In de Vier Seizoenen reeks 19 Zomer 2020
-
Oma-C - Lid geworden op: 20 jun 2010, 15:55
Goeienavond allemaal,
vanmiddag de voeten goed verzorgd door
de pedicure, ik kan er weer een week of 6 tegen
ik voel toch telkens wel het verschil hoor en ik ben content
't is gemakkelijk als ze aan huis komt
wilde eend, 't is niet gemakkelijk en 't is kiezen hé
eens ze weer aan lawaai slaan ... ik ben in
ieder geval heel blij dat ik doorgebeten heb
ik zit hier in een hele rustige buurt en niet ver van de winkels
alleen voor de dokter heb ik de bus nodig, maar
dat is niet elke week gelukkig maar...
Voor alle seizoentjes een fijn weekend en een goede nacht
Groetjes allen en tot...
vanmiddag de voeten goed verzorgd door
de pedicure, ik kan er weer een week of 6 tegen
ik voel toch telkens wel het verschil hoor en ik ben content
't is gemakkelijk als ze aan huis komt
wilde eend, 't is niet gemakkelijk en 't is kiezen hé
eens ze weer aan lawaai slaan ... ik ben in
ieder geval heel blij dat ik doorgebeten heb
ik zit hier in een hele rustige buurt en niet ver van de winkels
alleen voor de dokter heb ik de bus nodig, maar
dat is niet elke week gelukkig maar...
Voor alle seizoentjes een fijn weekend en een goede nacht
Groetjes allen en tot...
“Het leven draait niet om wat je overkomt, maar hoe je ermee omgaat" 
-
granny M - Lid geworden op: 04 jun 2012, 19:32
Wilde Eend,
om heel eerlijk te zeggen dat het een buitenkraan was, aan die van het bad of zo zou ik ook niet durven beginnen hoor
Ik had nog een geschenkbon van een tuincentrum liggen en heb mezelf daarstraks getrakteerd op wat bloemenplantjes voor mijn keukenraam buiten , nu kan ik nog met de auto rijden. En het staat weer zo gezellig ! Meteen gaan tanken, ik voel me net zo'n hamster die wintervoorraad inslaat, heb al van alles in de kelder en diepvries zitten.
En ja, goede buren ze zijn zeldzaam als ik het hier zo lees. Ik klop even op hout, mag me gelukkig prijzen. Mijn buurtjes komen zondag terug van 3 weken Frankrijk, ik heb voor de post, pakjes aangenomen, plantjes en vooral de poes ( hele dikke theemuts) van hen verzorgd. We hebben er allebei van genoten, kon ik nog eens lekker knuffelen !
M.M. ik hoop dat je kleed naar je zin is, wens jullie maandag ondanks alles toch een speciale fijne dag toe...
HvT, zo jammer dat de reis niet doorgaat, maar ik zou ook niet gerust zijn. Hoe was het ook weer : nergens beter dan thuis in deze tijd. Gelukkig heb je je tuin nog hè ? Ik duim voor mooi en niet al te warm weer .
Oma C, weer fijne voetjes ? Dochter zal het zondag bij mij even doen en schoonzoon verschoont het bed voor mij, kleinzoon vertrekt morgen op kamp van de zeescouts 2 weken, dus alle oude broeken, tshirts, oud ondergoed mag na afloop meteen in de container daar
Voor allemaal een goed W.E. en lieve groetjes !
om heel eerlijk te zeggen dat het een buitenkraan was, aan die van het bad of zo zou ik ook niet durven beginnen hoor
Ik had nog een geschenkbon van een tuincentrum liggen en heb mezelf daarstraks getrakteerd op wat bloemenplantjes voor mijn keukenraam buiten , nu kan ik nog met de auto rijden. En het staat weer zo gezellig ! Meteen gaan tanken, ik voel me net zo'n hamster die wintervoorraad inslaat, heb al van alles in de kelder en diepvries zitten.
En ja, goede buren ze zijn zeldzaam als ik het hier zo lees. Ik klop even op hout, mag me gelukkig prijzen. Mijn buurtjes komen zondag terug van 3 weken Frankrijk, ik heb voor de post, pakjes aangenomen, plantjes en vooral de poes ( hele dikke theemuts) van hen verzorgd. We hebben er allebei van genoten, kon ik nog eens lekker knuffelen !
M.M. ik hoop dat je kleed naar je zin is, wens jullie maandag ondanks alles toch een speciale fijne dag toe...
HvT, zo jammer dat de reis niet doorgaat, maar ik zou ook niet gerust zijn. Hoe was het ook weer : nergens beter dan thuis in deze tijd. Gelukkig heb je je tuin nog hè ? Ik duim voor mooi en niet al te warm weer .
Oma C, weer fijne voetjes ? Dochter zal het zondag bij mij even doen en schoonzoon verschoont het bed voor mij, kleinzoon vertrekt morgen op kamp van de zeescouts 2 weken, dus alle oude broeken, tshirts, oud ondergoed mag na afloop meteen in de container daar
Voor allemaal een goed W.E. en lieve groetjes !
-
Helena van Troje - Lid geworden op: 15 apr 2006, 17:07
Doorgaan doet de reis tot hiertoe wel, maar ik vind dat onverantwoord.
Een bus met 56 man dicht opeen een uur of vier onderweg...
Wel met een tussenstop, maar ik ben niet scheutig op een wc in een zo een snelwegrestaurant.
Ik amuseer me wel thuis.
Amai, Poes staat een beetje op dieet.
Ze mag maar drievierde kommetje hebben per dag.
Zo regelmatig komt ze dan eens vertellen dat dat bakje leeg is.
Moeilijk voor mij om kordaat te blijven en neen te zeggen...
Fijne avond nog aan allen.
Een bus met 56 man dicht opeen een uur of vier onderweg...
Wel met een tussenstop, maar ik ben niet scheutig op een wc in een zo een snelwegrestaurant.
Ik amuseer me wel thuis.
Amai, Poes staat een beetje op dieet.
Ze mag maar drievierde kommetje hebben per dag.
Zo regelmatig komt ze dan eens vertellen dat dat bakje leeg is.
Moeilijk voor mij om kordaat te blijven en neen te zeggen...
Fijne avond nog aan allen.
-
Muddy Maddy - Lid geworden op: 30 okt 2015, 07:56
Goede morgen seizoentjes,
Gisteren mijn wijnrood jurkje gepast, zit als gegoten. heb voor de zekerheid nog een reservejurk gepast met daarop een zwart vestje ( jurk is Wit met zwarte bloemen) Helaas paste mijn mantelpakje nèt niet. Moet nu nog schoenen zoeken en panties, accesoires edm. make-up zoeken die past. er moet nog naar de bloemenwinkel gegaan worden voor iets dat aan de antenne van de auto kan hangen.
Granny M, het huwelijk is pas volgende week maandag. wij vertrekken hier volgende week zondagnamiddag. Suus is dan al naar d'r moeder samen met haar hartsvriendin.
Ventje moet Hans helpen aankleden. Dat kan Hans niet zelf meer. Dan gaat Hans haar halen en wij erachter en dan pas gaan ze naar het stadhuis. ( vandaar iets aan de antenne)
Onze catsit heeft nog niets van haar laten horen. Seffens moet ik het nog aan de buren vragen
Schoonzus heeft gemaild: daar gaan we volgende zaterdag in de vroege avond naartoe, nu het nog kan. Ik hoop ook dat we de grens over geraken anders moet ik BuZa verwittigen.
Gimly zijn zakjes met watatabi zijn ook aangekomen. hij heeft nu ook van die stokjes met dezelfde naam en twee muizen.
Wij zitten met een vliegenplaag in de keuken en de bus verdelger is leeg. Dus moet ventje vandaag nog naar de carref. of de bricolage. Ventje zei dat ze het gezegd hadden met dat weer in het voorjaar er veel vliegen en muggen zouden zijn. Muggen nog niet gezien of gehoord. ( fingers crossed)
Gisteren weer onwel geworden na het avondeten. gelukkig was ventje dvd aan het kijken en heeft niets gemerkt. Ik had me 's morgens bij het passen van de kleren al zenuwachtig gemaakt en had twee domperidones moeten nemen. Hopelijk was die misselijkheid gisterenavond eenmalig.
Moeder zou vandaag bellen. benieuwd in welke bui ze zal zijn.
Van kleren gesproken, ik had een grijze rok met lederen streep aan weerskanten en ik vind die nergens maar nergens terug. die ging wel passen omdat het een maat 50 is. ( ik ben weer 3, 5 kilo bijgekomen
)
Ik weet dat ik moet zeggen, als ze me niet nemen zoals ik ben dat ze dan de hoogste boom ingaan.
maar jarenlange indoctrinatie dat veeg je niet zomaar uit.
HVT, ik vind dat ook niet verantwoord om 4 uur op een bus te zitten ( met mondmasker) met zoveel man. de snelwegtoiletten worden wel gedaan als er dame zit. maar dat plasje kost dan wel 50 cent tot 1 euro. Als er een truckstop aan is en ze dus douches hebben dan is het inderdaad vies.
Die in Jabbeke vermijd ik als het kan. ( Truckstop)
Wilde eend, jammer dat slechte buurman weer bezig is. En als de huisbaas te lui is om te reageren op reparaties.... ( de mijne moet nog een nieuwe hanglamp op hangen en de muren stukadoren + herschilderen.)
Clive: dan werkte de airco zoals het moest als jullie met een fleecedeken zaten en koud in bed hadden.
Oma C: ik heb dat prentje ook al zien de ronde doen op Fb. Vandaar dat ik niet op restaurant wilde gaan want ik vertrouw het nog niet. we gaan richting tweede golf.Nu valt het op dat het jongere mensen zijn (en dat willen ze niet toegeven- ze kaarten onderliggende oorzaken aan)
Ikzelf kom niet uit m'n kot zelfs als zou ik moeten. ( naar de bloemenwinkel)
het is hier weer de vraag: wat eten we vandaag en morgen?
Straks nog wat kaartjes afwerken oa een voor Suus & Hans met de tekst wishing you joy and happiness on this day. Ik hoop dat ze nog wat tijd krijgen om bij elkaar te zijn.
Ik moet straks weer naar de boerderij en klondike + naar Pacific bay. Maar eerst op fb loeren of er niets speciaal op staat. Als ventje om verdelger is geweest en de kranten, de beenhouwer en Don Juan voor groenten en fruit, kan die verder kijken naar zijn koreaanse vechtfilm. Ik lees eerst toch de krant. ( het wordt weer een zeer grijze dag)
Fijne dag seizoentjes en Keep safe.
Gisteren mijn wijnrood jurkje gepast, zit als gegoten. heb voor de zekerheid nog een reservejurk gepast met daarop een zwart vestje ( jurk is Wit met zwarte bloemen) Helaas paste mijn mantelpakje nèt niet. Moet nu nog schoenen zoeken en panties, accesoires edm. make-up zoeken die past. er moet nog naar de bloemenwinkel gegaan worden voor iets dat aan de antenne van de auto kan hangen.
Granny M, het huwelijk is pas volgende week maandag. wij vertrekken hier volgende week zondagnamiddag. Suus is dan al naar d'r moeder samen met haar hartsvriendin.
Ventje moet Hans helpen aankleden. Dat kan Hans niet zelf meer. Dan gaat Hans haar halen en wij erachter en dan pas gaan ze naar het stadhuis. ( vandaar iets aan de antenne)
Onze catsit heeft nog niets van haar laten horen. Seffens moet ik het nog aan de buren vragen
Schoonzus heeft gemaild: daar gaan we volgende zaterdag in de vroege avond naartoe, nu het nog kan. Ik hoop ook dat we de grens over geraken anders moet ik BuZa verwittigen.
Gimly zijn zakjes met watatabi zijn ook aangekomen. hij heeft nu ook van die stokjes met dezelfde naam en twee muizen.
Wij zitten met een vliegenplaag in de keuken en de bus verdelger is leeg. Dus moet ventje vandaag nog naar de carref. of de bricolage. Ventje zei dat ze het gezegd hadden met dat weer in het voorjaar er veel vliegen en muggen zouden zijn. Muggen nog niet gezien of gehoord. ( fingers crossed)
Gisteren weer onwel geworden na het avondeten. gelukkig was ventje dvd aan het kijken en heeft niets gemerkt. Ik had me 's morgens bij het passen van de kleren al zenuwachtig gemaakt en had twee domperidones moeten nemen. Hopelijk was die misselijkheid gisterenavond eenmalig.
Moeder zou vandaag bellen. benieuwd in welke bui ze zal zijn.
Van kleren gesproken, ik had een grijze rok met lederen streep aan weerskanten en ik vind die nergens maar nergens terug. die ging wel passen omdat het een maat 50 is. ( ik ben weer 3, 5 kilo bijgekomen
Ik weet dat ik moet zeggen, als ze me niet nemen zoals ik ben dat ze dan de hoogste boom ingaan.
maar jarenlange indoctrinatie dat veeg je niet zomaar uit.
HVT, ik vind dat ook niet verantwoord om 4 uur op een bus te zitten ( met mondmasker) met zoveel man. de snelwegtoiletten worden wel gedaan als er dame zit. maar dat plasje kost dan wel 50 cent tot 1 euro. Als er een truckstop aan is en ze dus douches hebben dan is het inderdaad vies.
Die in Jabbeke vermijd ik als het kan. ( Truckstop)
Wilde eend, jammer dat slechte buurman weer bezig is. En als de huisbaas te lui is om te reageren op reparaties.... ( de mijne moet nog een nieuwe hanglamp op hangen en de muren stukadoren + herschilderen.)
Clive: dan werkte de airco zoals het moest als jullie met een fleecedeken zaten en koud in bed hadden.
Oma C: ik heb dat prentje ook al zien de ronde doen op Fb. Vandaar dat ik niet op restaurant wilde gaan want ik vertrouw het nog niet. we gaan richting tweede golf.Nu valt het op dat het jongere mensen zijn (en dat willen ze niet toegeven- ze kaarten onderliggende oorzaken aan)
Ikzelf kom niet uit m'n kot zelfs als zou ik moeten. ( naar de bloemenwinkel)
het is hier weer de vraag: wat eten we vandaag en morgen?
Straks nog wat kaartjes afwerken oa een voor Suus & Hans met de tekst wishing you joy and happiness on this day. Ik hoop dat ze nog wat tijd krijgen om bij elkaar te zijn.
Ik moet straks weer naar de boerderij en klondike + naar Pacific bay. Maar eerst op fb loeren of er niets speciaal op staat. Als ventje om verdelger is geweest en de kranten, de beenhouwer en Don Juan voor groenten en fruit, kan die verder kijken naar zijn koreaanse vechtfilm. Ik lees eerst toch de krant. ( het wordt weer een zeer grijze dag)
Fijne dag seizoentjes en Keep safe.
Cats Rule!
-

Goede morgen alle seizoentjes,
zonnig weer vandaag, met een stralende
blauwe lucht, goed om straks de was
buiten te drogen,heerlijk is dat
M-M, ik hoop dat alles goed in orde komt
voor het huwelijk van jullie vrienden
en dat we tegen die tijd weer niet in ons kot
gedrongen worden....je weet maar nooit...
fijn dat de jurk goed zit want dat is ook
altijd afwachten als je het zo bestelt
Succes in elk geval...
Helena, ik zou het ook niet vertrouwen zo'n
busreis... en de hele dag zo'n masker ophouden
is ook niet aangenaam, jammer van de uitstap
maar liever op de gezondheid letten denk ik ook
Granny M fijn dat je zoveel hulp hebt als het nodig is
Na de ingreep zal je er blij mee zijn, ook al ben je
nog zo'n "plantrekker", dat zal ook nog wel van pas komen
zorg goed voor jezelf en sterkte
en je zal nog blij zijn met je voorraad nadien
wilde eend, moeilijk als je moet huren, je vindt niet altijd
wat je graag hebt ... alles is duur en een goede huisbaas
is goud waard...
Alle seizoentjes een fijne dag vandaag,
het zou meer dan 15° worden, eigenlijk wat
teveel voor mij maar we hebben het niet
te kiezen
Ik ga de was buitenhangen...
Morgen weer een regenachtige dag dus ja....
-
clive - Lid geworden op: 31 okt 2015, 07:15

Goedemorgen Seizoentjes,
Er is veel geschreven en heb alles gelezen, sommigen met leuk nieuws, anderen met minder goed nieuws en dan denk ik aan bijvoorbeeld aan Wilde eend met haar idiote , lawaaierige buren waar helaas geen einde aan schijnt te komen. Ik hoop van harte dat dat toch eens verleden tijd gaat worden, je kunt toch niet blijven verbouwen en al helemaal niet zonder respect voor de buren. Denk dat ik die al lang de nek had omgedraaid, maar dat mag helaas niet.
Manlief is aan het uitslapen. Het was dan ook een vrij drukke dag gisteren. Moesten dan eerst in Hasselt zijn.
Daar eerst gedaan wat we moesten doen en dan eens door stad gewandeld op een rustig tempo. Daar draagt haast iedereen een mondmasker ook gewoon op straat. Ik ook, teveel volk rond mij.
Tijdens de wandeling ontdekt dat er erg veel winkels gesloten zijn, die hebben het virus niet overleefd.
Kwamen dan voorbij de Swarovski winkel. En jullie moeten weten dat manlief en ik gek zijn op de kristallen oester met parel erin. Al jaren. Maar op een bepaald moment dat we hem wouden kopen, was hij er niet meer. Nu dan, we komen voorbij die winkel en daar staan een paar bordjes waarop staat, 50% korting op 2 artikelen op geselecteerde items. En we zien daar in de etalage de grote oester staan. Manlief en ik zijn er van overtuigd dat die korting niet geldig is op de oester. Maar manlief zegt toch eens binnen te gaan en het te vragen en hij blijft buiten staan met Matice. Dus ik binnen en vraag of die korting ook voor de beeldjes geldt. Ja, op sommige , niet op allemaal. Wou al naar buiten gaan, maar vraag dan toch of op de oester met paren erin, ook korting op is en tot mijn grote verbazing zegt die ja. Ga naar buiten manlief om raad vragen en die zegt dat ik dit niet mag laten voorbij gaan en dat ik ze moet kopen, ja maar, je moet 2 stuks hebben om van die korting te genieten en na enig overleg zijn we het eens dat ik nog een klein kristallen beertje koop.
Dus terug binnen, de oester uit de kast laten halen en een beertje aangeduid met een smiley in zijn pootjes waar ook 50% korting op is. Enfin, ik kwam daar buiten met beide items aan een prijs die een heel stuk lager lag dan de normale prijs van de oester. Manlief vond dat ik een superkoop had gedaan.
Beiden staan nu op een spiegeltje op de kast, waar Matice niet aankan en ze staan daar supermooi.
We wouden ze eigenlijk op de salontafel zetten, maar dat gaat echt niet met Matice zijn staart.
Dan nog even bij RIT*ALS gestopt voor douchegel en dergelijke, zodat we daarvoor nimmer naar shopping moesten gaan. En dan nog mooie oorbelletjes gekregen met een echt pareltje, naar het schijnt omdat ik de laatste weken geen enkele keer geklaagd heb over mijn brace/ knie en dat ik alles wat ik kan in het HH ook gewoon doe. Het zijn er hele mooie die manlief had uitgekozen. Ga ze vandaag aandoen.
Iets gaan drinken op een terrasje en dan terug op weg naar huis. En dan zegt manlief dat hij eigenlijk vergeten is te kijken naar stoffen mondmaskers voor hem. Dus doorgereden naar stad. En daar wel meteen naar de herenwinkel waar ik online had gezien , dat die stoffen mondmaskers voor heren hadden. Hij heeft een lichtblauw en een rood gekozen. Heel mooi als je mondmaskers mooi kunt noemen natuurlijk.
Dan daar nog iets gaan drinken op een terrasje zodat ik wat kon rusten, waar Matice onmiddellijk , nog voor dat wij bediend werden, een kom water krijgt en een stick om te snoepen. Wij zeggen dank u wel en bestellen dan onze drankjes dus na Matice. En ja, onze krullenbol, die is al die aandacht gewoon en geniet van 1000 malen een aai over zijn hoofd, of zo maar een snoep. Er zijn ook zoveel mensen die zonder vragen hem een spontane aai geven, niet wetend of hij zou bijten of niet. Gelukkig doet hij dat niet, maar als ik een vreemde hond aai, vraag ik altijd of ik hem mag aaien en of hij bijt. Mensen beginnen spontaan te glimlachen als ze Matice zien en dat vind ik altijd zo mooi om zien.
Het was bijna 18.00H toen we thuiskwamen, dus het was een lange dag geweest.
Ben dadelijk gaan douchen en heb me klaar gemaakt voor de nacht en dan hebben we nog iets licht gegeten en heb dan een duidelijk vermoeide Matice slapen gelegd en zijn dan zelf ook gaan slapen.
Muddy Maddy, bedankt voor jouw overzichtje. Fijn dat het kleedje zo mooi past. Kun je er geen fotootje van nemen als je het aanhebt. En je bent een rok kwijt ? Ik ben zo eens een bepaald kleedje kwijt geweest, niet te vinden ondanks een ordelijke dressing en kast. Had dat mee gehad op vakantie naar Texel en dacht dat ik het daar vergeten was. Tot manlief ' s avonds van zijn werk kwam en ik het hem vertelde en hij doodleuk zei dat het bij de droogkuis was, had toen nog een andere droogkuis. Ben het de volgende dag meteen gaan halen. Herinner je je misschien de laatste gelegenheid waar je je rok hebt aan gehad ? Want er moet toch een logische verklaring voor zijn ? Hoop dat je hem vindt.
Matice is terug gaan slapen en manlief staat net op.
Zo, het is al 10.00H en ik heb nog niets gedaan
Ik wens iedereen een prettig weekend. Liefs en een hele dikke knuffel.
-
Helena van Troje - Lid geworden op: 15 apr 2006, 17:07
Goede middag,
Eindelijk terug een beetje op mijn effen.
Om half zeven telefoon.
Wat denkt een mens dan?
Er is iets met een van de kinderen, anders wordt ik zo vroeg niet gebeld.
Bed uit, alarm af, rustig naar beneden, lap juist te laat...
Ik controleer nummerherkenning: gisteren ben ik ook al gebeld door die ellenlange nummer.
Ik word dat hier beu zo stilaan.
Sinds de corona crisis parkeren hier alle dagen grote vrachtwagens op de pechstrook.
Meer dan ene, al mag dat niet.
Ook altijd een wit anoniem bestelwagentje.
Die inbraakpoging en dan de vreemde telefoontjes.
Wegpolitie is gecontacteerd en heel vriendelijk.
Vrachtwagen is weg telkens ze komen, maar na ene tijdje staat hij daar terug.
De baas betaalt de boete zeker?
Fijn dat het kleedje goed paste MM.
Gezellig met Matice op stap in de stad, Clive.
Hier hangt de eerste weekendwas ook op de draad oma-C
Om je troosten Wilde Eend: buren rechts hebben een lek in het dak van de veranda.
Wordt vandaag hersteld. Kloppen, hameren, zagen, afschuren
Buren links zijn met een betonmolen bezig en ondertussen is mevrouw het gras aan het afrijden.
Het is zaterdag als je het nog niet moest weten...
Ach ja andere buurvrouw is de haag aan het snoeien met de elektrische haagschaar!
Voor de rest een zalige zaterdag geweest iedereen!
Eindelijk terug een beetje op mijn effen.
Om half zeven telefoon.
Wat denkt een mens dan?
Er is iets met een van de kinderen, anders wordt ik zo vroeg niet gebeld.
Bed uit, alarm af, rustig naar beneden, lap juist te laat...
Ik controleer nummerherkenning: gisteren ben ik ook al gebeld door die ellenlange nummer.
Ik word dat hier beu zo stilaan.
Sinds de corona crisis parkeren hier alle dagen grote vrachtwagens op de pechstrook.
Meer dan ene, al mag dat niet.
Ook altijd een wit anoniem bestelwagentje.
Die inbraakpoging en dan de vreemde telefoontjes.
Wegpolitie is gecontacteerd en heel vriendelijk.
Vrachtwagen is weg telkens ze komen, maar na ene tijdje staat hij daar terug.
De baas betaalt de boete zeker?
Fijn dat het kleedje goed paste MM.
Gezellig met Matice op stap in de stad, Clive.
Hier hangt de eerste weekendwas ook op de draad oma-C
Om je troosten Wilde Eend: buren rechts hebben een lek in het dak van de veranda.
Wordt vandaag hersteld. Kloppen, hameren, zagen, afschuren
Buren links zijn met een betonmolen bezig en ondertussen is mevrouw het gras aan het afrijden.
Het is zaterdag als je het nog niet moest weten...
Ach ja andere buurvrouw is de haag aan het snoeien met de elektrische haagschaar!
Voor de rest een zalige zaterdag geweest iedereen!
-
wilde eend 2 - Lid geworden op: 06 okt 2019, 22:40
Dag seizoentjes allemaal,
HVT : ik leef met je mee ....... Stilte is een kostbaar goed geworden !!!! Hier durven ze ook op zondag gras maaien , want sinds een paar jaren is dat toegelaten in deze gemeente ..... Fatsoenlijk buren doen dat niet ...Er zijn toch genoeg andere dagen in een week
Ben benieuwd voor vanavond .... er is luidruchtig bezoek hiernaast .. ik verwacht een barbecue ... Tot daar aan toe, maar moet daar altijd zo'n luide muziek bij ?????
Enfin, ik zal wel een moeilijk mens zijn ,zeker ,???
Raar , dat jij zo'n vreemde telefoons krijgt . Mijn nicht kloeg daar ook over .. Meestal s'morgens vroeg zei ze ... Zij dacht dat het een chinees was .... Hoe ze op die idee komt , weet ik niet .... Maar geplaagd ben je sowieso ...
Clive : fijn dat jullie uitstap is meegevallen en het weer was ook OK . In Hasselt waren al een deel winkels verdwenen .... voor de crisis en corona doet dan helemaal de deur dicht ...Ook zijn sommige winkels verhuisd naar het nieuwe winkelcentrum aan de kanaalkom : " Quartier Bleu .." , schijnt het . Ook al hadden ze gezegd dat ze dat niet zouden doen ................ Mij zien ze daar niet , te ver uit het centrum . En ik ga al weinig shoppen in de stad ... NU zéker .... te druk naar mijn zin ...
MM : je zal mooi zijn met je nieuwe kleedje .. Hopelijk wordt het een mooie dag voor jullie en jullie vrienden ..
OMA C : is de hoofdpijn al wat minder ???? Het is nog even wachten voor je naar de dokter kan voor die scan .. We duimen voor jou !!
Granny M : vol goede moed vooruit !! gelukkig heb je hulp als het nodig is ..
Ook een fijn weekend aan de meelezers .. o.a. Oma Senga en Wingerd en wie ik nog vergeet ...
groetjes aan iedereen !!!
HVT : ik leef met je mee ....... Stilte is een kostbaar goed geworden !!!! Hier durven ze ook op zondag gras maaien , want sinds een paar jaren is dat toegelaten in deze gemeente ..... Fatsoenlijk buren doen dat niet ...Er zijn toch genoeg andere dagen in een week
Ben benieuwd voor vanavond .... er is luidruchtig bezoek hiernaast .. ik verwacht een barbecue ... Tot daar aan toe, maar moet daar altijd zo'n luide muziek bij ?????
Enfin, ik zal wel een moeilijk mens zijn ,zeker ,???
Raar , dat jij zo'n vreemde telefoons krijgt . Mijn nicht kloeg daar ook over .. Meestal s'morgens vroeg zei ze ... Zij dacht dat het een chinees was .... Hoe ze op die idee komt , weet ik niet .... Maar geplaagd ben je sowieso ...
Clive : fijn dat jullie uitstap is meegevallen en het weer was ook OK . In Hasselt waren al een deel winkels verdwenen .... voor de crisis en corona doet dan helemaal de deur dicht ...Ook zijn sommige winkels verhuisd naar het nieuwe winkelcentrum aan de kanaalkom : " Quartier Bleu .." , schijnt het . Ook al hadden ze gezegd dat ze dat niet zouden doen ................ Mij zien ze daar niet , te ver uit het centrum . En ik ga al weinig shoppen in de stad ... NU zéker .... te druk naar mijn zin ...
MM : je zal mooi zijn met je nieuwe kleedje .. Hopelijk wordt het een mooie dag voor jullie en jullie vrienden ..
OMA C : is de hoofdpijn al wat minder ???? Het is nog even wachten voor je naar de dokter kan voor die scan .. We duimen voor jou !!
Granny M : vol goede moed vooruit !! gelukkig heb je hulp als het nodig is ..
Ook een fijn weekend aan de meelezers .. o.a. Oma Senga en Wingerd en wie ik nog vergeet ...
groetjes aan iedereen !!!
-
mariajohanna - Lid geworden op: 21 okt 2012, 19:49
Fijne avond iedereen,
Heb een heel brok leesplezier gehad hier. Van de één goed maar van de andere niet zo best..... Ik denk aan allemaal en hoop altijd mee voor het beste, helaas hebben wij dat zelf niet in de hand.....
Heb me erg 'gehaast', vóór ze me hier weer afsnijden.... Momenteel zitten we aan zee en hebben geen internet, ik gebruik de 'free', maar dat lukt niet altijd, ik moet zeggen : meer niet dan wel, en daarmee is de 'goesting' ver zoek. Morgenvroeg naar huis en daar heb ik terug 'alle luxe'.... Het meeste is al ingepakt, zodat we morgen niet te veel moeten doen. Allé, 'we', kun je herleiden tot 'ik', maar dat geeft niet, dat kan ik wel aan, ben al blij dat we samen elke dag eens buiten kunnen, van de goede lucht profiteren.....
Zo, ga dit gauw posten, voordat ik opnieuw kan beginnen, die vrije dinges heeft ook haar loeten .....
Dames, hou het veilig, morgen terug vanuit de thuisbasis dus, tot .... de volgende .
Heb een heel brok leesplezier gehad hier. Van de één goed maar van de andere niet zo best..... Ik denk aan allemaal en hoop altijd mee voor het beste, helaas hebben wij dat zelf niet in de hand.....
Heb me erg 'gehaast', vóór ze me hier weer afsnijden.... Momenteel zitten we aan zee en hebben geen internet, ik gebruik de 'free', maar dat lukt niet altijd, ik moet zeggen : meer niet dan wel, en daarmee is de 'goesting' ver zoek. Morgenvroeg naar huis en daar heb ik terug 'alle luxe'.... Het meeste is al ingepakt, zodat we morgen niet te veel moeten doen. Allé, 'we', kun je herleiden tot 'ik', maar dat geeft niet, dat kan ik wel aan, ben al blij dat we samen elke dag eens buiten kunnen, van de goede lucht profiteren.....
Zo, ga dit gauw posten, voordat ik opnieuw kan beginnen, die vrije dinges heeft ook haar loeten .....
Dames, hou het veilig, morgen terug vanuit de thuisbasis dus, tot .... de volgende .
Vriendelijke woorden zijn sleutels die op alle deuren passen
-

Goede zaterdagavond alle seizoentjes
al avond weerom, ik zat nog een beetje
tv te kijken maar daar is niet veel op, tja...
morgen nog een warme zondag tot 27°
ik hou me in de koelte van de woning
die warmte is niet goed aan m'n hoofd
hoewel het een beetje beter is alvast
ze zijn hier in de buurt aan 't "barbeknoeien"
ik hou niet van die reuk dus ga ik naar binnen
en hou de raam toe
op verschillende plaatsen het gras afgereden
op zaterdag mag dat... maar niet op zondag
Ik wens jullie allen zonder namen een fijne avond
en slaapwel voor straks en tot morgen
-
anjelierken - Lid geworden op: 16 feb 2017, 17:29
Hallo iedereen,
HVT: heb je al eens platte kaas van schapenmelk gegeten?Erg lekker.Vorig jaar zijn dochter en ik naar Bulgarije geweest en daar hebben wij dat leren kennen .Een gids liet onze groep de lokale producten proeven.Wij vonden dat lekker.En als ik nu platte kaas koop , is het altijd van schapenmelk.Het is veel vaster van structuur en romig.Manlief vind het ook lekker.De laatste weken krijg ik ook telefoontjes met een ellelang nummer.Komt uit het buitenland en ze zeggen dat er een probleem is met je pc.Als ik dat hoor, leg ik direct af.Je hoort duidelijk dat ze met velen in een ruimte zitten.Onlangs was er een reportage over op tv.Moet de kat op dieet?Een huisdier iets ontzeggen, is moeilijk.Spaanse woef is ook al enkele kilootjes bijgekomen sinds hij hier woont, maar dat was nodig, je zag zijn ribben , en dat wil ik niet.Nu staat hij mooi op gewicht, volgens dierenarts mag hij niet meer bijkomen.Maar wie eet er hier de meeste koekjes?
Misschien toch best dat je de reis hebt afgezegd, je zou toch niet op je gemak geweest zijn, dan is het ook niet leuk + kans op besmetting.
Clive: jij hebt echt een neus voor koopjes
.Als de kans zich voordoet, moet je toehappen.Gelijk heb je dat je het niet op de salontafel zet, het zou zonde zijn moest het stuk raken.Wij hebben op dat gebied geluk, Spaanse woef heeft geen staart, enkel zo'n kort "knotje".Wij weten niet of hij zo geboren is, of ze het hebben geamputeerd.Zijn zusje zat ook in het asiel en die had ook geen staart.
MM: een jurkje in wijnrood is mooi, het zal je goed staan.Nu nog een leuk sjaaltje of vestje en je bent gekleed.
Oma-C: het was te verwachten dat het virus terug zou komen.Als je ziet hoe de jeugd zich gedraagt, dat is erom vragen hé.
Dames, tot morgen allemaal.
HVT: heb je al eens platte kaas van schapenmelk gegeten?Erg lekker.Vorig jaar zijn dochter en ik naar Bulgarije geweest en daar hebben wij dat leren kennen .Een gids liet onze groep de lokale producten proeven.Wij vonden dat lekker.En als ik nu platte kaas koop , is het altijd van schapenmelk.Het is veel vaster van structuur en romig.Manlief vind het ook lekker.De laatste weken krijg ik ook telefoontjes met een ellelang nummer.Komt uit het buitenland en ze zeggen dat er een probleem is met je pc.Als ik dat hoor, leg ik direct af.Je hoort duidelijk dat ze met velen in een ruimte zitten.Onlangs was er een reportage over op tv.Moet de kat op dieet?Een huisdier iets ontzeggen, is moeilijk.Spaanse woef is ook al enkele kilootjes bijgekomen sinds hij hier woont, maar dat was nodig, je zag zijn ribben , en dat wil ik niet.Nu staat hij mooi op gewicht, volgens dierenarts mag hij niet meer bijkomen.Maar wie eet er hier de meeste koekjes?
Misschien toch best dat je de reis hebt afgezegd, je zou toch niet op je gemak geweest zijn, dan is het ook niet leuk + kans op besmetting.
Clive: jij hebt echt een neus voor koopjes
MM: een jurkje in wijnrood is mooi, het zal je goed staan.Nu nog een leuk sjaaltje of vestje en je bent gekleed.
Oma-C: het was te verwachten dat het virus terug zou komen.Als je ziet hoe de jeugd zich gedraagt, dat is erom vragen hé.
-
clive - Lid geworden op: 31 okt 2015, 07:15

Goedemorgen Seizoentjes,
HVT, telefoon om 06.30H , dat is inderdaad verschietachtig. En dan was het nog een spooknummer. Jouw buren zijn dan gisteren ook goed bezig geweest.
Wilde eend, hebben de idiote buren het lang uitgehouden gisteren ?
Wist dat zelfs niet van de blauwe boulevard , daarbij dat er zoveel leegstand is in het centrum.
MJ, jullie komen vandaag terug naar huis, wees voorzichtig op de baan a.u.b.
Oma-C, hoofdpijn dat een heel klein ietsje beter. Nu ben ik vergeten wanneer jouw onderzoek was. Zou dat graag weten want zou dan graag een kaarsje voor jou branden
Anjelier, jij ook last van spooknummers . Vind het goed dat Spaanse Woef dankzij jullie uitstekende verzorging, bijgekomen is. De ribben mag je inderdaad niet zien, het is wel een ras dat tenger lijkt.
En het is ook moeilijk ze iets te ontzeggen als ze dan met die Droopy ogen naar je kijken, dan ga je toch overstag. De Swarovski beeldjes , dat was echt wel puur geluk hoor. Met mijn kleding is dat anders, volg een aantal modesites en nieuwsbrieven van boetieks online en kom dan zo uit op echte koopjes. Ik hou heel erg graag van mode, dat is oppervlakkig, ik weet het wel, maar mode is echt mijn dada.
Muddy Madie, Heb je jouw rok al gevonden
Je gaat mooi zijn volgend weekend. Wij noemen dat hier, optutten. En mij optutten doe ik graag
Hopelijk vind je iemand die op Gimly kan passen.
We kunnen vandaag niet naar de hondenschool want manlief heeft last van diarree. Hij heeft nu Imodium genomen en voelt zich al wat beter, maar niet goed genoeg om een uur op de plein te gaan staan. Dan doe ik Matice zijn oefeningen straks wel in de tuin, gedurende een half uur. Die laatste is al bezig aan zijn ochtenddut, denk dat die 's nachts stiekem op stap gaat en dan waarschijnlijk nog zonder mondmasker
Zo, ik ga plaats maken voor de andere Seizoentjes. Ik wens jullie allemaal een aangename zondag.
Liefs en een dikke knuffel voor ieder.
-
Muddy Maddy - Lid geworden op: 30 okt 2015, 07:56
Goede morgen seizoentjes,
Het is hier nog altijd bewolkt. gisteren hebben we de zon even gezien en warmte van gehad.
Gisteren veel in mijn bed gelegen. ik voelde me niet lekker maar kon er de vinger niet opleggen.
Had zelf naar moeder moeten bellen. En ze zal wel zelf bellen als ze iets te vertellen heeft.
Dus ze is Inderdaad in 1 van haar buien. Ze zit nu aan de benedenkant van haar bi-polaire stoornis.
Voorlopig iemand gevonden voor Gimly, maar we moeten nog afspreken hoe ze aan de sleutel geraakt. Ging gisteren naar de bloemenwinkel gaan maar 't is er niet van gekomen. Aangezien ventje maandag naar de dranken centrale moet, kan ik mee en alleen naar de a.c.t.i.o.n. gaan en zien wat ze van valse bloemen hebben en voor linten kan ik naar de veritas. Anders is alles voor woensdag aangezien het dinsdag: Leve de Koning is en neer met diens vijanden! De nationale feestdag en ventje is al lang blij dat die niet moet gaan defileren. hij vroeg eerder jaren al vrij vroeg zijn verlof aan, nog voor de namen werden bekend gemaakt. want anders was hij er telkens bij.
Hij zal natuurlijk kijken. geeft mij de kans creatief te zijn.
Er zat weer een cluster vliegen in de keuken die zoemden als bijen als ventje de bus spoot. Ik moet dan altijd denken aan de film 'the fly'. onze oppas heeft ook veel vliegen maar bij haar zijn het Dazen. en die steken. Pijnlijk.
Oma C: een goed woord: barbeknoeien!
Clive: weer koopjes gedaan. jij en manlief zouden beter eens met mij gaan winkelen. kan ik ook eens een koopje of 2 doen. Hier hebben we ze ook niet op de salontafel maar heel veilig op het eendenrek. daarvoor stonden ze op een cd-kastje dat papa nog gemaakt had maar Vinny heeft tegen 1 iets eens zijn poot gezet. geen idee of het een echte swaroski was of een glazen exemplaar maar ik heb de brokstukken nog. Ik heb ooit van ventje een disco- eend gekregen. Die kan je min of meer bewonderen als je de salon binnenkomt en naar de schouw kijkt. Vlak voor het kaarsje voor Mies, haar urne, Foto, halsband en lievelingsspeeltje. Dat laatste had Vinny zich ook toegeëigend.
Toen Arlette de eerste keer hier kwam en onder de kast met vitrine-opzet veegde, kwam veel uit.
Vinny was toen nog niet lang overleden want het verdriet zat nog aan de oppervlakte.
Anjelier, ik heb een mooie sjaal die er bij past en ze doet me denken aan spaanse woef omdat er franjes aan hangen. Ik had indertijd graag met ventje op dansles geweest om de tango en de salsa enz te leren, maar dat is er nooit van gekomen. Dat vind ik nu jammer want iemand zei dat dansen goed is voor de arthrose. is weinig belastend en versoepeld.
De gelovigen zitten in de kerk. Elk met twee stoelen tussen en een mondmasker. Heb daarnet de freule gezien, die was boodschappen gaan doen. Denk dat de kinderen en kleinkinderen komen voor te eten. Hier is het een gebraadje. of kippengyros.
ventje is verse kroketten vergeten. dan maar aardappelbolletjes.
Fijne dag seizoentjes en keep safe!
Het is hier nog altijd bewolkt. gisteren hebben we de zon even gezien en warmte van gehad.
Gisteren veel in mijn bed gelegen. ik voelde me niet lekker maar kon er de vinger niet opleggen.
Had zelf naar moeder moeten bellen. En ze zal wel zelf bellen als ze iets te vertellen heeft.
Dus ze is Inderdaad in 1 van haar buien. Ze zit nu aan de benedenkant van haar bi-polaire stoornis.
Voorlopig iemand gevonden voor Gimly, maar we moeten nog afspreken hoe ze aan de sleutel geraakt. Ging gisteren naar de bloemenwinkel gaan maar 't is er niet van gekomen. Aangezien ventje maandag naar de dranken centrale moet, kan ik mee en alleen naar de a.c.t.i.o.n. gaan en zien wat ze van valse bloemen hebben en voor linten kan ik naar de veritas. Anders is alles voor woensdag aangezien het dinsdag: Leve de Koning is en neer met diens vijanden! De nationale feestdag en ventje is al lang blij dat die niet moet gaan defileren. hij vroeg eerder jaren al vrij vroeg zijn verlof aan, nog voor de namen werden bekend gemaakt. want anders was hij er telkens bij.
Hij zal natuurlijk kijken. geeft mij de kans creatief te zijn.
Er zat weer een cluster vliegen in de keuken die zoemden als bijen als ventje de bus spoot. Ik moet dan altijd denken aan de film 'the fly'. onze oppas heeft ook veel vliegen maar bij haar zijn het Dazen. en die steken. Pijnlijk.
Oma C: een goed woord: barbeknoeien!
Clive: weer koopjes gedaan. jij en manlief zouden beter eens met mij gaan winkelen. kan ik ook eens een koopje of 2 doen. Hier hebben we ze ook niet op de salontafel maar heel veilig op het eendenrek. daarvoor stonden ze op een cd-kastje dat papa nog gemaakt had maar Vinny heeft tegen 1 iets eens zijn poot gezet. geen idee of het een echte swaroski was of een glazen exemplaar maar ik heb de brokstukken nog. Ik heb ooit van ventje een disco- eend gekregen. Die kan je min of meer bewonderen als je de salon binnenkomt en naar de schouw kijkt. Vlak voor het kaarsje voor Mies, haar urne, Foto, halsband en lievelingsspeeltje. Dat laatste had Vinny zich ook toegeëigend.
Toen Arlette de eerste keer hier kwam en onder de kast met vitrine-opzet veegde, kwam veel uit.
Vinny was toen nog niet lang overleden want het verdriet zat nog aan de oppervlakte.
Anjelier, ik heb een mooie sjaal die er bij past en ze doet me denken aan spaanse woef omdat er franjes aan hangen. Ik had indertijd graag met ventje op dansles geweest om de tango en de salsa enz te leren, maar dat is er nooit van gekomen. Dat vind ik nu jammer want iemand zei dat dansen goed is voor de arthrose. is weinig belastend en versoepeld.
De gelovigen zitten in de kerk. Elk met twee stoelen tussen en een mondmasker. Heb daarnet de freule gezien, die was boodschappen gaan doen. Denk dat de kinderen en kleinkinderen komen voor te eten. Hier is het een gebraadje. of kippengyros.
ventje is verse kroketten vergeten. dan maar aardappelbolletjes.
Fijne dag seizoentjes en keep safe!
Cats Rule!
-

Goede zondagmorgen alle seizoentjes
echt zonnig is het niet, raar maar het is al warm
ze schijnt in stukjes, en kruipt dan weer weg
We nemen het zoals het komt er is geen keuze
clive jij vroeg wanneer ik naar de kliniek moet
voor de CT-scan ik moet er de 24 ste om 8 u 50 zijn
ben benieuwd wat de uitslag is...
Dank alvast voor je kaarsje
M-M het begint te korten voor het huwelijk
en op het laatste moment heeft men nog
vanalles te doen ... dat is dikwijls zo
ik hoop dat alles in orde komt, succes ermee
Anjelier en alle seizoentjes ik wens jullie
een aangename zondag, geniet van wat komt
Groetjes allen en tot....
-
anjelierken - Lid geworden op: 16 feb 2017, 17:29
Hallo iedereen,
Hier schijnt de zon, manlief heeft al een wandeling met Spaanse woef achter de rug.Er waren veel mensen op de baan , zei hij, precies meer of anders.Hij had eens een andere route genomen.Er zijn routes bij die Spaanse woef liever doet dan andere.Hoe dat komt weten we niet.Je kunt dat duidelijk zien.
Straks naar vader, manlief gaat mee, misschien zitten we even in de cafetaria.Afwachten met het coronavirus, als het veel erger wordt, zal het wzc weer "op slot" gaan.Terecht.
Deze week komen de ukjes voor 2 dagen, moet ze dan wel s'avonds naar huis voeren.De opvang is gesloten voor 3 weken en de ouders willen nog thuiswerken.Ukkemeisje2 blijft dan wel thuis, is echt een gemakkelijk kind.Is altijd content.Verder staat er een bbq op de planning met de buren , naar jaarlijkse gewoonte.Moet nog afspreken , maar we gaan het veilig houden met voldoende afstand en ieder in zijn eigen bubbel, moet lukken.
Hier schijnt de zon, manlief heeft al een wandeling met Spaanse woef achter de rug.Er waren veel mensen op de baan , zei hij, precies meer of anders.Hij had eens een andere route genomen.Er zijn routes bij die Spaanse woef liever doet dan andere.Hoe dat komt weten we niet.Je kunt dat duidelijk zien.
Straks naar vader, manlief gaat mee, misschien zitten we even in de cafetaria.Afwachten met het coronavirus, als het veel erger wordt, zal het wzc weer "op slot" gaan.Terecht.
Deze week komen de ukjes voor 2 dagen, moet ze dan wel s'avonds naar huis voeren.De opvang is gesloten voor 3 weken en de ouders willen nog thuiswerken.Ukkemeisje2 blijft dan wel thuis, is echt een gemakkelijk kind.Is altijd content.Verder staat er een bbq op de planning met de buren , naar jaarlijkse gewoonte.Moet nog afspreken , maar we gaan het veilig houden met voldoende afstand en ieder in zijn eigen bubbel, moet lukken.