Mondmaskers verplicht

Hier is plaats voor discussie over actuele onderwerpen.
Met een krant kan je zowel een minister als een vlieg doodslaan. (Herman de Croo - 1937)

Fred1950

20 jul 2020, 10:54

Ice schreef:
20 jul 2020, 10:33
.....
Er zijn méér mensen die de griep KRIJGEN, nét DOOR de griepprik, dan mensen die zonder griepprik de griep krijgen....wat zit ge nu toch te zeveren! :evil:
Ah ja ? En hebt ge daar bewijzen van ? :lol:

Fred1950

20 jul 2020, 11:05

Ice schreef:
20 jul 2020, 10:42
Fred1950 schreef:
20 jul 2020, 10:15
En dat virus bestaat dus niet volgens u ? Dan hebben de Chinezen ons dus flink beet genomen. :lol:
Laat die ene hersencel nu eens werken, fred... :roll:
Het coronavirus voldoet NIET aan Kochs postulaten.
Dat zijn algemeen geldende wetenschappelijke stelregels waarmee wordt vastgesteld of een bepaalde ziekteverwekker inderdaad de oorzaak is van een ziekte.
Het coronavirus veroorzaakt énkel algemene verkoudheids- en griepverschijnselen en is alleen gevaarlijker dan een seizoensgriep voor mensen met een zwak afweersysteem of met onderliggende gezondheidsproblemen
- zoals ook werd toegegeven: de risico-groepen, én bewezen door autopsie door pathologen bij 'corona-overlijdens'.
Niet één wetenschapper heeft kunnen aantonen dat corona andere verschijnselen dan die van een gewone griep veroorzaakt, laat staan de doodsoorzaak kon zijn!
Conclusie: er is NIEMAND overleden AAN corona maar enkel MET corona!
Kún je dat begrijpen? Zal dat gaan of is dat te moeilijk? :mrgreen:
Jij vergeet blijkbaar dat corona zich diep in de longen kan nestelen terwijl het griepvirus dat bijvoorbeeld minder doet. Dus , iedereen overlijdt aan de longontsteking waarbij de zuurstofopname stopt, en niet aan het virus op zich. Goed gezien meiske. Als "de bom" ver genoeg van mijn huis valt, ga ik ook niet dood van die bom, maar wel van de radioactieve straling ervan. :| Je splitst oorzaak en gevolg van mekaar, en redeneert als een advocaat die een moordenaar voor de rechtbank aan 't verdedigen is.
Ice

20 jul 2020, 11:35

Fred1950 schreef:
Ah ja ? En hebt ge daar bewijzen van ? :lol:
Ik hoef just níks te bewijzen!
GIJ beweert dat wie gevaccineerd is, geen griep kan krijgen. 8O
Bewijst gíj dat eerst dan maar eens!
Zelfs forumleden hebben hier al gepost dat ze wél griep kregen na de griepprik of geloof je dat ook niet? Dat noem je dan allemaal leugenaars? :roll:
Fred1950 schreef:
Tegen de griep bestaat er een vaccin. Wie zich niet laat vaccineren heeft er zelf schuld aan dat hij de griep krijgt. Een vaccin beperkt 1/ de verspreiding van de griep op zich 2/ de griep is een ietsje minder besmettelijk dan covid-19.
Ice

20 jul 2020, 11:47

Fred1950 schreef:
Jij vergeet blijkbaar dat corona zich diep in de longen kan nestelen terwijl het griepvirus dat bijvoorbeeld minder doet. Dus , iedereen overlijdt aan de longontsteking waarbij de zuurstofopname stopt, en niet aan het virus op zich. Goed gezien meiske. Als "de bom" ver genoeg van mijn huis valt, ga ik ook niet dood van die bom, maar wel van de radioactieve straling ervan. :| Je splitst oorzaak en gevolg van mekaar, en redeneert als een advocaat die een moordenaar voor de rechtbank aan 't verdedigen is.
Ik ben noch advocaat, noch arts, noch wetenschapper en bij mijn weten gij ook niet.
Ik baseer mijn meningen op FEITEN, bevindingen van wetenschappers die hun sporen verdiend hebben in hun vakgebied en het kunnen weten en niet zoals gij op de waan dat je weet wat je vertelt zonder enige grond of scholing terzake.
Maak je dus niet verder belachelijk als leek door je voor te wenden als expert, die niet kan weten hoe een griepvirus in het lichaam zich al dan niet gedraagt.
Door de arrogantie van het beter te weten dan een gerenommeerde expert maak je je bespottelijk.
Meer is daar niet over te zeggen. :roll:
Ice

20 jul 2020, 14:19

Fred1950 schreef:
En a propos, ik heb geen smartphone en heb geen nood aan dat speelgoed. Die "app" kan ik dus ook niet gebruiken ( en dat gaat toch niets bijbrengen ).
Wel, Fred?
Geen weerwoord tegen de eventuele verplichting van een smartphone voor de app om de besmettingen te kunnen indijken?
Ontken je dat de overheid je een smartphone met app zou kunnen verplichten?
Daar hoor ik je niet over...

Net zoals ze de mondmaskers verplicht hebben om besmettingen in te dijken (die nog steeds maar blijven stijgen!) zo zullen ze je ook een smartphone met app kunnen gaan verplichten want ze krijgen zogenaamd de besmettingen (nu al in CLUSTERS!) niet onder controle?
Ga je dan ook akkoord met deze verplichting voor de 'volksgezondheid'?
Deze vraag is ook voor álle voorstanders van het verplichte mondmasker!

En dat je geen nood hebt aan dat speelgoed, is van geen tel, je wil anderen toch behoeden voor besmetting? :roll:
Anders ben je een egoïst en schuldig aan verdere verspreiding van het virus door besmettingen? :mrgreen:

Fred1950

20 jul 2020, 14:20

Ice schreef:
20 jul 2020, 11:47
Fred1950 schreef:
Ik ben noch advocaat, noch arts, noch wetenschapper en bij mijn weten gij ook niet.
Ik ben wel "exact wetenschappelijk" gevormd, geen historicus, psycholoog of filosoof of iets in die aard.
Ik baseer mijn meningen op FEITEN, bevindingen van wetenschappers die hun sporen verdiend hebben in hun vakgebied en het kunnen weten en niet zoals gij op de waan dat je weet wat je vertelt zonder enige grond of scholing terzake.
En wie zijn al die wetenschappers die jij zo klakkeloos gelooft. Toch niet het soort Jeff Hoeyberghs neem ik aan.

Maak je dus niet verder belachelijk als leek door je voor te wenden als expert, die niet kan weten hoe een griepvirus in het lichaam zich al dan niet gedraagt.
Door de arrogantie van het beter te weten dan een gerenommeerde expert maak je je bespottelijk.
Meer is daar niet over te zeggen. :roll:
Hoe een virus te werk gaat is her en der terug te vinden. En wat nog meer is, niet alle virussen doen het op dezelfde manier. Het enige dat je nodig hebt om dat te begrijpen is iet of wat kennis over chemische reacties.

Verplichting om een "gratis app" op de Smartphone te installeren ? Dat kan niet verplicht worden, het is trouwens niet controleerbaar of je die al niet geïnstalleerd hebt ( of toch wel, maar dan moet je die op zak hebben en moet die ook nog eens aan staan ). Als men mij een "gratis" Smartphone met een "gratis" abonnement bezorgt wil ik gerust die rommelsoftware "app" installeren. :lol: Die app is alleen effectief als je er besmet bij loopt en dat dit ook bekend is, en dat is op zich al niet mogelijk. Iemand die ziek is hoort thuis of in een ziekenhuis te zitten.
Laatst gewijzigd door Fred1950 op 20 jul 2020, 16:33, 1 keer totaal gewijzigd.

Fazal

20 jul 2020, 16:14

Men hoeft geen wetenschapper noch viroloog te zijn om te zien hoe het virus zich over gans de wereld verspreidt, en zich blijft verspreiden. Daar is een gewoon griepje een minuscuul kaboutertje tegen. De vraag is hoe we een nieuwe uitbraak kunnen voorkomen, of tenminste kunnen indijken. Voor mij hoeven het geen maskers te zijn, maar ik weet niet hoe we dat zonder maskers gaan doen. Ook die zgn social distance is niet vol te houden. Onze leefwereld is daar te klein voor. Ik zit nog steeds te wachten op dat alternatief van degenen die hardnekkig volhouden dat mondmaskers geen nut hebben. En begin aub niet weer over vroeger, het is 'nu' dat het probleem zich stelt. En nee, ik ben niet bang omdat het geen zin heeft om bang te zijn, maar ik ga het gevaar ook niet gaan opzoeken. Ik vind het wel jammer, zoals vermoedelijk iedereen, dat daardoor onze levenskwaliteit tot in der minne wordt beperkt. De jaren vliegen voorbij, en op mijn leeftijd heb ik al niet zo veel meer te goed, en nu wordt mij nog meer afgenomen. Ik ben ermee akkoord dat de politiek verplicht is om maatregelen te treffen, maar verder ben ik van mening dat de politiek er voor niets tussenzit als het zou gaan om op die manier ons privéleven te beheersen. Dat doen ze tòch, vooral waar het om onze centen gaat, maar toch niet op die manier. Ik hoef geen gelijk te krijgen, dat is enkel maar 'mijn' mening.

E.T.

20 jul 2020, 16:42

Fazal schreef:
20 jul 2020, 16:14
... Ik hoef geen gelijk te krijgen, dat is enkel maar 'mijn' mening.
Maar wel een mening van een verstandig mens en niet die van een doorgedraaide onderwijzeres :wink:
OPGELET bovenstaande tekst kan sporen van ironie en/of sarcasme bevatten
64bits - Core i3 - Acer A9Q1KNT - SPIN SP314-51 - Windows 11 Home - Firefox - Wifi - Telenet

E.T.

20 jul 2020, 16:46

Fred1950 schreef:
... dus , iedereen overlijdt aan de longontsteking waarbij de zuurstofopname stopt, en niet aan het virus op zich. Goed gezien meiske. Als "de bom" ver genoeg van mijn huis valt, ga ik ook niet dood van die bom, maar wel van de radioactieve straling ervan. :| Je splitst oorzaak en gevolg van mekaar, en redeneert als een advocaat die een moordenaar voor de rechtbank aan 't verdedigen is.
Ik bewonder je doorzettingsvermogen Fred, maar ben bang dat ze (naast de kranten) ook niet alles leest hier op 't forum.
OPGELET bovenstaande tekst kan sporen van ironie en/of sarcasme bevatten
64bits - Core i3 - Acer A9Q1KNT - SPIN SP314-51 - Windows 11 Home - Firefox - Wifi - Telenet

tokkio

20 jul 2020, 17:05

verhaegen schreef:
19 jul 2020, 19:11
van mijn part mag degene die haaks op de maatregelen reageerd , gerust uitgesloten worden van de rechten op ziekenkas , en serieuse schadevergoedingen betalen wegens het in gevaar brengen van medeburgers , enz.
want dat is het enige dat non-believers verstaan
Deze gaan het nooit verstaan, en een boete.......welke boete?

Afbeelding
Zie niet uit naar de dag dat alle problemen opgelost zijn, want dan is men dood.

werewoef

20 jul 2020, 22:42

Ach Figga , Joeng toch , wat voor een nare herinneringen . :(

Zoals ik herhaaldelijke keren heb gezegd; men zou via de media meer videos of reportages moeten tonen over mensen die deze aandoening mee of doorgemaakt hebben .Want als dit virus tot driemaal erger en besmettelijker is dan het gewone jaarlijks Influenza, Dan kan ik je verzekeren dat dees afzien is .

Heb het echte Influenza virus tot tweemaal gehad in mijn leven . Wat mij het nog meer verontrust is dat er geen afdoende medicatie bestaat om dit virus af te remmen .

werewoef
AMEN en AUM

Fazal

21 jul 2020, 11:43

Ik laat mij ieder jaar vaccineren en ik heb in jaren geen griep meer gehad.
En als ik vroeger een griepje had, was dat na een week al verdwenen, zomaar.
Soms heb ik antibiotica nodig gehad, vooral als mijn temperatuur te hoog aan het oplopen was.
Voor de rest heb ik nog nooit een aandoening of ziekte van iemand anders opgelopen.
Ik denk dat ik mij op dat punt gelukkig mag achten.
Maar deze keer vertrouw ik dat corona-zaakje toch niet.
Mijn leuze is dan ook: beter vermijden dan genezen.

verhaegen
Support SeniorenNet

21 jul 2020, 12:21

gelijk heb je

en dan spreken we nog niet van de blijvende schade aan de longen enz.
eens zien wat het gaat geven na verloop van tijd , die schade aan het lichaam door dat virus
maar van mij mogen die non-believers die hun eigen belang boven het algemeen belang stellen , gerust uit die gemeenschap treden hoor
Ice

21 jul 2020, 14:50

Hebben wij als burgers geen recht op bewijzen van die zogenaamde besmettingen voor de geloofwaardigheid?
Transparantie en openheid, verificatie van de besmettingen die ze beweren er te zijn?
Géén geverifieerde feiten?
Dan is deze hele hetze ongeloofwaardig en dient enkel om de tanende angst en paniek bij de bevolking weer aan te wakkeren.

- Eerst zijn mondmaskers onnodig, ze beschermen niet en ze hoeven niet - omdat er ook geen zijn.
- Er zijn er geen omdat miljoenen mondmaskers werden vernietigd om plaats te maken voor asielzoekers
- Dan moet de bevolking haar eigen mondmaskers maken, sjaaltjes mogen ook
- Dan kopen corrupte politici van miljonairs in het buitenland én dubbel bij eigen bedrijven miljoenen mondmaskers aan
- Dan worden mondmaskers verplicht, zogenaamd om het coronavirus van 0,1 micron tegen te houden, maar énkel in winkels, bibliotheken en OV - bij café's en restaurants blijft het virus blijkbaar aan de deur wachten. :mrgreen:
- Nu mogen weer niet alle mondmaskers gebruikt worden (zo blijven ze met onze voeten ràmmelen!) want ze zijn niet allemaal in staat om een virus van 0,1 micron tegen te houden - échte reden: de miljoenen aangekochte mondmaskers van de staat moeten gaan opbrengen, anders hebben ze teveel plaats nodig om te stockeren en dat ten koste van plaats voor fortuinzoekers
- En nu blijkt dan ook dat de bescherming door mondmaskers faalt want de besmettingen stijgen nog sneller - maar dán is de smoes: de ongehoorzaamheid van het volk terwijl politici zélf beslisten voor (besmettings)zones zonder mondmaskers.
En dàt stelletje ongeloofwaardige, huichelende leugenaars wordt nog steeds geloofd? 8O

En ze blijven verdergaan: :evil:
- Dus moet er opnieuw in lokale lockdown gegaan worden om selectief de gemeenten met zogenaamde "besmettingshaarden", die niet te verifieren zijn en dus fictief kunnen zijn, te isoleren
- Natuurlijk om verspreiding van besméttingen te voorkomen - merkwaardig toch dat er niet meer over het CORONAVIRUS gesproken wordt? ah, ja, dat is intussen uitgedoofd maar zo liegen ze niet als ze het enkel over besmettingen hebben, dat kunnen allerlei besmettingen zijn nietwaar?
Typerend politieke listigheid en leugenmedia huichelarij
:evil:
- maar in werkelijkheid opnieuw lokàle lockdowns om ongehoorzame burgers alsnog tot gehoorzaamheid te dwingen en te straffen omdat ze de dictatuur van verplichte mondmaskers, die niet werken, weigeren.

Valt den euro nu nóg niet waar het om gaat? :roll:
NIET om onze gezondheid maar om gehoorzaamheid, om ons op onze knieën in het gareel te dwingen en verdere àfbraak van de economie.
Vooral angstige senioren die hun einde zien naderen, kunnen nog gegijzeld worden door de oerangst van de nakende dood want de jongeren doorzien het verdeel en heers spel van de dictators reeds en weigeren nog te buigen voor de viruswaanzin...
Het protest op sociale media groeit zienderogen met de dag, sneller dan de fictieve besmettingen.. :twisted:
Er is sprake om nét gemeentes met vele moslims/allochtonen in lockdown te steken....
Nu moeten de arme moslims, naast hun sharia plichten, ook nog verplichtingen volgen van ongelovigen die niet gelden voor hen? Of gaan er te weinig bedrijven van migranten in die regio's failliet?
Misschien is het nu tijd om ook hun ongenoegen te uiten met rellen over dit racisme en discriminatie... :mrgreen:

Oh en NOG een niet onbelangrijk gevolg van deze georkestreerde viruswaanzin:
Eu heeft beslist om 1.800 MILJARD EURO van úw belastinggeld te gebruiken voor het 'herstel' van de europese economie die ze door de georkestreerde corona zelf verwoest hebben!
Corona is de staatsgreep om nwo dictatuur te kunnen opleggen en dat doen ze dus op deze manier: door angst en armoede/honger.
Hou jullie maar klaar want die 1.800 miljárd euro zullen ze bij jullie komen halen, dan hebben jullie wat anders aan je kop dan de non-believers of zelfs een of ander virus... :x
Ice

25 jul 2020, 15:39

Tiens, geen commentaar meer? :twisted: