GPS datum instellen
-
Gutenberg - Lid geworden op: 10 jun 2005, 00:04
Mijn GPS Navigon 2110 Max geraakt tegenwoordig moeilijk of niet in verbinding met de satellieten.
Dit toestel, waar ik zeer tevreden over ben, dateert van 2008. Ik las dat het kan te maken hebben met de datuminstelling. Maar hoe kan ik dat nakijken. Wie heeft hier ondervinding mee? - Gutenberg
Dit toestel, waar ik zeer tevreden over ben, dateert van 2008. Ik las dat het kan te maken hebben met de datuminstelling. Maar hoe kan ik dat nakijken. Wie heeft hier ondervinding mee? - Gutenberg
-
Strijkertje - Lid geworden op: 11 apr 2004, 13:09
Stille waters hebben diepe gronden !
-
E.T. - Lid geworden op: 11 nov 2008, 21:15
2020-2008=12
Ik veronderstel dat daar (ook een soort van BIOS) een batterij(-tje) inzit die uw datuminstelling en andere vaste gegevens moet opslaan en bewaren ...
Ik veronderstel dat daar (ook een soort van BIOS) een batterij(-tje) inzit die uw datuminstelling en andere vaste gegevens moet opslaan en bewaren ...
OPGELET bovenstaande tekst kan sporen van ironie en/of sarcasme bevatten
64bits - Core i3 - Acer A9Q1KNT - SPIN SP314-51 - Windows 11 Home - Firefox - Wifi - Telenet
64bits - Core i3 - Acer A9Q1KNT - SPIN SP314-51 - Windows 11 Home - Firefox - Wifi - Telenet
-
Bedankt voor jullie reactie, maar de handleiding heb ik uiteraard
ook. Ik ben zelf nog verder op zoek gegaan en waarschijnlijk ligt de oorzaak in hoofdzaak dat het toestel enkele maanden stilligt en daardoor ontregelt wordt;
Ik ga hem nu regelmatig gebruiken zelfs voor korte ritten om hem zo hopelijk terug in orde te krijgen.
ook. Ik ben zelf nog verder op zoek gegaan en waarschijnlijk ligt de oorzaak in hoofdzaak dat het toestel enkele maanden stilligt en daardoor ontregelt wordt;
Ik ga hem nu regelmatig gebruiken zelfs voor korte ritten om hem zo hopelijk terug in orde te krijgen.
-
janneke dust2 - Lid geworden op: 15 jan 2006, 16:31
Lees dit eens, mogelijk is dit de oorzaak. Als dit de oorzaak is en er is geen update beschikbaar, kan je eventueel omschakelen naar een GPS op een smartphone.
https://www.mrgps.nl/doet-mijn-gps-het- ... pril-2019/
https://www.mrgps.nl/doet-mijn-gps-het- ... pril-2019/
Acer Nitro N50-600 ,Win11-64b,i7-3GHz,16GB RAM,500GB SSD,1TB HDD
Laptop HP pavilion, win11 64bit, 16GB RAM, SSD 512GB
Firefox, Microsoft Outlook 2019
Laptop HP pavilion, win11 64bit, 16GB RAM, SSD 512GB
Firefox, Microsoft Outlook 2019
-
Ondertussen heb ik uiteraard niet stilgezeten en hem eerst aan mijn Mac gehangen met als antwoord dat alles (?) zou in orde zijn.Daarna een tiental minuten in de auto gelegd die stil stond op de oprit en blijkbaar schoot hij in gang.
Ik heb nog gelezen dat het ook kan komen doordat hij een hele tijd niet meer gebruikt is en terug alles moet in orde krijgen. Tevens een fout die ik maakte van te vertrekken terwijl hij nog geen contact had met de satelliet.
Daardoor blijft hij zoeken. Ik ga hem nu regelmatig aanzetten zelfs voor korte ritten en hoop dat het terug in orde komt. Ik wil die niet missen want het is een zeer goed toestel. Bedankt voor alle raadgevingen en met hoop op zegen. - Gutenberg
Ik heb nog gelezen dat het ook kan komen doordat hij een hele tijd niet meer gebruikt is en terug alles moet in orde krijgen. Tevens een fout die ik maakte van te vertrekken terwijl hij nog geen contact had met de satelliet.
Daardoor blijft hij zoeken. Ik ga hem nu regelmatig aanzetten zelfs voor korte ritten en hoop dat het terug in orde komt. Ik wil die niet missen want het is een zeer goed toestel. Bedankt voor alle raadgevingen en met hoop op zegen. - Gutenberg
-
verhaegen - Support SeniorenNet
ik vrees dat hetgeen janneke dust2 aangeeft klopt hoor
ik hoop voor u natuurlijk van niet
maar ik heb hier ook een oudere tomtom en dat is ook een willekeur , soms vind hij de sattelieten vlug , soms duurd het lange tijd en soms zelfs niet
al heb ik daar alle trukken van de foor met uitgeprobeerd om hem terug deftig te laten werken
ik hoop voor u natuurlijk van niet
maar ik heb hier ook een oudere tomtom en dat is ook een willekeur , soms vind hij de sattelieten vlug , soms duurd het lange tijd en soms zelfs niet
al heb ik daar alle trukken van de foor met uitgeprobeerd om hem terug deftig te laten werken