Hoekje: "De oase van rust" 2020
-
vera-maria - Lid geworden op: 12 feb 2019, 19:39
Goedemorgen allemaal!
Hier zon en wolken wisselen mekaar af!
Viv die tekst is maar al te waar!
Mooie baby en mooie naam ELeanor.
Mijn wederhelft is in verlof, is nu naar de bakker!
Gisteren en zaterdag zijn we gaan wandelen, zaterdag aan de Leie en gisteren in Brugge langs de reien helemaal Brugge rond!
We hadden zaterdag 12000 stappen en gisteren 17 000.

Ventje is daar terug dus gaan we ontbijten...
Tot later daag...
Hier zon en wolken wisselen mekaar af!
Viv die tekst is maar al te waar!
Mooie baby en mooie naam ELeanor.
Mijn wederhelft is in verlof, is nu naar de bakker!
Gisteren en zaterdag zijn we gaan wandelen, zaterdag aan de Leie en gisteren in Brugge langs de reien helemaal Brugge rond!
We hadden zaterdag 12000 stappen en gisteren 17 000.

Ventje is daar terug dus gaan we ontbijten...
Tot later daag...
You only have one life...live it!
-
Ritavdm - Lid geworden op: 12 feb 2019, 18:39
oeie morgen
'k ga me eens proberen te herpakken maar de forumgoesting is er precies uit,
misschien wet te druk gehad de laatste week maar 't wordt weer rustiger vanaf nu.
Bangelijk hé als je de kranten leest en luistert naar het nieuws.
Mij verwondert het eigenlijk niet hoor als je het gedrag van sommige mensen ziet.
Gisteren bijvoorbeeld zijn wij koers gaan kijken, parkoers afgewandeld langs rustige wegen in de natuur maar hoe dichter je bij de meet kwam hoe drukker, allemaal dicht opeen, de meesten zonder mondmasker; we zijn gewoon niet tot daar door gegaan, voor het einde naar huis dus.
Menu : friet, sla en tomaatjes en twee soorten hesp.
Veve, genieten in eigen land, er zijn genoeg mooie wandelgebieden hé.
'k ga me eens proberen te herpakken maar de forumgoesting is er precies uit,
misschien wet te druk gehad de laatste week maar 't wordt weer rustiger vanaf nu.
Bangelijk hé als je de kranten leest en luistert naar het nieuws.
Mij verwondert het eigenlijk niet hoor als je het gedrag van sommige mensen ziet.
Gisteren bijvoorbeeld zijn wij koers gaan kijken, parkoers afgewandeld langs rustige wegen in de natuur maar hoe dichter je bij de meet kwam hoe drukker, allemaal dicht opeen, de meesten zonder mondmasker; we zijn gewoon niet tot daar door gegaan, voor het einde naar huis dus.
Menu : friet, sla en tomaatjes en twee soorten hesp.
Veve, genieten in eigen land, er zijn genoeg mooie wandelgebieden hé.
Oud maar niet Out
-
'k ben hier alweer
Deze namiddag weer een flinke fietstocht gemaakt (50 km) met terrasje onderweg.
Sommige mensen zou je toch echt een draai om de oren willen geven hé.
De baas van het terras doet er alles aan om de tafels en stoelen op veilige afstand van elkaar te zetten, komen daar een groepje fietsers aan (nee wij niet) die meteen alles beginnen te herorganiseren om samen te kunnen zitten
'k zou mezelf eigenlijk ook een draai om de oren mogen geven hoor
en wel hierom :
vers t-shirtje aan en meteen een lek saus van aan mijn decolté tot aan mijn broeksriem
Deze namiddag weer een flinke fietstocht gemaakt (50 km) met terrasje onderweg.
Sommige mensen zou je toch echt een draai om de oren willen geven hé.
De baas van het terras doet er alles aan om de tafels en stoelen op veilige afstand van elkaar te zetten, komen daar een groepje fietsers aan (nee wij niet) die meteen alles beginnen te herorganiseren om samen te kunnen zitten
'k zou mezelf eigenlijk ook een draai om de oren mogen geven hoor
vers t-shirtje aan en meteen een lek saus van aan mijn decolté tot aan mijn broeksriem
Oud maar niet Out
-
meme-rietje - Lid geworden op: 13 okt 2003, 19:51
goeie morgen iedereen
het is weer een van die nachten

het is weer een van die nachten

Groetjes van meme-rietje,
het is gemakkelijker op te geven dan door te gaan
-
Goeiemorgen
Meme-Rietje :oh what a night
Nationale feestdag !!!!
Valt er eigenlijk wel nog te feesten ?????
Voor de werkenden in ieder geval nog een dagje vrij
voor mij ?
luieren - fietsen - wandelen - lezen - surfen - kokkerellen in en rond mijn kot
Meme-Rietje :oh what a night
Nationale feestdag !!!!
Valt er eigenlijk wel nog te feesten ?????
Voor de werkenden in ieder geval nog een dagje vrij
voor mij ?
luieren - fietsen - wandelen - lezen - surfen - kokkerellen in en rond mijn kot
Oud maar niet Out
-
omadina - Lid geworden op: 11 dec 2005, 19:34
Goede morgen,
Voor jullie allemaal, geniet maar op jullie eigen manier, veilig , van deze mooie dag !
Ik ben vroeger nog naar Brussel geweest met de Nationale feestdag. Ja, nu is het helemaal anders natuurlijk.
Gisteren een uurtje gesport in de voormidddag, daarna onmiddellijk naar huis. Ja Ritavdm, het is waar zoals je zegt, er zijn altijd mensen die de maatregelen niet naleven.... jammer, en er zijn zoveel mensen, ook jonge mensen die dat wel doen.
Alles gaat hier bij mij ook zijn normale gang. De kinderen en kleinkinderen hebben ook vakantie. De jongste dochter Ilse en schoonzoon Rinus, samen met de jongste zoon Mauro genieten nu van hun lievelingsvakantie, ergens in het zuiden van Frankrijk. Ze zijn gaan kamperen in hun eigen sleurhut, ja caravan noemen wij dat. De oudste zoon Danté blijft thuis en zorgt voor hun twee poezen.
Mijn oudste dochter is voor 4 dagen naar de Kempen, en ziet daar ook een paar dagen haar zus, die in Herentals woont. Zo wordt het toch nog een gezellig samenzijn, ze hebben een fietstocht in het vooruitzicht, liet ze weten.
Ik hou het vandaag rustig, ik heb G uitgenodigd hier een aperitiefje te komen drinken, en ik heb ook tongetjes, sollekes, zoals ze hier zeggen, met wat groentjes en patatjes, zal dat wel smaken zeker ?
Hou jullie allemaal goed en veilig, en probeer toch te genieten van de natuur en de familie en vrienden.
omadina

de zusjes, Luna en Maïté.... zoveel jaren geleden en nu al 19 en 18 ! Het gaat zo snel !
Voor jullie allemaal, geniet maar op jullie eigen manier, veilig , van deze mooie dag !
Ik ben vroeger nog naar Brussel geweest met de Nationale feestdag. Ja, nu is het helemaal anders natuurlijk.
Gisteren een uurtje gesport in de voormidddag, daarna onmiddellijk naar huis. Ja Ritavdm, het is waar zoals je zegt, er zijn altijd mensen die de maatregelen niet naleven.... jammer, en er zijn zoveel mensen, ook jonge mensen die dat wel doen.
Alles gaat hier bij mij ook zijn normale gang. De kinderen en kleinkinderen hebben ook vakantie. De jongste dochter Ilse en schoonzoon Rinus, samen met de jongste zoon Mauro genieten nu van hun lievelingsvakantie, ergens in het zuiden van Frankrijk. Ze zijn gaan kamperen in hun eigen sleurhut, ja caravan noemen wij dat. De oudste zoon Danté blijft thuis en zorgt voor hun twee poezen.
Mijn oudste dochter is voor 4 dagen naar de Kempen, en ziet daar ook een paar dagen haar zus, die in Herentals woont. Zo wordt het toch nog een gezellig samenzijn, ze hebben een fietstocht in het vooruitzicht, liet ze weten.
Ik hou het vandaag rustig, ik heb G uitgenodigd hier een aperitiefje te komen drinken, en ik heb ook tongetjes, sollekes, zoals ze hier zeggen, met wat groentjes en patatjes, zal dat wel smaken zeker ?
Hou jullie allemaal goed en veilig, en probeer toch te genieten van de natuur en de familie en vrienden.
omadina

de zusjes, Luna en Maïté.... zoveel jaren geleden en nu al 19 en 18 ! Het gaat zo snel !
Mama, oma, wat maakt het uit !
Het leven is mooi, zolang er zon, muziek en kinderen zijn !
-
We hebben een ontspannende fietstocht gemaakt langs landelijke weggetjes met startpunt Steenkerke, thuishaven van Willem Vermandere.
Heel wat van zijn werken kun je bewonderen in het pitoreske kerkje aldaar.
De tocht bracht ons tot de rand van NIeuwpoort, niet te geloven hoe druk het daar was, wat zal dat dan geweest zijn in het centrum en aan de dijk. Bangelijk.
Als dat zo verder gaat dan denk ik dat ze een beter seizoen zullen hebben aan de kust dan normaal want iedereen van wie de vakantie in het buitenland niet doorgaat komt precies naar de Vlaamse kust. Als dat maar goed afloopt.
Weij zijn nergens gestopt wegens te druk en genieten nu thuis van een fris pintje
Enkele beelden ????

Heel wat van zijn werken kun je bewonderen in het pitoreske kerkje aldaar.
De tocht bracht ons tot de rand van NIeuwpoort, niet te geloven hoe druk het daar was, wat zal dat dan geweest zijn in het centrum en aan de dijk. Bangelijk.
Als dat zo verder gaat dan denk ik dat ze een beter seizoen zullen hebben aan de kust dan normaal want iedereen van wie de vakantie in het buitenland niet doorgaat komt precies naar de Vlaamse kust. Als dat maar goed afloopt.
Weij zijn nergens gestopt wegens te druk en genieten nu thuis van een fris pintje
Enkele beelden ????

Oud maar niet Out
-
omadina - Lid geworden op: 11 dec 2005, 19:34
Goede morgen Oase-maatjes .
Ritavdm, ik heb genoten van de mooie foto's die jullie gemaakt hebben op jullie mooie fietstocht. Het is al een paar jaar geleden dat ik nog in die streek was, maar ken het wel. Ja, aan de kust is het nu overal druk. Gisteren ben ik nog eens op het strand van Koksijde gaan wandelen tot in Oostduinkerke. Op het strand geen probleem, op de dijk en de strandbars, dat is wel te mijden denk ik, met zoveel toeristen. Er was nochtans politie, ik vraag me af hoe ze kunnen ingrijpen als dat nodig zou zijn ?
Vandaag is heb ik al gestofzuigd, en straks boodschappen gaan doen, mijn masker ligt al klaar.
Hou het veilig allemaal, en geniet van de mooie zomerdagen.
Groetjes, omadina
Ritavdm, ik heb genoten van de mooie foto's die jullie gemaakt hebben op jullie mooie fietstocht. Het is al een paar jaar geleden dat ik nog in die streek was, maar ken het wel. Ja, aan de kust is het nu overal druk. Gisteren ben ik nog eens op het strand van Koksijde gaan wandelen tot in Oostduinkerke. Op het strand geen probleem, op de dijk en de strandbars, dat is wel te mijden denk ik, met zoveel toeristen. Er was nochtans politie, ik vraag me af hoe ze kunnen ingrijpen als dat nodig zou zijn ?
Vandaag is heb ik al gestofzuigd, en straks boodschappen gaan doen, mijn masker ligt al klaar.
Hou het veilig allemaal, en geniet van de mooie zomerdagen.
Groetjes, omadina
Mama, oma, wat maakt het uit !
-
goeie morgen allemaal
gisteren een hele grote wandeling gedaan aan het zeetje
en nu heb ik overal spierpijn
weer heel mooie foto's gezien

gisteren een hele grote wandeling gedaan aan het zeetje
en nu heb ik overal spierpijn
weer heel mooie foto's gezien

-
corry - Lid geworden op: 08 mar 2005, 10:15

Moeder en kind.
Zal nog even duren alvorens Eleanor te zien, T. zijn boot is noch niet voor morgen, Corona steekt er een stokje voor.
Bianca beloofde toch langs te komen.
Zit hier met meniscus flapje eruit, reden op operatietafel kruipend met twee slechte knieën is een hele operatie, vermits het een zwakke plek was is het weer van da.
Omadina, mooi de meisjes toen en nu. Twee zussen die mekaar graag zien is ook zo bij onze kindjes. Heel anders bij de pluskinderen van kleinzoon. Een heel drama als ze met zen vieren zijn om gezamenlijk iets te doen.
Het stappen zit er op het ogenblik niet in, leg er mij bij neer
Rietjes, het licht de wolken, omgeving, er oog voor hebben dan krijg je zulke mooie foto’s als die van jou.
Ben niet jaloers, toch een gevoel van, waar is de tijd. Hoop van harte dat jullie nog jaren gezond en wel door het leven mogen fietsen.
Veveke, jij maakt telkens mooie collages van je foto’s . Kom er niet toe. Schrok laatst bij het proberen van dat ik zoveel vergeten ben.
Ga eraan beginnen, reeds lang op, een oud mens heeft tijd nodig om ingang te schieten.
Groetjes en tot nog eens
Joke alles goed bij jullie ?
Vivke, ben je al aan je vrijwilligerswerk begonnen ?
Erikaatje
,
ik tel alleen de zonnige dagen.
-
Goeie maan...euh woensdagmorgen
Je zou het niet meer weten, alle dagen zijn ongeveer gelijk en je zou warempel mensenschuw worden als je de stijgende Coronacijfers bekijkt.
Gaan we echt weer naar een totale lockdown.
Menu : gehaktbroodje, verse worteltjes, puree
Activiteit : hh - buiten onder de parasol lezen en misschien een klein toertje fietsen, alleen waar je niet veel volk tegenkomt
en tussenin hier eens komen loeren
Meme-Rietje, De Panne ??? of staat het rad ondertussen al ergens anders ?
Corry, schattig hé dat kleintje !
Heel veel vergeten van het photoshoppen ? Troost je je bent zeker niet alleen.
Laatst wilde ik een heel eenvoudige kaart maken en heb er warempel mijn cursus weer moeten bijhalen; we doen het niet genoeg meer.
Je zou het niet meer weten, alle dagen zijn ongeveer gelijk en je zou warempel mensenschuw worden als je de stijgende Coronacijfers bekijkt.
Gaan we echt weer naar een totale lockdown.
Menu : gehaktbroodje, verse worteltjes, puree
Activiteit : hh - buiten onder de parasol lezen en misschien een klein toertje fietsen, alleen waar je niet veel volk tegenkomt
Meme-Rietje, De Panne ??? of staat het rad ondertussen al ergens anders ?
Corry, schattig hé dat kleintje !
Heel veel vergeten van het photoshoppen ? Troost je je bent zeker niet alleen.
Laatst wilde ik een heel eenvoudige kaart maken en heb er warempel mijn cursus weer moeten bijhalen; we doen het niet genoeg meer.
Oud maar niet Out
-
we waren in Middelkerke
voor de tweede corona stop wilden we nog eens het zeetje zien
Laatst gewijzigd door meme-rietje op 23 jul 2020, 09:18, 1 keer totaal gewijzigd.
-
Gezellig etentje gehad met broer die in de omgeving moest zijn.
Nu ff op zoek naar een kniebandage voor W die al enkel dagen last heeft van kniepijn en dan onder de parasol met mijn boek : "Nacht" van Edgar Hilsenrath; een kanjer maar eentje die vlot leest (Jodenvervolging)
Nu ff op zoek naar een kniebandage voor W die al enkel dagen last heeft van kniepijn en dan onder de parasol met mijn boek : "Nacht" van Edgar Hilsenrath; een kanjer maar eentje die vlot leest (Jodenvervolging)
Oud maar niet Out
-
vera-maria - Lid geworden op: 12 feb 2019, 19:39
Goede namiddag allemaal!
Mooi Omadina de 2 zusjes toen en nu, ook weer mooie foto’s van Rita en mooie foto van Bianca & Eleanor!
Niet overdreven druk daar aan zee Meme- rietje!
Wij hebben maandag een terrasje gedaan in ons stadje...zal voorlopig ons laatste zijn...reden...bij de meeste horecazaken staan de tafels veel te dicht, al zijn er zaken waar alles correct verloopt!
Er is een mooi nieuw café op de markt en wij zaten aan een tafeltje iets te drinken, de tafels naast ons en achter ons waren leeg, komen er daar een zestal jonge meisjes aan de tafel achter ons zitten met de rugleuning van hun stoelen helemaal tegen de onze geduwd, wij hadden nog nauwelijks plaats... wij keken hen eens verwonderd aan en ze lachten dus hebben we onze drank leeggedronken en zijn we weggegaan!
En toevallig stond er ‘s avonds iets van onze stad over veiligheid tijdens Corona op facebook...dus heb ik daar op gereageerd en daar kwamen wel heel veel reacties op over hoe er van social distance in sommige horecazaken geen sprake is en dat er al zeker geen politiecontrole is!
Toeval ofniet inieder geval is er nu wel controle in de stad inzake social distance op de terrassen!
Ik kan mij daar toch aan ergeren hoor en zeker nu de besmettingen weer de hoogte ingaan!
Deze middag zijn we met onze zoon en zijn gezin op restaurant geweest, we hebben de dagschotel genomen was koninginnehapje met puree mmmm, onze zoon at iets anders natuurlijk want die eet geen vlees!
Volgende week komt Elise want haar papa en mama moeten weer werken en ik wil niet dat ze naar de opvang gaat en ze is maar al te blij om weer naar oma te komen! Mijn wederhelft neemt dan halve dagen verlof, hij gaat werken in de voormiddag en in de namiddag is hij dan thuis en kunnen we dan ook samen iets doen met Elise...we gaan wel nergens naartoe gaan waar er veel volk is hoor!
Zo was weeral een hele boterham dat ik hier geschreven heb...tot later daag...
Mooi Omadina de 2 zusjes toen en nu, ook weer mooie foto’s van Rita en mooie foto van Bianca & Eleanor!
Niet overdreven druk daar aan zee Meme- rietje!
Wij hebben maandag een terrasje gedaan in ons stadje...zal voorlopig ons laatste zijn...reden...bij de meeste horecazaken staan de tafels veel te dicht, al zijn er zaken waar alles correct verloopt!
Er is een mooi nieuw café op de markt en wij zaten aan een tafeltje iets te drinken, de tafels naast ons en achter ons waren leeg, komen er daar een zestal jonge meisjes aan de tafel achter ons zitten met de rugleuning van hun stoelen helemaal tegen de onze geduwd, wij hadden nog nauwelijks plaats... wij keken hen eens verwonderd aan en ze lachten dus hebben we onze drank leeggedronken en zijn we weggegaan!
En toevallig stond er ‘s avonds iets van onze stad over veiligheid tijdens Corona op facebook...dus heb ik daar op gereageerd en daar kwamen wel heel veel reacties op over hoe er van social distance in sommige horecazaken geen sprake is en dat er al zeker geen politiecontrole is!
Toeval ofniet inieder geval is er nu wel controle in de stad inzake social distance op de terrassen!
Ik kan mij daar toch aan ergeren hoor en zeker nu de besmettingen weer de hoogte ingaan!
Deze middag zijn we met onze zoon en zijn gezin op restaurant geweest, we hebben de dagschotel genomen was koninginnehapje met puree mmmm, onze zoon at iets anders natuurlijk want die eet geen vlees!
Volgende week komt Elise want haar papa en mama moeten weer werken en ik wil niet dat ze naar de opvang gaat en ze is maar al te blij om weer naar oma te komen! Mijn wederhelft neemt dan halve dagen verlof, hij gaat werken in de voormiddag en in de namiddag is hij dan thuis en kunnen we dan ook samen iets doen met Elise...we gaan wel nergens naartoe gaan waar er veel volk is hoor!
Zo was weeral een hele boterham dat ik hier geschreven heb...tot later daag...
You only have one life...live it!