In de Vier Seizoenen reeks 19 Zomer 2020
-
Oma-C - Lid geworden op: 20 jun 2010, 15:55

Goede zaterdagmorgen alle seizoentjes,
ik dank ook wilde eend voor het overzichtje
en ga ook niet alles herhalen
clive wat erg weeral een longontsteking
verzorg je goed want dat gaat niet vanzelf over
en ik ken de gevolgen op termijn...
Sterkte
Hier vannacht een droge donderbui gehad
zonder een druppel water en geen wind...
't heeft een half uurtje geduurd en 't was voorbij
ik hoop dat er nergens schade was
wasmachine roept hopelijk blijft het over
als ik het buiten hang
Groetjes allen en tot later...
sterkteknuffeltje aan wie het nodig heeft
“Het leven draait niet om wat je overkomt, maar hoe je ermee omgaat" 
-
@ clive,.... vind ik al erg genoeg in jouw toestand
laat het geen ontsteking worden.... sterkte...
was is droog... lakens gaan terug op bed en de rest
efkes strijken, opgeruimd is netjes
Groet aan allen en tot....
laat het geen ontsteking worden.... sterkte...
was is droog... lakens gaan terug op bed en de rest
efkes strijken, opgeruimd is netjes
Groet aan allen en tot....
-
wilde eend 2 - Lid geworden op: 06 okt 2019, 22:40
Clive : gelukkig ben je nog voor het weekend naar de dokter geweest ... Ik hoop dat de bronchitis snel geneest ... Maar alles heeft zijn tijd nodig ... verzorg je goed .
Hier is bijna geen drup regen gevallen ....
gisteren niet en vanmorgen een paar druppels ... Er is hier wel geen onweer geweest .... En nu maar blijven duimen dat de temperatuur nog wat zakt .. want de warmte zit nog in huis , ondanks dat ik s'nachts de vensters laat open staan . tenminste die waar een vliegenraam instaat ....
Aan alle seizoentjes wens ik een goed weekend ........ en beterschap voor wie zich niet best voelt ...
Hier is bijna geen drup regen gevallen ....
Aan alle seizoentjes wens ik een goed weekend ........ en beterschap voor wie zich niet best voelt ...
-
Helena van Troje - Lid geworden op: 15 apr 2006, 17:07
Goede middag!
Heel goed geslapen vannacht in de kamer van ons dochter.
Tegen de morgen aan toch maar naar mijn eigen bed verhuisd.
Dat ligt nog altijd veel comfortabeler dan het hare.
Om negen uur telefoon van middelste, de bel die gaat, het alarm dat afgaat, Post.NL met een pakje:
help dat kan ik niet meer aan zo wakker worden!
Het slechte nieuws is dat de schoonvader van middelste gisteravond overleden is.
Twee jaar met pensioen...Net 63 geworden in maart...
Matice terug een nette hond. Zal hij wel fijn vinden.
Clive de ozonwaarden waren ook overschreden gisteren.
Gelukkig kon je nog terecht bij de huisarts.
We duimen dat de antibiotica helpen.
Hier heeft het kennelijk geregend vannacht, maar ik heb er door geslapen.
Ik slaap korter, maar veel dieper de laatste tijd.
Er stonden plassen op het dakje van de keuken.
Iedereen een aangename frisse dag gewenst
Heel goed geslapen vannacht in de kamer van ons dochter.
Tegen de morgen aan toch maar naar mijn eigen bed verhuisd.
Dat ligt nog altijd veel comfortabeler dan het hare.
Om negen uur telefoon van middelste, de bel die gaat, het alarm dat afgaat, Post.NL met een pakje:
help dat kan ik niet meer aan zo wakker worden!
Het slechte nieuws is dat de schoonvader van middelste gisteravond overleden is.
Twee jaar met pensioen...Net 63 geworden in maart...
Matice terug een nette hond. Zal hij wel fijn vinden.
Clive de ozonwaarden waren ook overschreden gisteren.
Gelukkig kon je nog terecht bij de huisarts.
We duimen dat de antibiotica helpen.
Hier heeft het kennelijk geregend vannacht, maar ik heb er door geslapen.
Ik slaap korter, maar veel dieper de laatste tijd.
Er stonden plassen op het dakje van de keuken.
Iedereen een aangename frisse dag gewenst
-
anjelierken - Lid geworden op: 16 feb 2017, 17:29
Hallo iedereen,
HVT: innige deelneming bij overlijden van schoonvader van middelste.Veel te vroeg.
Clive: verzorg je maar goed, een bronchitis is niet niks, daar kun je flink ziek van zijn.
Hier is heel weinig regen gevallen, bijna niks.Nu is er veel wind, ik hoor de wind loeien door het huis.Ik heb het keukenvenster open staan en boven staan er ook vensters open, en dat hoor je.
De laatste brocoli's zitten in de diepvries, het lijkt alsof alles samen komt.De kersen zijn ook rijp , daar eten we elke dag van, de aardbeien zijn gedaan.Verder staan er nog enkele bloemkolen om te oogsten.
Dames, tot morgen allemaal.
HVT: innige deelneming bij overlijden van schoonvader van middelste.Veel te vroeg.
Clive: verzorg je maar goed, een bronchitis is niet niks, daar kun je flink ziek van zijn.
Hier is heel weinig regen gevallen, bijna niks.Nu is er veel wind, ik hoor de wind loeien door het huis.Ik heb het keukenvenster open staan en boven staan er ook vensters open, en dat hoor je.
De laatste brocoli's zitten in de diepvries, het lijkt alsof alles samen komt.De kersen zijn ook rijp , daar eten we elke dag van, de aardbeien zijn gedaan.Verder staan er nog enkele bloemkolen om te oogsten.
-
clive - Lid geworden op: 31 okt 2015, 07:15

Goedemorgen Seizoentjes,
IK heb meer last van mijn bronchitis dan anders heb ik de indruk. Moet dan ook volgende week terug naar de huisarts op controle, zal maar gewoon geduldig zijn en niet teveel klagen. Morgen dan wordt mijn brace 30° bijgesteld, zodat ik mijn knie dan toch al een heel klein beetje kan buigen en dan nog een maand hem dragen. Maar ben al blij met die 30°. Het is een vooruitgang.
Om 10.00H vertrekken we naar de hondenschool, zal nu toch maar een jasje meenemen, want het is (gelukkig) flink afgekoeld.
Gisterenavond is manlief gaan winkelen in de COL*UYT, hij was meer dan een uur weg. We hadden eigenlijk besloten daar nimmer te gaan winkelen, maar naar een andere supermarkt te gaan Maar die is plots gestopt en daar komt een JUMBO. Nederlandse roots. Maar wij kennen JUMBO van in Texel en vonden het een aangename supermarkt. Een beetje het concept van een Delhaize met de prijzen van een Colru*t. Maar manlief is de Col*uyt echt beu. Veel te veel volk tegenwoordig wanneer je ook gaat en zelfs nu, nog niet aangevulde rekken + personeel dat op zijn tandvlees zit.
Onze Matice is al 2 dagen zo ontzettend braaf, dat we er een beetje ongerust in zijn. Gisteren was hij wel aan het rennen in de tuin, dus denk ik dat hij niet echt iets heeft. Maar hij is echt voorbeeldig. Ach, het zullen wel spoken in ons hoofd zijn. Misschien zijn vrijdag zijn wilde haren af geknipt
Zo, ik ga niet alle namen noemen, geniet van de koelte buiten en maak er allemaal een mooie zondag van.
Liefs en een dikke knuffel voor jullie allen.
-

Goede zondagmorgen alle seizoentjes
't is wat winderig buiten maar de warmte zit binnen
Vannacht een goeie regenbui gehad ik zie het aan
de platte daken van de garages hierachter, daar staan
grote plassen op...
ik heb het niet gehoord ondanks dat het raam openstaat
Helena, mijn medeleven met het overlijden van die persoon
veel te jong ja men komt het niet vragen...
anjelier door die warmte is alles tegelijk rijp en eetbaar
makkelijk als het in de vriezer zit, je hebt het maar te nemen
clive Matice kalm en rustig... het warme weer zal er ook wel
iets aan gedaan hebben...
M-M niet gezien gisteren of heb ik erover gekeken?
hopelijk niet ziek
wilde eend, met dit weer kan je er weer invliegen
aan de opruim, plezant als alles weer netjes is hé
Ik weet niet wie ik weer vergeet, maar jullie weten dat
het niet de bedoeling is... ik wens iedereen een fijne zondag
groetjes allen en tot.....
-
Muddy Maddy - Lid geworden op: 30 okt 2015, 07:56
Goede morgen seizoentjes,
't is al ferm afgekoeld. gisteren waaide het raam op kip vooraan dicht. dat was verschieten. ventje ligt er nog in: hij heeft maagzuur gehad en kan pas op 6 juli naar de dokter ervoor. Denk als hij eindelijk met pensioen zal gaan die stress wat zal wegebben. Doordat die maagzuur had en pas laat er een tablet voor nam moest ik mee blijven luisteren naar the outsider. voordien had ik me al geërgerd aan highlander. Zin in lezen had ik niet. Ben wel vroeg naar mijn bed gegaan om te rusten want de rugpijn was weer opgedoken. De laatste tijd heb ik weer last van vermoeide benen.
Morgen poolshoogte nemen in de boekhandel want het zou kunnen zijn dat alle drie mijn bestelde boeken aanwezig zijn. Zou toch zo graag naar de A. gaan, maar dat zal wel niet kunnen wegens te veel volk en ik moet ook het kruidvat in voor haarclipjes voor de trouw in nederland. Dan Dinsdag gaan vragen of ik kan afkomen om mijn haar te kleuren. het is dan al weer koeler weer, dus echt knippen hoeft niet, alleen de puntjes want Suus heeft gevraagd of ik mijn haar wou opsteken.
Moet dan dinsdag naar de bloemenwinkel om drie boeketjes te laten maken voor de ceremonie. Ventje gaat een aparte koffer moeten maken daar hij zijn kostuum mee moet doen.
oei, Clive een zware brochitis. Veel beterschap.
HVT: ik heb ook al eens zo'n dag gehad waar kort na het opstaan èn de landlijn ging èn de gsm en de bel! en ondertussen hoorde ik het wekalarm van de buren.
de klokken van meneer pastoor kleppen. hij mag nu weer mis opdragen maar aangezien het een redelijk grote kerk is, mogen er stoelen van tussen genomen worden. Hoe de baptisten het doen weet ik niet. alleszins op blaadjes aan de kerk gelezen dat ze video bijeenkomsten hielden.
Met het raam open zal ventje waarschijnlijk nu wel wakker zijn en zijn digitale krant lezen.
vandaag steak met pepersaus en frietjes. gisteren hebben we croque monsieur gegeten.
wou hot-dogs maar ventje wou niet meer tot aan de winkel. ik zal mijn schouders eens inspuiten want die trekken ook tegen.
Zo, een fijne zondag allen, Keep Safe & Cool.
't is al ferm afgekoeld. gisteren waaide het raam op kip vooraan dicht. dat was verschieten. ventje ligt er nog in: hij heeft maagzuur gehad en kan pas op 6 juli naar de dokter ervoor. Denk als hij eindelijk met pensioen zal gaan die stress wat zal wegebben. Doordat die maagzuur had en pas laat er een tablet voor nam moest ik mee blijven luisteren naar the outsider. voordien had ik me al geërgerd aan highlander. Zin in lezen had ik niet. Ben wel vroeg naar mijn bed gegaan om te rusten want de rugpijn was weer opgedoken. De laatste tijd heb ik weer last van vermoeide benen.
Morgen poolshoogte nemen in de boekhandel want het zou kunnen zijn dat alle drie mijn bestelde boeken aanwezig zijn. Zou toch zo graag naar de A. gaan, maar dat zal wel niet kunnen wegens te veel volk en ik moet ook het kruidvat in voor haarclipjes voor de trouw in nederland. Dan Dinsdag gaan vragen of ik kan afkomen om mijn haar te kleuren. het is dan al weer koeler weer, dus echt knippen hoeft niet, alleen de puntjes want Suus heeft gevraagd of ik mijn haar wou opsteken.
Moet dan dinsdag naar de bloemenwinkel om drie boeketjes te laten maken voor de ceremonie. Ventje gaat een aparte koffer moeten maken daar hij zijn kostuum mee moet doen.
oei, Clive een zware brochitis. Veel beterschap.
HVT: ik heb ook al eens zo'n dag gehad waar kort na het opstaan èn de landlijn ging èn de gsm en de bel! en ondertussen hoorde ik het wekalarm van de buren.
de klokken van meneer pastoor kleppen. hij mag nu weer mis opdragen maar aangezien het een redelijk grote kerk is, mogen er stoelen van tussen genomen worden. Hoe de baptisten het doen weet ik niet. alleszins op blaadjes aan de kerk gelezen dat ze video bijeenkomsten hielden.
Met het raam open zal ventje waarschijnlijk nu wel wakker zijn en zijn digitale krant lezen.
vandaag steak met pepersaus en frietjes. gisteren hebben we croque monsieur gegeten.
wou hot-dogs maar ventje wou niet meer tot aan de winkel. ik zal mijn schouders eens inspuiten want die trekken ook tegen.
Zo, een fijne zondag allen, Keep Safe & Cool.
Cats Rule!
-
anjelierken - Lid geworden op: 16 feb 2017, 17:29
Hallo iedereen,
Oma-C: ja, alles kan zo ineens komen hé.De groenten gaan dan de diepvries in en we eten ook vaak vers nu.Wat ik nu wel vervelend vindt is , met dit warme weer , eenmaal de diepvries geopend is en je sluit hem , dat je dan nadien hem niet meer kunt openen, je moet soms een hele tijd wachten.Die zuigt hem dicht.Soms pas na een dik half uur kan je die weer openen.Heb al voorgehad , dat je diepvriesgroenten terug wilt leggen , en dan lukt het niet.Ik laat het dan in de keuken liggen, in het zicht, want in de frigo wordt het vergeten.
Hier rechtover op het veld zijn ze druk bezig, van deze ochtend vroeg al.Alles omgeploegd en wat ze nu zaaien weet ik niet.
Oma-C: ja, alles kan zo ineens komen hé.De groenten gaan dan de diepvries in en we eten ook vaak vers nu.Wat ik nu wel vervelend vindt is , met dit warme weer , eenmaal de diepvries geopend is en je sluit hem , dat je dan nadien hem niet meer kunt openen, je moet soms een hele tijd wachten.Die zuigt hem dicht.Soms pas na een dik half uur kan je die weer openen.Heb al voorgehad , dat je diepvriesgroenten terug wilt leggen , en dan lukt het niet.Ik laat het dan in de keuken liggen, in het zicht, want in de frigo wordt het vergeten.
Hier rechtover op het veld zijn ze druk bezig, van deze ochtend vroeg al.Alles omgeploegd en wat ze nu zaaien weet ik niet.
-
mariajohanna - Lid geworden op: 21 okt 2012, 19:49
Nog eens proberen .... 
Sterkte, MH, het leven gaat door, maar er zijn zo van die momenten en dagen die je er zou moeten van tussen kunnen halen.....
Ik heb alles gelezen maar weet het niet meer.
Hier is het al elke dag iets geweest, en al voor de tweede week. Het is nog niet gedaan, dinsdag naar de tandarts, na het trekken van enkele tanden blijk ik uitsteekseltjes te hebben van kraakbeen, of zo iets. Dat gaat hij dinsdag er af doen, en dan moet het weer 'genezen', voordat er nieuwe kunnen bij aangemaakt worden, aan mijn kunstgebit. Heb er schrik van, maar wat moet, dat moet, he......
Ja Anjelierken, alles komt soms gelijk goed in de groententuin, eens dat het in de vriezer zit, is het wel plezant als je het maar te nemen hebt ! Hier de vriezer ook al uitgejuist, nu er niet meer zoveel in was. Dat vind ik altijd zo een 'gedoe', het is een koffermodel en moet me nogal rekken hoor, wil ik er onderin aan kunnen.......
Dames, ik ga nog wat verder doen met van alles en nog wat.....
Ook al is het zondag, ik weet altijd wat te doen, en hier komt toch niet veel volk over de vloer, dan moet ik maar zien dat ik me bezig hou, he
.
Iedereen een fijne dag nog en tot .... de volgende....
Sterkte, MH, het leven gaat door, maar er zijn zo van die momenten en dagen die je er zou moeten van tussen kunnen halen.....
Ik heb alles gelezen maar weet het niet meer.
Hier is het al elke dag iets geweest, en al voor de tweede week. Het is nog niet gedaan, dinsdag naar de tandarts, na het trekken van enkele tanden blijk ik uitsteekseltjes te hebben van kraakbeen, of zo iets. Dat gaat hij dinsdag er af doen, en dan moet het weer 'genezen', voordat er nieuwe kunnen bij aangemaakt worden, aan mijn kunstgebit. Heb er schrik van, maar wat moet, dat moet, he......
Ja Anjelierken, alles komt soms gelijk goed in de groententuin, eens dat het in de vriezer zit, is het wel plezant als je het maar te nemen hebt ! Hier de vriezer ook al uitgejuist, nu er niet meer zoveel in was. Dat vind ik altijd zo een 'gedoe', het is een koffermodel en moet me nogal rekken hoor, wil ik er onderin aan kunnen.......
Dames, ik ga nog wat verder doen met van alles en nog wat.....
Ook al is het zondag, ik weet altijd wat te doen, en hier komt toch niet veel volk over de vloer, dan moet ik maar zien dat ik me bezig hou, he
Iedereen een fijne dag nog en tot .... de volgende....
Vriendelijke woorden zijn sleutels die op alle deuren passen
-
Muddy Maddy - Lid geworden op: 30 okt 2015, 07:56
Goede morgen seizoentjes,
grijs en bewolkt en koud. het raam in de keuken staat wel open wegens de vuilnisbak. we hebben zo'n, psst om de 30 min, maar door de hitte denk ik dat die bus al op is, nog een gewoon reukertje, maar dat helpt ook 2 keer niet.
gisteren geen steak want ik werd weer onwel na een aperitiefhapje. ik denk dat het van de AD pillen komt, dus vandaag steak niet nauw want 't is er toch 't weer voor. Morgen ventje's laatste werkdag. zei gisteren tegen hem dat hij verlangt naar zijn congè als een paard naar zijn stal. hij vroeg of het zo opvalt. ja hoor.
het hotel in Dordrecht is geboekt. kamer op het gelijksvloers en met ontbijt. nu nog de oppas voor de kat. morgen afspraken voor haren kleuren. Er stond op de website van het hotel dat er nog maar X aantal kamer vrij waren. anders moesten we naar een B&B. Die lag gelukkig op op wandelafstand van de vrienden maar het Hotel ligt recht achter de kerk en nog dichter.
Ook het stadhuis is op loopafstand want Hans kan niet ver meer lopen.
ik mag vandaag mee naar het wachtlokaal ( in de auto) om papieren te gaan afgeven in oostende en dan gaan we naar de drankencentrale en de boekhandel. met zo'n weer is er een kleine kans dat er in de Ac geen volk is, maar ik heb het kruidvat ook nodig indien ik er niet binnen kan, dan on-line. duurt 5 dagen en dan komt je pakje.
ik ben gisteren na een paar afleveringen van csi naar boven gegaan en ventje zei wat moet ik nu doen? ik wist dat hij Rambo last blood had in de kijklijst gestoken en zei dat hij daar maar moest naar kijken. Boven zei hij dat hij blij was want dat een goede film was.
straks na de koffie, ontbijt. heb gisteren een stukje van hele rijpe watermeloen gegeten, was heel lekker.
vandaag zijn 't frambozen. morgen bramen.
Fijne dag seizoentjes en keep Safe.
grijs en bewolkt en koud. het raam in de keuken staat wel open wegens de vuilnisbak. we hebben zo'n, psst om de 30 min, maar door de hitte denk ik dat die bus al op is, nog een gewoon reukertje, maar dat helpt ook 2 keer niet.
gisteren geen steak want ik werd weer onwel na een aperitiefhapje. ik denk dat het van de AD pillen komt, dus vandaag steak niet nauw want 't is er toch 't weer voor. Morgen ventje's laatste werkdag. zei gisteren tegen hem dat hij verlangt naar zijn congè als een paard naar zijn stal. hij vroeg of het zo opvalt. ja hoor.
het hotel in Dordrecht is geboekt. kamer op het gelijksvloers en met ontbijt. nu nog de oppas voor de kat. morgen afspraken voor haren kleuren. Er stond op de website van het hotel dat er nog maar X aantal kamer vrij waren. anders moesten we naar een B&B. Die lag gelukkig op op wandelafstand van de vrienden maar het Hotel ligt recht achter de kerk en nog dichter.
Ook het stadhuis is op loopafstand want Hans kan niet ver meer lopen.
ik mag vandaag mee naar het wachtlokaal ( in de auto) om papieren te gaan afgeven in oostende en dan gaan we naar de drankencentrale en de boekhandel. met zo'n weer is er een kleine kans dat er in de Ac geen volk is, maar ik heb het kruidvat ook nodig indien ik er niet binnen kan, dan on-line. duurt 5 dagen en dan komt je pakje.
ik ben gisteren na een paar afleveringen van csi naar boven gegaan en ventje zei wat moet ik nu doen? ik wist dat hij Rambo last blood had in de kijklijst gestoken en zei dat hij daar maar moest naar kijken. Boven zei hij dat hij blij was want dat een goede film was.
straks na de koffie, ontbijt. heb gisteren een stukje van hele rijpe watermeloen gegeten, was heel lekker.
vandaag zijn 't frambozen. morgen bramen.
Fijne dag seizoentjes en keep Safe.
Cats Rule!
-

Goede morgen alle seizoentjes, een zonnige
maar winderige dag
M-M al volop voorbereidingen voor het huwelijk
van de vrienden, je moet het maar klaar krijgen hé
ik hoop dat alles in orde komt
anjelierken, moeilijk als de vriezer zichzelf dichtzuigt
het is wel lang dat je moet wachten, heb je geen koelbox
bij de hand om 't geen je eruithaalt even in te leggen
zolang je moet wachten?
M-J, hopelijk loopt het bij de tandarts goed af want 't kan
lastig zijn zo zitten sukkelen eer je een passend gebit hebt
dat moet je dan ook nog afwachten
clive, alles oké bij jou...? ik hoop dat het bronchitis snel beter is
Alle seizoentjes een fijne nieuwe werkweek
't is telkens weer opnieuw beginnen hé
Groetjes aan allen en tot....
-
clive - Lid geworden op: 31 okt 2015, 07:15

Goedemorgen Seizoentjes,
Aan alle afzenders van de kaartjes en gelukwensen voor de verjaardag van manlief, van harte bedankt, hartverwarmend.
Wij komen net van de dierenarts van en met Matice. Gisteren vond ik hem weer zo stil en bovendien had hij tot tweemaal toe gespuwd. En deze ochtend had hij flinke koorts, dus zonder afspraak meteen deze ochtend om 09.00H naar de dierenarts, waarvan we nu pas terug zijn. Hij heeft een maagontsteking. En dan die koorts natuurlijk. Heeft 2 spuiten antibiotica gehad waarvan één heel venijnige , hij weende ervan. Verder moeten we hem behandelen met een soort Gaviscon die een film op zijn maag legt en nog 3 dagen antibiotica. Nu slaapt hij, moe van het lange wachten en van de spuitjes. Moet eind deze week beter zijn, anders moeten we terug.
Deze namiddag moet ik dan weer naar de specialist, mijn brace moet in graden versteld worden en de draadjes mogen eruit. Heb nog steeds last van die domme bronchitis, mijn eetlust is wel zeer matig.
Bij de dierenarts moet je nog steeds buiten wachten, maar je mag wel mee naar binnen met jouw hond. Met mondmasker op natuurlijk.
Zo, ik ga beginnen aan het licht HH. Ik wens iedereen een mooie maandag en een sterkteknuffel voor elk die er eentje nodig heeft. Liefs.