Corona virus

Hier is plaats voor discussie over politieke onderwerpen.
Bepaalde dwalingen verdwijnen pas als men ophoudt ze te weerleggen (Otto Weiss 1847)

E.T.

18 jun 2020, 10:40

Je mist zoals zo vaak de essentie van een posting.
En mijn bedenking die ik dan maak is waarom het virus geen vrij spel geven?
Ik reageerde op wat ik dacht een bijdrage was over de poging in Zweden om groepsimmuniteit te behalen zonder grote economische verliezen. Het virus vrij spel te geven. En dat dat nieuwe medicijn kon helpen door 1/3 van de coronapatiënten er 'levend' door te halen.

In landen waar men ernstige pogingen doet om het aantal Covid gevallen te beperken worden er geen mensen opgeofferd
OPGELET bovenstaande tekst kan sporen van ironie en/of sarcasme bevatten
64bits - Core i3 - Acer A9Q1KNT - SPIN SP314-51 - Windows 11 Home - Firefox - Wifi - Telenet

Wil.

18 jun 2020, 11:03

E.T. schreef:

In landen waar men ernstige pogingen doet om het aantal Covid gevallen te beperken worden er geen mensen opgeofferd
De Sof is het daar niet mee eens: hij spreekt over een moordpartij in de WZC.
AfbeeldingAfbeeldingpSorry, hoor, dat ik je beledigd heb; ik had moeten liegen.

De kannibaal

18 jun 2020, 12:35

Dicksy schreef:
18 jun 2020, 10:37
De Kannibaal schreef:
Ik kan mij niet ontdoen van het gedacht dat hier momenteel 2 auto's rondtoeren van een verschillend merk, maar met dezelfde ezel aan het stuur. Twee merken auto's maken een verschillend geluid, maar een ezel balkt altijd op dezelfde manier.
Ik vraag mij inderdaad ook soms af hoe het mogelijk is dat gij een rijbewijs gehaald hebt. 8O
Welk spreekwoord schiet mij te binnen; Wie het schoentje past.........

Dicksy

18 jun 2020, 12:47

De Kannibaal schreef:
Welk spreekwoord schiet mij te binnen; Wie het schoentje past.........
Aha, het past u dus? 8O

E.T.

18 jun 2020, 19:14

Wil. schreef:
18 jun 2020, 11:03
E.T. schreef:
In landen waar men ernstige pogingen doet om het aantal Covid gevallen te beperken worden er geen mensen opgeofferd.
De Sof is het daar niet mee eens: hij spreekt over een moordpartij in de WZC.
Deden wij ernstige pogingen? Overal?
64bits - Core i3 - Acer A9Q1KNT - SPIN SP314-51 - Windows 11 Home - Firefox - Wifi - Telenet

Wil.

18 jun 2020, 19:26

Deze kerel had er alvast een goed oog in:

Afbeelding

frits1955

18 jun 2020, 19:31

Een opmerking van De Ceulaer daterend van....23 maart. Wat is daar in vredesnaam de relevantie van? Toen deden Trump, Bolsonaro, Johnson en nog wat van die rechtse potentaten alsof er niks aan de hand was...

E.T.

18 jun 2020, 19:36

De datum is inderdaad netjes gewist ...
🔻

Wil.

18 jun 2020, 19:48

We hebben hier een man aan het woord die maar wát graag degenen van antwoord dient die kritiek hebben op de restregering. Wie die mensen of partijen zijn, laat zich raden.

Hij had gehoopt dat Wilmès dit varkentje proper zou gewassen krijgen, zodat de 'stemmingmakers' door de feiten van antwoord gediend zouden worden.

Om te zien hoe het af zou lopen, moest er een hele tijd gewacht worden zodat we harde cijfers zouden kennen. Vandaar dat de tweet van eind maart nog eens werd bovengehaald. De tijd is voorbij, die cijfers zijn er nu en wat blijkt? De criticasters hebben grosso modo gelijk: de restregering heeft de zaak slecht aangepakt. Het nobele land der belgen staat op de allerlaatste plaats niet alleen in Europa, maar in de hele wereld.

Het zou Joël DC sieren mocht hij hier nu een vervolg aan breien, maar dat zullen we van die onafhankelijke journalist niet te zien krijgen, vermoed ik.
Is het nu ook toeval dat JDC zijn twitteraccount heeft opgezegd? https://twitter.com/jdceulaer?lang=en

Fred1950

18 jun 2020, 23:47

De Vlaamse regering moet in elk geval geen steen werpen naar de Federale als ze zelf verantwoordelijk is voor de WZC uitroeiingskampen. Ook de Vlaamse regering kon voor mondmaskers voor het WZC personeel gezorgd hebben ( waarvoor ze uiteindelijk verantwoordelijk zijn ) als ze zich hiervoor voldoende had ingezet. "Dat er geen te vinden waren" is dikke larie en een bewijs van laksheid, onkunde en een gebrek aan doorzettingskracht, maturiteit, inzet, initiatiefname, etc .....

figaretto

19 jun 2020, 16:08

Fred1950 schreef:
De Vlaamse regering moet in elk geval geen steen werpen naar de Federale als ze zelf verantwoordelijk is voor de WZC uitroeiingskampen. ...
Indien dit een verwijzing is naar de praktijken van Stalin, Hitler, Mao of Pol Pot, dan vind ik dit toch nogal sterk door de bocht. Ik denk dat de aanpak in de WZC's inderdaad niet optimaal was en dat de Vlaamse regering wellicht een beetje teveel vertrouwen heeft gekoesterd in de Nationale. Is altijd onvoorzichtig hier in België.
De tijd van de uitroeiingskampen is gelukkig al lang voorbij. Alhoewel, de huidige Chinese leiders zijn daar precies nog niet van op de hoogte. Ze geven er wel een eufemistischer naampje aan : "Heropvoedingskampen". Momenteel lopen daar zo'n miljoen Oeigoeren school. Desbetreffende lectuur hierover is gemakkelijk te vinden. (Niet geschikt voor gevoelige zielen)

Fred1950

19 jun 2020, 17:24

figaretto schreef:
19 jun 2020, 16:08
Fred1950 schreef:
De Vlaamse regering moet in elk geval geen steen werpen naar de Federale als ze zelf verantwoordelijk is voor de WZC uitroeiingskampen. ...
Indien dit een verwijzing is naar de praktijken van Stalin, Hitler, Mao of Pol Pot, dan vind ik dit toch nogal sterk door de bocht.
U vindt dit dus al even erg als de Hitlergroet die Geert Hoste bracht in de IDW op Canvas ?
Ik denk dat de aanpak in de WZC's inderdaad niet optimaal was en dat de Vlaamse regering wellicht een beetje teveel vertrouwen heeft gekoesterd in de Nationale.
Enfin, 't Is dan toch terug de schuld van een ander .... Typisch.
....
De tijd van de uitroeiingskampen is gelukkig al lang voorbij. Alhoewel, de huidige Chinese leiders zijn daar precies nog niet van op de hoogte. Ze geven er wel een eufemistischer naampje aan : "Heropvoedingskampen". Momenteel lopen daar zo'n miljoen Oeigoeren school. Desbetreffende lectuur hierover is gemakkelijk te vinden. (Niet geschikt voor gevoelige zielen)
En dan maar het hoofd wegdraaien en verwijzen naar grasvelden die minder groen zijn. :roll: Vergoelijkt dit dan het gedrag van de Vlaamse Regering ? Ook typisch om de weeral eens de balk in eigen ogen te willen ontkennen. Dit soort replieken is ook weeral typisch voor een bepaalde soort ideologie waar ik van walg.

Wil.

19 jun 2020, 17:29

En die 'uitroeiingskampen' bestaan blijkbaar ook in Wallonië. De bevoegde minister riep rond 8 april zelfs de hulp in van het leger en de civiele bescherming omdat het personeel de zaak niet meer alleen aankon en omdat de besmettingen te snel toenamen.

Nederland: ook 'uitroeiingskampen' vastgesteld.

Als je overdreven veel walging voelt opkomen: pak eens een Rennie.

E.T.

19 jun 2020, 17:46

En wat deed Beke ?

figaretto

19 jun 2020, 17:51

Ik zal het wat duidelijker stellen : twee van mijn familieleden brachten meerdere jaren door als bewoner van een WZC. Zelf was ik daar die tijd vrijwilliger in de cafetaria. Heel wat verplegers m/v en onderhoudspersoneel zag ik daar aan het werk. Geen aangenaam werk en niet dik betaald.
Met uw terminologie in het hoofd moet ik er dus van uitgaan dat ik daar tussen kampbeulen werkte, meer zelfs, er zelf een was. Met de Vlaamse Regering als kampoversten.
Ofwel beseft u niet goed wat u daar neerpent en dan is het u vergeven, ofwel beseft u het wel en dan kan ik alleen maar medelijden hebben.