Hoekje: "De oase van rust" 2020

Hier mag je praten, grappen maken, vertellen over alles.
Een humorist is iemand wiens vrolijkheid van zijn hart naar zijn hersenen is verhuisd. (Otto Weis - 1847)

corry

23 jun 2020, 10:01

Goedemorgen
Afbeelding
ik tel alleen de zonnige dagen.

omadina

23 jun 2020, 10:25

Goede morgen,

Het is zeker een zonnige, aan zee inderdaad altijd een beetje frisser dan in het binnenland. Dat is erg aangenaam bij dit warme zomerweer.

Gisteren was een drukke dag, in de voormiddag gesport, daarna direct terug naar huis om te douchen, want nog altijd geen kleedkamers en douches open op de club, begrijpe wie kan....want om samen met onze "bubbel" van 4 mensen een beetje na te praten op het terras, dat zit er voorlopig niet in, het is niet netjes met bezwete kleren, en zo doe je toch nog een verkoudheid op.
In de namiddag heb ik dan genoten van mijn wandeling op het strand en op de dijk. Er is wel volk, maar een gezellige drukte, en hier hebben we een breed strand, van Oostduinkerke tot St.Idesbald, of zelfs tot De Panne en verder tot Bray-dunes, dat is dan al Frankrijk. Ik geniet echt van het wandelen, de zee , de wind(er was er weinig gisteren) en de rust.
Ik ben gisteren niet al te ver geraakt want op de dijk kwam G aangereden op zijn fiets,(nochtans niet afgesproken...)Toeval of controle ? haha... Dan hebben we maar iets gedronken in zo een strandbar, zo zijn er hier ook enkele opgesteld op het strand. Ik heb een lekkere thee gedronken .
Mooie foto's van Luik, Viv, dat zijn mooie herinneringen. En ja hoor, je mag nu in België al overal reizen met het openbaar vervoer, zowel trein, bus als tram, maar wel mondmaskertje dragen. Ik ben ook nog niet met de kusttram weggeweest, al wil ik eens tot bij mijn dochter in KN-Heist, en ook eens naar Oostende naar mijn favoriete winkel. Ja, ben ook nog voorzichtig, al zie ik dat er weinig mensen op de tram en de bussen zitten, dus zal het toch wel veilig zijn.

Corry, ik begrijp wel dat het moeilijk is, ook voor Rhune, die toch ook al denkt over alles. Het is voor de kinderen ook niet gemakkelijk, jij bent de juiste persoon om met die gastjes te praten.
Vele groetjes aan jullie allemaal, Yvette, Ritavdm, Erika, Viv, Corry, Vera-Maria, mémérietje, ...
omadina
Mama, oma, wat maakt het uit !
Het leven is mooi, zolang er zon, muziek en kinderen zijn !

Erika1

24 jun 2020, 07:53

Goeiemorgen,
Begin vandaag aan de grote kuis bij vriendin niet niet los laat om mij wekelijks te bellen om te vragen wanneer ik kom :roll:
Gisteren 30 km gefiets zijn naar Bokrijk geweest en daar nog zo'n 4 km gewandeld in de tuinen.

Allez zal eens gaan vertrekken :wink:
Brood dat men deelt, smaakt beter.

meme-rietje

24 jun 2020, 09:14

goeie morgen allemaal

Afbeelding
Groetjes van meme-rietje,
het is gemakkelijker op te geven dan door te gaan

vera-maria

24 jun 2020, 09:44

Goedemorgen allemaal!
Heb al goed gewerkt, patatjes zijn gekookt salade gekuist en de tomaatjes gesneden en huisje geswifferd!
Nu ben ik aan het ontbijten, yoghurt met een appel in gesneden en verse blauwe bessen mmm...
Is al warm buiten, onze parapu heb ik al open gezet op ons terras zodat we deze middag een koele plek hebben om te eten!
Erika kind best dat het nu nog koel in huis is om te gaan kuisen!
Ben gisteren bij mijn mama geweest met haar boodschappen, was daar 28° allez zeg en dat zijn nieuwe appartementen, ja er is daar niks bij van zonnewering...ze heeft wel binnen afscherming maar dat neemt de warmte niet weg.
Is een hoekappartement met ramen tot op de grond dus heel mooi maar warm in de zomer, en als dat je eigendom niet is doe je daar geen kosten aan om airco te steken hé!
Ik ga een wandeling maken nu het nog fris is, na de middag kom ik niet meer buiten want ik kan niet tegen de warmte!
Deze hortensia staat mooi te wezen op ons terras...
Afbeelding
Wens jullie nog een aangename woensdag daag.....
You only have one life...live it!

corry

24 jun 2020, 12:36

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Veel mini appeltjes, vogels zullen blij zijn .

Veveke, ook een van onze bekommernissen om naar een service- flat te verhuizen, het gene welke wij voor ogen hadden was er kort na de middag zon tot ze onderging, wel verduisteren en het zeezicht weg.
Hier hebben we airco en ons tuintje.
Het was een beslissing welke toen gezien omstandigheden heel wijs was, gelukkig heeft Stafke een tweede leven, hoop hier nog lang samen te kunnen zijn.
Er bestaan wel luchtverfrissers die je koelte brengen kort waar je vertoeft, kijk maar eens op het net.

Mooie hortensia, volgend jaar schaf ik er mij ene aan , in volle aarde krijgen ze allemaal een roze kleur, ik zie ze graag wit. Pot brengt een oplossing.

Groeten uit het zonnige Wenduine, ga aan mijn eten beginnen , al een voorafje in de tuin gehad.

Corry

viv

24 jun 2020, 17:59

Goede avond,

Niet veel gedaan vandaag... veel te warm voor mij.
Heb een tijdje in de tuin in de schaduw zitten lezen maar het werd te warm. Gelukkig blijft mijn living redelijk fris en heb ik mij bezig gehouden met een opdracht voor de cursus. Maandag moet ik een hedendaagse fotograaf voorstellen en dan is het schooljaar alweer achter de rug. Het semester is wel verlengd met vier maandagen in september door de coronamaatregelen.

Rita zal het ook wel warm hebben, al heb je tijdens het fietsen toch wel wat verkoeling. En Erika, dit keer gelukkig geen "perte" gemaakt. Het zal gisteren wel aangenaam geweest zijn in Bokrijk, goed weer en fijn gezelschap!

Mooie hortensia gezien bij Vevé.
Corry, de kleur van de hortensia wordt bepaald door de zuurtegraad van de grond heb ik ergens gelezen.

Aan zee zal het nu wel heel aangenaam zijn. Groot gelijk Omadina dat je zoveel mogelijk buiten bent en geniet van je wandelingen op het strand of de dijk!

Nog een fijne zomeravond iedereen! We zullen nog lang buiten kunnen zijn bij dit warme weer.

Viv

Afbeelding

Michelly

24 jun 2020, 20:14

In ijzerhoudende grond worden de hortensia's blauw. Een middeltje om dat in de hand te werken is wat nagels in de grond rond de wortels begraven. Onze hortensia's voor het huis zijn allemaal blauw. Voor mij is dat de mooiste kleur. Kwestie van smaak natuurlijk.
Michelly
De sterren zijn niet bang vuurvliegjes te lijken
(Rabindranath Tagore.)

omadina

25 jun 2020, 08:48

Goede morgen,

Dat hoef ik niet te herhalen zeker, warm en zonnig !
Het zou gek zijn in zo een temperaturen te sporten, ja afspraak om 10u30 met 3 andere maatjes.... ik woon vlakbij dus zal ik maar eens gaan kijken. We kunnen nog altijd op het terras een glaasje drinken, denk dat dat verstandiger zou zijn.

Viv, Erika, Michelly, bij jullie in Limburg zal het wel nog warmer zijn. Gelukkig kunnen jullie wat schaduw opzoeken in jullie tuin, of gewoon in de koelte blijven in huis.
Vroeger had ik ook twee mooie hortensia's in mijn tuintje, ze kleurden blauw en eentje meer roze, en stonden in volle grond. Jouw hortensie staat heel mooi Vera-Maria, echt om van te genieten. Als ik iets mis, is het wel mijn tuintje, maar ja, toch heb ik geen spijt van mijn beslissing, altijd op en af rijden, en dan nog het huis en tuin onderhouden, het zou toch te veel geworden zijn.

Corry, jullie wonen daar mooi, toch ook niet ver van zee, en gelukkig dat Stafke het goed maakt, hij houdt zich wel graag bezig in de tuin. Mooie foto's van de meisjes, Corry, 't zijn ook fotomodellekes hé !

Viv, jij bent een crack in fotograferen, mooie hobby is het zeker.

Ritavdm, als je fietst vang je gelukkig nog een beetje wind. Gisteren heb ik nog een fietstochtje gemaakt na 18 uur, dan was het aangenaam fietsen. Dan nog wat blijven plakken op een terrasje in St.Idesbald op de dijk. Er waren vele wind-surfers , echt mooi om zien !

En nu nog maar eens stofzuigen,... Hou jullie allemaal goed !
omadina
Afbeelding
Mama, oma, wat maakt het uit !
Het leven is mooi, zolang er zon, muziek en kinderen zijn !

meme-rietje

25 jun 2020, 08:59

goeie morgen allemaal
mooie foto's allemaal
ik heb ook eentje gemaakt van mijn wandeling op het wandelpad :lol:

Afbeelding
Groetjes van meme-rietje,
het is gemakkelijker op te geven dan door te gaan

Ritavdm

25 jun 2020, 11:08

Goeie voormiddag

'k ben nog aan het nagenieten van mijn driedaagse Limburg.
Heerlijk was het, alles TOP !

Het weer, het gezelschap (mijn ventje) , de fietsroutes, het hotelletje, eten en drinken...
het weerzien van Erika, die jullie laat groeten
en om bepaalde misverstanden te vermijden : we logeerden niet bij haar en zijn ook niet samen gaan fietsen.
Hebben er wel lekker gegeten en gedronken :wink: waarvoor nogmaals dank maatje

We zijn door het water gereden, door de bomen, op en onder bruggen, door Der Teut, De Wijers, De Kattevennen...
hebben kerken en moskeeën bezocht...
om te eindigen op het stadsplein van Genk !

Heel veel foto's gemaakt, wiel je ze zien ga naar mijn face-book.

Hier alleen enkele om jullie goesting te doen krijgen :lol:

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Oud maar niet Out

Ritavdm

25 jun 2020, 11:12

Nog wat .....

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Oud maar niet Out

vera-maria

25 jun 2020, 11:22

Goedemorgen allemaal!
Is warm pf....ben al naar de kini geweest en heb ook boodschappen gedaan!
Deze namiddag weeral de laatste zangles dit schooljaar, heb gisteren al mijn evaluatie gehad en wat denken jullie zou ik geslaagd zijn :lol:
voor zang heb ik uitstekend en de juf van muziekatelier schreef dat ik een prachtige stem heb....dus ik ben zeer content :D
Hortensia’s ik zie ook heel graag wit...bij aankoop waren het witte bloemen, maar het jaar erop waren ze al roze en misschien leg ik wel eens nagels in de pot en heb ik volgend jaar blauwe want vind blauw ook een hele mooie kleur!
Mooie foto’s Rita, jullie zijn juist voor de grootste hitte weer thuis!
Deze middag heb ik een koude schotel voorzien, heb deze morgen vroeg al asperges laten uitlekken om dan in hesp te draaien, en perziken ook laten uitlekken en dan opgevuld met zelfgemaakte crabsalade, en koude patatjes in mayonaise heb ik gisteren klaargemaakt en natuurlijk nog salade en ook bietensalade mmmm.
Wens nog een fijne dag aan Meme-rietje, Corry, Michelly, Omadina, Rita, Erika, Viv, Yvette en al degene die komen lezen daag...
You only have one life...live it!

corry

25 jun 2020, 13:58

Goedemiddag.

Even platte rust met de beentje de hoogte in.

Een nagelbedje voor mijn volgende hortensia’s is al een zekerheid.
Blauwe zijn hier niet te zien, zal de bezoekers eens een poepje laten ruiken.

Afbeelding
60 jaar oude kast welke Stafke in het grijs schilderde van veranda tje naar living verhuist.
Was een hele klus, wonen niet groot.
Stafke en klusjesman gaan de veranda isoleren en nieuwe paletten voorzetten. Staat al 30 jaar het vocht was een probleem aan het worden.

Rietjes, prachtig jullie foto’s, hoe fijn kan het zijn om twee gelijk gestemde zielen te zijn.

Ga vandaag niet naar Huis Aan Zee, de warmt daar op hun kamers, het praten is roepen met masker op, de meesten zijn hardhorig. Weet zelf teveel van de hitte.

Hoop dat ze snel de cafetaria weer open stellen, voor de bewoners een heel ander leven .

Omadina, ik ben de tuinman (vrouw) Stafke wied het onkruid als hij goesting heeft 😂 al wat laag bij grond staat kan ik moeilijk.

Het was hier gisteren bal populaire tot na elf uur. Moeten het erbij pakken, de mensen welke hier op vakantie zijn hebben een ander ingesteldheid dan wij. Enkele maanden op een jaar voor de rest een weelde aan rust.

Rond 5 uur boodschappen doen, weet bij benadering wanneer er minder volk is.

Groetjes en geniet ! maar doe het met verstand, de zon brand !

Corry

viv

25 jun 2020, 16:29

Nog steeds hoogzomertemperaturen...

Mooie foto's Rita! Ik herken ze allemaal, op de meeste plekjes heb ik al gewandeld...
Fietsen tussen het water in Kiewit, de Herkenrode abdij, de uitkijktoren aan de Wijers in Zonhoven, C-mine in Winterslag, Ter Dolen brouwerij, het stadhuis in Genk, het planetarium in Kattevenia... Mijn man was lid van het Europlanetarium destijds. In de moskee ben ik nog niet geweest en gefietst door de bomen heb ik ook nog niet gedaan.

Ik had gelezen dat je op bezoek ging bij Erika en toen ze schreef dat ze naar Bokrijk gefietst was, dacht ik dat ze in jullie gezelschap was ;-) Foutje...

Corry, ik heb gisteren bericht gehad dat ik vanaf augustus terug mag starten met mijn vrijwilligerswerk, met mondmasker. Toch heb ik er nog schrik voor. Ik zou heel graag terug beginnen maar de angst voor besmetting zit er bij mij goed in. Ik heb moeite om de regels te lossen. Nochtans hebben ze op de campus in Tongeren geen enkele besmetting gehad bij de bewoners.

En nu ga ik nog wat verder "prutsen" aan de diapresentatie voor de cursus.

Nog het fijne avond iedereen, hou het hoofd koel ;-)

Viv

Afbeelding