Corona virus
-
boeffer - Lid geworden op: 07 feb 2012, 21:58
Er zijn er altijd die meer op hun gevoel leven zoals ik ben onoverwinnelijk, ik voel mij goed ipv gezond verstand. Of is het drank, en verstand in de fles.
Samenscholingen op pleinen na sluitingsuur . Als ik dat op reis doe pakken ze mij op denk ik(en brengt geld op).
Samenscholingen op pleinen na sluitingsuur . Als ik dat op reis doe pakken ze mij op denk ik(en brengt geld op).
W11 RAM 32 GB SSD 1 TB,16:9=1920*1080 ; 4:3=1440*1080, ik heb steeds mijn helpdesk
-
Fred1950 - Lid geworden op: 20 nov 2019, 10:18
Moest het van mij afhangen , dan :boeffer schreef: ↑22 jun 2020, 11:54Er zijn er altijd die meer op hun gevoel leven zoals ik ben onoverwinnelijk, ik voel mij goed ipv gezond verstand. Of is het drank, en verstand in de fles.
- Verplicht sluitingsuur vervroegen van 1 uur 's nachts naar 12 uur 's nachts
- Avondklok vanaf 1 uur 's nachts , en zeker in steden.
- Iedereen draagt een masker als hij een gesloten ruimte binnengaat ( magazijn, winkel , supermarkt , etc ... )
Je ziet zo wat er in Zweden gebeurt als men de teugels te los laat. Zweden met minder inwoners dan België kent voor 't ogenblik méér dan 1000 nieuwe besmettingen per dag. Men geeft ook al drie dagen lang geen nieuwe cijfers meer vrij, daar loopt iets totaal in het honderd.
Onze jongeren zouden beter terug eens legerdienst moeten krijgen om hen wat zelfdiscipline en verantwoordelijk groepsgevoel voor mekaar aan te leren. Ons "Sciensano' is nu ook al te lui om de cijfers van de zaterdag en de zondag vrij te geven, die krijg je nu pas op dinsdag, en dus mag je op VRT op zondag en maandag ook geen nieuwe cijfers meer verwachten. Van Gucht en Van Ranst zijn het blijkbaar ook al moe om voor de media op te treden. Het virus daarentegen .... dat heeft geen rust of vakantie nodig ....
-
Het begint er naar uit te zien dat ze mijn raad die ik hier al weken ( maanden ? ) verkondig gaan opvolgen.
-
sibarita - Lid geworden op: 29 nov 2004, 22:44
Geniesse das Leben beständig , denn du bist länger tot als lebendig !
"Belgen zijn de meest onuitstaanbare creaturen die er bestaan." Leopold 1 brief van 19 april 1850
"Belgen zijn de meest onuitstaanbare creaturen die er bestaan." Leopold 1 brief van 19 april 1850
-
E.T. - Lid geworden op: 11 nov 2008, 21:15
Vandaag is het 23 JUNI 
In mei was het aantal 'karretjes' beperkt en er was in de winkel plaats genoeg ...
Het verplichten van het dragen van een mondmasker is ook duidelijk voor diegene die op Allah vertrouwen
In mei was het aantal 'karretjes' beperkt en er was in de winkel plaats genoeg ...
Het verplichten van het dragen van een mondmasker is ook duidelijk voor diegene die op Allah vertrouwen
OPGELET bovenstaande tekst kan sporen van ironie en/of sarcasme bevatten
64bits - Core i3 - Acer A9Q1KNT - SPIN SP314-51 - Windows 11 Home - Firefox - Wifi - Telenet
64bits - Core i3 - Acer A9Q1KNT - SPIN SP314-51 - Windows 11 Home - Firefox - Wifi - Telenet
-
Viroloog Steven Van Gucht: “Ik draag geen mondmasker in supermarkt”sibarita schreef: ↑23 jun 2020, 12:292 mei 2020
https://www.hln.be/nieuws/binnenland/vi ... gle.com%2F
Maar nu wel , en Van Ranst ook. Hoe noemt men dat weeral ? "Voortschrijdend inzicht" of zoiets ? Men had beter epidemiologen de scepter laten zwaaien in plaats van virologen
Duitsland past nu de Chinese methodes toe om hun mini uitbraak in en rond hun vleesbewerkend bedrijf in te dijken. Dat zal ook al een vorm van "voortschrijdend inzicht" zijn , zeker ? Maar ja, de Chinezen kennen er niets van omdat het gele communisten zijn, juist ?
Ze dragen ook een mondmasker, hoor. Heb er al veel gezien, en ze hebben er geen probleem mee ....
-
E.T. - Lid geworden op: 11 nov 2008, 21:15
Een kleine steekproef afgelopen zaterdag. Van de 100 mensen in de winkel draagt hier in Beringen zo'n helft tot driekwart een mondmasker, degene die het zich helemaal niet aantrekken (en ook geen afstand houden) zijn voornamelijk mensen (mannen EN vrouwen) die blijkbaar vertrouwen op een hogere bescherming ...
OPGELET bovenstaande tekst kan sporen van ironie en/of sarcasme bevatten
-
Fazal - Lid geworden op: 08 sep 2019, 13:00
Ik kan dat masker niet verdragen. Onmogelijk.
Ik zweet mij te pletter, en zie bovendien door mijn bril niet meer.
Het is dus masker, of bril. En zonder bril zie ik niet genoeg om de juiste boodschappen te kiezen, ook de prijzen kan ik niet lezen. Ik probeer wel zoveel mogelijk afstand te houden, maar dat lukt ook niet altijd, en dat is meestal niet aan mijzelf te wijten. Ik zal mij dus beter bekeren tot de Islam, denk ik, en op Allah vertrouwen.
Ik zweet mij te pletter, en zie bovendien door mijn bril niet meer.
Het is dus masker, of bril. En zonder bril zie ik niet genoeg om de juiste boodschappen te kiezen, ook de prijzen kan ik niet lezen. Ik probeer wel zoveel mogelijk afstand te houden, maar dat lukt ook niet altijd, en dat is meestal niet aan mijzelf te wijten. Ik zal mij dus beter bekeren tot de Islam, denk ik, en op Allah vertrouwen.
Laatst gewijzigd door Fazal op 23 jun 2020, 18:32, 1 keer totaal gewijzigd.
-
Charlie Maru - Lid geworden op: 24 dec 2011, 17:33
Ik heb er ook al veel gezien Fred....en zoals je zegt hebben ze daar bijlange geen probleem mee......

Rien ne se perd, rien ne se crée, tout se transforme. - A. Lavoisier
-
-
miel - Lid geworden op: 15 apr 2005, 20:46
Wij dragen een mondmasker in de winkel en zeker waar airconditioning is. We zijn dat beginnen doen uit respect voor het personeel in Colruyt winkel. Die mensen lopen en werken in de gangen tussen alle klanten. Dus waarom zouden wij dat mondmasker dan niet dragen? Wij lopen daar toch ook?
we doen wat we kunnen, niet wat we willen.
-
Ice
Ongelooflijk toch hoe angstige sukkelaars nóg steeds te bespelen zijn..
Wetenschappelijk werd vastgesteld dat het virus al op retour is vanaf dag 8 na de uitbraak..
....maar na DRIE maanden slaagt de pestregering er nog altijd in om platbroeken te dwingen met tropische temperaturen de verstikkende muilband vrijwillig om te doen.
Ze verplichten wat ze willen, ik draag het NIET, punt.
Kom maar op met de boetes die ik toch niet zal betalen.
In mijn woonplaats worden haast géén mondmaskers gebruikt, óók het personeel in winkels niet, hier hebben mensen nog gezond verstand en laten ze zich niet zo gemakkelijk bedonderen.
Wetenschappelijk werd vastgesteld dat het virus al op retour is vanaf dag 8 na de uitbraak..
Ze verplichten wat ze willen, ik draag het NIET, punt.
Kom maar op met de boetes die ik toch niet zal betalen.
In mijn woonplaats worden haast géén mondmaskers gebruikt, óók het personeel in winkels niet, hier hebben mensen nog gezond verstand en laten ze zich niet zo gemakkelijk bedonderen.
-
wardje - Lid geworden op: 04 dec 2005, 15:46
Gisteren zijn we gaan fietsen rond Doornik , hebben daar op 50 km één terras open gevonden, en daar draagt zelfs de bazin geen mondmasker , de tafels staan op aangegeven afstand (1,5 m), wanneer ze de drank brengt is het glas vol met water en dat geeft ze aan de planten buiten en worden de flesjes geopend aan u gegeven ,ze draagt wel doorzichtige handschoenen en dat is het , als je ze aanspreekt over de corona zeggen ze gezond verstand gebruiken helpt je al ver vooruit, en ik vraag wat met jongeren die toch feestjes willen houden na sluitingsuur , geen probleem direkt politie verwittigen en die zijn rapper hier dan je denkt.
Dus mag men zeggen dat de politie in Wallonie niet zo laks optreden als in Vlaanderen (zie Elsene),
Dus mag men zeggen dat de politie in Wallonie niet zo laks optreden als in Vlaanderen (zie Elsene),