In de Vier Seizoenen reeks 19 Zomer 2020

Hier mag je praten, grappen maken, vertellen over alles.
Een humorist is iemand wiens vrolijkheid van zijn hart naar zijn hersenen is verhuisd. (Otto Weis - 1847)

clive

16 jul 2020, 07:22

Afbeelding
Goedemorgen Seizoentjes,

Granny M, succes met jouw operatie en revalidatie, toch wel geen lachertje zo'n zware operatie En je klaagt niet, je zegt ons enkel wat je scheelt. En eens af en toe met reden klagen mag hier hoor, het kan jou eens opluchten en wij zijn er allemaal voor jou om te luisterlezen.

Ben al van 04.45H wakker en bezig geweest. Alles is klaar voor de mannen van de airco straks. Er staan gekoelde drankjes in de koelkast, dus ze mogen zichzelf bedienen ,ga niet alle 5 minuten vragen of ze
iets willen drinken. Tuinman doet dat ook zo, zich zelf iets nemen uit de koelkast om iets te drinken , zeker als het loeiheet is.
Ben nog altijd aan het wachten op 3 pakjes die moeten aankomen. Gelukkig hoort Matice echt overal de bel.
Die was gisteren zich weer aan het amuseren met zijn tunnel en wat ballen. In de tunnel lopen, bal daar leggen, langs de andere kant tunnel weer in en de bal meenemen en zo gaat dat maar door.
Ga hem nu eten geven, want zolang ze aan de airco bezig zijn, moet hij in zijn kamer blijven, voor zijn eigen veiligheid. Moet er niet aan denken dat hij wegloopt door het tuinpoortje of een openstaande deur.
En hij heeft speelgoed genoeg in zijn kamer.

Zo, ik hoop dat de werken vlot gaan verlopen . Kan ik vanavond terug alles opruimen en stofzuigen in de keuken en de living en op de slaapkamer. Daar ligt er een grote plastic op het bed.

Ik wens elkeen een fijne dag , liefst eentje zonder pijn. Liefs aan jullie allen en een dikke knuffel.

Muddy Maddy

16 jul 2020, 08:17

Goede morgen seizoentjes,

Vandaag naar Moeder. Had beter weer verwacht want hier aan de kust is alles grijs en bewolkt.
we moeten daar om 11 uur zijn, dan heeft ze nog tijd om indien nodig naar de bank te gaan met ventje en ik naar de lidl om middageten. Of we bestellen wat on-line. Domino's is daar niet ver van.
Ventje heeft het al opgezocht want ik vertrouw het nog niet om uit eten te gaan. want gisteren was er weer heen en weer gepalaver dat de gezondheidsraad bijeen kwam en bla-bla-bladiebla.
Nog even en als ik het C-woord hoor, ga ik Gillen!
Ik heb nog altijd mijn verwijs brief niet, dus daar maandag voor bellen want ventje vreest dat ik pas zal kunnen gaan als er een vaccin is. Als mijn gewone dokter er terug is direct een afspraak maken.
Volgend weekend vertrekken we zondag naar Dordrecht. Het huwelijk is maandag. En Dinsdag keren we na ontbijt terug. ( Als de grenzen nog open zijn) net het weekend dat schone zus haar Drink wil geven. heb een draft opgemaakt, als ventje het wel ziet zitten om de zaterdag nog naar brugge te rijden en ik vrees van niet, dan kan ik die als ik zijn antwoord weet verzenden.
Moet nog juist Nancy verwittigen dat ze catsitter is. En ik denk dat ik in mijn kast ga moeten kijken wat nog past van jurkjes, rokken en bloesjes. Tenzij post nl vrijdag mijn wijnrode jurkje levert.
Gimly's zakjes zijn ook nog onderweg.
Gisteren ontdekt dat ik weer mijn trouwring moest afdoen, ik heb contactallergie. Dus het is geen echt Titanium. Ventje heeft er dan weer geen last van, de laatste ringen waren witgoud en daar reageerde ie op. Bummer. dat betekend dat we naar een juwelier gaan moeten gaan. dat zal wel niet voor nu zijn, want ventje jammerde alweer dat zijn centen op zijn. ( grondlasten zijn betaald)
Dààr krijg ik het ook van. Hij praatte toch van hier te verhuizen, maar dan om een andere reden, en mijn moeders huis her in te richten. ik denk niet dat ze er blij mee gaat zijn. dit betekend een nieuwe keuken met afbraak van een muur, die hopelijk geen steunmuur is en een nieuwe badkamer. :roll:
Enfin, we zijn nog zo ver niet.
Wat we morgen gaan eten weten we ook nog niet.
Granny M: dat klussen via You-Tube zou ik beter ook eens bekijken. want ik wil leren stukadoren. de plaatsen waar ze de ramen vervangen hebben en niet opgevuld hebben. ( staat zo in contract) Ons voorste raam van een andere firma, dat hebben die wel gedaan. Ben ondertussen dat een beetje beu gezien maar er moet eerst geld in de kitty zitten voor verf en dergelijke meer. Die Kitty is leeg.
al zou ik wel een pot verf kunnen betalen via Gimly's spaarpot. nu er met de kaart moet betaalt worden, komt zijn 2 euro per week daar niet meer bij. kan hem moeilijk een eigen rekening geven zoals in engeland Mies haar eigen zichtrekening had. Ook voor spaarcentjes. Ik diende als gevolmachtigde. Ze droeg wel Ventjes achternaam en ik ook want daar is het gewoon om je man zijn naam aan te nemen. dat zorgde voor verwarring als we naar hier terug keerden.
het heeft een eindje geduurd voor ik door had dat ik voor bijna alles mijn meisjesnaam moest hergebruiken.
ik hoor dat ventje zich weer omdraait. heb hem verwittigd dat hij gisterenavond niet tot 11 uur moest dvd-en. we zitten er in vanaf 8 u 30 ofzo en dan duurt het tot zeker 11 uur eer de aflevering gedaan is.Moest hij zijn koptelefoon opzetten zou dat niet zo vervelend zijn. maar hij doet het alleen als het een concert is dat als volgende dvd is.
Er zijn nu 2 dvd-serie in roulatie, star gate atlantis en the outlander. afgewisseld met een oorlogs film of een van beneden. ( die beneden zijn film's en series die we allebei graag zien)
Enfin, ik ga mijn kopje koffie uitdrinken en dan rustig de boerderij en klondike doen + een stukje criminal case.
Fijne dag seizoentjes, Clive: suc6 met de werken en Keep safe!
Cats Rule!

clive

16 jul 2020, 08:31

Afbeelding

Goedemorgen allemaal ,

De mannen van de airco zijn hier, de werken gaan een hele dag duren en misschien morgen ook nog even.
Maar toen ik de deur opendeed en ze zich voorstelden had ik er een heel goed buikgevoel bij. Verwacht van hen geen problemen. Waren wel verrast dat ze zo maar een drankje uit de koelkast mochten nemen = veel gemakkelijker voor mij. Gingen heel proper werken en ze nemen alle dozen en dergelijke terug mee.
Vandaag dus een rustdag voor mij tot ze vanavond ermee ophouden. Dan even alles afvegen en stofzuigen en alles terugzetten. Maar tot zolang heb en kan ik niets doen.

Knuffel.

Oma-C

16 jul 2020, 09:11

Afbeelding

Goede donderdagmorgen aan alle seizoentjes :wink:
grijs en regen, niks aan te veranderen :oops:

clive, succes met de werken en hopelijk niet teveel
poets nadien :)

M-M in Brugge zal het ook regenen denk ik
het komt van het westen naar hier :roll:
pakken wat komt.... geen veranderen aan :oops:

Granny M een sterk type, :) met veel moed :roll:
ik wens je een goede ingreep en veel sterkte
nadien bij de revalidatie en een goeie genezing...

Helena, niet iedereen is even sterk... en de een is goed
in het ene en een ander is goed in iets anders
we zijn niet allemaal eender...de wereld zou eentonig zijn :)
jij doet toch ook nog altijd veel :wink:

Alle seizoentjes een aangename donderdag
straks zijn de vuilzakken weer weg, da's mooi :)
Groetjes allen en sterkte aan wie het nodig heeft :wink:
“Het leven draait niet om wat je overkomt, maar hoe je ermee omgaat" :wink:

anjelierken

16 jul 2020, 12:04

Hallo iedereen,

Clive: jullie zullen content zijn van de airco.Denk dat je later zal zeggen , we hadden het al veel eerder moeten doen :D .Want we gaan steeds vaker hete zomers krijgen.En Matice "verbannen" naar zijn kamer, zal zich wel niet vervelen met zoveel speelgoed.

GrannyM: toch fijn dat je van alle kanten hulp krijgt, van mensen die het spontaan aanbieden.En you-tube kan inderdaad een flinke hulp zijn bij kleine klusjes.Succes met de operatie en revalidatie, dat alles goed mag verlopen.

Nu klaart het een beetje uit, al de ganse ochtend grijs maar geen regen.Het heeft vannacht geregend.Dat zie je duidelijk als op de planten nog regendruppels liggen.

De maatjes waren lekker, als het zolang geleden is , smaakt het.Met daarbij een fris pintje bier.Normaal drink ik nooit bier bij eten, alleen maar bij maatjes en mosselen.Dat past erbij.

Dames, tot morgen allemaal.

clive

16 jul 2020, 20:28

Afbeelding
Goedenavond Seizoentjes,

Zo, de airco is een feit. Ze waren klaar omstreeks 17.00H , hadden heel proper gewerkt, maar toch. Het is nu net 20.15H en ben net klaar met het dweilen van de keuken en de living, de slaapkamer, de strijkkamer en gang + de kamer van Matice en de hal. Alles terug netjes , niets gebeurd :D :D :D .
Ben heel tevreden van deze firma. Mijn goed buikgevoel deze ochtend toen ik ze binnenliet, heeft me niet bedrogen. Vriendelijk, beleefd en kundig vat het goed samen. Heb hier met de verbouwingen in 2009/ 2010 andere dingen meegemaakt, daar heb ik echt wel een trauma van over gehouden. Neen, manlief en ik zijn heel tevreden. De binnenunits hebben we goed gekozen, heel mooi, heel strak. De buitenunit moet ik dadelijk nog gaan bekijken, nog geen tijd daarvoor genomen. Ik ben vandaag zoals veel dagen een gelukkig Seizoentje. En Matice was volgens hen een mooie hond :D .

Zo, ik wens jullie allemaal nog een fijne avond en voor straks een zachte welterusten. Liefs en een dikke knuffel voor ieder.

Helena van Troje

16 jul 2020, 20:44

Fijn dat het allemaal meeviel, Clive.
Ik had prijs gevraagd voor een buiten zonnewering aan de lichtstraat.
Nu is deze offerte nog duurder dan de vorige.
Ik had ook gevraagd voor een offerte voor aan de binnenkant.
Dat scheelt wel 800€ maar dan is het nog genoeg.
En ik maar denken dat een bepaalde andere firma uit onze stad duur was!
Ik heb nooit goedkopere zonnewering gehad dan die...
Afblazen die handel en met d oude lakens verder doen.
Het is maar dat eens je met pensioen bent er niet veel te sparen valt.
Een keer uitgegeven komt het er niet zo rap terug bij.

granny M

16 jul 2020, 21:18

En toevallig ben ik ook op zoek naar iets andere versie van zonnewering :D Namelijk een zonneluifel aan de achterkant op mijn terras. De huidige hangt al een paar jaar schever en schever, ze hebben er al aan proberen te sleutelen (dat durfde ik echt niet zelf). Kom ik vandaag uit bij de rekening : ze is van 29 juni 1981 !!!! Die heeft haar beste tijd echt wel gehad , het bedrag was 19.752 bfr. / 350 op 300 cm, plaatsing inbegrepen. Ik ga eens voorzichtig horen en zien .
Fijn, Clive dat het achter de rug is en zo jammer voor jou HvT dat het zo duur bij jou uitvalt....
Welterusten voor straks allemaal !

Muddy Maddy

17 jul 2020, 06:21

Goede morgen seizoentjes,

Gisteren naar moeder geweest en die was weer in een van haar buien. :? Ventje heeft haar zo nog niet meegemaakt. Ik heb dan maar gezegd dat ik vroeg wilde vertrekken om de tractoren en uitzonderlijke transporten voor te zijn en bovendien had ik een telefoontje gehad van de boekhandel dat een van mijn bestelde boeken binnen was en ik had een libelle nodig. Shoppingcenter stampvol. de eerste de beste parkeergelegenheid gevonden en te voet naar daar. Boekhandel was ook bijna stampvol. had zo'n gratis mondmasker van 't stad brugge aan, die zitten een stuk makkelijker, moeder vind van niet.
Geen andere winkels gedaan, mijn rug sputterde tegen. We gingen normaal pizza's laten komen, ze leveren ook niet bij mijn moeder. Ventje zei dat ze na de maaltijd ( hij heeft met mij een gehaalde pizza gedeeld) moeder best had gevraag of iemand koffie wilde. maar omdat ze in 1 van die buien was en zelfs niet naar de film op vitaya wilde kijken, heeft ze gewoon niet veel gezegd. Ik denk dat het is omdat ik niet wilde gaan eten want ik vind het te vroeg. enfin, moeder moet maar op een blauw steentje pissen. er was al discussie over die blauwe bonnentjes voor korting in de pretparken die ze spaart voor haar buurvrouw. ze wilde persè om 2 bonnentjes omdat ventje ze niet gekregen had. Ventje zei dat toen hij iets moest gaan halen omdat de slagboom naar beneden was, hij haar had zien oversteken. Ik denk dat ze toch die twee bonnen is gaan halen.
Hier thuis was Gimly blij, heb ik de libelle gelezen terwijl ventje naar een oosterse vechtfilm keek. daarna naar een paar opgenomen programma's en geen van beiden had zin in eten.
Dan vroeg naar bed en geslapen tot 5 u 30.
Gisteren is mijn wijnrode jurk toegekomen, vandaag passen en kijken voor een sjaal of jasje. indien nodig heb ik nog een kleerkast waaruit ik iets kan kiezen.
Vandaag boodschappen.
volgende week zaterdag naar schoonzus en broer voor dat beloofde hapje en drankje. om 17 u.
de zondag vertrekken we in de namiddag naar Nederland.
ik zal het in de week rustig aan doen.
Fijne dag seizoentjes en Keep Safe.
Cats Rule!

clive

17 jul 2020, 07:50

Afbeelding
Goedemorgen Seizoentjes,

HVT, wij hebben toen wij nieuwe ramen lieten plaatsen ook een zonweringsscherm laten plaatsen voorkant living en slaapkamer. Herinner mij de exacte prijs er nimmer van, maar weet nog wel dat dat een aardige hap uit het budget was. Het houdt de warmte iets tegen , maar niet genoeg. En het grote nadeel aan die schermen vind ik dat ze zo " teer " zijn. Het mag bijvoorbeeld niet serieus waaien, want dat houden ze niet. En dat vind ik heel vervelend als je bijvoorbeeld weg moet en dat je aanvoelt dat het warme weer kan omslaan in regen en wind. Dus moet je ze dan voor alle veiligheid terug naar omhoog doen en dan is het natuurlijk weer warm in huis. Denk dat het gebruik van lakens nog het beste alternatief is.

Granny M, amai, dat was wel heel duur in 1981 !!! Maar vind dat wel leuk, zo'n luifel. Hopelijk vind je er een nieuwe aan een zachtere prijs.

Gisteren wel gelachen met die airco, die moest een paar uren draaien om volledig op te starten. Maar het was gisteren niet warm. Dus zaten manlief en ik in de living met een plaidje over ons. Voor het slapen gaan , had hij voldoende gedraaid en mochten we hem afzetten. Moet jullie niet vertellen dat het aardig koud was in de slaapkamer. Manlief opperde de dikke dons terug op te leggen, om te lachen natuurlijk.
We hebben 2 afstandsbedieningen, eentje voor in de keuken/living en eentje voor in de slaapkamer. Heel eenvoudig te bedienen, zelfs voor een warhoofd als ik. Matice ging gisteren ver van de airco liggen.

Muddy Maddy, fijn dat jouw wijnrood jurkje is aangekomen. Ik dacht ergens gelezen te hebben dat je er een bijpassende sjaal bij had. Wijnrood met zwart dacht ik dat je zei. Maar je moet er inderdaad iets over hebben, zeker met die open rug. En vandaag ga je het passen, hoop dat je het heel mooi vindt als je het aan hebt.
Ben zelf ook nog aan het wachten op een pearl grey kort kleedje. Manlief had dat gezien op een bepaalde modesite en vond dat net door de eenvoud ervan heel erg mooi en bovendien was er een reuzekorting op, van 160€ naar 64€ en van een label waar ik nog kleding van heb en die me heel goed staan. Het is eigenlijk een 4 seizoenen kleedje, in de lente en de zomer met blote benen en een mooie sneaker eronder en in de herfst/ winter met een heel dikke zwarte panty eronder en met korte zwarte laarsjes.
Heb gisteren gechat met die winkel omdat ik vond dat het zolang achter bleef, maar ze hadden het erg druk met die kortingen die ze gaven en mijn kleedje was zelfs nog niet ingepakt om te verzenden, maar ze hebben de belofte gemaakt dat ik het volgende week echt wel mag verwachten. Nu ben ik gerust gesteld.

Vandaag moeten we in Hasselt zijn. Manlief gaat eerst naar de kapper en daarna vertrekken we meteen. En Matice mag mee. Moet door het feit dat ik gisteren nog gedweild hen, vandaag eigenlijk niets doen, behalve dan de slaapkamer opruimen en bed opmaken en de badkamer opruimen en afvegen + daar dan even stofzuigen. De rest = proper .
Ga mijn haren wassen en onder de douche en nadenken wat ik ga aandoen, want ze geven regen voor vandaag. En echt warm zal het ook wel niet worden. En kan geen lange broek dragen natuurlijk met die brace. Vind wel iets in de dressing.

Oma-C, denk veel aan jou en hoop dat de nieuwe medicatie wat aanslaat en jouw hoofdpijn wat minder is. Want dat is om gek te worden, zo'n constante hoofdpijn.

Zo, manlief is uit de douche, nu ben ik aan de beurt. Ga wel eerst Matice zijn ontbijt geven.

Ik ga niet alle namen noemen, maar wens jullie allemaal een fijne vrijdag. Liefs en een dikke knuffel voor elk van jullie.

Oma-C

17 jul 2020, 09:47

Afbeelding

Goede morgen alle seizoentjes :wink:
Grijs en regenachtig, we zien wel wat er komt :roll:
We kunnen er toch niks aan veranderen :oops:

clive content van de werken nu maar hopen
dat ze nodig zijn om de warmte buiten te houden :wink:

M-M mama niet in haar hum, ja alles kan niet altijd
naar de zin gaan... het waait ook weer wel over :roll:

Granny M degelijke dingen kosten veel, maar
als je er veel jaren genot van hebt is het de kosten waard :wink:
en wat is er nog goedkoop?

Helena, toch maar oppassen als je met trapjes of zo
moet werken om die lakens te spannen... als je valt en je breekt
armen of benen dan ben je verder van huis
en ja als je dingen nu uitstelt wordt alles alleen nog duurder
zo'n wering koop je hopelijk maar één keer meer
op onze leeftijd, en je centen krijg je niet mee naar de
andere kant van de regenboog...je kan er nu nog plezier aan beleven
(zo denken mijn kinderen erover en ik moet ze gelijk geven)... :oops:
sorry dat ik het zo schrijf want ik wil me niet bemoeien :oops:

Alle maatjes een aangename dag, ik ga nog wat medicatie
nemen en even rusten....groetjes allen en tot :wink:

anjelierken

17 jul 2020, 10:31

Hallo iedereen,

Ben hier al vroeg, maar moest hondenbrokken bestellen voor Spaanse woef.Ik bestel altijd 2 zakken , daarmee komt hij een hele tijd toe.Erg gemakkelijk, ze leveren aan huis en het is veel goedkoper dan in de winkel.

Clive: tevreden over de airco, en de werken op 1 dag gedaan, da's tof.

Wij hebben luiken voor de ramen , dus als het te heet is, worden die gesloten.Ik heb dan nog steeds een beetje licht binnen, omdat die tot op de helft lichtstraaltjes doorlaten ( hebben daar voor gekozen, anders zit je in het donker).Dat scheelt veel in hitte.Als het enkele dagen te heet is , en de warmte zit binnen wordt de airco aangezet.Zijn daar ook heel tevreden over.

Regenachtig en grijs, in de namiddag zou het beteren.

Dames, tot morgen allemaal.

Helena van Troje

17 jul 2020, 12:27

Hallo, overslapen vandaag. Om zes uur wakker terug ingeslapen en om half tien ogen terug open gedaan....
Heel de planning overhoop, maar het regent toch dus...

Koken gaat altijd, nat of droog, dus zullen we maar de rest van de groentjes verwerken voor de diepvries.
Een spiegeleitje is ook lekker als er geen toespijs meer in huis is.
Ik heb ook nog heel lekkere platte kaas van bij de beenhouwer.
Als ik maar niet in een grootwarenhuis binnen moet, is het al goed.
Met al hun gedoe, we zitten al terug in de miserie.
Geen uitstapje met vriendin 1, 2 en 3.
Geen reis naar de Moezel in een bus vol oude mensen en in een ressort waar je in een gigantische eetzaal met velen moet eten. Het zij zo.500€ weggesmeten geld, want geen annulatie wegens corona. tenzij je een doktersbriefje van een andere kwaal kan voorleggen, maar dat gaat mijn dokter niet doen, dat weet ik zo.

Oma-C die lakens hang ik zelf niet op hoor.
De jongste heeft die klus op een uurtje geklaard.
Voorlopig heb ik ze nog niet nodig gehad en boven is het een systeem met velcro dat ik zelf gemakkelijk kan aanbrengen, zonder klimpartijen.
Clive als ik je zo lees denk ik dat ik voor de plissé langs de binnenkant ga gaan.
Dat scheelt ook al heel veel.
Enfin, ze zijn nu met verlof ik kan dus nog een beetje nadenken.
Ik moet nog heel hard nadenken over veel en nog wat.

Een prettige dag nog iedereen ondanks de regen.

Oma-C

17 jul 2020, 15:17

Afbeelding

nog even en het komt zover... :oops:
ik vond het een gepast plaatje voor de laatste tijd :roll:

Allen mijn groetjes en stay safe

Afbeelding

wilde eend 2

17 jul 2020, 17:43

Dag seizoentjes allemaal ,
Ja, OMA C : helaas is die tekening maar al te waar ....... Het virus wordt zwaar onderschat .... en we gaan er allemaal de gevolgen van dragen : OOK diegenen die zich wel de hele tijd aan de regels hebben gehouden ... :roll: :roll:
Clive : jullie treffen het met het weer vandaag : hier is het rond de 20° en nog geen drup regen gevallen .. :-) Jullie zullen genoten hebben van de uitstap naar Hasselt ..
Granny M : ik bewonder jou .. ik heb zo'n you tube filmpje bekeken hoe je een kraan moet vervangen 8O 8O maar ik ga daar braaf niet aankomen .. want ik voorzie nog grotere problemen .. en wie moet ik dan gaan roepen om het op te lossen ???
En bij de ***buren duren het lawaai en de werken voort ...... :roll: :roll: :roll: :roll: Ik zie dat hij voorbereidingen treft voor morgen ... Ben benieuwd wat het nu weer gaat worden ??? Ik denk heel dikwijls aan Wingerd ... die hebben ook zo'n gebuur .... zucht .... Ik ben al weken de immo sites aan het bekijken ... maar ik kom telkens tot de conclusie dat de locatie waar ik nu woon ... eigenlijk ideaal is .....(en ik eigenlijk niet wil verhuizen :oops: :oops: :oops: :oops: :oops: :oops: :cry: . TOT die ***geburen kwamen ... / Naar de huisbaas en CO heb ik een aangetekende brief gestuurd om te melden wat er aan dit huis allemaal aan herstellingen moet gebeuren .... zoniet vraag ik vermindering van de maandelijkse huurprijs met ingang van 1 augustus . Die brief is vorige week woensdag bij hen afgeleverd door de post ..... mààr ........... tot nu toe géén enkel antwoord ..... :roll: :roll:
Ondertussen staan er weer drie dozen klaar voor de kringloopwinkel ......... //////
Aan iedereen veel moed en een goed weekend , zonder pijn en ongemakken ....