Coronavirus
-
Wil. - Lid geworden op: 15 nov 2005, 19:41
China is een dictatuur. We kennen de echte cijfers ab-so-luut niet. Iedereen die daarover iets naar buiten brengt, verdwijnt in één of ander kamp.
De dictatuur heeft het voordeel van snel te kunnen ingrijpen. De dictatuur maakt zich ook niet druk om het aantal mensenlevens dat moet opgeofferd worden om aan de macht te blijven.
De dictatuur heeft het voordeel van snel te kunnen ingrijpen. De dictatuur maakt zich ook niet druk om het aantal mensenlevens dat moet opgeofferd worden om aan de macht te blijven.

pSorry, hoor, dat ik je beledigd heb; ik had moeten liegen.-
Fred1950 - Lid geworden op: 20 nov 2019, 10:18
Officieel betekent getest en geregistreerd. Denk je dat hier in België alle besmette gevallen getest en geregistreerd worden ? Nee hoor, velen voelen zich niet ziek, en anderen eindigen dood in bed omdat ze dachten dat het een griep was die ze met Dafalgan de baas konden. Cijfers van geregistreerden manipuleert men zo maar niet, want dan maakt men zichzelf wat wijs met alle desastreuze gevolgen omdat men dan geen maatregelen zou nemen ( zie maar wat er in Brazilië hierdoor gebeurt ). In China controleert men ook mekaar, een beetje zoals in de voormalige DDR, en men zal niet liegen uit schrik alleen al om niet gevangen gezet te worden.Charlie Maru schreef: ↑16 jul 2020, 18:04kom...kom....Fred..
Dat zijn "officiele" - of officieuse cijfers, ge kunt kiezen.
Beter zou zijn de réele cijfers te kennen.
.....
Te traag gereageerd ? De eerste 548 officiële gevallen in China werden rond 22 januari bekend gemaakt, en rond ongeveer 1 maart werd de top van het aantal besmettingen bereikt, dus ongeveer na 1 maand en 1 week. In Belgiê was het eerste geval reeds op 4 februari bekend, en begon de top rond ongeveer 5 mei af te buigen, dus na meer dan 3 maand. Waarom heeft België niet meteen begin februari actie ondernomen ? Ah ja , 'k weet het weer, het was maar een griepje ....
-
Ice
Europese top pathologen met onweerlegbare bewijzen tegenover huichelende, politieke windhanen en leugenpers zonder enige kennis of expertise.Dr. Stoian Alexov, president van de Bulgaarse pathologen vereniging BPA, lid van het adviesorgaan van de European Society of Pathology (ESP) en hoofd van de afdeling histopathologie van het Oncologie Ziekenhuis in Sofia, zegt dat autopsieën in diverse Europese landen hebben uitgewezen dat helemaal niemand aan Covid-19 is gestorven.
De top patholoog fileerde daarom de WHO, die hij ‘een criminele organisatie’ noemt vanwege het wereldwijd zaaien van paniek zonder dat er ook maar enig onafhankelijk verifieerbaar bewijs is geleverd dat er inderdaad sprake is van een pandemie.
‘De WHO creëert wereldwijde chaos, zonder echte feiten te hebben van wat ze zeggen.’
Wie wil men geloven?
Wie komt met feiten en wie komt met leugens en veronderstellingen met angst als doel om onze welvaart, economie en ons leven te verwoesten?
Daarom worden we nu dagelijks bestookt met onverifieerbare cijfers over besmettingen door onbetrouwbare testen en worden de valse cijfers van overlijdens áán corona achterwege gelaten in een poging de nepmaatregelen te kunnen blijven opleggen.
Dus wordt nu, door deze ontmaskering, de aandacht verlegd naar besméttingen door ónbetrouwbare testen! door dezelfde ongeloofwaardige leugenaars.‘Alle pathologen eens: niemand is gestorven AAN corona’
Dr. Alexov deelde zijn onthutsende bevindingen op 13 mei in een video interview met dr. Stoicho Katsarov, voormalig onderminister van Volksgezondheid en tegenwoordig voorzitter van het Centrum Bescherming Burgerrechten.
In dat interview legde Alexov uit dat er al tijdens een ESP webinar over Covid-19 op 8 mei, toen het hoogtepunt van corona al enkele weken achter de rug was, consensus in de Europese vakgroep was dat corona in niet één geval als de doodsoorzaak kon worden aangewezen.
Beschamend voor wie zich door angst liet bedonderen door ontmaskerde leugenaars en nu nog steeds hun fabeltjes blijft geloven, deze keer niet met fake overlijdens maar met met fake besmettingen.
Valt den euro al of nóg niet?
Het rotsvaste geloof in ontmaskerde, politieke leugenaars en ongeloofwaardige leugenpers is inderdaad verbijsterend.
Oh ja, volgens chinese officials is in kazachstan de gevreesde builenpest, oftewel de Zwarte Dood, opgedoken....(al dan niet uit een labo ontsnapt, dat wisten ze niet te vertellen)...daar komt dus de smoes voor onze tweede golf met lockdown al aan...bibbert er al iemand?
-
werewoef - Lid geworden op: 05 apr 2005, 17:53
Misschien ware het gewenst dat de media wat meer getuigenissen van getroffenen lieten zien of aan het woord laten hoe ze deze ziekte hebben doorgemaakt en doorstaan . Het was maar om de mensen te doen inzien dat corona meer is dan maar een griepje . Ikzelf heb in mijn leven het echte influenza virus tweemaal gehad .Zekerst 10 dagen erg miserabel geweest, waarvan 3 dagen in bed . Zo een hoge koorts ( koude ) gehad dat mijn tanden oncontroleerbaar op mekaar ratelden plus het feit dat ik 8 kilo op een week vermagerde . Eigenlijk in die drie maanden heb ik maar eigenlijk weinige gesprekken met covid patienten op tv gezien .
Werewoef
Werewoef
AMEN en AUM
-
Dat zijn twee dagen op een rij meer dan 150 besmettingen per dag. Dat lijkt dus al op een tweede golf.Das Oberkommando Sciensano hat gemeldet : 199 neue Verschmutzungen![]()
Ik kom telkens tot dat getal door dagelijks het "Bevestigde COVID-19 gevallen --> In totaal" te vergelijken met de dag voordien ( en het verschil te maken ). Zie https://covid-19.sciensano.be/sites/def ... update.pdf
Dat verschil komt overeen met het aantal nieuwe besmettingen dat men in het staafdiagramma van CSSE toont, behalve dat men daar soms twee dagen bij mekaar samen telt, en de dag erna "nul" besmettingen toont. Voor ' t ogenblik toont Sciensano in hun dagelijks verslag nu ook de besmettingen per dag van de voorbije dagen, maar die getallen kloppen langs geen kanten met wat ze de dagen voordien als In totaal en het verschil ervan met de vorige dag hebben getoond.
-
Dat de immuniteit snel afneemt heb ik al op 24 mei gemeld.
-
boeffer - Lid geworden op: 07 feb 2012, 21:58
Vroeger had ik rood kladpapier om met inkt te schrijven. Dit lijkt meer op potlood en gommen maar.
Hoe test men?-Een hoopje mensen willekeurig of zijn er dat die zich laten testen omdat ze argwanig zijn, toch een paar symptomen herkend hebben.
Die laatste hebben de meeste kans dat ze 't virus dragen. Die willekeur van wie is er getest, van per dag gaat het naar per week, van buurt gaat het naar ganse stad.
Dokters lijken betere data te hebben maar ze moeten dat sturen naar de FOD.
Hoe test men?-Een hoopje mensen willekeurig of zijn er dat die zich laten testen omdat ze argwanig zijn, toch een paar symptomen herkend hebben.
Die laatste hebben de meeste kans dat ze 't virus dragen. Die willekeur van wie is er getest, van per dag gaat het naar per week, van buurt gaat het naar ganse stad.
W11 RAM 32 GB SSD 1 TB,16:9=1920*1080 ; 4:3=1440*1080, ik heb steeds mijn helpdesk
-
Men test personen die zich ziek melden bij de huisarts. Die neemt een staal af met dat fameuze neusstokje of in de keel. Dat staal wordt naar een medisch labo opgestuurd omdat de huisarts zelf niet kan controleren of in dat staal ( neusvocht ) virussen zitten. Als het labo ziet dat er in dat staal covid virussen zitten wordt onmiddellijk Sciensano en de huisarts hiervan op de hoogte gebracht. De FOD haalt zijn gegevens van Sciensano.boeffer schreef: ↑17 jul 2020, 11:25Vroeger had ik rood kladpapier om met inkt te schrijven. Dit lijkt meer op potlood en gommen maar.
-
De ademtests zitten eraan te komen:
deze hier
of dit ontwerp (filmpje 2')
Het toestel werkt ook op mensen die geen enkel symptoom vertonen maar toch al besmet zijn.
deze hier
of dit ontwerp (filmpje 2')
Het toestel werkt ook op mensen die geen enkel symptoom vertonen maar toch al besmet zijn.

Maandag verschijnt in The Lancet Medical Journal het resultaat van het onderzoekswerk naar een vaccin van Astrazeneca.
Vanaf september eerstkomende zal Astrazeneca doses van het vaccin beginnen verdelen in het VK.
Vanaf september eerstkomende zal Astrazeneca doses van het vaccin beginnen verdelen in het VK.
Laatst gewijzigd door Wil. op 17 jul 2020, 19:13, 1 keer totaal gewijzigd.

tokkio - Lid geworden op: 04 jan 2004, 15:17
@Fred 1950
Dat testen van al die personen die uit vakantie komen op de manier die u voorsteld zijn onuitvoerbaar, er is nog privatie, we zijn niet in China,en de mensen die zich ziek voelen zullen wel gaan, zij die niets voelen kunnen terug gaan werken,dat is eenvoudiger.
Wat vrachtwagen chauffeurs betreft, denkt u nu echt dat dat kluizenaars zijn,die komen in heel Europa , die laden, die lossen, die gaan tanken die gaan eten, winkelen, en als ze ergens een weekend stan gaan ze ook de stad in, of nemen een taxi of trein naar een stad, en die moeten dan niet getest worden,om de eenvoudige reden dat men het vervoer niet kan stil leggen, want dan is de hele economie kapot, dus er is geen verschil tussen een toerist, en een vrachtwagenchauffeur, en dan preken we nog niet van aal die bouwvakkers , de seizoen arbeiders en de illegalen die ook niet getest worden,en daar het virus zich ook door de lucht verspreid is men nergens op deze aarde veilig voor een besmetting, mondmasker , en testen of niet,het is wat het is.
Afstand houden en gezond verstan meer moet men niet hebben.
Waarom zit u niet dagelijks in het nieuws, de Van ranst kan er nog iets uit leren,u kunt het beter uitleggen dan een viroloog,maar die cijfers, daar geloof ik nu eens niks van, vanaf 11 juli zijn de mondmaskers in alle winkels verplicht, en vanaf dan zijn opeens alle besmettingen de hoogte in gegaan,maar weet dat het nu de Gentse feesten zouden zijn, maar als de cijfers zouden onder de 100 blijven dan zou het feest misschien doorgaan , maar nu met de hoge besmettingen durft er niemand reclameren,politieker's zij sluw en zo zijn ze er op een eenvoudige manier vanaf,normaal zou na een week de besmettingen moeten dalen, want iedereen draagt nu verplicht een mondmasker,of anders doet zo een mondmasker niks uit of ze belaberen de boel om evenementen op een "veilige manier te kunnen verbieden om zo hun maatregel te kunnen uitleggen.Testen aan de grens ?Nee hoor, of dacht je echt dat ik zo dom ben ?
Je stopt aan de grens je ID kaart in een machientje, je wordt hierdoor geregistreerd als toerist die terug keert, en je krijgt dan meteen een gepersonaliseerd papier vanuit dat machientje mee ( en ook de overige inzittenden ), dat ze zich binnen de twee dagen ( op naam dus ) bij de huisarts voor beide tests moeten aanmelden. Gebeurt dit niet , dan 500 Euro boete. Met dat papierke gaat ge bij de huisarts en die rekent dan geen consultatie noch materiaal aan, en registreert ook meteen ( allemaal elektronisch ) dat je de tests hebt ondergaan. Na twee dagen quarantaine, als de uitslag bekend is, weet je dan of je besmet bent of niet, en of je in je eigen huis verder in quarantaine gevangen wordt gezet.
Vrachtwagenchauffeurs krijgen, net zoals tijdens de lockdown, vrije doorgang aan de grensposten. Dat risico kan men blijven nemen omdat ze weinig contacten hebben. In dit geval zou men gemakkelijker dat contact tracing kunnen toepassen.
Dat testen van al die personen die uit vakantie komen op de manier die u voorsteld zijn onuitvoerbaar, er is nog privatie, we zijn niet in China,en de mensen die zich ziek voelen zullen wel gaan, zij die niets voelen kunnen terug gaan werken,dat is eenvoudiger.
Wat vrachtwagen chauffeurs betreft, denkt u nu echt dat dat kluizenaars zijn,die komen in heel Europa , die laden, die lossen, die gaan tanken die gaan eten, winkelen, en als ze ergens een weekend stan gaan ze ook de stad in, of nemen een taxi of trein naar een stad, en die moeten dan niet getest worden,om de eenvoudige reden dat men het vervoer niet kan stil leggen, want dan is de hele economie kapot, dus er is geen verschil tussen een toerist, en een vrachtwagenchauffeur, en dan preken we nog niet van aal die bouwvakkers , de seizoen arbeiders en de illegalen die ook niet getest worden,en daar het virus zich ook door de lucht verspreid is men nergens op deze aarde veilig voor een besmetting, mondmasker , en testen of niet,het is wat het is.
Afstand houden en gezond verstan meer moet men niet hebben.
Zie niet uit naar de dag dat alle problemen opgelost zijn, want dan is men dood.
-
@tokkio
Het is niet omdat het mondmasker nu verplicht is dat ook plotseling het aantal besmettingen gaat dalen. Diegenen die nu positief testen zijn diegenen die al minstens 7 dagen geleden besmet zijn geraakt. De eerste symptomen komen er pas tussen dag 3 en dag 12 na de besmetting. Daarbij komt nog dat er steeds verschillenden zullen zijn die zich niet meteen bij de huisarts zullen melden met het idee dat het vanzelf wel over zal gaan. Dus, al wie zich nu ziek meldt moet ergens rond 1 juli en de week daarop besmet zijn geraakt. En wie waren dat ? Denk aan de jongeren feestjes op het Flageyplein in Brussel en de uitgangsbuurt in Gent. Begin juli was ook het einde van de examens, en dan ging iedereen uit de bol en niet alleen op grote pleinen maar ook kleinschalig thuis of in cafés. Dit verklaart volgens mij waarom er nu zo veel meer jongeren tussen 20 en 30 besmet zijn geraakt , en ook meer 50 plussers ( hun ouders ). Het effect van het verplicht dragen van een mondmasker ga je pas na 14 dagen kunnen merken ( en hopelijk met een positief resultaat ).
Mensen die van vakantie terugkomen en geregistreerd worden heeft amper iets met schending van privacy te maken. Diegenen die met de boot of vliegtuig terugkeren worden nu al sowieso geregistreerd. Diegenen die met de wagen uit een "rood" gebied terug keren zijn verplicht om zich te laten testen. Het enige dat men extra over een persoon te weten kan komen is dat hij "ergens in het buitenland" op reis is geweest, maar ook niet meer dan dat. De huisdokter die gaat dan te weten komen of die al dan niet besmet is, maar dat is toch geen schending van privacy neem ik aan. Die weet toch nu ook al of ik al dan niet aan suikerziekte of aan hoge bloeddruk lijdt.
Chauffeurs die internationaal reizen zou men ook op diezelfde manier kunnen controleren, maar ik vrees dat hun werkgevers niet akkoord zullen gaan dat ze zich bij het binnenkomen in België gaan moeten laten testen. Dat heeft ook geen zin voor diegenen die België gewoon doorrijden, bijvoorbeeld van Frankrijk naar Nederland zonder onderweg te stoppen. Die chauffeurs spenderen zeker niet veel rust, hoe sneller te bestemming, hoe meer inkomsten, en als ze slapen, dan is dat meestal ook nog eens in de cabine van hun eigen vrachtwagen. Pakjes kohier chauffeurs worden zelfs betaald per afgeleverd pakje. Die zullen ook niet op café gaan zitten ....
Seizoenarbeiders en andere "geïmporteerden" die hier langere tijd verblijven ondergaan dezelfde tests als diegenen die uit vakantie terug keren. En eenmaal dat ze hier werken moeten ze zich aan dezelfde regels als alle andere Belgen houden. Dat lijkt me evident ( zou Wilfried Martens zaliger gezegd hebben
)
Het is niet omdat het mondmasker nu verplicht is dat ook plotseling het aantal besmettingen gaat dalen. Diegenen die nu positief testen zijn diegenen die al minstens 7 dagen geleden besmet zijn geraakt. De eerste symptomen komen er pas tussen dag 3 en dag 12 na de besmetting. Daarbij komt nog dat er steeds verschillenden zullen zijn die zich niet meteen bij de huisarts zullen melden met het idee dat het vanzelf wel over zal gaan. Dus, al wie zich nu ziek meldt moet ergens rond 1 juli en de week daarop besmet zijn geraakt. En wie waren dat ? Denk aan de jongeren feestjes op het Flageyplein in Brussel en de uitgangsbuurt in Gent. Begin juli was ook het einde van de examens, en dan ging iedereen uit de bol en niet alleen op grote pleinen maar ook kleinschalig thuis of in cafés. Dit verklaart volgens mij waarom er nu zo veel meer jongeren tussen 20 en 30 besmet zijn geraakt , en ook meer 50 plussers ( hun ouders ). Het effect van het verplicht dragen van een mondmasker ga je pas na 14 dagen kunnen merken ( en hopelijk met een positief resultaat ).
Mensen die van vakantie terugkomen en geregistreerd worden heeft amper iets met schending van privacy te maken. Diegenen die met de boot of vliegtuig terugkeren worden nu al sowieso geregistreerd. Diegenen die met de wagen uit een "rood" gebied terug keren zijn verplicht om zich te laten testen. Het enige dat men extra over een persoon te weten kan komen is dat hij "ergens in het buitenland" op reis is geweest, maar ook niet meer dan dat. De huisdokter die gaat dan te weten komen of die al dan niet besmet is, maar dat is toch geen schending van privacy neem ik aan. Die weet toch nu ook al of ik al dan niet aan suikerziekte of aan hoge bloeddruk lijdt.
Chauffeurs die internationaal reizen zou men ook op diezelfde manier kunnen controleren, maar ik vrees dat hun werkgevers niet akkoord zullen gaan dat ze zich bij het binnenkomen in België gaan moeten laten testen. Dat heeft ook geen zin voor diegenen die België gewoon doorrijden, bijvoorbeeld van Frankrijk naar Nederland zonder onderweg te stoppen. Die chauffeurs spenderen zeker niet veel rust, hoe sneller te bestemming, hoe meer inkomsten, en als ze slapen, dan is dat meestal ook nog eens in de cabine van hun eigen vrachtwagen. Pakjes kohier chauffeurs worden zelfs betaald per afgeleverd pakje. Die zullen ook niet op café gaan zitten ....
Seizoenarbeiders en andere "geïmporteerden" die hier langere tijd verblijven ondergaan dezelfde tests als diegenen die uit vakantie terug keren. En eenmaal dat ze hier werken moeten ze zich aan dezelfde regels als alle andere Belgen houden. Dat lijkt me evident ( zou Wilfried Martens zaliger gezegd hebben
-
Dicksy - Lid geworden op: 11 jul 2019, 20:17
En wat is nu het vervolg van die registratie? Bv, ik ben geregistreerd omdat ik met het vliegtuig terug kom uit x-land. En nu?Fred1950 schreef:
Mensen die van vakantie terugkomen en geregistreerd worden heeft amper iets met schending van privacy te maken. Diegenen die met de boot of vliegtuig terugkeren worden nu al sowieso geregistreerd.