Coronavirus
-
Fred1950 - Lid geworden op: 20 nov 2019, 10:18
Nu voor het ogenblik ? Geen, en dus ook geen schending van je privacy. Het enige dat er zou bij komen met mijn voorstel is dat je verplicht wordt om je te laten testen. Dat is dus nu al het geval als je uit en "rode" zone terug keert, maar er is geen kat ( of sofware ) die nu registreert dat je uit een rode zone terug keert. Dat moet op vrijwillige basis gebeuren en je mag dus niet vergetenDicksy schreef: ↑17 jul 2020, 20:30En wat is nu het vervolg van die registratie? Bv, ik ben geregistreerd omdat ik met het vliegtuig terug kom uit x-land. En nu?Fred1950 schreef:
Mensen die van vakantie terugkomen en geregistreerd worden heeft amper iets met schending van privacy te maken. Diegenen die met de boot of vliegtuig terugkeren worden nu al sowieso geregistreerd.
-
Dicksy - Lid geworden op: 11 jul 2019, 20:17
Het ging mij meer om die registratie omdat u schreef:Fred1950 schreef:
Nu voor het ogenblik ? Geen, en dus ook geen schending van je privacy. Het enige dat er zou bij komen met mijn voorstel is dat je verplicht wordt om je te laten testen, en dat is dus nu al het geval als je uit en "rode" zone terug keert, maar er is geen kat ( of sofware ) die dat nu registreert. Dus .... "hallo, mijn naam is virus, ik kom uit het vliegtuig, en ik ga jullie allen eens lekker ziek maken" ...
"Diegenen die met de boot of vliegtuig terugkeren worden nu al sowieso geregistreerd." Door wie, met welke bedoeling en hoe. Toen mijn echtgenote nog op vakantie ging naar Griekenland, nog voor de corona toestanden, registreerde ik haar altijd bij de FOD met haar reisbestemming en duur maar het is/was geen verplichting.
Dus door wie, met welke bedoeling en hoe worden diegenen nu 'sowieso geregistreerd.' Wordt dat 'verplicht' doorgegeven door de reisagentschappen aan één of andere overheidsdienst?
-
boeffer - Lid geworden op: 07 feb 2012, 21:58
Tot daar aan toe, als voorzorg je noteren. Mensen verstaan't niet, koppig, moe, geen eten op de vlieger, al vroeg op. Eenmaal buiten dan zijn ze weg.
Ik denk ook dat het verschillende diensten zijn die er zitten, dus elk werk, daar moet een ander niet van profiteren. Daarom nog maar eens checken.
Ik denk ook dat het verschillende diensten zijn die er zitten, dus elk werk, daar moet een ander niet van profiteren. Daarom nog maar eens checken.
W11 RAM 32 GB SSD 1 TB,16:9=1920*1080 ; 4:3=1440*1080, ik heb steeds mijn helpdesk
-
Inderdaad, dat wordt door de reisagentschappen geregistreerd. Maar het is eenvoudiger die er niet bij te betrekken en de binnenkomers aan de "sortie" te laten registreren, net op dezelfde manier zoals dat aan de grens zou gebeuren. Maar dit alles is en blijft mijn voorstel, daar gaat nooit iets van in huis komen ( of misschien wel binnen een paar jaar als het virus de wereldbevolking aan 't uitmoorden is ).Dicksy schreef:Het ging mij meer om die registratie omdat u schreef:Fred1950 schreef:
Nu voor het ogenblik ? Geen, en dus ook geen schending van je privacy. Het enige dat er zou bij komen met mijn voorstel is dat je verplicht wordt om je te laten testen, en dat is dus nu al het geval als je uit en "rode" zone terug keert, maar er is geen kat ( of sofware ) die dat nu registreert. Dus .... "hallo, mijn naam is virus, ik kom uit het vliegtuig, en ik ga jullie allen eens lekker ziek maken" ...
"Diegenen die met de boot of vliegtuig terugkeren worden nu al sowieso geregistreerd." Door wie, met welke bedoeling en hoe. Toen mijn echtgenote nog op vakantie ging naar Griekenland, nog voor de corona toestanden, registreerde ik haar altijd bij de FOD met haar reisbestemming en duur maar het is/was geen verplichting.
Dus door wie, met welke bedoeling en hoe worden diegenen nu 'sowieso geregistreerd.' Wordt dat 'verplicht' doorgegeven door de reisagentschappen aan één of andere overheidsdienst?
Ik heb nog een leuk verhaaltje in mijn achterhoofd over neanderthalers en homo sapiens , iets vóór het slapen gaan.
Eerst een paar feiten :
- de homo sapiens kwam uit Afrika en verspreidde zich in gebieden waar reeds neanderthalers leefden ...
- neanderthalers zijn uitgestorven, maar ...
- alle "bleekscheten" ( wij, Chinezen , Indiërs ) hebben allemaal een klein percentage van het neanderthaler genetisch materiaal in ons. De reden is dat de homo sapiens ( wij dus ) met de neanderthalers hebben gepaard ( je weet wel po*pen ) en hierdoor zijn we dus allemaal ook een beetje neanderthaler
- en nu komt het , de "zwarte" Afrikanen hebben dat stukje neanderthaler DNA niet ! , dat zijn dus "pure" zuivere homo sapiens gebleven.
Wat nu ook blijkt is dat landen met een zwarte bevolking in Afrika heel weinig gevallen per 100.000 inwoners hebben, ondanks dat in het noorden van Afrika en Zuid-Afrika ( met zijn blanken ) het virus lelijk huis houdt.
Mogelijke conclusie : de "pure" en zuivere Neanderthaler is uitgestorven door een covid-achtig virus, de nakomelingen die uit de paring van beide soorten ontstond konden er beter tegen ( zoals sommige "bleekscheten" onder ons ) , en de "zwarten" ( de "pure" homo sapiens ) , daar kon het virus amper tegenop. Mooie theorie nietwaar ?
-
Wij zijn bevoorrechte getuigen van iets en zitten ook nog eens op de eerste rij tot ook wij de zaal noodgedwongen zullen moeten verlaten.Kijk, maar vooral........ leef en geniet zolang het nog kan.Fred1950 schreef:
Inderdaad, dat wordt door de reisagentschappen geregistreerd. Maar het is eenvoudiger die er niet bij te betrekken en de binnenkomers aan de "sortie" te laten registreren, net op dezelfde manier zoals dat aan de grens zou gebeuren. Maar dit alles is en blijft mijn voorstel, daar gaat nooit iets van in huis komen ( of misschien wel binnen een paar jaar als het virus de wereldbevolking aan 't uitmoorden is ).
-
En in plaats van altijd over corona te zagen, laten we het eens over covid-19 hebben.
In Oostenrijk, Luxemburg, Zwitserland begint de staart ook aan te dikken.
Dat ziet er überhaupt niet goed uit.Das Oberkommando Sciensano hat gemeldet : 261 neue Verschmutzungen![]()
-
Yep, en dan komt de winter met zijn griep en we zijn pas goed vertrokkenFred1950 schreef:
Dat ziet er überhaupt niet goed uit.In Oostenrijk, Luxemburg, Zwitserland begint de staart ook aan te dikken.
Dicksy schreef 21 jun 2020 18.56:
Het coronavirus is het begin van de eindtijd voor het virus mens, alle mondmaskers en ontsmettingalcohol ten spijt. De mens moet zich stilaan gaan voorbereiden om verantwoording af te leggen aan zijn schepper. Het mag, maar het heeft geen nut, met mondmasker aan en de ‘social distance‘ mag maar moet niet gerespecteerd worden.
Deze eerste golf was een voorproefje, dan komt een tweede, dan een derde enz.......en tel daar nog de zware rellen bij die gaan uitbreken tussen blank en zwart, links en rechts, landen die elkaar haten, religies tegen elkaar enz......Kortom, alles wordt in stelling gebracht voor de perfect storm.![]()
-
boeffer - Lid geworden op: 07 feb 2012, 21:58
Hoe meer testen hoe meer men vind, waarom niet allemaal tegelijk testen ipv meeheulen met de media. Het toestel was er nog niet in't begin dus was/is het plantrekken met de beste bedoelingen.
De Will had een een mooi toestel om een blaastest te doen(15 sec en klaar). Dit zou nogal eens nauwkeuriger zijn dan elke dag met steekproeven werken.
Morgen en straks weer andere cijfers. Denkelijk is dit als een griep en de fases maar zonder remedie.
De Will had een een mooi toestel om een blaastest te doen(15 sec en klaar). Dit zou nogal eens nauwkeuriger zijn dan elke dag met steekproeven werken.
Morgen en straks weer andere cijfers. Denkelijk is dit als een griep en de fases maar zonder remedie.
W11 RAM 32 GB SSD 1 TB,16:9=1920*1080 ; 4:3=1440*1080, ik heb steeds mijn helpdesk
-
Meer testen heeft geen zin. Vandaag kunt ge negatief ( niet besmet ) testen, en morgen besmet geraken. Men test volgens Van Gucht nu minder dan vroeger, en toch zijn er meer positieve gevallen. Die positieve gevallen komen van diegenen die zich ziek melden. Men moet alleen diegenen testen die symptomen hebben ( door de huisarts ) en daarbij moet iedereen zijn verantwoordelijkheid nemen dat ook te laten doen in plaats van al hoestend te blijven rondlopen. Het aantal positieve gevallen zijn dus geen gevallen die men door steekproeven ontdekt. Men komt niet aan mijn deur kloppen om een test te laten doorvoeren, ik moet naar de huisarts, en dan nog gaat hij dat niet doen als ik geen koorts heb. Men gaat alleen maar massaal testen als er ergens een uitbraak is, en dan wordt iedereen opgeroepen om zich te laten testen. Dat is wat er bijvoorbeeld in Woonzorgcentra is gebeurd.boeffer schreef: ↑18 jul 2020, 11:34Hoe meer testen hoe meer men vind, waarom niet allemaal tegelijk testen ipv meeheulen met de media. Het toestel was er nog niet in't begin dus was/is het plantrekken met de beste bedoelingen.
Dat toestel van Wil. is nog in proefstadium.
-
Ice
Gij kunt geen zinnig woord zeggen over covid-19 want daar ben je niet voor geschoold, je kunt enkel je (leken) mening geven, niet eens noodzakelijk gesteund door feiten....dus kom maar weer op met je doemscenario's en veronderstellingen.
Het vermoeden rijst dat je dagelijkse kruistocht tegen de bewegingsvrijheid en rechten van anderen vanuit een heel andere hoek komt.
Beperkt in je bewegingsvrijheid door rolstoel patiënt te zijn ga jij akkoord met de restricties vanuit de staat uit jaloezie op de bewegingsvrijheid van gezonde mensen.
Dan maar dag en nacht je afgunst spuwen want je zit gekluisterd aan je rolstoel met een zee van tijd. Gij kunt je niet vrij bewegen en dan mag een ander dat ook niet?
De mentaliteit van het oikofobe klootjesvolk dat een ander het licht in de ogen niet gunt.
Dat doet elke discussie over de kern van de hele zaak verzanden door het negeren van de feiten en steeds verder te lullen over veronderstellingen tot het uiteindelijk over niks meer gaat.
Lees je onzin nu eens zelf.
- Meer testen heeft dus geen zin.
- Testen zijn dus ook nutteloos want je kunt elke dag besmet geraken (én testen zijn al onbetrouwbaar gebleken, dat vergeet je gemakshalve ook nog te vermelden)...en
- TOCH "moet iedereen zijn verantwoordelijkheid nemen dat ook te laten doen"??
Je spreekt jezelf dus wéér tegen: testen zijn nutteloos maar iedereen moet zich wel laten testen...
En laten we aub van gucht erbuiten laten, dat is een labrat die lijdt aan mysofobie, smetvrees - dat heeft hijzélf bekend gemaakt - dat is een geestelijke aandoening: dwangstoornis of obsessieve-compulsieve stoornis (OCD) met onwerkelijke angst voor fictief vuil, virussen, bacteriën, elk stofje is bedreigend..."mensen met smetvrees denken ook dat bacteriën zich razendsnel verspreiden"...en die ongeloofwaardige, zieke mysofoob, die overal besmetting ziet, gaat advies geven?
Welke idioot gelooft dat advies nog en laat zich zo voor de gek houden?
Laat je verhaaltjes over neanderthalers en homo sapiens maar in je achterhoofd waar ze thuishoren, daar is geen nood aan in een discussie over coronavirus.
Gij zijt inderdaad het levende bewijs dat (sommige) bleekscheten enkel zagemeel tussen de oren hebben....je wijst zelfs als bleekscheet naar jezelf en hoe inferieur je jezelf wel vindt.
-
E.T. - Lid geworden op: 11 nov 2008, 21:15
De cijfers uit Afrika (voor wat ze waard zijn) gaan inderdaad in deze richting ...
Maar wat met de Amerikaanse zwarten? Hebben die allemaal ergens eens naast de pot gep.st?
Ongevoeliger voor Covid-19? Maar extra kwetsbaar voor Ebola en consoorten?
OPGELET bovenstaande tekst kan sporen van ironie en/of sarcasme bevatten
64bits - Core i3 - Acer A9Q1KNT - SPIN SP314-51 - Windows 11 Home - Firefox - Wifi - Telenet
64bits - Core i3 - Acer A9Q1KNT - SPIN SP314-51 - Windows 11 Home - Firefox - Wifi - Telenet
-
Er zullen wel een pak Amerikaanse zwarten rondlopen die een kruising zijn, het zullen vooral de bleekscheten zijn die naast de pot hebben gepist vrees ik.
Ebola ? Ebola is nog nooit buiten Afrika geweest ( en maar best ook ), en dus kunnen we niet weten of de blanke man er minder kwetsbaar aan is of niet.
-
tokkio - Lid geworden op: 04 jan 2004, 15:17
een buurman is 14 dagen terug met het vliegtuig naar Spanje gevlogen, bij het buiten gaan is eerst zijn temperatuur gemeten, dan moesten ze een papier invullen met hun naam, en mat wie ze de laatste 14 dagen in contact geweest zijn,als ze terug kwamen was er geen temperatuur controle, op het vliegtuig wel de mondmaskers op, ze zijn gisteren geland op Zaventem,niks temperatuur meeting,geen papier invullen, niks de gate uit en naar huis.En wat is nu het vervolg van die registratie? Bv, ik ben geregistreerd omdat ik met het vliegtuig terug kom uit x-land. En nu?
een vriend zijn nicht kapitein op een vrachtschip die moest opgaan via Duitsland, Madagascar, zo naar China waar de boot zou toe komen,ze gaven daarvoor een BBQ, 2 dagen later moest ze zich laten testen, voor een atest,en ze bleek besmet met covid 19, dus belde ze haar familie op om ze te verwittigen dat ze ook een test moesten doen, mijn vriend belde met de huisarts, en die zegde, voelt u zich ziek, hebt u koorts, mijn vriend voelde niks en had geen koorts, belt dan eind van de week nog eens terug was het antwoord van de arts......
maar daar onze ministers zo snel mogelijk in verlof willen gaan willen ze het slot nog versterken, zodat ze zeker niet moeten terugkomen uit vakantie als de uitbraak erger wordt
Zie niet uit naar de dag dat alle problemen opgelost zijn, want dan is men dood.
-
Echt schandaligtokkio schreef: ↑18 jul 2020, 18:06een buurman is 14 dagen terug met het vliegtuig naar Spanje gevlogen, bij het buiten gaan is eerst zijn temperatuur gemeten, dan moesten ze een papier invullen met hun naam, en mat wie ze de laatste 14 dagen in contact geweest zijn,als ze terug kwamen was er geen temperatuur controle, op het vliegtuig wel de mondmaskers op, ze zijn gisteren geland op Zaventem,niks temperatuur meeting,geen papier invullen, niks de gate uit en naar huis.En wat is nu het vervolg van die registratie? Bv, ik ben geregistreerd omdat ik met het vliegtuig terug kom uit x-land. En nu?![]()
Al even schandalig. Die vriend kon asymptomatisch besmet zijn geweest.
een vriend zijn nicht kapitein op een vrachtschip die moest opgaan via Duitsland, Madagascar, zo naar China waar de boot zou toe komen,ze gaven daarvoor een BBQ, 2 dagen later moest ze zich laten testen, voor een atest,en ze bleek besmet met covid 19, dus belde ze haar familie op om ze te verwittigen dat ze ook een test moesten doen, mijn vriend belde met de huisarts, en die zegde, voelt u zich ziek, hebt u koorts, mijn vriend voelde niks en had geen koorts, belt dan eind van de week nog eens terug was het antwoord van de arts......![]()
Dat ze zelf op vakantie maar eens flink ziek worden .....maar daar onze ministers zo snel mogelijk in verlof willen gaan willen ze het slot nog versterken, zodat ze zeker niet moeten terugkomen uit vakantie als de uitbraak erger wordt![]()
-
Fazal - Lid geworden op: 08 sep 2019, 13:00
Het virus is er nog steeds, en wat schrik hebben kan geen kwaad.
Integendeel, een beetje angst zal voor meer voorzichtigheid zorgen.
En verder, angst of geen angst, het virus zal niemand sparen, en al zeker niet degenen die beweren er geen angst voor te hebben!
Het is wel héél erg dat we angst (zouden moeten) hebben (of hebben gekregen) voor anderen, en vooral voor mensen die ons dierbaar zijn, maar het spreekwoord zegt: "voorzichtigheid is de moeder van de porselein winkel".
En zó is dat!
Wie voorzichtig genoeg is, hoeft minder angst te hebben, omdat hij/zij minder kans heeft om zelf besmet te worden, en- of anderen te besmetten. En wie dit nog altijd niet doorheeft, en alle voorzorgen aan zijn/haar laars lapt, zal ervoor zorgen dat het virus zich verder kàn- en zàl uitbreiden, en over kortere of langere termijn, hélemààl niet meer te stoppen is. Angst of geen angst, helden sterven ook!
Integendeel, een beetje angst zal voor meer voorzichtigheid zorgen.
En verder, angst of geen angst, het virus zal niemand sparen, en al zeker niet degenen die beweren er geen angst voor te hebben!
Het is wel héél erg dat we angst (zouden moeten) hebben (of hebben gekregen) voor anderen, en vooral voor mensen die ons dierbaar zijn, maar het spreekwoord zegt: "voorzichtigheid is de moeder van de porselein winkel".
En zó is dat!
Wie voorzichtig genoeg is, hoeft minder angst te hebben, omdat hij/zij minder kans heeft om zelf besmet te worden, en- of anderen te besmetten. En wie dit nog altijd niet doorheeft, en alle voorzorgen aan zijn/haar laars lapt, zal ervoor zorgen dat het virus zich verder kàn- en zàl uitbreiden, en over kortere of langere termijn, hélemààl niet meer te stoppen is. Angst of geen angst, helden sterven ook!