In de Vier Seizoenen reeks 19 Zomer 2020

Hier mag je praten, grappen maken, vertellen over alles.
Een humorist is iemand wiens vrolijkheid van zijn hart naar zijn hersenen is verhuisd. (Otto Weis - 1847)

mariajohanna

11 jul 2020, 20:29

Fijne avond, dames,

OmaC, tandpijn en hoofdpijn..... niet te tellen, maar zeker niet te onderschatten. En je loopt er al 14 dagen mee......, hopelijk krijg je vlug hulp van dokter, dat het op termijn gedaan is.... vreselijk als je er mee zit. Ik wens je een heel spoedige beterschap toe, oprecht......

HVT, de haag alleen snoeien...., Oppassen voor eventuele ongelukjes, het is allemaal rap gebeurt. Veel moet ik er ook niet op zeggen hoor, ik zit hier ook zo met het tuinwerk. Deze voormiddag gras afgereden, de vuile planten staken weer hun kop op . Maandag komen ze het groen halen, maar het staat buiten al klaar..... Voorts heeft schoonzoon enkele rijen aardappelen komen uitsteken, daar moet ik niet aan beginnen, ben in staat om de riek in mijn voet te doen belanden......
Schoonzoon komt af en toe maar moet nog veel bijleren, qua hof netjes houden..... We zullen meer onkruid dan groenten moeten eten dit jaar. Zal op tijd al wat verse groenten meebrengen van de winkel, en in de vriezer steken........ Morgen ga ik het onkruid wieden tussen de tomaten, dat is ook eens nodig.......
En de was buiten drogen die nu nog aan het draaien is.... Als ik nog wat nadenk zal ik nog wel klusjes vinden, goed voor de 'muizenissen' te verdrijven, die zijn voor niets nodig.....

Vandaag ben ik nergens gaan winkelen, dus vrij van mondmasker . Zo te horen op tv zijn er 9 op 10 'pro', maar ik vind het wel warm. Veiliger zal het wel zijn, voor iedereen. Als de besmettingscijfers binnenkort dalen, zullen ze nodig zijn tot we 0 besmettingen nog hebben, en dat zal nog veel tijd vergen, tijd en boterhammen.......
Wat gaan ze dan nog 'uitvinden' ?
Enfin, tijd brengt raad.....

Clive, oppassen met al dat poetsen, voor de vermoeidheid. Zie dat je er niet onderdoor gaat.
Ah ja, fijn feestje vandaag? Heb aan jullie gedacht ! Hopelijk goed genoten......

Fijn ook, de poezenverhalen ! Kan k ook van genieten hoor !

MM, leef mee met jullie en de Hollandse vrienden.... Sterkte alleszins.....

En nu ga ik de 'gazet' hier toedoen, wie ik hier vergeten ben, sorry, is niet mijn bedoeling.
Hou het allemaal veilig, zorg voor elkaar, en tot ..... de volgende !
Vriendelijke woorden zijn sleutels die op alle deuren passen

wilde eend 2

11 jul 2020, 21:14

Voor OMA C : ik hoop echt dat de dokter je snel kan helpen ... Zo lang hoofdpijn moeten verdragen ... niet normaal . Misschien moeten ze een scan maken van de hersenen ... Ik duim dat het gauw mag beter gaan met jou .....
Clive : zal aan het genieten zijn op het feestje ...
Verder veel moed voor alle seizoentjes met pijn en zorgen en vooral ook met veel werk ....
Hopelijk voor iedereen een goede nachtrust !! groetjes aan all seizoentjes ...

Helena van Troje

11 jul 2020, 22:55

MJ ik doe dat wel op de ouderwetse manier met een gewoon haagschaar hé!
Ik heb een elektrische maar die mag ik van ons mannen niet gebruiken als ik alleen aan het werk ben.
En ik vind dat niet erg op die manier kan je mooier werken.
Het vraagt een beetje kracht en het vergt wat meer tijd, maar die tijd die hebben we.

Muddy Maddy

12 jul 2020, 09:18

Goede morgen seizoentjes,

Goed geslapen al zat ik er zeer vroeg in wegens hoofdpijn. Die sluimerde al eergisterenavond. vanmorgen ook hoofdpijn gehad en tegen de avond kwam het weer opzetten dus in bed gekropen. hoofdpijn van de honger was het niet, ik had rap een boterham met kaas en hesp gegeten en een tas kippensoep. gisteren kippenbillen gegeten, maar om de een of andere reden raakte het vel niet knapperig, maar er zitten toch heel veel calorieën in vel van gebraden kip, dus....
Vandaag ribben, hoop dat we genoeg kolen hebben, want ik weet niet of Don Juan de zondag open is.
Indien wel, dan mag ventje sla en aanverwanten voor een maaltijdsla meebrengen. hijzelf gaat dat niet eten, hij is geen konijn. Hoop dat er niet te veel wind staat dan zal het gezellig buiten aperitieven zijn.
buren v zijn vermoedelijk op reis. al drie dagen geen licht gezien 's avonds als ik naar de badkamer ging en ik hoor ook het tweedagelijks gestofzuig niet. ( wat hier dringend moet gebeuren, maar als het mooi weer is, verdoe ik mijn energie aan andere dingen dan huishoudelijke taken.)
mijn liezen liggen weer open, dat gebeurt rgelmatig als het warm(er) weer is.
De kip is ventje niet goed bevallen. hij had na het verorberen van de avondboterham nadien weer last van buikloop. Kan ook zijn rauw gehakt geweest zijn dat hij op de boterham had gedaan.Maar hij denkt dat het de kip is en het feit dat ik heel weinig kippenkruiden had en moest improviseren.
vandaag de 'mulleslunsen" wassen. in een voetbad! met vloeibaar wasmiddel en kokend water erop.
hopelijk moet dat niet gestreken worden! Hier bij ons moet het overal, zowel de bakker als de beenhouwer. ventje heeft zijn baard getrimd, maar eenmaal met pensioen gaat ie er helemaal af al was het maar voor 1 dag! onze opticiën aka de samenzweringstheorist heeft de zijne na twee jaar ook afgedaan. hij leek een beetje op de kerstman! ( geloof dat hij hem moest laten groeien voor die film die ze hier gedraaid hebben, hij heeft daar een klein rolletje in)
Gisteren keek ik uit het raam, we zaten naar bridget jones baby te kijken toen ik zo'n buitenlandse jongere in traditionele kledij zag lopen en een andere jongen gewoon een schop gaf! 8O Nadien die moeder met hoofddoek er achter, blijkbaar moeten ze die niet binnen dragen want die was nog niet vastgemaakt. Die jongen die geschopt had, keek haar niet eens aan toen ze achter die andere liep.
En triest maar waar: iemand maakte een opmerking omdat zo'n buitenlandse jongen met stenen aan het spelen was ( smijten edm) en ineens stond die vader van dat gebroed aan de deur Met Een Mes! 8O Blijkbaar mag je iemand anders zijn zoon niet terecht wijzen als Inheemse Man.
Waar gaan we naartoe? Ik zou nog de theorie moeten geloven dat die mondmaskers moeten gedragen worden op vraag van de islamieten. ( jaja, ik ben een racist, ze hebben het al gezegd. ik antwoord dan dat 7 jaar engeland dat met een mens doet.)
we hebben een nieuwe parasolvoet nodig. door de wind de afgelopen weken is onze 'sol omgewaaid en de ring afgebroken. we gaan een aanmaak houtje moeten gebruiken om de tweede parasol vast te zetten.
Anjelier: fijn dat je vader een leuke verjaardag had. Mosselen lust ik niet. ben daar ooit eens na het eten ervan slecht geweest en sindsdien niet meer, gelukkig lust ventje ze ook niet. Ze zijn idd duur.
Ik durf wel eens van zo'n zak mosselgroenten soep maken. In plaats van groentenbouiilon doe ik daar dan visbouillon in en wat cayennepeper en serveer met vers stokbrood en rouille.
De gelovigen mogen naar meneer pastoor met masker. hoe dat gaat met de hostie weet ik niet.
ik ben nu een boek aan het lezen van Veronica Roth van de divergent reeks en ik ben dus 'kerkloos' in plaats van factieloos.
Zo, nu een tweede kopje koffie maken en op het gemak verder brielen. heb nog een paar borden af te wassen en wat bestek. Denk van in de diepvries te duiken om te zien wat ik nog heb als borrelhapjes.
Fijne zonnige zondag een Keep safe!
Cats Rule!

clive

12 jul 2020, 09:50

Afbeelding
Goedemorgen Seizoentjes,
Ik kom hier even heel snel binnenwippen , want we vertrekken naar de hondenschool.

Het feestje was gisteren erg leuk, maar om 21.00H heb ik forfait moeten geven, was echt vreselijk moe. En ik had 2 glazen witte wijn gedronken, dus daaraan lag het niet. Mijn vriendin was erg blij met het bloemstuk en haar man met zijn fles wijn. Maar het meest tevreden waren ze nog met het kaartje waar ik een mooie tekst had opgeschreven. Onze vrienden hadden wel voor een gans leger gekookt :D .
Had veiligheidshalve mijn mondmasker aan en heb niemand gekust of een knuffel gegeven. Dan denken ze maar dat ik een asociaal type ben. Maar mijn gezondheid gaat voor.

Zo, ga Matice klaarmaken om naar de hondenschool te gaan en snoepjes in manliefs buideltasje stoppen.

Ik wens iedereen een mooie zondag. Een dikke sterkteknuffel voor diegenen met pijn en ongemakken. Liefs aan jullie allen.

Oma-C

12 jul 2020, 10:28

Afbeelding

Goede morgen alle seizoentjes, dank
voor de beterschapswensen, ik hoop
er ook snel verlost van te zijn... :roll: :oops:
maar forceren helpt zeker niet...

clive een fijn feestje gehad, je kan nog nagenieten :wink:

M-M een heel verhaal, maar mijn hoofd wil niet
alles onthouden, maar ik wens je sterkte en beterschap :wink:

Helena, grote werken om spieren te kweken
zwaar is het zeker, ik ben blij dat ik daar vanaf ben :oops:

wilde eend, ik hoop dat de dokter dinsdag een oplossing vind
dank u... :wink:

M-J, elke pijn is lastig voor wie er mee zit
meestal helpt een dafalgan en gaat het over
maar dit gaat niet weg...afwachten en zien :oops:

anjelierken en al wie ik vergeet, vergeef het mij
ik kan de letters niet verdragen, sorry
Allen een fijne zondag geniet van de zon
en aangename dingen, 't is zondag
ik ga nog mijn strijkje van gisteren wegwerken
opgeruimd staat netjes vind ik :wink:
“Het leven draait niet om wat je overkomt, maar hoe je ermee omgaat" :wink:

clive

12 jul 2020, 20:52

Afbeelding

Goedenavond Seizoentjes,

Matice heeft reuze zijn best gedaan vandaag op de plein, baasje was trots op hem.
Manlief moet deze week 3 dagen in BXL gaan werken en dan neemt hij 2 dagen verlof. De 16° , dat is donderdag, komen ze de airco plaatsen en dan zou hij graag thuis zijn en vrijdag moeten we naar Hasselt. Heb al een heel planning gemaakt voor de poets. Ga dan vrijdagochtend, heel vroeg, de slaapkamer, keuken en living volledig terug afvegen en zaterdagochtend deze allemaal terug dweilen. Alhoewel die man van de airco me heeft gezegd dat het stof minimaal gaat zijn omdat ze werken met een boor met stofzak eraan.
Maar ga het bed toch afdekken met een grote plastic en over de TV hang ik een grote badhanddoek, moet dan enkel de glazen nachttafeltjes meteen afvegen en in ook in de living ga ik zoveel mogelijk afdekken.
De 2 weken daarop, werkt manlief weer van thuis uit. Dus 1 week op en 2 weken thuis en dat blijft voorlopig zo tot juli volgend jaar.
Vond het vandaag prachtig weer, niet te warm, niet te koud.
Ben al onder de douche geweest en heb me al verzorgd voor de nacht, want ben nog wat moe van dan feestje gisteren alhoewel we het echt niet laat hebben gemaakt , tja, ik ben geen 20 meer, nietwaar :D :D .

Ik kom iedereen nog een fijne avond wensen en voor straks een zachte welterusten Liefs en een dikke knuffel aan jullie allemaal.

anjelierken

12 jul 2020, 22:41

Hallo iedereen,

Oma-C: vader heeft genoten van zijn feestje en hopelijk mogen er nog vele feestjes volgen.Maar ik ben bang voor de winter, da's altijd een heel slechte periode voor zijn aandoening.Als er problemen zijn, altijd in de winter.De koude en de vochtigheid zijn heel slecht voor hem.

MM: zo'n parasolvoet kun je zelf maken.Manlief heeft zo één gemaakt toen de onze kapot was.Je moet gewoon een mal hebben ( die kun je zelf maken) die groot genoeg is , en vullen met beton( wel een opening laten voor de parasol in te zetten).Onderaan staan er bij ons wieltjes om te verplaatsen.

Deze namiddag een fietstocht gemaakt, manlief had die uitgestippeld, een mooie route, maar ver genoeg, zal goed slapen, denk ik vannacht :D .

Dames, tot morgen allemaal.

Helena van Troje

13 jul 2020, 09:12

Goede morgen, ik eerst?
Dat kan niet zijn...
Iedereen oké?

Vandaag wordt mijn lievelingstante 96 jaar!
Haar broer eind deze maand 99 jaar!
Dat belooft hé.
Vandaag is het 40 jaar geleden dat ons vader overleed.
Hij stierf op de verjaardag van zijn schoonzus.
Ons moeder is gestorven op de verjaardag van haar broer.
Grootvake is gestorven op de verjaardag van zijn vader.
Dat valt me nu op se.

De zon schijnt, J. is dapper aan de poets met mondmasker.
Ik zit hier ook braaf met mondmasker

Ik val in kosten: mijn bril stuk.
Nu ja die ziet dan ook af.
Op afspraak morgen om te zien wat de mogelijkheden zijn.
Anders nieuw montuur met zelfde glazen moet lukken bij Silhouette.

Op naar het volgende deel haag vandaag.
Het gaat niet in orde komen voor het begint te regenen.
Die blijft wel staan dan, groeit alleen maar verder...

Nog een mooie dag gewenst allemaal!

Muddy Maddy

13 jul 2020, 09:13

Goede morgen seizoentjes,

Inderdaad, buren v waren op reis. een kort reisje, gisteren kwamen ze terug met alle fietsen. en ze hadden vers gebakken brood bij, het rook buiten heel lekker! maar wij zaten binnen naar csi te kijken.
Ribben gegeten en voor vandaag kolen genoeg om gekruide steaks te bbq-en. anders moet ventje er nog om en nu ligt hij nog in bed, zijn digitale krant te lezen. Hij melde mij toen ik bezig was de achterste ruit op kip te zetten dat de vrouw van John Travolta overleden is. heb twee zakken vol met kussenslopen ontdekt. daar moet ik nog insnuisteren naar wat op het bedden goed past en wat naar beneden kan voor in de zetel beneden of voor buiten. want gisteren gezien dat mijn zitkussen van mijn stoel precies water heeft opgeslorpt.
Gimly heeft eten gekregen, maar verkoos na een paar hapjes zijn korrels. had tegen ventje gezegd dat hij voor het slapengaan kliko korrels in de vuilzak moest smijten als hij het kommetje van Gimly uitkuiste.
Ventje gaat douchen. En dan mondmasker op en boodschappen.
Fijne dag een Keep Safe and Cool.
Cats Rule!

Oma-C

13 jul 2020, 09:57

Afbeelding

Alle seizoentjes, geen namen nodig :oops:
iedereen weet dat het tegen hen is :wink:
Een stralend zonnige dag buiten, hier
staat weer alles open zoals gewoonlijk
als het niet regent 8)
Straks nog even een beetje vooruitwerken
want morgen naar de dokter en dan is
de namiddag ook om :oops:
Morgen beloven ze regen dus zal ik
met de bus naar de dokter gaan, dan
moet ik maar een klein stukje tevoet doen
met een plu....we zien wel....
tegen de middag ook nog efkes een
beetje fruit bijhalen

clive, hopelijk doen ze wat beloofd is
niet veel stof achterlaten, maar
dat weet je nadien pas :oops:

M-M ik heb ook zo'n betonnen
parasol voet op wieltjes maar als
het erg waait dan bind ik de parasol
vast aan de reling van het terras want
ik heb hier wind van 3 kanten

anjelier, de winters zijn het gevaarlijkste
voor die ouderen, ze vatten vanalles
op en genezen niet meer zo rap hé,
ik duim met jou dat alles goedkomt
komende winter :roll:

Helena, amuseer je aan de haag,
je zal warm krijgen denk ik :lol:

alle seizoentjes een fijne maandag :wink:
“Het leven draait niet om wat je overkomt, maar hoe je ermee omgaat" :wink:

clive

13 jul 2020, 11:06

Afbeelding

Goedemorgen Seizoentjes,

Dank jullie allemaal voor de mooie overzichtjes.

Oma -C, de kaarsjes branden hier en de duimen staan omhoog voor morgen als je naar jouw huisarts gaat. Hoop op een zeer snelle oplossing.

Manlief is gaan werken in BXL, is raar na 4 maanden thuis te werken. Matice loopt wat verloren. Donderdag en vrijdag heeft hij wel verlof genomen. Donderdag komen ze de airco instaleren en dan heb ik liever dat hij thuis is en vrijdag moeten we in Hasselt zijn.

Met de nieuwe voeding eet Matice behoorlijk veel meer om niet te zeggen dat hij zijn volledige kom leeg eet. Ben blij dat we op aanraden van onze dierenarts naar die voedingsdeskundige zijn gegaan. Hij kreeg wel meer honden met eetproblemen. Belangrijk vond ik dat hij zelf geen voeding verkoopt. Hij heeft er koud noch warm aan welke voeding hij voorstelt.

Zo, ga eens doordoen + vandaag een extra taak doen.

Ik wens iedereen een mooie maandag En ik stuur een hele dikke sterkteknuffel naar Oma-C.
Liefs aan jullie allen.

clive

13 jul 2020, 19:09

Afbeelding

Goedenavond Seizoentjes,

Vandaag de hobby- en de strijkkamer duchtig onder handen genomen en daar meteen ook gedweild. Moet ik morgen enkel de slaap- en de badkamer doen + de dressing. Kan dat niet meer in 1 dag. Heb nu pas gedaan. Ben wel al onder de douche geweest en me verzorgd voor de nacht, want nu voel ik wel dat ik moe ben.
Ben blij dat die opgeruimd en gedweild zijn. Manlief is in Brussel , dus die kon ik vandaag niet storen en heb veel meer kunnen doen vandaag.
Eerste van de 4 verwachte pakjes is aangekomen vandaag, een mondmasker van ESSENTIEL voor mij. Heb er nog zo eentje en dat heeft tal van voordelen. Je moet geen filters gebruiken en ze zitten me goed. Had er gisteren eentje bijbesteld in een ander design. En je zweet er ook niet in. Manlief zei dat hij ook ging overschakelen naar stoffen mondmaskers, want hij draagt een bril en met die papieren maskers slaat die altijd aan en dat heeft hij niet met een stoffen. Als we eens in Antwerpen stad zijn, die herenboetiek eens binnenlopen en daar heeft hij dan keuze genoeg.
Want ik vrees dat we ze nog lang gaan moeten dragen en dan kun je beter voorzien zijn.
Matice heeft weer zijn volledige kom uitgegeten, de wonderen zijn de wereld nog niet uit.
Zijn tunnel hebben we eergisteren of gisteren terug in de tuin gelegd. Daarmee kan hij zich toch zo amuseren, dat is echt wel een goede koop geweest. Op de hondenschool rent hij er ook altijd door, ook als dat de oefening niet is tot grote hilariteit van de omstaanders. Als je hem oproept is het de bedoeling dat hij rechtstreeks naar jou toekomt, maar dan heb je niet op Matice gerekend, die gaat dan als een speer door de tunnel, = dan even zijn richting kwijt, ziet je dan eindelijk en komt dan in een rotvaart naar je toe gelopen . Manlief zondag gilde dat hij een zit voor moest doen, want anders hang je in het decor. Dan zet hij zijn ABS systeem op en eindigt vlak voor jouw neus in een zit voor. Het is en blijft een echte clown. En na de hondenschool is die zijn lichtje echt wel uit en doet die een ferme dut.

Zo, ik ga niet alle namen noemen, maar wens iedereen nog een fijne avond en voor later vandaag een zachte welterusten. En speciaal voor Oma-C een hele dikke sterkteknuffel. Dat er morgen een oplossing mag komen.
Liefs aan jullie allen.

granny M

13 jul 2020, 23:25

Oma-C, ik hoop ook dat je morgen een oplossing krijgt , beterschap !
En ja, Matice zie ik in gedachten al voor me, zowel op het oefenplein als in jullie tuin met zijn tunnel;
Ik heb vandaag voor de 1e keer in mijn leven een "Poetske" gehad, dat had ik eigenlijk veel eerder moeten doen. De laatste weken ging ik van een trage slak naar nog een traaaagere slak, maar moeten toegeven dat het eigenlijk alleen niet meer ging op dit moment, daar was ik gewoon te trots voor. Fout, fout. maar kom ... Ik kende "Poetske" al een beetje, man-man nee vrouw-vrouw die is er echt ingevlogen, eerlijk gezegd heb ik naderhand zo'n beetje steekproef gedaan en ik was heel tevreden !
Nu gaat "Poetske" helaas eerst in verlof, maar zodra ik thuis ben uit het ziekenhuis (begin Augustus) moet ik maar bellen en dan komt ze 1x in de 14 dagen voortaan.
HvT, eigenlijk ben ik best wel een beetje jaloers ( nee niet echt hoor), dat je zo lekker kan rommelen in de tuin ( voorzichtig voor je rug toch), maar dat komt wel weer, zelfs het gras afrijden gaat niet meer of ik moet er een hele dag over doen. Eigenlijk moet ik ermee lachen, want de buren rondom komen elke keer vragen of het al nodig is van achteren, Van voren wordt het al gewoon gedaan zonder vragen, super lief...
Voor allemaal groetjes/beterschap e.d. !

granny M

13 jul 2020, 23:26

Oma-C, ik hoop ook dat je morgen een oplossing krijgt , beterschap !
En ja, Matice zie ik in gedachten al voor me, zowel op het oefenplein als in jullie tuin met zijn tunnel;
Ik heb vandaag voor de 1e keer in mijn leven een "Poetske" gehad, dat had ik eigenlijk veel eerder moeten doen. De laatste weken ging ik van een trage slak naar nog een traaaagere slak, maar moeten toegeven dat het eigenlijk alleen niet meer ging op dit moment, daar was ik gewoon te trots voor. Fout, fout. maar kom ... Ik kende "Poetske" al een beetje, man-man nee vrouw-vrouw die is er echt ingevlogen, eerlijk gezegd heb ik naderhand zo'n beetje steekproef gedaan en ik was heel tevreden !
Nu gaat "Poetske" helaas eerst in verlof, maar zodra ik thuis ben uit het ziekenhuis (begin Augustus) moet ik maar bellen en dan komt ze 1x in de 14 dagen voortaan.
HvT, eigenlijk ben ik best wel een beetje jaloers ( nee niet echt hoor), dat je zo lekker kan rommelen in de tuin ( voorzichtig voor je rug toch), maar dat komt wel weer, zelfs het gras afrijden gaat niet meer of ik moet er een hele dag over doen. Eigenlijk moet ik ermee lachen, want de buren rondom komen elke keer vragen of het al nodig is van achteren, Van voren wordt het al gewoon gedaan zonder vragen, super lief...
Voor allemaal groetjes/beterschap e.d. !