Hoekje: "De oase van rust" 2020

Hier mag je praten, grappen maken, vertellen over alles.
Een humorist is iemand wiens vrolijkheid van zijn hart naar zijn hersenen is verhuisd. (Otto Weis - 1847)

Ritavdm

29 jun 2020, 17:59

Je zou hier haast uit je kleren waaien

ondanks de wind dus toch ff een frisse neus gehaald
en meteen een nieuwe matrastopper en donsovertrek gaan kopen;
geld moet rollen en de economie draaien.
Oud maar niet Out

Ivette

29 jun 2020, 22:57

Amai zoveel wind vandaag!
Juist gekeken naar vive la vie, het nieuwe programma van Karl Vannieuwkerke, vind ik heel goed samengesteld, meer verscheiden dan vive le velo omdat het niet uitsluitend over koers gaat. Ik heb er van genoten, zal morgen weer kijken! Jammer dat het zo laat begint, moeten die kampioenen toch altijd beginnen op dat mooie, vroege uur, waarom kunnen zij met die herhalingen niet afsluiten?

Morgen doe ik geen moeite om naar de markt te gaan: misschien is er volgende week al weer markt met ALLE kramen, dat zal meer de moeite zijn!
Slaapwel!
Ivette

corry

30 jun 2020, 08:41

Goedemorgen

De wind heeft mij weer een dag bezorgd met zuchten en klagen, het is hier sterk voelbaar, raast rond ons huisje met nu en een krak van het dak. Huurders waren ongerust en vroegen of hun huisje niet zou gaan vliegen.
Reeds meer dan 30 jaar heeft het alle windstoten doorstaan zonder een pan te verschuiven.🤞

Ga aan de slag , kindjes komen en hebben aandacht nodig.

Rietjes, bedankt voor de informatie, zit nu bij het bestuur met als voorzitster r onze dochter.

Volgend jaar 60 jaar getrouwd, zouden graag met zen allen op verplaatsing gaan en het daar vieren.

Tot later

Corry
ik tel alleen de zonnige dagen.

Erika1

30 jun 2020, 11:57

Ja hoor hier nu ook veel wind, moet hard trappen om voorruit te geraken. Wij mijn zus en ik zijn voor het eerst met een plannetje aan het rijden in het onbekende :P als we terug thuis geraken hebben we een rit van 42 km achter de rug, we zijn nu half weg. En al heel veel mooie dingen gezien en geroken op de boeren buiten :D
Het paard van pippi langkaus, vele indianen paarden van die gevlekte haha. Mijn straat hebben we ook gelezen maar mijn huisje stond er niet tussen hihi. Viola we gaan weer vertrekken doeiiii.
Brood dat men deelt, smaakt beter.

meme-rietje

30 jun 2020, 12:21

goeie namiddag iedereen
het is veel verkoeld, zijn dat niet meer gewend
ik zit gereed om naar de schouwing te gaan, voor de eerste keer

Afbeelding
Groetjes van meme-rietje,
het is gemakkelijker op te geven dan door te gaan

Ritavdm

30 jun 2020, 15:55

Goeie natte namiddag

'k was er vanmorgen vroeg bij om was uit te hangen
en toch heb ik ze nu in de droogkast mogen stoppen
terwijl wij weg waren heeft het een goeie vlaag gedaan :roll:

Erika, via de knooppunten, zoals ik je getoond heb ?

Aan de lieve Limburgse die me via de post een fietskaart en extra fietsinformatie toestuurde Dikke Merci !

't was anoniem maar 'k heb zo'n stil vermoeden :wink:
Oud maar niet Out

corry

30 jun 2020, 16:32

Afbeelding

PROFICIAT RHUNE ❤️👏👏

Afbeelding

Wat een weertje, heb heel vroeg mijn tuintje gesproeid, had ik het geweten.

Kleinzoon is juist naar huis, is een plakker, hebben overlegd over volgend jaar onze jubileum viering, . Een probleem Babette kan niet mee. Hoop dat ze een oplossing vinden.
Rietjes duim eens mee voor opvang van Babette, dan wordt het Cottages de Vinck 🤞

Morgen zwemmen , Wielingenbad is open .

Groetjes en tot later

Corry

Erika1

01 jul 2020, 09:56

Goeiemorgen,

Proficiat aan al de studentjes , klein en groot geniet van de vakantie.

Typisch nu er regen genoeg valt, geen water uit de kraan :roll: zijn er ook niet van verwittigd.
Dus voorlopig gene koffie hier, heb wel flessen water maar dat is mij te duur om die zomaar te gebruiken.
Gisteren toch geluk gehad met het weer, het was niet koud en ook geen zon gezien maar vooral droog. Tegen 16u45 is het beginnen regenen.
Ben al aan de zaal geweest om weer op te ruimen, want dat jong geweld ( schandalig ) laat dit zo achter

Afbeelding

En straks is er een begrafenis, en bibi is zaal verantwoordelijke hé :wink:

Ritavdm

01 jul 2020, 10:03

Goeiemorgen

Eerste echte vakantiedag en 't regent :cry:
't was nodig
maar het moet kunnen ophouden :wink:

Niet te doen hé Erika, volgens mij zijn blikjes één van de slechte uitvindingen ooit. Hoog tijd dat ze er statiegeld voor vragen.

Paniek : mijn diepvries-koelkast-combinatie staat op alarm (vervelend gepiep)
't is al sinds eergisteren, 'k heb hem dus 24 u afgelegd helemaal schoongemaakt ook achterkant gestofzuigd, 'k leg hem terug aan 12u normaal en nu is hij vanmorgen herbegonnen :roll:
Gelukkig had buurtje nogal wat plaats in haar diepvries en heb ik nog een tweede koelkast.
Worden het extra kosten ?
Vroeger hoorde je nogal eens van gas bijsteken of zoiets... 'k bel eens naar de verkoper maar 'k weet al bijna zeker dat die zal zeggen "nieuw kopen"

Vanmiddag is er voor het eerst sinds Covid19 opnieuw wielerkoers; misschien eens gaan zien :wink:
Oud maar niet Out

vera-maria

01 jul 2020, 10:28

Goedemorgen allemaal!
Raar hé, we zijn dat slecht weer niet gewoon...is hier al aan het regenen sedert gisterennamiddag!
Gisteren was ik bij Elise, heb haar afgehaald van school om 11u30 er was geen opvang dus was oma van dienst, we hebben gespeeld een film bekeken en getekend!
Corry ook de meisjes bij jullie, ze zijn al groot hé, mooi!
Deze namiddag ga ik naar een vriendin die ik al een half jaar niet gezien heb, dus dat word kletsen!
Maar nu ga ik nog een klein strijkje wegwerken, tot later daag...
You only have one life...live it!

Erika1

01 jul 2020, 12:17

Heb terug water, dus kan de afwas gedaan worden :lol: :mrgreen:

Erika1

01 jul 2020, 13:14

Moest er iemand nieuwe kookpotten nodig hebben? Een heel goed koopje kan je doen bij Action, waarom ik dat zeg? Heb er al 1 een tijdje geleden gekocht en heb er al heel veel plezier aan gehad zo fijn om ermee te koken, en nu zijn ze nog eens in promotie.

Afbeelding

Heb toen de prijs betaald waar er nu 3 voor zijn, ga ze ook bijhalen.
Heb geen zin meer om zoveel voor merken te betalen die zien er na een tijdje ook maar belabberd uit en deze blijven mooi en zijn trouwens voor alle vuren geschikt :wink:

viv

01 jul 2020, 13:59

Goede middag,

Ben dit natte weer eigenlijk dadelijk moe...
Het is hier na veel regen deze nacht en deze morgen toch al een paar uurtjes droog. De zon komt er zelfs af en toe door. Maar er wordt nog regen verwacht... goed voor de natuur, dat wel ;-)

Voormiddag ben ik (opnieuw) naar de tandarts geweest. Net voor de lockdown had ik een tand moeten laten vullen maar een paar dagen later had ik die al terug afgebeten. Ik had er geen pijn aan maar aan die scherpe randen zit je voortdurend met je tong. Door de coronacrisis heb ik tot vandaag moeten wachten.Hopelijk houdt de vulling dit keer langer...

Ik wens alle studenten en studentjes een fijne en gezonde zomervakantie. Ze verdienen dat toch wel na dit vreemde schooljaar.
Corry mijn petekind heet Epke, zijn zus is Robin. Zij gaat in september al naar het derde jaar ASO. Het is letterlijk en figuurlijk een heel fijn meisje.

Gisteren ben ik na lange tijd bij hen op bezoek geweest (het was nog maar de tweede keer dat ik samen met iemand aan tafel gegeten heb)... Dat heb ik toch wel erg gemist.
We hadden voor Epke alles versierd tegen hij 's middags van school kwam. De leerlingen van het zesde leerjaar waren als afsluiting van hun laatste schooljaar blijven slapen op school. Maandag hadden ze allerlei leuke activiteiten gedaan, pizza gegeten, laat gaan slapen en gisteren dan helemaal afgesloten met een ontbijt met koffiekoeken en spek & eieren. Epke vond het wel niet oké dat de meisjes en jongens alle activiteiten samen moesten doen maar slapen moesten ze apart...
Ofwel is hij nog héél naïef ofwel vroegrijp :-)

Erika,daar erger ik mij ook aan - al dat blik etc dat zomaar achtergelaten wordt. :evil:
Hier voor de deur, in het haagje rond de bomen, worden ook zo vaak blikken weggegooid. En als de wind verkeerd komt (uit het noord-oosten) liggen er in deze tijd zelfs gebruikte mondmaskers, grrr. Ik begrijp niet waarom iemand zoiets doet!

En nu ga ik het voorbeeld van Veve volgen en de strijk wegwerken

Geniet van de dag - laat de regen je niet tegenhouden ;-)

Viv

Wij zeggen hier tegen een "meter" [poat] of [peejt] vandaar ook petekind en niet metekind
Laatst gewijzigd door viv op 03 jul 2020, 14:04, 1 keer totaal gewijzigd.

corry

01 jul 2020, 16:15

Ik verwar telkens Epke met Robin, Vivke zal het nooit meer vergeten😋

Wij zijn gaan zwemmen , ik op den droge de kindjes in het dok. Mochten maar 1 uur al was er bijna geen volk.

Bij het wachten in Wielingenbar heb Ik dingen gezien die niet voor publicatie zijn.
Maskers dragen en er weten mee om te gaan .... ja wadde.

Afval achter laten, het is bijna een verworven recht.

Morgen komt dochter langs , heeft haar kleinkinderen laatst in februari gezien.

De toeristen vallen als duiven op hun hok, het seizoen is begonnen.

Groetjes en nog een mooie avond

Corry

vera-maria

02 jul 2020, 08:47

Oei mijn tekst weg, wou nog iets veranderen...
Laatst gewijzigd door vera-maria op 02 jul 2020, 08:59, 1 keer totaal gewijzigd.
You only have one life...live it!