Hoekje: "De oase van rust" 2020
-
Ritavdm - Lid geworden op: 12 feb 2019, 18:39
Goeiemiddag
't was hier ook van dat : opnieuw aanmelden
Fietsen, wandelen ????
'k weet het nog niet, gisteren al uitgeregend geweest
of nee niet echt uitgeregend,
onderweg naar de startplaats kregen we al een hevige bui en hebben dan maar rechtsomkeer gemaakt terug naar huis.
Vanavond heb ik bezoek, voor het eerst sinds lange tijd.
We zullen het veilig houden hoor.
Menu : ouderwetse garnalencoctail (zag ik in Libelle deze week), varkenswangetjes met gratin, boontjes en worteltjes en als toetje ijs met rode vruchtjes.
't was hier ook van dat : opnieuw aanmelden
Fietsen, wandelen ????
'k weet het nog niet, gisteren al uitgeregend geweest
of nee niet echt uitgeregend,
onderweg naar de startplaats kregen we al een hevige bui en hebben dan maar rechtsomkeer gemaakt terug naar huis.
Vanavond heb ik bezoek, voor het eerst sinds lange tijd.
We zullen het veilig houden hoor.
Menu : ouderwetse garnalencoctail (zag ik in Libelle deze week), varkenswangetjes met gratin, boontjes en worteltjes en als toetje ijs met rode vruchtjes.
Oud maar niet Out
-
meme-rietje - Lid geworden op: 13 okt 2003, 19:51
goeie morgen
vandaag varkenswangetjes met.......

als ze komt
vandaag varkenswangetjes met.......

als ze komt
Groetjes van meme-rietje,
het is gemakkelijker op te geven dan door te gaan
-
Ivette - Lid geworden op: 24 nov 2005, 17:36
Greetie, bedankt dat je Christa's foto's van Luik mooi vindt, ik dacht al dat er niemand naar gekeken had.
Vanmiddag komen Sarah en Florian goulash eten, lang geleden dat ik dat nog klaargemaakt heb maar het zal wel lukken. Ik ga er rijst bijdoen want ik heb nog oude patatten en die zijn niet meer betrouwbaar, ze zijn ook valse snoodaards, ze zien maar blauw uit als ze gekookt zijn! volgende week zal Christa nieuwe bezorgen.
We hadden vrijdag wel Okra vergadering en zullen weer fietsen en de jaarlijkse BBQ laten doorgaan ALS HET MAG! Dus nu nog niets aankondigen, nog altijd afwachten!
En nu begin ik er aan, het is niet zo warm vandaag, afwachten of we kunnen buitenzitten!
Vanmiddag komen Sarah en Florian goulash eten, lang geleden dat ik dat nog klaargemaakt heb maar het zal wel lukken. Ik ga er rijst bijdoen want ik heb nog oude patatten en die zijn niet meer betrouwbaar, ze zijn ook valse snoodaards, ze zien maar blauw uit als ze gekookt zijn! volgende week zal Christa nieuwe bezorgen.
We hadden vrijdag wel Okra vergadering en zullen weer fietsen en de jaarlijkse BBQ laten doorgaan ALS HET MAG! Dus nu nog niets aankondigen, nog altijd afwachten!
En nu begin ik er aan, het is niet zo warm vandaag, afwachten of we kunnen buitenzitten!
Ivette
-
Erika1 - Lid geworden op: 18 jan 2004, 01:26
Goeiemorgen,
Rietjes, er worden vandaag speciaal voor W en ook voor mij bretsels gemaakt zodat ze heel vers zijn ( geen diepvries )
Een nieuwe Turkse bakker heel dicht bij mij thuis altijd heel vers brood enz..... dacht ga er bestellen voor morgen helaas maandag sluitingsdag. Zag er geen liggen en vroeg ernaar hij zei dat hij ze niet altijd maakt want het is niet zo bekend en einde dag gooit hij ze weg. ( daar ga ik in de toekomst wel wat aan doen hoor )
wij kennen dat dus wel en mijn zus is er ook zot van
Maar vandaag gaat hij er speciaal tegen 17u nog maken dan zijn ze morgen nog heel vers hé ( allez wat er nog zal overschieten hahahaha )
Verder niets nieuws of ouds
Rietjes, er worden vandaag speciaal voor W en ook voor mij bretsels gemaakt zodat ze heel vers zijn ( geen diepvries )
Een nieuwe Turkse bakker heel dicht bij mij thuis altijd heel vers brood enz..... dacht ga er bestellen voor morgen helaas maandag sluitingsdag. Zag er geen liggen en vroeg ernaar hij zei dat hij ze niet altijd maakt want het is niet zo bekend en einde dag gooit hij ze weg. ( daar ga ik in de toekomst wel wat aan doen hoor )
Maar vandaag gaat hij er speciaal tegen 17u nog maken dan zijn ze morgen nog heel vers hé ( allez wat er nog zal overschieten hahahaha )
Verder niets nieuws of ouds
Brood dat men deelt, smaakt beter.
-
viv - Lid geworden op: 29 apr 2005, 18:52
Goede middag,
Erika, klaar voor je bezoek morgen. Als jullie gaan fietsen, voorzichtig hé
Volgens Ruben, onze Limburgse weerman, gaat het een warme week worden.
Vandaag startte bewolkt maar ondertussen schijnt de zon alweer. Ik zie het onkruid groeien in de tuin.
Ivette, de mooie foto's van Luik deden mij terugdenken aan een teambuilding enkele jaren geleden. Luik ligt maar een 40 km van Hasselt. Vroeger met mijn schoonfamilie gingen eerder winkelen in Luik dan bijvoorbeeld in Brussel.
Veel Limburgers supporteren voor Standard Luik (wat in minder goed begrijp
)
Heb ook nog foto's van "La Cité Ardente" - alleen maar goede herinneringen

Omadina ben een beetje jaloers... wat gaat het genieten zijn volgende week aan zee. Hier zal het al gauw te warm zijn. Mag ik eigenlijk al met de trein naar zee sporen? Niet dat ik dat van plan ben, ik vermijd nog steeds de drukte.
Vevé, toch ook al terug zangles. Kan geloven dat je er van genoten hebt!
Ik mis mijn vrijwilligerswerk en de contacten die ik er had. Moet ook nog de gepensioneerden van Ter Heide verwittigen dat onze activiteiten opgeschort zijn het voorjaar 2021. En geen voetbal... al mis ik dat nog het minste.
Heb dus momenteel alleen de cursus fotografie - de online lessen via "google meet" vallen mee, je ziet en hoort elkaar wel maar in het "echt" is het beter hé
En nu ga ik eens kijken wat de pot schaft... of misschien is er bij Rita nog wat over van gisteravond
Of bij Ivette van deze middag 
(het zal een stutje worden)
Fijne zondag nog iedereen!
Viv
Damhert

Erika, klaar voor je bezoek morgen. Als jullie gaan fietsen, voorzichtig hé
Volgens Ruben, onze Limburgse weerman, gaat het een warme week worden.
Vandaag startte bewolkt maar ondertussen schijnt de zon alweer. Ik zie het onkruid groeien in de tuin.
Ivette, de mooie foto's van Luik deden mij terugdenken aan een teambuilding enkele jaren geleden. Luik ligt maar een 40 km van Hasselt. Vroeger met mijn schoonfamilie gingen eerder winkelen in Luik dan bijvoorbeeld in Brussel.
Veel Limburgers supporteren voor Standard Luik (wat in minder goed begrijp
Heb ook nog foto's van "La Cité Ardente" - alleen maar goede herinneringen

Omadina ben een beetje jaloers... wat gaat het genieten zijn volgende week aan zee. Hier zal het al gauw te warm zijn. Mag ik eigenlijk al met de trein naar zee sporen? Niet dat ik dat van plan ben, ik vermijd nog steeds de drukte.
Vevé, toch ook al terug zangles. Kan geloven dat je er van genoten hebt!
Ik mis mijn vrijwilligerswerk en de contacten die ik er had. Moet ook nog de gepensioneerden van Ter Heide verwittigen dat onze activiteiten opgeschort zijn het voorjaar 2021. En geen voetbal... al mis ik dat nog het minste.
Heb dus momenteel alleen de cursus fotografie - de online lessen via "google meet" vallen mee, je ziet en hoort elkaar wel maar in het "echt" is het beter hé
En nu ga ik eens kijken wat de pot schaft... of misschien is er bij Rita nog wat over van gisteravond
(het zal een stutje worden)
Fijne zondag nog iedereen!
Viv
Damhert

-
Goeiemiddag
Ja hoor Viv er was nog meer dan voldoende over van gisterenavond, buurvrouw (alleenstaande) heeft zonet een portie gekregen.
Je mag al met de trein reizen hoor voor een daguitstap of zo, je kunt dus naar zee.
Luik staat ook nog op het programma voor deze zomer, vakantie in eigen land.
Het weer vandaag, maar zus en zo... vanaf morgen hoogzomer, lekker fietsweer.
Erika, je mag hem niet teveel verwennen hé
Ja hoor Viv er was nog meer dan voldoende over van gisterenavond, buurvrouw (alleenstaande) heeft zonet een portie gekregen.
Je mag al met de trein reizen hoor voor een daguitstap of zo, je kunt dus naar zee.
Luik staat ook nog op het programma voor deze zomer, vakantie in eigen land.
Het weer vandaag, maar zus en zo... vanaf morgen hoogzomer, lekker fietsweer.
Erika, je mag hem niet teveel verwennen hé
Oud maar niet Out
-
vera-maria - Lid geworden op: 12 feb 2019, 19:39
Goede namiddag allemaal!
Alles bijgelezen... Yvette ik denk dat iedereen jou foto’s bekijkt hoor trouwens iedereen die hier komt lezen...maar men reageert er niet altijd op hé zo is dat!
Wij zijn deze middag op restaurant geweest, de eerste keer na zoveel maanden.
Het restaurant zat vol, alle tafels staan daar op voldoende afstand en het eten is er altijd uitmuntend!
De garçons droegen allen een mondmaskers uitgezonderd de baas die meehielp en dat vind ik dan niet kunnen, gewoon uit respect voor zijn personeel!
Anders niets te melden...
Wens jullie nog een fijn verloop van deze zondag daag...
Alles bijgelezen... Yvette ik denk dat iedereen jou foto’s bekijkt hoor trouwens iedereen die hier komt lezen...maar men reageert er niet altijd op hé zo is dat!
Wij zijn deze middag op restaurant geweest, de eerste keer na zoveel maanden.
Het restaurant zat vol, alle tafels staan daar op voldoende afstand en het eten is er altijd uitmuntend!
De garçons droegen allen een mondmaskers uitgezonderd de baas die meehielp en dat vind ik dan niet kunnen, gewoon uit respect voor zijn personeel!
Anders niets te melden...
Wens jullie nog een fijn verloop van deze zondag daag...
You only have one life...live it!
-
Ivette - Lid geworden op: 24 nov 2005, 17:36
Heel mooie foto's Viv, waarom stellen de busreizen niet eens Luik voor als ééndagsreis of verlengd weekend?
vera-maria, spijtig dat we niet weten in welk restaurant ge zo goed gegeten hebt.
Mijn goulash was lekker, ze waren heel content. Toch is dat voor mij stresserend, ik ben zo bang om niet te slagen en om alles gelijktijdig te kunnen serveren. Ik heb vroeger zoveel uitgeprobeerd en zo graag gekookt maar sinds ik alleen ben is de "kook"goesting ver te zoeken. De jonge mensen koken ook zo anders met voor mij vele ongekende ingrediënten.
Ze wilden nog naar de kust rijden, jammer dat er totaal geen zon is, nu dit koppel jeunt zich samen overal!
ik vrees dat ik qua koken niet meer mee kan, dat ik terugval op mijn traditionele gewone keuken!
Morgenmiddag komt Sander weer, die eet nog graag mijn "gewone kost"
Maar ik heb nog goulash, rijst en gemengde sla genoeg over! Die rijst kan ik morgen nog in pakjes invriezen of misschien wil hij er ook meenemen, nu hij auto rijdt is dat makkelijker. Raar om hem zo in mijn man's auto mijn oprit te zien oprijden!
Het begint hier lichtjes te regenen. Vanmiddag konden we op het terras aperitieven (heel bescheiden hoor) maar we aten in de veranda, ik vertrouwde het niet met de zon ofwel fel ofwel verdoken.
Nog allemaal een prettige avond!
vera-maria, spijtig dat we niet weten in welk restaurant ge zo goed gegeten hebt.
Mijn goulash was lekker, ze waren heel content. Toch is dat voor mij stresserend, ik ben zo bang om niet te slagen en om alles gelijktijdig te kunnen serveren. Ik heb vroeger zoveel uitgeprobeerd en zo graag gekookt maar sinds ik alleen ben is de "kook"goesting ver te zoeken. De jonge mensen koken ook zo anders met voor mij vele ongekende ingrediënten.
Ze wilden nog naar de kust rijden, jammer dat er totaal geen zon is, nu dit koppel jeunt zich samen overal!
ik vrees dat ik qua koken niet meer mee kan, dat ik terugval op mijn traditionele gewone keuken!
Morgenmiddag komt Sander weer, die eet nog graag mijn "gewone kost"
Maar ik heb nog goulash, rijst en gemengde sla genoeg over! Die rijst kan ik morgen nog in pakjes invriezen of misschien wil hij er ook meenemen, nu hij auto rijdt is dat makkelijker. Raar om hem zo in mijn man's auto mijn oprit te zien oprijden!
Het begint hier lichtjes te regenen. Vanmiddag konden we op het terras aperitieven (heel bescheiden hoor) maar we aten in de veranda, ik vertrouwde het niet met de zon ofwel fel ofwel verdoken.
Nog allemaal een prettige avond!
Ivette
-
Goeieavond
't is een thuisdag geworden, gewoon ff een blokje om.
Goulash...mjamiemjamie
volgende week maak ik er weer eens een grote pot, alhoewel bij zomerse temperaturen ???? Goulash is eigenlijk nogal winterkost vind ik. We zien nog wel.
Hier is het fietsen met de groep nog altijd niet terug van start gegaan.
We hebben vandaag eens een mailtje gestuurd naar de verantwoordelijke met de vraag : Wanneer ????
't is een thuisdag geworden, gewoon ff een blokje om.
Goulash...mjamiemjamie
volgende week maak ik er weer eens een grote pot, alhoewel bij zomerse temperaturen ???? Goulash is eigenlijk nogal winterkost vind ik. We zien nog wel.
Hier is het fietsen met de groep nog altijd niet terug van start gegaan.
We hebben vandaag eens een mailtje gestuurd naar de verantwoordelijke met de vraag : Wanneer ????
Oud maar niet Out
-
Erika1 - Lid geworden op: 18 jan 2004, 01:26
Goeiemorgen,
Oeioei het ziet er hier maar droevig uit, heel de nacht ferm geregend.
Volgens de weerman zou het allemaal goed komen dus zal Rietjes het vanuit het westen wel meebrengen
Zal nog maar effe wachten met de tuinstoelen droog te vegen
Oeioei het ziet er hier maar droevig uit, heel de nacht ferm geregend.
Volgens de weerman zou het allemaal goed komen dus zal Rietjes het vanuit het westen wel meebrengen
Zal nog maar effe wachten met de tuinstoelen droog te vegen
Brood dat men deelt, smaakt beter.
-
Goeiemorgen
"Beleef je vakantie in Limburg"
staat hier bovenaan de site; dat gaan we dus doen, een paar dagjes alvast.
We brengen de zon mee, hier is ze al volop van de partij.
Yvette, de goulash hier wordt gemaakt volgens een recept van Erica, 'k stuur je het einde van de week wel eens door. Nu geen tijd !
"Beleef je vakantie in Limburg"
staat hier bovenaan de site; dat gaan we dus doen, een paar dagjes alvast.
We brengen de zon mee, hier is ze al volop van de partij.
Yvette, de goulash hier wordt gemaakt volgens een recept van Erica, 'k stuur je het einde van de week wel eens door. Nu geen tijd !
Oud maar niet Out
-
meme-rietje - Lid geworden op: 13 okt 2003, 19:51
goeie morgen allemaal
het zonneke is er al
en alles loopt hier zijn eigen gangske
en ik ben gene amateur om weg te gaan
wel eens naar het wandelpad met Quickie
raar als ik iemand tegen kom
die man van de andere straat met zijn hondje
en dan babbelen we een beetje
over van alles die gebeurd in de wereld
maar vooral over zijn hondje tinkebel
zijn vrouw is ook overleden en dat was haar hondje
en daar houd hij van, een verkeerd hoestje en hij is weg naar de dierenarts
en zo komt de ene dag na de andere

het zonneke is er al
en alles loopt hier zijn eigen gangske
en ik ben gene amateur om weg te gaan
wel eens naar het wandelpad met Quickie
raar als ik iemand tegen kom
die man van de andere straat met zijn hondje
en dan babbelen we een beetje
over van alles die gebeurd in de wereld
maar vooral over zijn hondje tinkebel
zijn vrouw is ook overleden en dat was haar hondje
en daar houd hij van, een verkeerd hoestje en hij is weg naar de dierenarts
en zo komt de ene dag na de andere

Groetjes van meme-rietje,
-
vera-maria - Lid geworden op: 12 feb 2019, 19:39
Goedenamiddag allemaal!
Yvette wij zijn gaan eten in de shamrock, is er altijd lekker en verzorgd en dicht bij huis!
Meestal gaan wij uiteten hier niet te ver uit de buurt, er zijn een paar hele goeie restaurants rondom ons een paar in Tielt “ Shamrock”, “ De crommewal”, “ De Traagheid” en “ en 2 hele goeie in Ruiselede “Tafel 10” en “Charbon“, er zijn dan nog vele andere meer gewone restaurantjes maar wij gaan niet zoveel meer uiteten en als we gaan kiezen we meestal waar het net iets beter is!
Corry hopelijk kan Bianca haar baby’tje nog wat wachten van geboren te worden hé, en oo wat zullen de zusjes blij zijn met de geboorte!
Erika en Rita geniet maar van jullie samenzijn, en Rita en je man ook van jullie fietsuitstap!
En mijn huis is deze voormiddag al gekuist en heb ook al 2 wasjes gedraaid die buiten hangen te drogen!
Deze voormiddag was er blauwe lucht en een stralende zon, maar nu is het helemaal bewolkt, maar toch een aangename temperatuur om buiten koffie te drinken.
Ik ga een taske koffie zetten sie...tot later daag....
Yvette wij zijn gaan eten in de shamrock, is er altijd lekker en verzorgd en dicht bij huis!
Meestal gaan wij uiteten hier niet te ver uit de buurt, er zijn een paar hele goeie restaurants rondom ons een paar in Tielt “ Shamrock”, “ De crommewal”, “ De Traagheid” en “ en 2 hele goeie in Ruiselede “Tafel 10” en “Charbon“, er zijn dan nog vele andere meer gewone restaurantjes maar wij gaan niet zoveel meer uiteten en als we gaan kiezen we meestal waar het net iets beter is!
Corry hopelijk kan Bianca haar baby’tje nog wat wachten van geboren te worden hé, en oo wat zullen de zusjes blij zijn met de geboorte!
Erika en Rita geniet maar van jullie samenzijn, en Rita en je man ook van jullie fietsuitstap!
En mijn huis is deze voormiddag al gekuist en heb ook al 2 wasjes gedraaid die buiten hangen te drogen!
Deze voormiddag was er blauwe lucht en een stralende zon, maar nu is het helemaal bewolkt, maar toch een aangename temperatuur om buiten koffie te drinken.
Ik ga een taske koffie zetten sie...tot later daag....
You only have one life...live it!
-
corry - Lid geworden op: 08 mar 2005, 10:15

Ziezo, heb ook eens foto’s mee.
Volgende week dinsdag zijn er met volle goesting weer.
Het was nu en dan even slikken als wij Rhune haar relaas van thuis en Tom hoorden. Sprak hun mama daarover aan als ze hen kwam halen en deze beaamde het.
Ze zit tussen twee vuren, moet ook eerlijk toegeven dat ik met Rhune ook in discussie kwam.
Ze voelt zich altijd tekort gedaan, alhoewel er geen reden voor was.
Haar poesie laat niet met haar voeten spelen, was dadelijk duidelijk en het zal zeker niet meer voorvallen.
Heb ervaring met tieners.
Kleintje is in de zevende hemel met de komst van haar babyzusje.
Heel de dag zonnig aan zee, we gaan hete dagen tegemoet.
Vivke, een appartement huren voor bepaalde tijd, groot gelijk buiten het seizoen heb je keus genoeg.
Groetjes en tot later
Corry
ik tel alleen de zonnige dagen.