Hoekje: "De oase van rust" 2020

Hier mag je praten, grappen maken, vertellen over alles.
Een humorist is iemand wiens vrolijkheid van zijn hart naar zijn hersenen is verhuisd. (Otto Weis - 1847)

Erika1

05 jul 2020, 07:59

Goeiemorgen,
Sta in de startblokken voor de zaal te kuisen.
Gisteren is eindelijk mijn verwarming gemaakt, meer dan 3 maanden moeten wachten en niet omwille van de corna maar laksheid van ..... en geloof me maar er waren wel heel veel echte koude dagen tussen waar men de verwarming al eens zou opzetten. Heb me enkel kunnen behelpen met extra pul en dekentje op de zetel als je bezig was, was het ook geen probleem :wink:

Fijne zondag nog
Brood dat men deelt, smaakt beter.

meme-rietje

05 jul 2020, 09:02

goeie grijze morgen allemaal
wat de dag brengt weet ik nog niet
menu: kippe billen met natuurpetatjes en witloof
mooie foto's gezien

Afbeelding
Groetjes van meme-rietje,
het is gemakkelijker op te geven dan door te gaan

corry

05 jul 2020, 09:26

Afbeelding

Goedemorgen

Wind en regen, wind is er nog.
Kindjes hebben mijn hart doen sprongetjes maken, mijn rug belast, mijn knietjes hebben het aangekund, de laatste spuiten deden hun werk.

Klusjes klaren... als ik eraan begin moet er alles aan geloven, ben noch niet begonnen 😂

Voor de rest niet veel te melden.

Vervelen doe ik niet, heb leesvoer in overvloed.

Corry
ik tel alleen de zonnige dagen.

Ivette

05 jul 2020, 09:35

@ Greetie; dat denk je maar dat de calorieën er bij mij niet aan plakken! Het slechtste daaraan is dat het zich altijd op mijn buik installeert, elders verdik ik niet! Man, als ik mij zijlings spiegel dan kan die buik toch vooruit steken, veel te weinig beweging geef ik toe! Nu heb ik de uitvlucht dat het regenachtige koude weer de oorzaak is dus lees ik verder in mijn ontspannend BEETJE thrillerachtig boek: van Lieneke Dijkzeul EEN VORM VAN VERRAAD..
Ga nog wat voortdoen want zondag= enkele kennissen opbellen!
Doeiiii
Ivette

omadina

05 jul 2020, 10:51

Goede morgen aan alle Oase-maatjes,

Ik weet het, ik ben de laatste tijd at lui om te komen schrijven. Maar toch kom ik af en toe eens lezen, en blijf dit hoekje zeker heel genegen.

Ja, ik doe ook mij best Yvette, en alle andere vriendinnen hier, om regelmatig wat te bewegen. En sinds lang ben ik verleden week eens naar mijn jongste dochter in Izegem geweest, met de trein. Iedereen had zijn mondkapje op, en er was veel plaats, ook controle. Ik vond het goed en ik was er sneller dan met de auto.
We hebben er samen een fijne dag van gemaakt, eens winkelen mama en dochter, heb ervan genoten.

Voor de rest gaat alles hier zijn gangetje. Morgen weer een uurtje sporten. Verleden week had ik pijn in mijn rechterknie, door de weersverandering, maar dat is ondertussen weer veel beter, een beetje smeren hé... zolang het zo gaat, klaag ik zeker niet.

De kleinkinderen hebben allemaal een a-attest. Dus mogen allemaal naar het volgende jaar in het middelbaar. Luna moet nog fysieke testen doen, ja zij volgt sporthumaniora, en die fysieke oefeningen mochten nog niet door die corona-toestanden, maar is overal door, het was haar 6de jaar, dus volgend jaar op naar de hogeschool ! ja ze worden zo vlug groot hé, ben wel fier en blij voor hen.

Gisteren zijn mijn drie dochters en hun familie bij hun pa en zijn plus-familie gaan vieren, zijn verjaardag en zijn 20-jarig huwelijk. Ik heb foto's gezien op FB, goed hen nog eens allemaal samen te zien.

Voor jullie allemaal, een mooie zondag ! Ja, een beetje frisjes misschien, maar dan kleden we ons maar wat warmer aan, en de wind laten we door onze haren waaien ! Straks een wandelingetje, ben uitgenodigd voor een etentje.
Vele groetjes , omadina
Mama, oma, wat maakt het uit !
Het leven is mooi, zolang er zon, muziek en kinderen zijn !

Ritavdm

05 jul 2020, 13:43

Goeiemiddag

Het lijkt wel herfst buiten, grijs en hevige wind.
Goed dat we gisteren een flinke koerswandeling gemaakt hebben want 'k denk niet dat ik vandaag veel buiten kom

Menu : prinsesjes, aardappelen, lamskroontje.
Oud maar niet Out

vera-maria

05 jul 2020, 18:08

Hallo allemaal.
Alles bijgelezen...
Wij zijn gisteren toch gaan wandelen in Nieuwpoort, we zijn gestart aan de vismijn tot aan de zee en terug!
Was een aangename temperatuur maar het heeft de ganse tijd gesmukt, had met momenten mijn kap op maar toch was mijn haar een krullebol door het weer!
We hebben ook vis gekocht rechtover de vismijn in één van de viswinkels...en amai zoveel goedkoper dan de vis hier bij de visboer in ons stadje...vrijdag was het bij ons in de viswinkel 28€ de kilo voor roggevleugel en in Nieuwpoort 8€95 en 13€95 de kilo, ook kabeljauw en alles was heel veel goedkoper dan bij ons, dus heb daar van alles gekocht!
Deze middag zijn een zus en haar man komen eten en ik had als voorgerecht zelf tataki van zalm gemaakt en als hoofdgerecht heb ik een vispannetje klaargemaakt, mijn wederhelft had deze voormiddag een taart gebakken zijn specialiteit: paplova!
Het heeft hen inieder geval gesmaakt, ze waren heel content met de menu die we hen voorgeschoteld hebben!
Nu zijn ze al een tijdje naar huis en zitten we op ons gemak in de zetel...mijn echtgenoot ligt al in dromenland en ik denk dat de wijn van deze middag daar voor iets tussen zit!
Anders niets te melden...en deze foto kreeg is gisteren doorgestuurd van mijn schoondochter ze had pannenkoeken gebakken...
Afbeelding
Wens jullie nog een fijne avond daag...
You only have one life...live it!

Ritavdm

05 jul 2020, 19:19

Goeiemiddag

Veve, gisteren naar zee !

Ik vandaag. Ondanks de wind toch een deugddoend toertje gewandeld, in De Panne ditmaal.
Ook pannenkoeken gezien, vliegende :lol: .
Op een bepaald moment komt de ober de deur uit met een bord pannenkoeken...pffttt een hevige windstoot en daar vlogen ze, de meeuwen waren meteen van de partij om de heerlijkheid te veroberen... 2 pannenkoeken maar zeker 10 meeuwen.

Afbeelding

Vis is inderdaad flink wat goedkoper daar in NIeuwpoort hé Veve en bovendien zeker vers.

Enkele beelden om jullie te laten watertanden :wink:
Nee om jullie te laten meegenieten :

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Oud maar niet Out

corry

06 jul 2020, 08:44

Timmeke, de Main Coon poes van onze kindjes,9 kilo heeft nog veel gewicht en grote tegoed.
Heel brave kat.

Afbeelding

Verwacht alle dagen een verlossend bericht, Elanor laat op zich wachten.

Wandelen, is er noch niet van gekomen, zou mijn vroegere gewoon te terug moeten inzetten. Alleen mijn toertjes doen, voor Stafke is het te nat, teveel wind en daar hebben we heel veel van gekregen. Ik wandel graag in de regen. Minder in de wind.

Morgen naar mijn oudjes, is even geleden.

Mooie foto’s met weinig volk, ik weet niet hoe druk het in Blankenberge is.
Wenduine daar is het rustig, was er met onze kindjes .

Nog een fijne zus en zo dag, morgen misschien beter.

Corry
ik tel alleen de zonnige dagen.

omadina

06 jul 2020, 08:59

AfbeeldingGoede morgen,

Mooie foto's van De Panne, Ritavdm, ik ga daar ook eens wandelen.
Nieuwpoort vind ik ook heel tof, was onze badplaats bij voorkeur, als mijn dochters nog klein waren. Gingen er ook op zomervakantie als ik moest werken.
Als Westvlaming deden we ook de ganse kustlijn, 's morgens door en 's avonds terug. Ik hou nog altijd van de zee, kom er tot rust.

Vandaag is Luna jarig, mijn kleindochter die met haar mama en zus Maïté in Herentals woont ! 19 jaar. Nu heeft ze haar diploma van de humaniora van de Sportschool, en ook haar sportbrevet ! Dus volgend jaar verder studeren, ze ziet het wel zitten.

Ik wens jullie allemaal een gezellige mooie week toe, hier wolkjes en ja nog altijd tamelijk veel wind ! Maar dat zal ons niet tegenhouden hé om buiten te komen.
omadinaAfbeelding[/img]
de twee zusjes Luna en Maïté
Mama, oma, wat maakt het uit !
Het leven is mooi, zolang er zon, muziek en kinderen zijn !

meme-rietje

06 jul 2020, 10:17

allemaal een goeie morgen :D
poetske is hier inplaats van morgen
deze namiddag boodschappen, frigo is leeg
menu is nog een :?:
mooie foto's gezien

Afbeelding
Groetjes van meme-rietje,
het is gemakkelijker op te geven dan door te gaan

Ivette

06 jul 2020, 10:52

@Luna, kleindochter van omadina hartelijk proficiat met uw verjaardag!
Twee heel mooie meisjes die zo te zien goed overeenkomen en mekaar graag zien, ze stralen in ieder geval.

Het is helemaal geen goed weer, amper enkele zonnestraaltjes verwarmen toch enigszins
de veranda. Toch denk ik er aan morgen naar de markt te gaan, ik moet eens naar buiten en verse groenten kopen!

Deze namiddag ga ik eindelijk een beetje naaien, lang geleden, hopelijk haal ik mijn naaimachine uit haar winterslaap!
Ivette

Ritavdm

06 jul 2020, 11:31

Goeiemorgen

Maandagmiddag
alles heeft weer zijn toer gehad :wink:
en mijn huisje ziet er proper uit.

Corry, wat een poes !!!!!!

JA, 't was toch nogal druk hoor in De Panne.

Ivette, laat je naaimachine niet al teveel schrikken hé :wink:

Deze namiddag voor het eerst terug fietsen met de groep; er zal nogal wat te vertellen zijn denk ik.

Menu : kaasburgers, gestoofd witloof, gebakken patatjes
Oud maar niet Out

Ritavdm

06 jul 2020, 19:11

De eerste gezamenlijke rit na de lockdown is een feit.
31 deelnemers voor zo'n 50 km; 't was voor velen een blij weerzien.
Oud maar niet Out

Erika1

06 jul 2020, 22:18

viv schreef:
04 jul 2020, 15:32

Wandelen lukt de laatste tijd helemaal niet meer. Heb mijn kleine teen gestoten - denk dat er iets gebroken is. Het blauw is weggetrokken maar ik verdraag geen schoenen. Weinig aan te doen hé aan zo'n kleine teen.
Ligt dit aan de streek?? Vrees ook dat ik een kleine teen gebroken heb ziet zwart. Is gebeurd onder de douche :roll:
Ik zie jullie al denken :?: :?: :?:
Brood dat men deelt, smaakt beter.