In de Vier Seizoenen reeks 19 Zomer 2020

Hier mag je praten, grappen maken, vertellen over alles.
Een humorist is iemand wiens vrolijkheid van zijn hart naar zijn hersenen is verhuisd. (Otto Weis - 1847)

Helena van Troje

19 jul 2020, 14:16

Seffens nog een beetje buiten zitten op mijn lommerrijk terrasje aan het tuinhuis.
Wie weet hoelang ga ik dat nog kunnen.
De haag is in de natuur opgelost, buurman heeft het in orde gebracht.

Hallo dames,

Hier Poes met klachten over jullie vriendin.
Had ze me gisteren toch opgesloten in de kruipruimte zeker.
Gelukkig zie ik nog redelijk goed in het donker.
Ik heb daar wel een hele namiddag tijd gehad om de boel een beetje proper te maken met mijn snorharen.
En zij maar zoeken in heel het huis.
Ik zat al wel een hele tijd in het donker zonder eten en zonder drinken.
Het duurde wel lang eer ze me miste.
Als ze me tenslotte bevrijdde vond ze dat ik me maar moest gaan wassen.
Tot vandaag hangt er nog stof in mijn snorharen.
Natuurlijk heb ik nu weer meer last van mijn oogjes.
Met gevolg dat ze de hele tijd achter mij aan zit om die traantjes weg te wissen met een papieren zakdoekje, genre Kleenex.
Vandaag heb ik mijn lekker beetje al gekregen, maar geen vleesje van tafel.
Straks nog wat bedelen om van de lopende kraan te mogen drinken.
Geniet nog van de zondag die overblijft.

clive

19 jul 2020, 15:21

Afbeelding

@ Poes,

Arme , arme poes toch. Wat een lijdzaam leven heb jij daar. Maar eerlijk = eerlijk, jij bent zelf wel in die kruipruimte gaan zitten toch ? En heel die tijd was vrouwke ongerust. Matice vindt, en hij heeft veel verstand van katachtige soortgenootjes, dat jij het bent die zich moet excuseren en niet omgekeerd. Dus ga maar vlug een kopje geven aan vrouwke. Doen hoor.

Helena van Troje

19 jul 2020, 19:57

:D :D :D :D

mariajohanna

19 jul 2020, 20:57

Goede avond dames,
Ziezo, terug thuis van wat vakantiedagen aan de kust.
Na alles op zijn plaats gelegd te hebben wat moet, had ik telefoon gekregen van nicht van manlief, of ze eens mocht afkomen, dus vlug gegeten , intussen gauw gauw telefoon gedaan naar schoonmama van dochter om haar een fijne verjaardag te wensen, terwijl ik zo bezig was, me ineens gerealiseerd dat ik 1 dag te vroeg was, ze wordt dus morgen pas tachtig ! Gaf niets, dan kon ze haar vandaag nog lekker een jaartje jonger voelen .....
Dat gaat zo als iets rap-rap moet gaan.... 🤔
Morgen voormiddag komt hier ook een vriendin langs, heb haar rabarber, serren-tomaten, komkommer en courgette beloofd, wij kunnen echt zelf niet alles op krijgen, en alles wordt met dank aanvaard ! Daarvoor zijn ook 'vrienden' 😊.
In de namiddag komt pedicure langs ! Joepie..., ga dan ook weer 'op wolkjes' lopen ! 😀 Alle 5 weken is het nodig, de vorige keer 6 weken geprobeerd en het werd een 'pijnlijke' zaak, dus wijselijk terug datum geprikt op 5 weken 🙄.

En nu rustig avondje tv, de was zal voor morgen 'tussendoor' zijn, daar is geen haast bij, dat gaat niet lopen en niemand komt dat halen, dus .... 😉,
Maar eerst hier wat bijlezen, het was ginder wel erg rustig, maar internet en jullie ook natuurlijk, wel gemist....

Hou jullie allemaal zo goed mogelijk en tot.... de volgende . 😊
Vriendelijke woorden zijn sleutels die op alle deuren passen

Muddy Maddy

20 jul 2020, 08:48

Goede morgen seizoentjes,

Van heel de nacht geen oog toegedaan. Oorzaak: Hoofdpijn. Ofwel is die afkomstig van mijn nek ofwel heb ik zenuwen voor aanstaande maandag.
Op de koop toe, kreeg ventje weer zo'n aanval van zonder adem vallen waardoor ik lag te "waken".
Het is al lang geleden dat hij dat kreeg en het was wel licht, maar toch.
Als ventje op boodschap gaat mag hij een krop sla meebrengen en andere dingen die ik in mijn sla doe. Hij zei gisteren dat hij liever voorverpakte sla zou meebrengen want dat de andere mensen daar met hun welliswaar ontsmette handen aanzitten. Iets dat Ir. ook al gezegd heeft.
Normaal moet ventje naar de dranken centrale, dus een bezoekje aan de veritas is nodig. misschien hebben die kunstbloemen dan hoef ik niet naar de a.tion. Bij veritas een ondoorzichtig panty kopen. Liefst weer zo een als mijn grijze panties van het luxe merk calzedonia waarvan het kruis niet op mijn knieën hangt. En zeker 1 in reserve want ik ken dat. :?
Clive: neen, mijn grijze rok is nog niet opgedoken en ventje heeft nog eens overal gezocht. ik denk van toch nog een extra jurkje mee te nemen wit met zwarte strepen voor na het huwelijk en de maaltijd. ze zullen waarschijnlijk foto's willen gaan maken en dan kan ik me gaan verkleden in iets makkelijkers. maar we hebben nog geen instructies ontvangen en 't hangt ook af van het weer ginder.
Gimly wenst geen eten. hij was vanmorgen om 5 uur al paraat maar dan was ik nog niet van plan op te staan. Ik heb weer koude voeten gehad en elk uur naar de wc gemoeten.
Er staan velletjes op mijn ringvinger waar ik mijn terug passende trouwring had. Toch misschien maar eens langs de apotheker passeren en om wat zalf vragen. Eigenlijk had ik moeten doorzetten en hem laten tatoeëren. dat kan bij ventje dan ook. Maar dat is een bom geld en dan heb ik liever een ring van een juwelier want witgoud gaat wel bij mij, maar niet bij ventje.
Ik vraag me af wanneer die gaat opstaan want hij moet nog douchen. En hij heeft meer tijd in de badkamer nodig dan de gemiddelde vrouw. :roll:
@ Poes van HVT, Ik, Gimly denk persoonlijk dat er geen kwade wil in het spel was toen vrouwtje je opsloot in de kruipkelder en daarna je aanmaande je te wassen. ik kom hier soms van onder de kast met stoffige snorharen en dan wil mijn mammie die verwijderen wat ik niet leuk vind. maar als ik weet dat ik ergens in de fout ga, dan ben ik extra lief tegen mammie. Ze heeft me gisteren 4 snoepjes gegeven. Ik kreeg ze in de zetel en ben netjes blijven zitten wat me een "flinke jongen" opleverde. pappie pakt me soms gewoon op en eist dat ik op zijn schoot ga zitten, maar Ik Wil Niet!
ha, ik hoor iets kraken boven mijn hoofd. denk dat pappie gaat opstaan. dan mag die een kopje koffie zetten voor mammie. mammie wil niet lang in de keuken omdat het er vol ligt met vliegen lijken. ze vind dat disgusting. En ze weten niet waar die vliegen vandaan komen.
Mj: bezig bijtje geweest. jammer dat je niet dichter bij mij woont voor die groenten! ik lust wel een courgettesoepje. Paar jaar gelden begon buurman V met een moestuintje op een perceel dat je aan 't stad huurt. Hij vroeg of ik intresse had in prei. ja hoor. tot op de dag van vandaag geen een stengel prei gezien.
Bon, we gaan onze koffie drinken en dan even naar de boerderij en mijn ander spel. Dan loeren op fb ontbijt van pillen en frambozen. moet ook nog eraan denken mijn stuk van mijn watermeloen te versnijden en er ananas bij doen.
Fijne dag seizoentjes en keep Safe & Cool.
Cats Rule!

clive

20 jul 2020, 09:01

Afbeelding
Goedemorgen Seizoentjes,

MJ, fijn dat je terug bent, hoop dat jullie van het zeetje genoten hebben en dat de batterijtjes terug opgeladen zijn.

Manlief moest om 07.15H al op de autokeuring zijn, tuut heeft geen enkele opmerking gekregen en is dus geslaagd :D .
Terwijl hij daar was, heb ik mijn douche genomen, boven alles al gedaan en de was gesorteerd en de 2° machine is al aan het draaien. Ik weet niet wat dat is, maar ik krijg precies niet bijgewassen .

Gisteren een BBQ gedaan voor ons tweetjes en Matice natuurlijk. Hij krijgt al we een BBQ doen, altijd 2 kippenworsten met wat koude sla erbij. Bij die sla , moet ik oppassen dat er geen mozarellabolletjes in zitten want dat verdraagt hij niet. Nu was er gisteren een pofaardapppel in de schil over en manlief vroeg of hij die mocht hebben. Ja, een aardappel kan nu weinig kwaad. Maar dat was buiten Matice gerekend. Blijkbaar lust hij geen aardappels , maar het was weer eens een Matice oplossing. Hij proefde er eens aan, besloot dat dat niet lekker was en haalde toen op zijn gemak eerst de aardappel uit zijn kom en legde die er mooi naast.
Dat werd 1 smurrie natuurlijk, gelukkig was hij buiten met ons op het terras aan het eten. Heb dan maar alles eerst opgeruimd toen hij gedaan had met eten. Het is en blijft een clown.

Zo, ik ga de 2 benedenverdiepingen nog stofzuigen en de vaatwasser leegmaken, tegen dan is mijn 2° machine uitgedraaid en kan ik deze was ook al buiten hangen en dan heb ik nog een kleine machine wit.

Ik wens jullie allemaal een mooi begin van de week. Liefs en een knuffel voor elk.

Oma-C

20 jul 2020, 09:36

Afbeelding

Goede morgen alle seizoentjes,
weeral maandag wat gaat het weer rap :roll:
Het ziet er mooi uit, afwachten of het blijft duren :wink:

clive, Matice lust geen aardappelen,ik hou
er ook niet van, en zeker niet elke dag :oops:
Hij heeft het mooi bij elkaar gelegd zo van:
"dat eet ik niet" de slimmerik :lol:

M-M je al wat zenuwachtig gemaakt voor het "feest"
kan gebeuren, eens alles in orde is zal je gerust zijn.. :oops:

Helena hoed durf je :lol: :lol: :lol:
poes zomaar in de kruipkelder zonder eten en drank :roll:
Maar ja ze is er vrijwillig ingekropen, moeilijk dan
om allerlei mee te geven hé.... misschien leert ze ervan :roll:

M-J, weer wat goeie lucht meegebracht van de zee
fijn dat je er nog hebt kunnen van profiteren want ik vrees
dat we weer minder zullen mogen binnenkort...
de feestvierders zorgen dat er vanalles teruggeschroefd wordt...
het ziet er niet goed uit met met het virus... :roll:

anjelierken, hopelijk heb je met vader nog in het cafetaria
mogen gaan want het is nu afwachten wat nog
wel en wat niet meer mag binnenkort :oops:
Mensen beseffen niet met wat ze bezig zijn... :roll:

Alle seizoentjes een aangename dag en tot.... :)
“Het leven draait niet om wat je overkomt, maar hoe je ermee omgaat" :wink:

wilde eend 2

20 jul 2020, 11:12

Dag seizoentjes allemaal,
Ja, wie kan : probeer nog deze week te genieten want vanaf donderdag zou het ander weer worden . Zondag voorspellen ze veel regen .... aan deze kant van het land dan toch .... ;-)
Gisteren ben ik met een nicht van mij naar de Eifel geweest / Het was prachtig weer ... We hebben in het hotel lekker gegeten , dan zijn we een stuk met de elektrische boot gaan varen , een goede wandeling gedaan , een hele mooie ringslang gezien ....en dan terug gevaren naar het hotel voor een ijsje op het terras . De gezonde lucht doet daar goed om eens de gedachten te verzetten .. ...
Want zaterdagnacht had ik weinig kunnen slapen .... Om 1u kwam ***gebuur thuis : hij zette buiten de breedstraler lamp aan en zijn discobar op volle kracht met house muziek /stond hier te roepen en schreeuwen .. dat heeft zo'n 20 min geduurd . Dan riep zij : "seffens komt de politie " en daarna werd het relatief stil ... Maar dan ben je klaar wakker natuurlijk ... :evil: :evil:
Nu hebben de andere buren het lawaai ook gehoord , denk ik . ook al waren de rolluiken naar beneden , de mensen slapen nu soms toch met het venster open .
TJa ......... Gelukkig kon ik dus zondag naar Duitsland om daar wat tot rust te komen ..
Vandaag graag ik maar moeilijk op gang :oops: :oops: :oops:
HVT : fijn de avonturen van poes te kunnen lezen .... Ze zal in het vervolg wel uit die kelder blijven ... :wink: :wink:
Verder groetjes aan iedereen en een fijne dag ... zonder pijn en ongemakken .....

anjelierken

20 jul 2020, 22:46

Hallo iedereen,

Oma-C: wij hebben in de cafetaria gezeten gisteren, de tafels staan ver uit elkaar , eerst handgel als je binnenkomt en eenmaal aan tafel moet je blijven zitten, ze komen de bestelling aan tafel noteren+ ook de namen van de bezoekers.Vader vond het fijn.

Wilde eend: die gebuur pest toch de buren hé, als je om 1u s'nachts thuiskomt en je zet je discobar op het luidst, ja, waarom doe je dat?

De ukjes zijn hier geweest, alles is al opgeruimd.Ze kunnen op 1,2,3 je living omtoveren in een speeltuin vol speelgoed.Ukkemeisje is uit de zetel gevallen , met een grote buil op haar voorhoofd als gevolg.Heb het niet zien gebeuren.Heeft eens flink gehuild en daarna verder gespeeld.Ik deed er elk uur een beetje Zweedse kruiden aan , helpt tegen de pijn en het blauw worden.Heb haar niet horen klagen.Vrijdag komen ze terug.

Dames, tot morgen allemaal.

clive

21 jul 2020, 08:18

Afbeelding

Goedemorgen Seizoentjes,

Anjelier, oeps, Ukkemeisje gevallen, gelukkig zonder veel erg.

Het was gisteren mijn dagje niet. We gingen voormiddag naar de Post een pakje halen. Duw daar de deur open en het alarm begint te loeien. En ik zie niemand aan het loket. Ik ga buiten staan met de idee dat er wel iemand op het alarm zal afkomen. Niemand. Ondertussen zijn er nog wat mensen bij gekomen. En dat alarm blijft maar loeien. Dus bel ik de niet noodnummer van de politie, leg alles uit. Ze vragen me daar te wachten. En een tiental minuutjes zijn ze daar. Doorzoeken de hele ruimte, niemand te zien. Zij trekken tenslotte de deur in slot. Ik moet mijn identiteitskaart laten zien en ze nemen daar een foto van, voor de volledigheid van het verslag en bedanken mij voor dit te melden. Einde avontuur.

Een uur later ben ik de was aan het afhalen van de droogparaplu. Heb een kapotte wasspeld en wil die meteen in het bakje gooien met de andere kapotte wasspelden. En daar maak ik kennis met klinkers van het terras. Val keihard achterover met mijn hoofd op , denk ik, de hoek van de tafel. Mijn hoofd lijkt wel te exploderen en natuurlijk overal bloed. T-Shirt ook vol bloed en voor de rest schaafwonden en blauwe plekken. Gisteren ook een hele dag hoofdpijn gehad en die in nu wel iets minder. Bibberde als een espenblad. Deze nacht heeft mijn hoofd nog gebloed, maar had een oud kussen met oude kussensloop gelegd uit voorzorg. Voor de rest voel ik me vandaag redelijk stijf overal.

Vandaag vooral strijken, dat is er gisteren niet meer van gekomen. En zal daar wel even zoet mee zijn, want het is echt wel een grote strijk. Maar eens als ik begonnen ben, gaat dat wel goed vooruit.

Zo lieve dames, ik wens jullie allemaal een fijne feestdag. Liefs en een dikke knuffel voor ieder.

Oma-C

21 jul 2020, 09:27

Afbeelding

Goede dinsdagmorgen alle seizoentjes :wink:
Een stralende zon hier met dikke wattenwolken
ik ben nog niet buiten geweest, maar 't ziet er
heel goed uit...geniet van wat kan en mag :)

clive toch maar uitkijken met een bloedend hoofd
misschien is er ergens iets wat genaaid moet worden
en is het geen hersenschudding of schedelbreuk
ik zou het laten nakijken voor alle zekerheid...
Veel sterkte, je hebt van die dagen hé :oops:

anjelierken spelende kinderen beseffen niet altijd
hoe of wat ze doen en boem... dan gaan ze tegen de grond
zolang het bij een bultje en een blauwe plek blijft :oops:
het zal niet de laatste keer zijn en zo worden ze groot
maar je hebt er zelf meer 'last' van hé want het is schrikken :roll:
Je kan ze ook niet vastbinden... met vallen en opstaan zijn we
allemaal groot geworden denk ik... :wink:

wilde eend jouw lieve buur wil je perse pesten want wie
doet zoiets op dat uur van de nacht?...
leuke kerel, :evil: hij heeft er geen werk voor nodig
om de mensen op te jagen, als een van de andere buren
er maar eens werk van maakte, maar ja... :oops: Sterkte...

Alle maatjes een gezellige dag vandaag, blijf veilig
want het gaat snel de verkeerde kant op.... overal zo te zien :roll:
Groetjes allen en tot....
“Het leven draait niet om wat je overkomt, maar hoe je ermee omgaat" :wink:

wilde eend 2

21 jul 2020, 09:46

Goedemorgen seizoentjes allemaal,
Oei, oei, CLIVE : dat was dan een dag voor jou om snel te vergeten .. zoveel tegenslag 8O 8O
In dat postkantoor hebben ze dan de deur niet gesloten en wel het alarm opgezet waarschijnlijk ....Maak dat mee ....
Maak me toch zorgen dat jij zo gebloed hebt aan je hoofd .... Maar als je naar spoed gaat , is het nog maar de vraag of ze daar veel aan kunnen doen , tenzij een RX of scan maken van je hoofd . Dus doe vooral maar rustig aan .. De dag na zo'n val is het gewoonlijk nog erger ... Veel sterkte !!! en beterschap ./////
Ja, voorlopig is het hier stil aan die kant bij de ***buren . ... voor hoe lang ?? Aan de andere kant is een andere buur al aan het gras maaien vanaf 9u.... en dat op een dag dat sommige werkende mensen eens willen uitslapen ..(ik was de was al aan het ophangen ) /// Het is een vreemde mentaliteit vind ik .. Men houdt totaal geen rekening meer met anderen .... ik zou me altijd afvragen "zou ik dat graag hebben "?? ..
We leven in een vreemde wereld ..
Het is mooi , zonnig weer maar, ik heb niks gepland vandaag ... dan maar verder wat poetsen .. werk is er altijd in een huis en het kan maar gedaan zijn hé ...
Aan iedereen een fijne zondag ... liefst zonder pijn en ongemakken ....en ongelukken ..

Muddy Maddy

21 jul 2020, 10:53

Goede morgen seizoentjes,

Gisteren naar de dranken centrale geweest en naar de veritas en de action.
Bij de veritas geholpen door een aardig madamke. heb twee soorten denier mee. en met een figuurcorrigerende fuctie. was al aan het kijken voor shapeware omdat onder mijn wit kleed met zwarte bloemen, mijn buik zichtbaar was. Met het jurkje valt dat niet zo op, maar ik ben zelfonzeker.
Ook wit satijn lint gekocht om aan de antenne te bevestigen. daarna op naar de action voor valse witte bloemen. de roos heeft zelfs plastieken doornen! we moeten ze wel afsnijden en met wat satijn lint bijeen houden. dat kan dan op het dashboard. Tuutje heeft maar een antennenke van ocharme 10 cm en daar kan geen bloem aanhangen. bovendien vreest ventje dat die zal doorbuigen.
Om middernacht klonk er van buiten koeterwaals geroep en slaande autodeuren. ik mopperde dat het net kleine kinderen waren zoals op mijn schoolbus en ben naar de wc gegaan. toen ik terug kwam waren ze weg. Best. ik moest dan natuurlijk aan wilde eend denken. hier hebben wij in de vooravond vooral last van die kinderen. ze zijn in bendekes van 4 à 5.
moeder heeft net gebeld. ik antwoordde met: long live the King and down with his enemies en ze moest lachen. de bui is al weer overgewaaid.
Ik heb net zelf koffie gezet. vandaag nationale feestdag en dan kan ons nationale gerecht niet ontbreken. biefstuk met friet, sla en friet met mayonaise.
straks watermeloen versnijden en er ananas bij voegen.
Fijne dag seizoentjes en Keep safe en Cool.
Ps: Clive: wat een avontuur. Hou je hoofd in de gaten, als het nog bloedt moet er een scheurtje zitten. ik zou me zeker heel koest houden. je weet nooit dat je een hersenschudding hebt opgelopen en die gevolgen zie/ merk je maar achteraf. ( zegt de ongeruste moeial) :oops:
Cats Rule!

anjelierken

21 jul 2020, 13:42

Hallo iedereen,

Clive: ik zou toch ook opletten met je hoofd, als de hoofdpijn terug begint of het bloeden, misschien eens richting spoed of huisarts.Je weet maar nooit.

Oma-C: ukkemeisje is van niks bang en kent het gevaar niet.Ukkepuk is veel voorzichtiger.Zoonlief zegt altijd, als ze op uitstap zijn of in een speeltuin is er maar 1 die ik echt in de gaten moet houden en da's ukkemeisje.Ze doet alles na wat oudere kinderen doen.Vond het toch maar vervelend, ze thuis moeten afleveren met een grote buil op het voorhoofd , je kon er niet naast kijken.

Wij blijven ook thuis vandaag, nog wat werken in de tuin.De "besprekingen" voor de bbq is gedaan, iedereen weet wat te doen.Ga het veilig houden en de tafels uiteen zetten, en dat ieder in zijn eigen bubbel zit + handgel bij het binnenkomen.

Dames, tot morgen allemaal.

mariajohanna

21 jul 2020, 14:34

Goede namiddag, dames,
Oei, Clive, neen, het was precies 'je dagje' niet, inderdaad.....
Als ik jou was, zou ik er toch gaan laten naar kijken. Als het goed is kan het geen kwaad en zoniet kunnen ze je verzorgen, dan ben je ook geruster.....
En ja, bij een val ben je de volgende dag dikwijls stijf, van de onverwachte bewegingen die je maakte, als 'verwering'.
Doe het maar rustig aan nu, niet teveel hooi op je vork nemen .........

Ja, Anjelierken, de kleintjes willen altijd doen wat de groteren doen, als die dat zien, gaan ze ook proberen meer of verder te doen. De kids van dochterlief waren ook zo, de oudste ging de jongste zelfs eens helpen om op de vensterbank te kruipen , en dan roepen : ' mama, kom vlug kijken, broer staat op de vensterbank..... Dan rep je je wel hoor, je kan ze niet constant in het oog houden.....

MM, bijna klaar voor het huwelijk van jullie vrienden. Hopelijk valt ginder alles mee en kunnen jullie samen rustig genieten. Ik hoop het van harte......

Vandaag veel groenten verwerkt voor de vriezer, altijd fijn later, als je het maar te nemen hebt !
Nu wat uitrusten, straks komt er bezoek langs, altijd een fijne afleiding, als er eens iemand langs komt ! Veel bezoek komt hier niet en wij gaan ook niet nodeloos bij mensen langs, met deze rare toestanden allemaal.

Ja, bezoek is er al.

Dames, hou jullie allemaal zo goed mogelijk en tot...... de volgende.
Vriendelijke woorden zijn sleutels die op alle deuren passen