Coronavirus

Hier is plaats voor discussie over actuele onderwerpen.
Met een krant kan je zowel een minister als een vlieg doodslaan. (Herman de Croo - 1937)

voorn

22 jul 2020, 14:28

We gaan toch de horeca weer niet sluiten omdat bepaalde godsdienstige middens hun voeten vegen aan de regels.In Mechelen zijn de moskeeën dicht.

Fred1950

22 jul 2020, 15:10

Fazal schreef:
22 jul 2020, 14:07
.....
Het lijkt erop dat er binnenkort weer niets anders op zit dan opnieuw voor onbepaalde tijd in ons kot te blijven, of ja, zelfs opnieuw een volledige lockdown in te voeren.
....
Men zal vanaf nu de quarantaine van dorpen , steden en regio's toepassen. China is ook nooit volledig in lockdown geweest. Alleen hun provincie Hubei zat in lockdown, elders was er contactverbod, en er was een reisverbod tussen de regio's onderling. Het sociale en economische leven draait er ondertussen al terug op volle toeren zonder echte nieuwe haarden. Hun mini pockets van besmetting beheersen ze als geen ander land ter wereld. De Wever heeft nu maar pas maatregelen voor Antwerpen uitgevaardigd, en die gaan pas zaterdag in werking, en dat terwijl het virus al minstens 4 dagen in Antwerpen woekert. Hoe noemt men dat ? "Voortschrijdende traagheid" misschien ?

Ik was hierboven Japan vergeten. Hun tweede golf piekt hoger dan hun eerste golf. In hun dal hadden ze gemiddeld 50 besmettingen per dag.

Japan :
Japan.jpg
Japan.jpg (10.17 KiB) 548 keer bekeken
Laatst gewijzigd door Fred1950 op 22 jul 2020, 16:01, 1 keer totaal gewijzigd.

De kannibaal

22 jul 2020, 15:15

voorn schreef:
We gaan toch de horeca weer niet sluiten omdat bepaalde godsdienstige middens hun voeten vegen aan de regels.In Mechelen zijn de moskeeën dicht.
De horeca sluiten zou uiteraard een topprioriteit moeten zijn om snel resultaat te bereiken. Het volk in de moskeeën is een gesloten gemeenschap en gemakkelijk te detecteren. Ik heb ten andere al gelezen dat sommige moskeeën dicht blijven. Met de horeca te sluiten, boekt men dubbel succes, Geen grote feestvierders die elke regel aan hun laars lappen, en als er geen horeca is, blijft er een hele hoop volk van de straat weg. De burgemeester van een stad zal nooit de horeca dicht doen omwille van economische redenen, hoewel het een valse reden is, want in september gaan er toch een hele hoop failliet. Op het gebied van tewerkstelling zal het ook geen enorm verlies zijn, want de meesten draaien met werkstudentjes. Een horeca uitbater die een beetje bij de pinken is, ziet nu al wat er in de herfst en de winter op hem afkomt, en doet er alles aan om zo snel mogelijk het faillissement aan te vragen. De schade wordt zo beperkt en zodra er iets op de markt komt, dat de naam vaccin waardig is, kan met een propere lei herbeginnen.

Fred1950

22 jul 2020, 17:01

In de boekskes ( Wikipedia ) staat geschreven dat de Spaanse griep pandemie van 1918 vooral de categorie van 20 jarigen tot 40 jarigen trof. Dat blijkt nu in België precies net zo te zijn. Ik vermoed dat de pandemie van 1918 ook begon met slachtoffers te maken onder de ouderen en de zwakkeren. Die bleven dan tijdens het verloop "in hun kot" terwijl de jongeren er nog verder losbandig tekeer bleven gaan en zich van geen kwaad bewust waren.

Huidig aantal besmettingen tijdens de laatste 14 dagen per leeftijdscategorie :

categorie.jpg
categorie.jpg (34.61 KiB) 531 keer bekeken
Er komt misschien nog een dag dat alle 70-plussers in ziekenhuizen opgevorderd worden omdat alle verpleegsters thuis ziek zitten. De oudjes mogen dan nog eens de jongskes vertroetelen. :D

Dat er nog een pak 90+ getroffen worden ligt puur aan de WZC's die blijkbaar nog altijd niet in staat zijn om de ouderlingen te beschermen. :evil:

Fazal

22 jul 2020, 17:42

voorn schreef:
Niet wegens bepaalde godsdienstige middens beste voorn, wèl omdat we momenteel, en misschien wel nooit, tegen dàt virus iets (zullen) kunnen doen. We kunnen het niet uitroeien, niet tegenhouden, niet afremmen, niet indijken, en ons niet aanpassen aan de gevolgen ervan. Het virus zal zijn gang 'blijven' gaan, tot in het oneindige. Geen enkele wetenschapper is daartegen opgewassen. Dat is al genoeg bewezen.
Ook vaccinaties zullen niet helpen!

Ik zie dus (bijna zéker) de horeca tegen afzienbare tijd opnieuw sluiten.
Wat de moskeeën betreft, dat zijn geen ontspanningsoorden, en hebben al zeker niets met 'sociale' contacten te maken. Daar geloven ze nog altijd dat allah hen het leed zal besparen.
Van bijgeloof gesproken. 8O
Laatst gewijzigd door Fazal op 22 jul 2020, 17:52, 1 keer totaal gewijzigd.

Fred1950

22 jul 2020, 17:49

Fazal schreef:
..... Daar geloven ze nog altijd dat allah hen het leed zal besparen.
Van bijgeloof gesproken. 8O
Dat ze maar eens de situatie in hun landen van oorsprong bekijken; Daar geloven ze al lang niet meer dat Allah hen zal beschermen.

tokkio

22 jul 2020, 18:16

Het zijn 'misschien' allemaal nepmiddellen, want het virus blijkt overal te zitten.
Daarom is 'elk' middel goed om het (zelfs vermeend) risico op besmetting te beperken.
Ik heb nog steeds geen alternatief gelezen om o.m. mondmaskers door andere voorzorgsmaatregelen te vervangen.
Misschien eens look proberen Fazal, het heeft het voordeel dat men ruim voldoende afstand houd :mrgreen:
Of dat virus tegen look kan weet ik niet,maar nu kan het zich door de lucht verspreiden volgens het WHO,dus "leeft"het virus langer dan de 1,5 meter,en daar zelfs de scouts kampen in de bossen niet meer veilig zijn ben ik niet meer zeker of ze het over het zelfde virus hebben of is het gemuteerd en heeft het vleugels gekregen, of hebben de chinezen een nieuwe variant los gelaten.....
https://www.nieuwsblad.be/cnt/dmf20200711_94945037
Zie niet uit naar de dag dat alle problemen opgelost zijn, want dan is men dood.

Fazal

22 jul 2020, 18:26

Misschien even aan Trump vragen!? Die weet alles over Chinezen. :D

figaretto

22 jul 2020, 20:13

Fazal schreef:

Niet wegens bepaalde godsdienstige middens beste voorn, wèl omdat we momenteel, en misschien wel nooit, tegen dàt virus iets (zullen) kunnen doen. We kunnen het niet uitroeien, niet tegenhouden, niet afremmen, niet indijken, en ons niet aanpassen aan de gevolgen ervan. Het virus zal zijn gang 'blijven' gaan, tot in het oneindige. Geen enkele wetenschapper is daartegen opgewassen. Dat is al genoeg bewezen.
Ik denk dat ik Fazal begrijp.

Dicksy

22 jul 2020, 20:36

figaretto schreef:
Fazal schreef: ↑Vandaag, 17:42
Ik denk dat ik Fazal begrijp.
Ieder voor zich en God voor ons allen. :?
Ice

23 jul 2020, 09:03

In Nederland werd het normale leven reeds hervat.
Je ziet geen mondmaskers, nérgens in het straatbeeld, ook bij de winkelbediendes niet, hier en daar wat strepen op de grond en bordjes met wat waarschuwingen zoals afstand houden waar niemand zich aan stoort en ook niet opgevolgd wordt.
Normáál, sociaal gedrag!
Géén 'controleurs' bij de winkelwagens, géén sprake van boetes, helemaal níks, daar is het openbare leven zoals voor de coronahysterie.
Ze waren verwonderd dat in België nog zo paniek en angst leeft voor een virus dat reeds is uitgedoofd.
Jullie belgen zijn een raar volkske, dit was een extreem lelijke griep en dat is nu voorbij, het is tijd om terug normaal te doen...
Premier rutte bekende openlijk op tv dat een verplicht mondmasker bij het nederlandse volk niet zou lukken want het volk wil dat niet, 'daar zijn ze te nuchter voor'... :mrgreen:

Intussen is er hier nog steeds maar één onderwerp op het radionieuws: de coronabesmettingen blijven stijgen....tja, bange vlamingen kunnen ze nog steeds alles wijsmaken.. :roll:
Benieuwd hoelang ze dat nog kunnen volhouden voor enkele, bange vlamingen..

OV? Gisteren VIER lijnbussen zien passeren....in 1 bus zaten 2 reizigers, 3 bussen waren léég... Zo gaat zelfs De Lijn failliet gaan... :twisted:

Fred1950

23 jul 2020, 09:42

Ice schreef:
23 jul 2020, 09:03
...
OV? Gisteren VIER lijnbussen zien passeren....in 1 bus zaten 2 reizigers, 3 bussen waren léég... Zo gaat zelfs De Lijn failliet gaan... :twisted:
Vóór de corona crisis reden hier ook al alle bussen leeg. Als De Lijn domme dingen doet gaan ze uiteraard failliet, maar dat zijn ze al lang. Ze worden al jaren gesubsidieerd.

..... en we zijn vertrokken voor een nieuw rondje miserie 8O :cry:
Das Oberkommando Sciensano hat gemeldet : 369 neue Verschmutzungen :(
Ice

23 jul 2020, 09:45

Laten we eens verder kijken dan de corona propaganda voor angst van de leugenmedia en ook eens kritische geluiden en feíten lezen:
Huisarts schudt mensen wakker: ‘Dit zit er achter de coronacrisis’

In de Duitse stad Oldenburg wordt al wekenlang iedere zaterdag gedemonstreerd tegen de coronamaatregelen.
Afgelopen zaterdag deed ook huisarts Katrin Korb mee aan het protest.
Ze is naar eigen zeggen woedend omdat men angst gebruikt om controle uit te oefenen.
“Daar teert het gezondheidssysteem op,” zei de arts tijdens haar speech. Ze voegde toe dat geld en macht hierbij een rol spelen.
Korb uitte ook kritiek op de farmaceutische industrie en de artsenlobby.
“Er zijn richtlijnen die ik als huisarts moet volgen, maar wie schrijft deze richtlijnen?
Ik zal u een voorbeeld geven.
Er is een Europese richtlijn voor hartkwalen.
Er zijn 25 verschillende auteurs die deze richtlijnen opstellen, waarvan 19 betaald worden door de farmaceutische industrie.
In de richtlijnen staat dat ik medicijnen moet voorschrijven die veel bijwerkingen hebben, maar die de mensen niet beter maken. Hier wordt heel veel geld aan verdiend.”

De mond snoeren
“Als ik de richtlijnen niet volg en er gebeurt iets met de patiënten, dan word ik daar verantwoordelijk voor gehouden.
Er wordt dus angst gecreëerd.
Zieke mensen wordt ook angst aangejaagd: als u deze pillen niet neemt, dan krijgt u een hartinfarct.
Het gevolg is dat mensen deze medicatie uit angst jarenlang blijven slikken. Daar wordt heel veel geld aan verdiend.”

“Onze overheden zeggen nu dat er een nieuw virus is dat zo gevaarlijk is dat er miljoenen doden zullen vallen, tenzij wij u beschermen.
Wij weten wat goed voor u is want wij beschikken over de experts.
U kunt niet voor uzelf beslissen. Daarvoor bent u te dom.
We moeten u isoleren, uw rechten afnemen en u de mond snoeren, maar dit doen we natuurlijk voor uw bescherming.”

Overwinnen van de angst
Je hoort vaak dat het normale leven pas terugkeert met een vaccin.
Korb wees erop dat het meestal vele jaren duurt om een vaccin te maken omdat er veiligheidsonderzoeken gedaan moeten worden.
Ze heeft er dan ook geen goed gevoel over: “Ik laat mij niet vaccineren tegen corona. Ik laat mijn kinderen niet vaccineren. En ik zal ook mijn patiënten aanraden zich niet te laten vaccineren.”
Wie draait op voor de kosten van de lockdowns en de vaccins?
U, de belastingbetaler.
“Wordt ons gevraagd of wij dit wel willen? Nee.
Wij zouden het geld graag investeren in onderwijs, nieuwe technologieën, een goed salaris voor medewerkers in vitale beroepen.
Voor zaken die mensen gezond maken en houden.
Maar daar kunnen ze geen geld aan verdienen.”
Er is volgens de arts maar één weg uit deze crisis: het overwinnen van de angst.

Bekijk de speech van huisarts Katrin Korb hieronder:
.......
https://www.ninefornews.nl/huisarts-sch ... onacrisis/
Ice

23 jul 2020, 09:51

Fred1950 schreef:
Ze voorspellen ook allemaal nóg meer besmettingen, een tweede golf blablabla...
Ik vind waarzeggers met een kristallen bol óngeloofwaardig. :roll:

En negeer vooral de nuchtere Nederlanders die het normale leven vanzelf hervatten, je zou eens kunnen verleidt worden om zelf na te denken ipv hersenloos het óberkommando te papegaaien.. :twisted:

Fred1950

23 jul 2020, 10:15

Ice schreef:
23 jul 2020, 09:51
Fred1950 schreef:
Ze voorspellen ook allemaal nóg meer besmettingen, een tweede golf blablabla...
Ik vind waarzeggers met een kristallen bol óngeloofwaardig. :roll:

En negeer vooral de nuchtere Nederlanders die het normale leven vanzelf hervatten, je zou eens kunnen verleidt worden om zelf na te denken ipv hersenloos het óberkommando te papegaaien.. :twisted:
Ze voorspellen zustekes niks. De opwelling van vandaag is het gevolg van losbandig vakantiegedrag in het begin van Juli, en daar heeft blijkbaar het jonge publiek boven de 20 jaar schuld aan.