straks een tochtje , zie wel waarheen ...

Vele groetjes, omadina
Mama, oma, wat maakt het uit !
Het leven is mooi, zolang er zon, muziek en kinderen zijn !