Hoekje: "De oase van rust" 2020

Hier mag je praten, grappen maken, vertellen over alles.
Een humorist is iemand wiens vrolijkheid van zijn hart naar zijn hersenen is verhuisd. (Otto Weis - 1847)

Ivette

25 jun 2020, 17:44

Bedankt Viv om al die mooie foto's van Rietjes een naam te geven want ik ken Limburg niet ! Rietjes zegt: bekijk mijn foto's op facebook maar ik ben er nog altijd niet op geraakt, het hele project ligt stil want ik wil er me niet nerveus in maken!
Ik heb mijn Krantje gemaakt omdat ik voor de 1e keer een activiteit mocht aankondigen: ze mogen weer fietsen. Eerder had Greetie me gemeld dat zij al met Okra 2x gefietst hadden.
Ik dat natuurlijk naar de teamleider doorgestuurd, met succes, Greetie.
Toch wordt er hier meest gevraagd wanneer ze opnieuw mogen kaarten. Helaas mag dat nog niet die vuile kaarten doorgeven, wat ze toch durven vragen!
Ik had niet zoveel plaats , na de rouwberichten en het fietsen schreef ik dit:
Dag allemaal,
In “normale tijden” typ ik hier de uitslagen van de kaarting maar die kan helaas nog niet doorgaan, de almachtige Corona verbiedt het voorlopig nog!
Hier en daar is er al wat meer toegelaten maar we waren VOOR Corona zoveel gewend dat we nu al gauw kritiek hebben op die “halve” toelatingen die nu al wel mogen! We zijn het niet altijd eens met nieuwe maatregelen die we op onszelf projecteren en liever anders zouden opvolgen en beleven!
Ik mag al wel naar de markt in Roeselare maar moet strikt de aanwijzingen volgen van de vrijwilligers die me op elk eindpunt een verplichte richting uitsturen. Ik kan niet kuieren van het ene kraam naar het andere ik moet die verplichte richting volgen tussen de kramen. Maar, ik kom eens buiten en kan verse vis en groenten en fruit kopen!
Er is al meer volk op de markt maar nog lang niet de losse sfeer van weleer!
Ook onze Gitse bibliotheek is weer open op maandag van 16u tot18u en woensdag van 14u tot 16u .
Er is nog zoveel dat moet herpakken en dan maar hopen dat velen niet veronderstellen dat het allemaal al terug normaal is en veel losser met mekaar omgaan.
We moeten nog altijd opletten , proberen een tweede Corona opflakkering te vermijden. We oefenen nu al zo lang geduld, er kan nog wat bijkomen als het helpt
om gezond te blijven . Gelukkig is bij mij dat verschrikkelijk angstgevoel van in het Coronabegin fel afgezwakt,misschien door de daling van het aantal opgenomen patiënten?
Ik denk dat afstand houden nog altijd het belangrijkste verweer is, ook al is dat soms heel moeilijk!
Er is nog altijd veel MOETEN en weinig MOGEN! De meeste ongemakken van de twee vorige Krantjes gelden nog altijd, geduld, positief denken en verdraagzaamheid is nog altijd aangeraden.
Niemand kon begin maart veronderstellen hoeveel miserie Corona over de hele wereld uit zou strooien!
Toch komt alles weer heel langzaam op een rij, we zijn blij met elke nieuwe stap vooruit naar een rustige, gezonde samenleving waarvan we in onze “oude dag” nog zo kunnen genieten!
Het wordt beter,we blijven het hopen, ik wens u allemaal van harte :
WORD OF BLIJF GEZOND!
Tot binnenkort, hopelijk met meer GOED OKRA NIEUWS! Groetjes, Yvette

Ik blijf binnen, het is te warm buiten. Ik ben heel content met mijn zonnestore boven het livingvenster zo moet ik mijn rolluik niet naar beneden laten en niet in het donker zitten.
Doeiii tot later
Ivette

Erika1

25 jun 2020, 22:58

Goeieavond allemaal,

Heb genoeg voor een jaar met vensters wassen en gordijnen wassen en allemaal vensters tot op de grond behalve die van de wc 14 waarvan 2 met schuifdeuren. Ben gisteren begonnen bij vriendin, ze heeft een poetshulp die 1 keer per week komt, awel die was dinsdag daar en geloof me als ze mij zou zeggen dat ze de 3 maanden van de corona niet geweest zou zijn dan zou ik het echt wel kunnen geloven. Foei dat zoiets kan? Vriendin zegt er niets van, ze is blij dat er iemand komt poetsen alhoewel die wel betaald wordt. Vorig jaar had ikzelf het veel te druk met werken en ben ik niet geweest. Nu krijg ik de deksel op mijn neus ( eigen schuld zeker ) als ik met de ragebol plafond en alle hoeken en spleten veeg dan moet ik de spinnenwebben uit mijn gezicht vegen. Vriendin kan zelf niets doen door haar ziekte is afhankelijk van anderen, maar geen makkelijke is gewend op de goede oude tijd het werk te laten doen, haar meubels zijn antieke uitgewerkte bladen of hoe moet ik dat zeggen?

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Die moeten allemaal met speciale boenwas ingesmeerd en opgeblonken worden, de deurtjes uitnemen daarna terug erin plaatsen die lege kast staat vol met allemaal prullekes allez het heel huis is met prullekes gevuld, meer werk om alles af te nemen te wassen en terug te plaatsen. Daar ben ik nog enkele weken zoet mee, want de kelder is zo groot als de hele bovenverdieping moet ook nog gedaan worden en daar komt geen poetsvrouw ( dat mogen ze niet )

Vandaag telefoon gehad van werk, volgende week woensdag wordt de zaal voor het eerst weer in gebruik genomen. ze vroegen om het eerst terug op te frissen (want daar zal het ook wel vol hangen met spinnen webben ) meer dan 3 maanden dicht. Het is een begrafenis en gezien er vanaf juli meer volk mag komen is onze zaal heel geschikt ervoor is plaats voor 200 zittende pers.

Viv, ik ga wekelijks met mijn zussen fietsen, en we hadden al afgesproken om naar Bokrijk te gaan en daar te wandelen. Hoe graag ik wel met Rietjes had meegereden ( ik kan dat niet aan, 40 km is denk ik mijn lemiet ) :lol: moet nog veel oefenen wil ik hun km halen :wink:
Brood dat men deelt, smaakt beter.

vera-maria

26 jun 2020, 09:19

Goede zonnige morgen!
Prachtig weer maar veel te warm hé, in onze living is het nu 23° alles staat nog voorlopig open met de vliegenramen in weliswaar, straks doe ik alles toe en als het te warm word binnen heb ik gelukkig airco in living en slaapkamer!
Yvette, ja niets vuiler dan kaarten hé...je hebt toch veel mensen die niet begrijpen hoe ernstig dit virus wel niet is!
Erika amai veel werk aan zo een kasten om die te boenen...en dan de beeldjes die in de kasten staan om af te stoffen...ik ben blij met mijn interieur zonder pruts!
Viv bij mij zit de schrik er toch ook nog in hoor...ikzelf ga enkel boodschappen doen in de kalme uren en kledingwinkels stap ik voorlopig niet binnen ( heb kleren genoeg) en al zeker geen ketens want daar loopt er toch veel volk, en die passen dan alles en eigenlijk ben ik daar al altijd een beetje vies van geweest!
Toen ik nog werkte en er nieuwe kleren binnenkwamen en er mijn goesting tussen zat kon ik die als eerste passen hé...
Schoenen heb ik wel al gekocht, zilveren sandaaltjes in de schoenwinkel hier is ons stadje, er mogen daar maximum 3 personen binnen en de verkoopsters dragen maskers en daar heb ik dan een veilig gevoel!
Mijn echtgenoot heeft een namiddag verlof genomen voor vandaag, wat we samen eens gaan doen weet ik niet met die hitte, wil wel een terrasje doen maar alleen op een terras waar het echt niet druk is anders blijven we in ons kot!
Ik ga in bad...wens jullie nog een aangename vrijdag daag...
You only have one life...live it!

meme-rietje

26 jun 2020, 09:50

goeie morgen iedereen
heb weer een geschenkje gekregen van mijn poes,
een muisje in mijn veranda,
en als ik het gezien heb doet zij het weer weg,
maar weet nooit welke poes ik heb er twee
mooie foto's Rietjes

Afbeelding
Groetjes van meme-rietje,
het is gemakkelijker op te geven dan door te gaan

Ritavdm

26 jun 2020, 10:00

Goeiemorgen

De kine heeft al goed gewreven vanmorgen, 't voelt goed !

Erika, ja wadde, die meubels, daar is flink wat werk aan en dat in die warmte.
't is denk ik lastiger dan 100 km fietsen !
Volgende week ook terug wat zaalwerk :wink:
't valt allemaal terug op zijn pootjes
maar wees toch voorzichtig hé !

Veve, 't zal meevallen met de hitte hoor vandaag maar 't zou weleens nat kunnen worden.

Ik heb ook een hekel aan passen en mag er niet teveel aan denken wie al eerder voor mij zou kunnen gepast hebben.
In sommige winkels weet je al genoeg aan de zweetgeur in de paskamers daar ben ik dan vlug weer buiten hoor zonder passen en kopen.

Aan 't zeetje zal 't nu wel goed zijn maar als ik de foto's in de krant bekijk :roll: veel te druk.

Mijn twee kk kregen al de schoolresultaten, voor alletwee een dikke duim. Kleine B (groter dan ik) mag over naar het tweede middelbaar en Mau...ke mag in september starten in het eerste middelbaar.
Ze worden veel te vlug groot .... en wij oud.
Oud maar niet Out

meme-rietje

27 jun 2020, 08:55

goeie morgen iedereen
werd deze morgen gewekt door een ambetante vlieg :evil:
en het was nog maar 6h.
is veel afgekoeld deze nacht
is veel beter nu
dat zijn hele mooie meubels met veel werk

Afbeelding

vera-maria

27 jun 2020, 10:11

Goedemorgen allemaal!
Meme-rietje wij werden om 7 u gewekt door iemand in de buurt die werken aan het doen is, het klinkt als een elektrische haagschaar ...maar het zal dat wel niet zijn want ze zijn nog bezig!
Elise is hier haar papa moest ergens naartoe deze voormiddag en de mama is gaan werken!
Ze heeft een hinkelspel getekend op het terras dus wat hebben wij gedaan...ja gehinkeld :D
Zegt ze plots tegen mij...oma waarom heb jij zo een blubbervel?
Ja zeg ik dat is zo als je oud word...ik vond dit hilarisch...en ik weet wel dat ik niet meer zo strak in mijn vel zit maar die kleine gasten zien dat toch ook hé :lol:
Deze middag gaan we dan met zijn allen een dagschotel gaan eten hier op de markt, zal ge zelling zijn!
Anders geen plannen meer voor deze namiddag, maar deze avond hebben we vrienden over de vloer, ze komen iets drinken en ik heb voor een tapasschotel gezorgd!
En nu ga ik richting badkamer want loop nog in mijn slaapkleed met mijn blote blubberarmen!
Wens jullie nog een fijn weekend daag...

Ivette

27 jun 2020, 10:33

Hey vera-maria, Elise heeft nog zo'n gave, schone oma, de meesten moeten het met meer gerimpelde oma's doen hoor! Ja die gastjes kunnen wat uitkramen, Annelien zei eens: oma als ge oud wordt zal dat toch gemakkelijk zijn, het rustoord zo dichtbij aan het einde van uw straat...met de Corona dacht ik hier nog aan toen ze van achter hun venster moesten zwaaien naar hun kinderen!

Ik belde gisterenmorgen naar mijn kapster er had iemand afgezegd en zo zit ik hier als nieuw: permanent en gesneden, ben ik blij want volgende week gaat ze in verlof.

Erika, ik vertelde al dat ze op ARD Rote Rosen vanaf het prille begin nu her uitzondenen ik dat veel liever zag dan e huidige afleveringen. Wel vanaf volgende week stoppen ze abrupt met die uitzendingen en hernemen de huidige verhaallijnen! De Duitsers kunnen het vervolg van de 1e reeks op een andere zender volgen maar wij hebben maar twee Duitse zenders hé. Ik denk er aan heel het boeltje (ook Sturm der Liebe) niet meer op te nemen en te kijken, ik zie wel!
Ik heb goed geslapen toch beter in de koelte hé, alhoewel er is nu geen zon meer het is toch slecht verdeeld soms of: we vinden altijd wel ergens een reden om te klagen!
Doeiiii
Ivette

corry

27 jun 2020, 10:39

😂😂😂😂😂😂blubberarmen..... en de rest.

Onze kindjes hebben hun voorkeur laten weten wat ze graag zouden krijgen als herinnering aan ons.
Romy al de fotoboeken.
Rhune , mini koffiemolentjes.
Mijn grijze haren zijn wit, volgens kleintje niet van ouderdom. 😜 Poesie is niet oud.🤓

Goedemorgen,

Het heeft hier rond 6 uur een flinke bui gedaan.
Nu fris en opkomende wind.

Heb wat buikklachten , zomergriep?
Straks kortbij uit eten , zal lichte kost worden.

Baby’tje mag komen ze is er klaar voor.
Bianca ook, de laatste loodjes wegen het zwaarst, zulk iets staat nog vers in mijn geheugen.

Erikaatje, wat een werk, wat een schoonheid van vroeger, daar zijn de Amerikanen zot van, hier moet niemand het nog hebben.

Nog een fijne zaterdag, blijf op jullie hoede wat Corona betreft.
Aan zee veel volk en veel dommeriken.

Corry
ik tel alleen de zonnige dagen.

Ritavdm

27 jun 2020, 14:03

Goeiemiddag

Wind en regen....
westenwind....

Meer van het eerste dan het tweede, de grond raakt nauwelijks nat.

Voor het eerst ook terug eens naar de markt geweest, tegen mijn zin
maar 'k had plantjes en bloemen nodig en heb het daarbij gehouden.

Net voor we vertrokken kreeg ik ook nog een telefoontje van I & K dat ze langs zouden komen om hun nieuwe autio te showen.
'k heb voorgesteld dat ze hier dan maar moesten blijven eten, 't is dus steak champignon met gebakken patatjes en sla geworden.

Veve, troost je 'k heb ook blubberarmen.
Die kleintjes zijn tenminste nog eerlijk in hun commentaar.

Corry, altijd fijn om uit te kijken naar nieuw leven hé.
Tja met het weer van de laatste dagen zullen die laatste loodjes wel extra zwaar zijn.

Voor de rest ? We zien wel !
Oud maar niet Out

meme-rietje

28 jun 2020, 09:33

goeie morgen allemaal
ik heb een nieuwe bel aan mijn voordeur
ik sukkelde al een jaar met mijn oude bel
ne keer gaan, niet gaan, gaan, niet gaan
het heeft nu ook twee weken geduurd voor ze aan geschakeld was
mijn wifi wilde hem niet aanvaarden
en ondertussen hing een kaartje aan de voordeur
"hard kloppen" :lol:
en doordat iedereen in zijn kot moest blijven
heb ik niet veel geklop gehoord
alleen eens mijn buurvrouw en dan riep ze door het vensterke van de voordeur die open stond
maar nu heb ik dus een nieuwe bel, op mijn gsm
het is gelijk waar ik ben, ik zie wie er aan mijn voordeur staat
weer allemaal knopjes die ik moet leren
eigenlijk da kopke van mij begint vol te geraken
ik heb ook overal nieuwe lampen gestoken, ledlampen
en het is nu overal veel klaarder
het zonneke probeert er door te komen
misschien word het toch nog een goeie dag

Afbeelding

viv

28 jun 2020, 17:49

Goede avond,

Na een grijze start is het toch nog een mooie zonnige dag geworden. De hitte is gelukkig voorbij.

Ja Ivette, ik heb het ook moeilijker met het loslaten van de maatregelen dan gewoon "in mijn kot" blijven. Dat was duidelijk hé. Het was te voorspellen dat de exit moeilijker ging zijn dan de lockdown
(sorry voor de Engelse woorden ;-) )
Maar sommigen doen nu toch te veel of alles voorbij is... Gisteren had er niemand een mondmasker op toen ik ging winkelen in de Spar. Ik voelde mij bijna gegeneerd met het mijne op :oops:

Amaai Erika! Hard gewerkt
Ik heb ook nog een paar antieke kasten. Eentje zie ik nog graag maar de andere heb ik naar de veranda verhuisd. Ik zou ze graag verkopen maar het is zoals Corry schrijft, niemand wil dat nog... Weggeven dan maar of kapot kloppen? Die kast kostte destijds nochtans behoorlijk wat franken.
Als mijn buren gedaan hebben met de grootste verbouwingen wil ik in de plaats van die kast een grote muurkast laten maken zodat ik wat meer bergruimte beneden heb en niet voor alles naar boven moet.

Vevé, die blubberarmen heb ik ook (en ook nog andere "rolletjes") :-)
Kinderen zijn nog rechtuit in hun opmerkingen hé. Ik vind het altijd charmant als mijn petekind een "beschermende" houding ten opzichte van mij aan aanneemt. In zijn ogen ben ik waarschijnlijk stokoud ;-)

Hij is gisteren trouwens op het VRT-nieuws te zien geweest. Hij is dit weekend aan zee met een schoolkameraadje en zijn ouders. Vrijdag was het proclamatie en in september begint hij aan het secundair. Wat gaat dat allemaal snel en ze worden zo vlug groot. Hij heeft de lagere school in maar vijf schooljaren afgerond, die knappe bol. Ben benieuwd hoe hij het gaat doen in het secundair...

Zelf heb ik heel wat meer moeite om nieuwe dingen te leren...
Het is zoals bij Meme-rietje, mijn koppeke begint vol te geraken.
Voor de fotografiecursus heb ik een powerpointpresentatie gemaakt om Bart Heirweg, een landschapsfotograaf, voor te stellen.
Heb nochtans ooit een powerpoint-cursus gevolgd (en was geslaagd ;-) )
Heb er veel tijd moeten insteken want mijn kennis was ergens ver weg in mijn geheugen verdwenen... Ik had natuurlijk ook gewoon een word document kunnen aanmaken...
Enfin, alles is klaar voor morgen. Hopelijk gaat het technisch allemaal goed want het gaat allemaal online door (en daar heb ik ook niet het volste vertrouwen in :roll: )

Nog een heel fijne avond iedereen!

Viv
Laatst gewijzigd door viv op 03 jul 2020, 14:05, 1 keer totaal gewijzigd.

vera-maria

29 jun 2020, 09:03

Goedemorgen allemaal!
Fris buiten...
Viv knappe bol jou petekind, de lagere school afmaken in 5 jaar!
Gisteren waren we aan zee in Oostende bij één van mijn zussen, en waaien dat het daar deed we waaiden bijna weg, is toch een groot verschil met het binnenland hoor qua wind!
Vandaag word een rustige dag, eerst een kleine strijk wegwerken en dan huisje poetsen, eten maken en deze namiddag even wandelen denk ik!
Morgenochtend mag ik eerst naar de pedicure en dan ga ik Elise afhalen van school, de school is gedaan om 11u30 en er is geen opvang dus komt ze bij mij voor de rest van de dag.
Ik ga aan de slag, wens jullie nog een aangename maandag daag...

corry

29 jun 2020, 09:13

Goedemorgen

Boodschappen doen ons achterkleinkinderen komen morgen voor 4 dagen.
Jammer van het weer, alhoewel toch beter dan die hitte.

Rietjes, heb je een e mail gestuurd met een vraagje. kijk eens of je me kunt helpen.

Vivke, Robin is al een hele knaap geworden met een pienter kopje.
Mijn hoofd heeft een verouderde versie van jaren geleden. Zocht op Photoshop een bewerking welke ik vroeger als makkelijk beschouwde. Pech vind den draad niet meer.

Verandaaatje is bijna klaar, wat ik jaren had voorgesteld is nu uitgevoerd.

Rietepetietje, nu kan je van veraf bellen en zien of er iemand thuis is. 😂😂

Kindjes kunnen met hun gsm de garagepoort openen, Tom kan op afstand de bewegingen in huis volgen, wel te verstaan het brandalarm moet aanstaan

Tot later

Corry
ik tel alleen de zonnige dagen.

Ritavdm

29 jun 2020, 11:20

Goeiemorgen

Nogal winderig en fris, wat een verschil met wat we verleden week hadden.

Heb je gezien, het koningspaar heeft mijn tip om eens door het water te rijden in Bokrijk gevolgd :lol:

Gisteren waren we in de omgeving van Tienen, uitgesteld nieuwjaar :roll: :wink: bij mijn metekind, leuke dag gehad met heel lekkere uitgebreide BBQ.

Da koppeke dat overvol raakt daar hebben we met zijn allen wat last van zeker. De vraag is wat kunnen we lossen ? Moeten we met nog alles mee zijn ?
't is trouwens niet te doen met alles mee zijn 8O , alles evolueert voortdurend.

VIV, een knappe gast en niet alleen in de betekenis van mooi maar blijkbaar ook heel slim.

Power-point, 'k heb er ook ooit nog een cursus van gevolgd :?: :?: :?: :?: maar zou er vast niets meer van terecht brengen :wink: . De vraag is "moet dat ?".

Corry, antwoord onderweg.

Menu : konijn met pruimen, worteltjes, aardappel.
Oud maar niet Out