Lege ikonen

Vragen/antwoorden betreffende computer software.

joke42

10 jul 2020, 12:28

Afbeelding
Afbeelding

Hoe kan ik deze lege ikonen verwijderen van mijn startscherm
PLUK DE DAG

Laptop HP 250 15.6" N 2840 4GB ram. HD 500 GB .
Windows 10

Sony

10 jul 2020, 12:41

joke42,

klikken met rechter muisknop ==> Van start losmaken of verwijderen.

Sony
I Afbeelding SeniorenNet

joke42

13 jul 2020, 09:04

Als ik verwijderen klik krijg ik dat bericht en van start los maken is niet beschik :oops: baar.
PLUK DE DAG

Windows 10

hdr

13 jul 2020, 09:56

Misschien staat het bestandje zelf nu op een andere plaats. Probeer het eens te vinden met een zoekopdracht, je weet wel met die loupe onderaan links.
Je kan ook een zoekopdracht ingeven met vergrootglas en als naam opgeven "Bureaublad". Dan kom je in de bestanden die op je bureaublad staan. En kijk eens welk type bestand dit is M.a.w. wat is de suffix van je bestand bij voorbeeld .png of docx of .xlsx of .wma....
Druk op rechter muisknop en zoek Eigenschappen (meestal helemaal onderaan). Daar vind je wellicht de map waar het bestand zelf nu staat.
Woonplaats: Merchtem; provider: telenet, pc1: medion desktop met w10, ipad 2 iOS; ipad 8 iOS; iphone 8 en iphone11 met iOS.

abbs
Contacteer:

13 jul 2020, 10:51

Hallo,

NB is een bestandsextensie die wordt gebruikt door Mathematica, een wiskundige anaysis-tool.
Uitleg: https://www.file-extension.org/nl/extensions/nb

Gebruikt je zo'n soort zo'n soort programma en heb je dat verwijderd?
Groeten abbs
Afbeelding
Member of UNITE (Unified Network of Instructors and Trained Eliminators)

Sony

13 jul 2020, 11:04

sorry abbs,

ik denk niet dat dit extensies zijn, de punt staat na nb.

Sony
I Afbeelding SeniorenNet

abbs
Contacteer:

13 jul 2020, 11:25

Sony schreef:
13 jul 2020, 11:04
sorry abbs,

ik denk niet dat dit extensies zijn, de punt staat na nb.

Sony
Je heb gelijk punt staat erna.

@joke42, zijn deze bestanden ineens ontstaan en herken je die namen wel?
Groeten abbs
Afbeelding

joke42

14 jul 2020, 06:33

:oops: dat waren pdf bestanden denk ik, toen ik ze wouw verwijdern ging dat niet heb ik die ergens anders verwijdert , ik weet het niet.
PLUK DE DAG

Windows 10

sacho

14 jul 2020, 07:46

Probeer die eens van naam te veranderen, ttz dat punt wegdoen.

abbs
Contacteer:

14 jul 2020, 08:36

Hallo,

Ik zal kijken of ik ze kan vinden en dan kan verwijderen, maar daar moeten een aantal stappen voor gedaan worden.

Schakel uw antivirussoftware tijdelijk uit en download Afbeelding Zoek.exe naar het bureaublad.
  • Wanneer Internet Explorer of een andere browser of virusscanner melding geeft dat dit bestand onveilig zou zijn kun je negeren, dit is namelijk een onterechte waarschuwing.
Zoek.exe uitvoeren (voor meer informatie kunt u deze handleiding raadplegen)
Wanneer u problemen ondervindt bij het uitvoeren van dit programma of bepaalde foutmeldingen te zien krijgt laat dit dan even weten in uw bericht.
  • Sluit eerst alle openstaande programma's en browsers.
  • Klik met de rechtermuisknop op Zoek.exe en kies voor de optie Afbeelding Als administrator uitvoeren.
  • Kopieer nu onderstaande code en plak die in het grote invulvenster:
  • Note: Dit script is speciaal bedoeld voor deze computer, gebruik dit dan ook niet op andere computers met een gelijkaardig probleem.

Code: Selecteer alles

C:\Users\Jean\Desktop;v

• Klik nu op de knop "Run script".
  • Wacht nu geduldig af tot er een logje opent (dit kan na een herstart zijn als deze benodigd is).
  • Mocht na de herstart geen logje verschijnen, start zoek.exe dan opnieuw, de log verschijnt dan alsnog.
  • Kopieer en plak nu de inhoud van dat logje in je volgende antwoord.. (Dit logbestand kunt u tevens terug vinden op de systeemschijf als C:\Zoek-results.log.)
Groeten abbs
Afbeelding

joke42

18 jul 2020, 14:06

:oops: :oops: :oops: is mij te ingewikkeld geef het op.
PLUK DE DAG

Windows 10

hdr

20 jul 2020, 11:12

Enkele gissingen:

1. Ik vermoed dat die icoontjes vroeger verwezen naar een bestand maar dat bestand zelf is ondertussen gewist.
2. Windows Verkenner interpreteert alles wat na het laatste punt van een bestand staat als suffix. Het suffix is bedoeld om type bestand te identificeren. In jouw geval is dat (niets). Dus niet identificeerbaar.
3. Ga met muis op bestand staan en duw op rechter muisknop. Krijg je nu een informatie over het icoontje ?
4. Zoek met loep naar "Bureaublad". Je krijgt dan een overzicht van wat er op je bureaublad staat. Kan je hier het icoontje terugvinden, dan kan je het hier misschien wissen.
5. Als het icoontje geen link is naar een ander bestand en je kan het niet wissen zoals onder 4. maar je ziet het daar wel staan, klik er dan op met rechter muisknop en noteer de map waarin het bestand staat. Bij mij is dat "C:\Users\Hubert\Documents\Desktop". Dan ga je opnieuw naar de loep en tik "cmd". Je verlaat dan Windows en gebruikt de ouderwetse methode om in je pc iets te doen. Je krijgt dan een zwarte achtergrond met witte letters en een c:/. Tik daar "cd " en wat bij jou overeenstemt met "Users\Hubert\Documents\Desktop" +druk op Enter-toets. Tik dan "dir" en je krijgt een lijst van je bestanden in die map. Vind je daar de naam van je icoon, tik dan "erase "+ de naam van je icoon.
Lukt het ? Prima
Lukt het nu nog niet ? Dan weet ik het ook niet.
Tik in elk geval "exit" en je komt terug in de vertrouwde omgeving van Windows.
Woonplaats: Merchtem; provider: telenet, pc1: medion desktop met w10, ipad 2 iOS; ipad 8 iOS; iphone 8 en iphone11 met iOS.

hdr

20 jul 2020, 11:32

In mijn vorige tekst ontbreekt nog een detail in 5. Hier is de juiste versie

Enkele mogelijkheden:

Ik vermoed dat die icoontjes vroeger verwezen naar een bestand maar dat bestand zelf is ondertussen gewist. Het is ook goed om weten dat Windows Verkenner interpreteert alles wat na het laatste punt van een bestand staat als suffix. Het suffix is bedoeld om type bestand te identificeren. In jouw geval is dat na nb. (niets). Dus niet identificeerbaar.
1. Ga met muis op bestand staan en duw op rechter muisknop. Krijg je nu een informatie over het icoontje ?
2. Zoek met loep naar "Bureaublad". Je krijgt dan een overzicht van wat er op je bureaublad staat. Kan je hier het icoontje terugvinden, dan kan je het hier misschien wissen.
3. Als het icoontje geen link is naar een ander bestand en je kan het niet wissen zoals onder 4. maar je ziet het daar wel staan, klik er dan op met rechter muisknop en noteer de map waarin het bestand staat. Bij mij is dat "C:\Users\Hubert\Documents\Desktop". Dan ga je opnieuw naar de loep en tik "cmd". Je verlaat dan Windows en gebruikt de ouderwetse methode om in je pc iets te doen. Je krijgt dan een zwarte achtergrond met witte letters en een c:/..... Tik daar "cd\" +Enter toets en je komt in de basismap. Tik dan "cd" en wat bij jou overeenstemt met "Users\Hubert\Documents\Desktop" +druk op Enter-toets. Tik dan "dir"+druk op Enter-toets en je krijgt een lijst van je bestanden in die map. Vind je daar de naam van je icoon, tik dan "erase "+ de naam van je icoon +druk op Enter-toets.
Lukt het ? Prima
Lukt het nu nog niet ? Dan weet ik het ook niet.
Tik in elk geval "exit" +druk op Enter-toets en je komt terug in de vertrouwde omgeving van Windows.

joke42

22 jul 2020, 14:32

Afbeelding
dit heb ik wat nu :oops:
PLUK DE DAG

Windows 10