Corona virus

Hier is plaats voor discussie over politieke onderwerpen.
Bepaalde dwalingen verdwijnen pas als men ophoudt ze te weerleggen (Otto Weiss 1847)

ghislaine*

24 jun 2020, 13:34

Inderdaad, ik vind het effenaf schandalig hoe de overheid omgaat met de veiligheid van hun burgers.
Zouden ze nu echt een situatie willen zoals in Duitsland. Nu in ieder geval als men hun richtlijnen volgt zijn we er niet ver meer vanaf. Ze luisteren alleen naar alle lobbygroepen om de veiligheidsmaatregelen af te zwakken

Ik kan erin komen dat je als handelaar ook vooruit wil, maar waarom dan dulden dat men zonder mondkapje in je winkel komt. Als je ziet hoe sommige handelaars maatregelen nemen, is het teleurstellend als je ziet wat een deel van de bevolking ervan maakt. Zou je dan niet foert zeggen

Wat de feestjes na sluitingsuur betreft: moesten die nachtwinkels enkele uren vroeger moeten sluiten dan de cafés dan zou er van nafuiven veel minder sprake zijn. Toen men de sluitingsuren in de horeca van 11 uur op 01 uur bracht heb ik gedacht dat is moeilijkheden zoeken, en daar zijn ze.

Het gezond boerenverstand is ver zoek bij velen.

ghis
Ice

24 jun 2020, 15:10

Schandalig hoe de overheid omgaat met de veiligheid van hun burgers?
De overheid weet immers dat het 'gevaar' geweken is en het virus reeds láng op retour is, daarom zijn net de 'versoepelingen'....:roll:

Maar niemand belet angsthazen om permanent vrijwillig in hun kot te blijven en met een mondmasker rond te lopen ondanks de versoepelingen..
Blijf jij maar vrijwillig opgesloten in je kot en loop jij de rest van je leven maar rond met een mondmasker aan 1,5 meter afstand...doe maar, je mag het... :twisted:

Terecht verhindert de ziekelijke angst en smetvrees van enkelen de terugkeer naar een normále maatschappij NIET voor de andere burgers met gezond verstand die steeds in aantal groeien naarmate het risico op besmetting vermindert, het virus uitdooft en immuniteit toeneemt.
En laat nafuiven maar over aan de jongeren met gezond verstand zonder smetvrees.
Wijs dan maar uit afgunst naar anderen, je hebt toch geen controle over het gedrag van anderen, gelukkig maar. :mrgreen:
Handelaren 'dulden' overigens betalende klanten zonder mondmaskers omdat ze anders hun eigen ruiten ingooien en mét die betalende klanten, zonder verplicht mondmasker, ook hun winst wegjagen.
En als de politie nu ook eens zo rap was als er ECHTE misdrijven, zoals moord, gepleegd worden dán zou het pas 'veiliger' worden voor de burgers... :roll:

Fred1950

24 jun 2020, 15:12

ghislaine* schreef:
24 jun 2020, 13:34
.....

Het gezond boerenverstand is ver zoek bij velen.

ghis
Er zijn bijna geen boeren meer waarvan ze nog iets kunnen leren. :lol:

Had men in het begin strenger en sneller opgetreden, dan konden we reeds een maand geleden van de vrijheden genieten zoals die nu voorgeschoteld worden, net zoals in Noorwegen, Zwitserland , G.H. Luxemburg en nog een paar andere landen. Dan had de bevolking het niet zo beu geworden, en vooral, dan zouden we kennis hebben kunnen maken met nog veel strengere maatregelen die er bij een tweede golf zouden genomen kunnen worden.

Fred1950

24 jun 2020, 15:16

Ice schreef:
24 jun 2020, 15:10
....
Wijs dan maar uit afgunst naar anderen, je hebt toch geen controle over het gedrag van anderen, gelukkig maar. :mrgreen:
....
Als er ooit een tweede golf komt gaan ze u in quarantaine zetten achter tralies. :mrgreen: ( en zonder internet om te verhinderen dat zieltjes besmet geraken. :twisted: )
Ice

24 jun 2020, 15:38

En zijt gij weer daar met het verdronken kalf? :roll:
Hád men.....welk nut heeft het om steeds opnieuw te leuteren over hoe men het hád moeten aanpakken?
Zeuren om te zeuren want dat is immers VOORBIJ!

En droom vooral verder dat wij nog van vrijheden en een normáál leven zullen kunnen genieten want de afbraak van onze vrijheden komt nu pas door de maatregelen als een adder in het gras boven
en
fanatieke, bange voorstanders van maatregelen zoals gij mogen dan eens goed nadenken over hún aandeel waardoor de politiek deze dictatoriale beperkingen en nazi-controle naar een ábnormaal leven voor ons allen door de strot kan duwen...en vergeet ook de factuur voor deze coronahysterie niet, die zullen wij allen ook nog moeten betalen tot onze achterkleinkinderen toe, dankzij de angsthazen.... :x

figaretto

24 jun 2020, 17:36

miel schreef:
24 jun 2020, 07:57
Wij dragen een mondmasker in de winkel en zeker waar airconditioning is. We zijn dat beginnen doen uit respect voor het personeel in Colruyt winkel.
Dat men een mondmasker draagt uit respect voor het personeel lijkt me natuurlijk wel een nobel motief. Maar of het nuttig is ? Ik denk het niet. Immers, de supermarkten zijn nooit gesloten geweest en de andere winkels zijn al meerdere weken open. Het aantal gemondmaskerden is daar overal zeer beperkt geweest en niettemin is de besmettingscurve steeds gedaald. Dus ? Wat het openbaar vervoer betreft, dat is misschien iets anders.
De zegswijze Baat het niet, het schaadt ook niet is ook niet steeds van toepassing. Sommigen zoals ik ondervinden ademhalingsproblemen en wasem op de bril waardoor slecht zicht. En ik las hier al dat ik niet de enige ben.
Nu lig ik van die ganse historie ook niet wakker hoor. Er zijn erger dingen in het leven zoals bijvoorbeeld met een snotvalling rondlopen en geen zakdoek bij hebben. Een mondkapje bij de hand zou dan al eens nuttig kunnen zijn.

boeffer

24 jun 2020, 19:46

Ik zie genoeg in de winkels(&airco) dat mensen die mekaar lang niet gezien hebben een echte woordenwisseling starten. En omdat ze verder uit elkaar staan er nog harder(gespeekt) gesproken wordt.
Bediening van groenten&fruit zoals vroeger zou ook wel mogen.
W11 RAM 32 GB SSD 1 TB,16:9=1920*1080 ; 4:3=1440*1080, ik heb steeds mijn helpdesk

werewoef

24 jun 2020, 20:44

De mensen zouden meer en meer moeten gaan beseffen dat er nog steeds geen geneesmiddelen gevonden zijn tegen dit virus . Deze werkelijkheid zou toch meer moeten afschrikken . Wat me vandaag in het BRT nieuws erg verontrust heeft is de docu van twee jongeren , maar 22jaar , die sinds 12 maart nog altijd zwaar aan het revalideren zijn ., tot opnieuw moeten leren wandelen toe . En volgens het VRTnieuws zouden er in Vlaanderen zo een paar duizenden zijn .Het is niet zomaar een griepje. Ikzelf heb in mijn leven het echte influenza virus tweemaal gehad en ik herinner me nog dat mijn tanden onhoudbaar op mekaar klapperden van de koorts plus een verlies van zes kilo gewichtsverlies op één week tijd .Aan Figga deze vraag nog? Als je het had over Black and White ... What does it mean when you see two black ball's on a mast ?? :wink: :P :lol:

werewoef
AMEN en AUM

figaretto

25 jun 2020, 11:33

werewoef schreef:
Aan Figga deze vraag nog? Als je het had over Black and White ... What does it mean when you see two black ball's on a mast ?? :wink: :P :lol:

werewoef
It means that the TWR controller is a black male person. :lol:

littlestar

25 jun 2020, 12:27

Tja, sommige grote winkelketens maken er zich vanaf met een goedkoop opzetstukje voor de winkelkar, geen ontsmettende gel in de buurt, terwijl ik dat nu zeer belangrijk vind. Iedere klant moet eerst de handen ontsmetten voor hij al die koopwaar kan/mag betasten.
Ik kan mijn zelf mijn handen ontsmetten, maar heb geen weet van de anderen. Dat geeft mij een onveilig gevoel.
Trouwens, als dat mondmasker veelvuldig gebruikt wordt is het ook niet meer "veilig" of wel ?
Reken niet op het gezond verstand, alleen wie getroffen is door corona, het van dichtbij meemaakt en de risicopatiënten blijven de maatregelen secuur volgen. Sterkte aan alle opgesloten WZC bewoners, dat is een zeer heikel punt waar geen remedie voor bestaat.
Ice

25 jun 2020, 14:32

werewoef schreef:
De mensen zouden meer en meer moeten gaan beseffen dat er nog steeds geen geneesmiddelen gevonden zijn tegen dit virus . Deze werkelijkheid zou toch meer moeten afschrikken . .....
8O 8O
Viro-loog van ranst heeft ZELF in 2004 het geneesmiddel ontdekt tegen ALLE coronavirussen - een NL huisarts heeft hiermee, al geruime tijd geleden, állemaal zijn 8 patiënten mét corona GENEZEN - steeds meer artsen gebruiken dat middel in combinatie met zink en vit C om corona zieken te genézen, in vele landen wordt dit middel intussen toegepast om mensen te genezen.
Dus: hoezo zijn er nog steeds geen geneesmiddelen gevonden?? 8O
Deze leugen schrikt inderdaad af als dit als werkelijkheid door misleiding wordt aangenomen en dat is ook de bedoeling: schrik aanjagen, onnodig, zodat de beknellende wurgmaatregelen voor politieke doeleinden zouden gevolgd worden...pure volksverlakkerij dus.
Angstige mensen zijn gemakkelijk te manipuleren, door controle in het gareel te dwingen en dáár gaat het om door de maatregelen.

Angstige en paniekerige mensen moeten eens nadenken:
zijn jullie bereid om permanent, je héle leven, in angst te leven voor een virus dat behoort tot de griepvirussen? Dat elk jaar en gemuteerd zou kunnen terugkeren? Dat mogelijk in een labo door geknoei tot een killervirus werd gemodificeerd waartegen geen enkel vaccin werkzaam zal kunnen zijn?
Is dát nog kwaliteit van léven? Steeds in angst leven voor wat mogelijk nooit gebeurt? Met beperkingen zonder vrijheid en in een dictatuur? Willen jullie zo leven?

Ik niet...jezelf beperken, je vrijwillig verstoppen in je kot, met mondmaskers rondlopen, 1,5 meter afstand houden, gel, smetvrees en handen wassen tot je vel eraf hangt zijn allemaal een maat voor NIKS, volkomen nútteloos want je kunt niet en nooit voorkomen dat je besmet wordt door gelijk welk van de miljarden virussen die rondzwerven!
Het walgelijke daarvan is dan nog dat angsthazen zich politiek laten misbruiken om sociale druk uit te oefenen op degenen met gezond verstand die zich niet laten vangen.

Ik geniet liever van het énige leven dat we hebben: in het NU, zonder angst voor wat mogelijk, ooit, misschien of nooit zou kunnen gebeuren want dat vergalt enkel je eigen leven...en word ik besmet door een van de miljarden virussen die bestaan?
Dan is dat maar zo en dat zie ik dan wel maar intussen heb ik wel genoten van mijn leven zonder angst, dat pakt niemand mij meer af. :twisted:

Fred1950

25 jun 2020, 17:05

Ice schreef:
....
Viro-loog van ranst heeft ZELF in 2004 het geneesmiddel ontdekt tegen ALLE coronavirussen -
....
Ja maar, nu blijkt dat het niet werkt. :lol: Van Ranst heeft zich vergist ( of was toen nog te jong om er iets vanaf te weten :lol: ) . Al de rest is fake news over patiënten die zonder hydroxylchloroquine ook gingen genezen. Ge blijft u toch maar vastbijten in fabeltjes die al een maand of twee achterhaald zijn, nietwaar. :) Er is zelfs al een beter middel ter beschikking en dat heet "remdesivir" ....

tokkio

25 jun 2020, 17:27

Fred1950 schreef:
Ice schreef:
....
Viro-loog van ranst heeft ZELF in 2004 het geneesmiddel ontdekt tegen ALLE coronavirussen -
....
Ja maar, nu blijkt dat het niet werkt. :lol: Van Ranst heeft zich vergist ( of was toen nog te jong om er iets vanaf te weten :lol: ) . Al de rest is fake news over patiënten die zonder hydroxylchloroquine ook gingen genezen. Ge blijft u toch maar vastbijten in fabeltjes die al een maand of twee achterhaald zijn, nietwaar. :) Er is zelfs al een beter middel ter beschikking en dat heet "remdesivir" ....
Alleen hebben ze het uit de testfase gehaald,met de gedachte ,baat het niet schaad het niet, feit is dat ze niet zeker zijn of het überhaupt of er genoeg productie zal zijn om het ook voor Europa en in België te verkrijgen......
Dat wordt zoiets als de mondmaskers, ze zijn niet goed, ze zijn wel goed, maar niet voor chirurgen ,ze zijn niet verkrijgbaar ........ezv...
Lees maar de soap van de medicijnen ,maar beging onderaan en zo naar boven :mrgreen: :mrgreen:
https://www.cbg-meb.nl/onderwerpen/medi ... medicijnen
Zie niet uit naar de dag dat alle problemen opgelost zijn, want dan is men dood.
Ice

25 jun 2020, 17:58

Fred1950 schreef:
Wéét jij ook waarom hydroxychloroquine zogezegd niet zou werken? (Natuurlijk niet.... :twisted: )
Omdat het belangrijkste element voor de werking van deze therapie MOEDWILLIG buiten beschouwing wordt gelaten: namelijk het gelijktijdig toedienen van ZINK dat onmisbaar is voor de werking bij corona!
En ook een échte viroloog weet dat, van ranst dus blijkbaar niet...
En dat gelijktijdig moeten toedienen van zink mét hydroxychloroquine wordt moedwillig verzwegen om te kunnen kwaken dat het middel niet werkt...overigens een no-brainer waarom dat verzwegen wordt voor wie verder kijkt dan zn neus lang is...
Ziedaar de ontkrachting van jouw FAKE nieuws dat het niet werkt..! :roll:

Conclusie: de misdadige overheid onthoudt de bevolking een geneesmiddel door hálve/valse verklaringen en nepnieuws te verspreiden waardoor er talloze mensen aan corona OVERLEDEN zijn die hadden gered kunnen worden.
Je zou beter daarover verontwaardigd zijn... :evil:

Gij beweert dus dat huisarts Rob Elens een leugenaar is en niet ál zijn corona patiënten heeft genezen met zijn hydroxychloroquine-zink therapie?
Kun je dat ook bewijzen?
Of is het weer maar met de pet ernaar gooien? :roll:

Fred1950

25 jun 2020, 19:11

Ice schreef:
25 jun 2020, 17:58
.....
Gij beweert dus dat huisarts Rob Elens een leugenaar is en niet ál zijn corona patiënten heeft genezen met zijn hydroxychloroquine-zink therapie?
Kun je dat ook bewijzen?
Of is het weer maar met de pet ernaar gooien? :roll:
Hij kan ook niet bewijzen dat ze door hydroxychloroquine genezen zijn. Hij had ze dan eerst moeten laten doodgaan door corona, terug tot leven brengen en dan met hydrodinges behandelen om ze geen tweede keer te laten doodgaan. :lol: :mrgreen:

Zink ? Dat zit ook in Redoxon Vit.C bruistabletten. Dat zink het immuunsysteem ( zoals Vit.C ) bijstaat is al lang bekend. Alleen, het is niet zo goed voor de prostaat van mannen ( maar daar heb je geen last van , tenzij , enfin , ik weet het niet :lol: )