Hoekje: "De oase van rust" 2020

Hier mag je praten, grappen maken, vertellen over alles.
Een humorist is iemand wiens vrolijkheid van zijn hart naar zijn hersenen is verhuisd. (Otto Weis - 1847)

Ivette

16 jul 2020, 13:55

Hey maatjes,
Mijn reistas staat bijna klaar! Ik heb gisterenavond nog eens mijn Duitse vrienden gebeld en de weersverwachtingen ginder voor volgende week swingen rond de 30°, erg warm!
We werden prompt uitgenodigd om daar te eten maar ik moest dat afzeggen: we komen daar aan in de late namiddag en kunnen daar niet zitten wachten tot het etenstijd is!
We gaan hen wel groeten voor we naar ons nieuwe huisje trekken en gaan dan eens afspreken om later in de week eens bij hen te gaan eten.
Ik ben benieuwd hoe het allemaal zal aflopen maar dat pakken wordt toch lastig, ik mag niet janken maar ik word oud!
Ik wens jullie allemaal een aangename week en tot volgende week vrijdag of zaterdag!
doeiiii
Ivette

meme-rietje

17 jul 2020, 09:05

goeie morgen iedereen
weer grijs weer :?
vandaag eens op zoek gaan naar een slaapkleedje of pyjama
goeie reis Ivette

Afbeelding
Groetjes van meme-rietje,
het is gemakkelijker op te geven dan door te gaan

vera-maria

17 jul 2020, 09:41

Goedemorgen allemaal!
Yvette wens ik een aangename reis, maar ze zal het niet meer lezen nu, denk niet dat zij een tablet mee heeft of smartphone waarmee ze op internet kan.
Gisteren had mijn wederhelft een halve dag verlof dus zijn we in de namiddag naar zee gereden, toen we hier vertrokken regende het lichtjes en aan zee was er blauwe lucht en was het warm en konden we in ons t- shirt wandelen!
En nee we zoeken de drukte niet op hoor daar waar wij gaan wandelen is het momenteel nog niet druk, en er is ook eenrichtingsverkeer om te wandelen, bij het terugkeren moet je op het hele brede fietspad lopen daar mogen nu geen fietsen meer rijden!
En heb natuurlijk weer vis gekocht en verse garnalen, de garnalen heb ik dan nog gepeld gisterenavond!
Vandaag niet speciaals te doen, deze namiddag boodschappen doen maar ik vermijd zoveel mogelijk de drukte met al die besmettingen die weer omhoog kopen 8O
En nu ga ik bad, wens jullie allen een heel fijn weekend daag...
Afbeelding
You only have one life...live it!

corry

17 jul 2020, 14:06

Ivette. . geniet van je reis , je neemt je leeftijd mee, nu en dan een rustpauze inlassen zodat je goed en wel weer thuiskomt.

Heb foto’s mee van Eleanor. word Elanor uitgesprokener, vraag me af waarom die e er tussenmoet
Met zen vieren, al een heel gezin.

Afbeelding
Afbeelding

Bianca is in de zevende hemel met dochtertje, was altijd voorstandster van een groot gezin.
Het zal het laatste zijn, daar wordt voor gezorgd 😜

Alle boodschappen gisteren gedaan, blijf ver weg van de drukte, later is het zeetje weer van ons

Heeft trekjes van haar papa mee.
Afbeelding

Als papa op zijn boot zit komt ze naar hier en mag haar dan vasthouden❤️ Hebben ook een cadeautje klaarstaan

Groetjes

Corry
ik tel alleen de zonnige dagen.

viv

17 jul 2020, 14:59

Ivette, geniet van je reis!
Corry, mooie baby El(e)anor :-) Er moet geen bloedverwantschap zijn om van iemand te houden hé

Hier valt er geen nieuws te rapen... geen lessen, geen vrijwilligerswerk, geen gepensioneerden samenkomst, geen voetbal... Ik hou me ver van alle drukte - dus het is best saai bij momenten ;-)

Ben een toepasselijk tekstje tegen gekomen op facebook :

Net begonnen en... het is al zes uur ' s avonds.
Net aangekomen op maandag en het is al vrijdag.
... en de maand is al voorbij
... en het jaar is bijna voorbij.
... en al 40, 50, 60 of 70 jaar van ons leven zijn voorbij.
... en we beseffen dat we onze ouders verloren hebben, vrienden.
en we beseffen dat het te laat is om terug te gaan...

Dus... laten we toch proberen te genieten van de tijd die we nog hebben...
Laten we niet stoppen met zoeken naar activiteiten die we leuk vinden...
Laten we wat kleur in ons grijze zetten...
Laten we lachen naar de kleine dingen van het leven die balsem in ons hart steken.
En toch moeten we rustig blijven genieten van deze tijd die we nog hebben. Laten we proberen de ′′ na ′′ te elimineren...
Ik doe het daarna...
Ik zeg daarna...
Ik zal er later over nadenken...
We laten alles achter voor later alsof ′′ daarna ′′ van ons is.

Want wat we niet begrijpen is:
daarna wordt de koffie koud...
daarna veranderen de prioriteiten...
daarna is de charme verbroken...
daarna gaat de gezondheid voorbij...
daarna worden de kinderen volwassen...
daarna worden de ouders ouder...
daarna worden de beloftes vergeten...
daarna wordt de dag de nacht...
daarna eindigt het leven...

En dan is het vaak te laat....
Dus... laten we niets achter voor later...

Want ondertussen kunnen we de beste momenten verliezen,
de beste ervaringen,
beste vrienden,
de beste familie...
De dag is vandaag... Het moment is nu...
We zijn niet meer op de leeftijd waarop we ons kunnen veroorloven om uit te stellen wat meteen gedaan moet worden.

Bron Norché Lyly
Gezien bij Je suis maman

Wens iedereen nog een fijn weekend,

Viv

Afbeelding

Ritavdm

17 jul 2020, 16:14

Bezoek is terug richting Antw, 't was heel leuk maar toch wel vermoeiend ook. We hebben heel veel gewandeld, gefietst, gekletst, gelachen, gegeten, gedronken, herinneringen opgehaald, .... plannen gemaakt voor volgend jaar.....
Nu weer alles in huis en koelkast 🤣 opgeruimd krijgen en we zijn klaar voor een nieuw avontuur 😉

Wat een schatje die kleine Eleanor !
Oud maar niet Out

meme-rietje

18 jul 2020, 09:25

goeie morgen iedereen

Afbeelding

omadina

18 jul 2020, 10:22

Goede morgen,

Voor jullie allemaal, een gezellig mooi weekend !

Ivette, geniet van je reis en het samenzijn met je familie en vrienden en de mooie natuur.

Viv, welk een mooie tekst, ja we beseffen wel dat dit de waarheid is, en we moeten er allemaal het beste van maken, elke dag die ons gegund is.
Gisteren heb ik ook genoten, ben eens naar de oostkust geweest. Het is een gezellige dag geworden en ik ben blij dat ik mijn oudste dochter, en mijn kleinkinderen heb gezien. Dascha was aan het werk, en heb ik enkel gedurende de middagpauze gezien. Dan zijn we gaan eten in de zaak waar Lennert werkt als vakantiejob. Hij doet dat heel goed en is het op en afdienen al heel goed gewoon. Hij zei, oma wees maak niet bang hoor, ik zal de borden niet laten vallen, ik heb al veel bijgeleerd en ben handiger geworden. Hij mag wel nog geen betalingen ontvangen want is nog geen 16 jaar. Ik heb hem dan maar zo een fooi gegeven, Haha, zei de mama, dat zal ik onthouden om thuis af te ruimen hé.... waarop hij al lachend zei, ja mama, krijg ik dan ook een fooi ? haha, maar ja ik krijg al zoveel van jou hé zei hij dan.

Corry, mooi kindje, en Eleanor is ook een mooie naam. En zo is, het er hoeft geen bloedband te zijn om van een kindje te houden, en het is tenslotte toch het halfzusje van jullie achter-kleindochtertjes.

Vera-Maria, ik kan zo raden waar je weer aan zee geweest bent, en lekkere garnalen, ja het waren gisteren in Kn-Heist ook verse, lekker !
Er zijn echt wel plaatsen, ook aan zee, waar je de drukte kan vermijden, dat doe ik zeker ook.
Het is aan het opklaren. Straks de fiets op. G. heeft gevraagd of we een fietstochtje zouden doen, maar niet te ver hé, voegt hij er aan toe. We zien wel.
Ritavdm, geniet maar verder van jullie fiets-en wandeltochten.
Ook vele groetjes aan memerietje en alle andere maatjes hier !
omadina
Afbeelding
Mama, oma, wat maakt het uit !
Het leven is mooi, zolang er zon, muziek en kinderen zijn !

corry

18 jul 2020, 10:27

Goede morgen

Met zen allen knijpen we ons billen toe om wat er staat aan te komen.
Het was te verwachten , en toch !

Inderdaad een beklijvende tekst welke ons Vivke hier plaatste.

Huis Aan Zee waar ik wekelijks kom was terug toegankelijk voor familie, hoe erg zal het zijn als het niet meer mag.
Moest meerdere malen uitleggen waarom ik wel toegang kreeg en hun kinderen niet. Het antwoord is heel duidelijk. Een persoon of elke bewoner een familielid, de som is snel gemaakt wat aantal bezoekers betreft.

We gaan mosseltjes uit eten, oog van Stafke is al veel beter.

Maandag weer pijnprikken, als het helpt is de niet pijnloze behandeling de geseling waard.

Heb naar onze enige kleindochter geschreven , Stridje noem ik haar.
Tot tweemaal toe geen antwoord gekregen.
Was weer even moeilijk, resultaat afsluiten van hoop en verder gaan met een gevoel van hoe jammer toch.
De reden ? Wat maakt het uit.

De vooruitzichten dat Eleanor op bezoek komt onze kindjes ook enkele dagen hier verblijven, onze dochter wekelijks zien, kleinzonen regelmatig bellen , prijs me een gelukkig mens.

Nog een fijne dag, de zon is er, was redelijk fris al ik opstond

Corry

Dag omadina, fijne ontmoetingen met kleinkinderen en dochter, gelukkig wonen zij dichtbij en heb jij de mogelijkheid volop van hen te genieten.

meme-rietje

19 jul 2020, 09:21

goeie morgen iedereen

Afbeelding

Ritavdm

19 jul 2020, 10:53

Goeie zondagvoormiddag

'k ben precies stilgevallen... niets te melden
Oud maar niet Out

meme-rietje

19 jul 2020, 12:45

ik heb een vraagje
wie heeft er Netflix en welk abonnement
en wat kun je dan volgen of zien
er staan drie abonnementen op
is dat alleen voor de hoeveelheid schermen
of is dat de hoeveelheid films
thx

corry

19 jul 2020, 13:00

Goede middag

Wij hebben NETFLIX , heel interessant als je veel thuis bent.
Alle mogelijke films en series
Onze kleinzoon is diegene welke aansluiting heeft en deelt het met ons, kan 4 schermen daarmee gebruiken. Wij zijn samen met 4 en delen de kosten met overschrijving naar kleinzoon.
Je kan een maand gratis hebben, kijk maar eens naar hun aanbiedingen.

Ga naar het nieuw 🥺

Corry

meme-rietje

19 jul 2020, 15:09

thx Corry zal eens kijken

meme-rietje

20 jul 2020, 09:16

goeie morgen allemaal

Afbeelding