Coronavirus

Hier is plaats voor discussie over actuele onderwerpen.
Met een krant kan je zowel een minister als een vlieg doodslaan. (Herman de Croo - 1937)

benq

25 jul 2020, 11:11

De pedalen kwijt,
De plaats vervangende regering is niet bekwaam, afvoeren en zo snel mogelijk

En dan die (populaire) nu niet meer (allez bij ons toch) Maggie wat is dat voor een arrogante persoon geworden
genoeg gewerkt nu genieten van mijn zeer groot ambtenaar pensioen :lol:

Fred1950

25 jul 2020, 11:48

Dicksy schreef:
25 jul 2020, 09:33
Hobo schreef:
Voeg daarbij nog de bekende Belgische mentaliteit,
met een ingeboren afkeer tegenover de autoriteiten,
zal dit "ieder voor zich-gedrag" ons allen nog zuur opbreken. :evil:
Ieder voor zich en God voor ons allen.

Onze putschistenregering is compleet de pedalen kwijt en daarom wordt de verantwoordelijkheid nu naar lokaal niveau afgewimpeld waar elke burgemeester dan weer zijn eigen beleid gaat voeren (mogelijks) verschillend van zijn collega van de buurgemeente.
Corona maakt nogmaals zeer duidelijk dat België opgeleefd is en daarom dat dit virus het euthanasiespuitje zal toedienen.

Komt daar nog eens bij dat diegene die nooit geleerd hebben hun plan te trekken en altijd gerekend hebben (en nog) op onze ‘overheid’ of anderen de pineut zullen zijn.
België ? Ge bedoelt de Vlaming ? Vlaanderen heeft een oranje kleurtje of het kleurtje van de N-VA ( of wat er moet voor doorgaan ) gekregen en Wallonië niet. IK zeg dat dit de schuld is van Jambon en zijn klungelaars. :twisted:

Afbeelding

Hou deze figuur in het oog via de ECDC site hier : https://www.ecdc.europa.eu/en/cases-2019-ncov-eueea
Laatst gewijzigd door Fred1950 op 25 jul 2020, 12:11, 5 keer totaal gewijzigd.

Dicksy

25 jul 2020, 12:00

Fred1950 schreef:
Dicksy schreef:
Ieder voor zich en God voor ons allen.

Onze putschistenregering is compleet de pedalen kwijt en daarom wordt de verantwoordelijkheid nu naar lokaal niveau afgewimpeld waar elke burgemeester dan weer zijn eigen beleid gaat voeren (mogelijks) verschillend van zijn collega van de buurgemeente.
Corona maakt nogmaals zeer duidelijk dat België opgeleefd is en daarom dat dit virus het euthanasiespuitje zal toedienen.

Komt daar nog eens bij dat diegene die nooit geleerd hebben hun plan te trekken en altijd gerekend hebben (en nog) op onze ‘overheid’ of anderen de pineut zullen zijn.
België ? Ge bedoelt de Vlaming ? Vlaanderen heeft een oranje kleurtje of het kleurtje van de N-VA ( of wat er moet voor doorgaan ) gekregen en Wallonië niet. IK zeg dat dit de schuld is van Jambon en zijn klungelaars. :twisted:
The twelve monkey's

Zalige film en wij zitten nu op de eerste rij van de live-versie. :lol:

Fred1950

25 jul 2020, 12:24

Er worden nu meer jongeren besmet dan ouderen, en dat ziet er helemaal niet goed uit voor de economie. Als de categorie 20-50 jarigen ziek wordt zakt het boeltje in mekaar.

categorie.jpg
categorie.jpg (31.33 KiB) 649 keer bekeken
Das Oberkommando Sciensano hat gemeldet : 352 neue Verschmutzungen :(

michiel1954

25 jul 2020, 12:55

Weer op tijd gevlucht naar een buitenlands oord waar corona nog niet is doorgedrongen . We zitten hier nog even in quarantaine Maar van op afstand kijken we toe hoe de dingen escaleren en naar het geklungel van het beleid in België . Hier zijn ze heel streng en overtreders worden terplaatse beboet of opgepakt .
Hopelijk kunnen we dit jaar nog terug keren en blijven we hier ook gespaard van de ellende .
Aan de overlevenden in het verre Vlaanderen , het gaat jullie goed , hou de moed erin en wij zullen bidden voor jullie , arme sukkelaars en slachtoffers van dat onbekwame beleid !. 😢😪
J-M-J amen .

Fred1950

25 jul 2020, 13:23

michiel1954 schreef:
25 jul 2020, 12:55
Weer op tijd gevlucht naar een buitenlands oord waar corona nog niet is doorgedrongen . We zitten hier nog even in quarantaine Maar van op afstand kijken we toe hoe de dingen escaleren en naar het geklungel van het beleid in België . Hier zijn ze heel streng en overtreders worden terplaatse beboet of opgepakt .
Hopelijk kunnen we dit jaar nog terug keren en blijven we hier ook gespaard van de ellende .
Aan de overlevenden in het verre Vlaanderen , het gaat jullie goed , hou de moed erin en wij zullen bidden voor jullie , arme sukkelaars en slachtoffers van dat onbekwame beleid !. 😢😪
J-M-J amen .
En waar ligt dat buitenlands oord ? In Oostende ? 8O

boeffer

25 jul 2020, 15:16

Landen en vliegvelden van de EU hebben elk hun eigen protocol bij terugkeer, bij de ene gratis 'n Corona test mààr een 2° test vlak erna is dan via de dr.
Je zou de tv of je radio etc willen buitengooien , het zijn middelen om de zwarte wolk boven je te laten volgen tot je thuis je deur dicht doet.
W11 RAM 32 GB SSD 1 TB,16:9=1920*1080 ; 4:3=1440*1080, ik heb steeds mijn helpdesk
Ice

25 jul 2020, 15:26

Fred1950 schreef:
23 jul 2020, 16:32
E.T. schreef:
23 jul 2020, 15:43
Beste Artesia en consoorten, mondmaskers zijn er om uw medemens te beschermen!
Ook in openbare ruimtes houden ze jouw vuiligheid binnen :mrgreen:

Zelfs Trump, de grote Leider, geeft nu toe dat ze toch wel enig nut hebben.

De feestende jongeren - zonder masker - zijn zo cool, toch?
Ondertussen brengen ze de gezondheid van hun ouders en het leven van hun grootouders in gevaar :!:
Niet alleen van hun ouders of grootouders. Nog geen 14 dagen geleden is een meisje van 18 jaar aan corona overleden. En dat is nog maar iemand die het nieuws heeft gehaald, van de overige weten we niets. Iemand die in de IC in coma werd gehouden is een wrak als hij genezen wordt verklaard, en dat zal voor jongeren niet anders zijn.
@ET: ieder mens heeft individuele verantwoordelijkheid en is NIET verantwoordelijk voor de medemens die zijn gezondheid overigens ZELF kan beschermen door een mondmasker te dragen!
Kinderen brengen niémand in gevaar want die ouders en grootouders kunnen zichzelf beschermen door een mondmasker te dragen. :roll:
Wat gij poogt te doen is anderen te dwingen het mondmasker te dragen door emotionele chantage en pogen op te zadelen met schuldgevoelens, onnodig, want ze kunnen zichzelf beschermen...schaamteloos! :evil:
En dan nog trump erbij halen om je kromme bewering pogen te staven? 8O
@fred:
Dit 18-jarige meisje overleed aan een aangeboren en verborgen hartafwijking en mogelijk in combinatie mét corona maar de doodsoorzaak was NIET corona...maar dat past niet in jouw straatje..
Tiener (18) in Brussel gestorven aan coronavirus
Een 18-jarig meisje is in Brussel overleden aan de gevolgen van het coronavirus. Dat meldt VRT Nieuws. De tiener kampte naar verluidt ook met andere gezondheidsklachten.
https://trendstop.knack.be/nl/ontop/ond ... 76672.aspx
Jonge vrouw van 18 in Brussel overleden aan COVID-19 (Belga) In Brussel is een meisje van achttien jaar oud overleden aan COVID-19. Dat meldt de VRT vandaag en de informatie is ook bevestigd door Sciensano.
Volgens Sciensano stierf het 18-jarige meisje, dat ook andere gezondheidsproblemen had, zondag. Meer details worden …
Intussen is deze 'content' natuurlijk en, veelzeggend voor de goede en kritische verstaander, OFFLINE gehaald...de oorzaak door corona mag immers niet betwijfeld worden door onderliggende gezondheidsproblemen zoals een hartafwijking anders stijgen de coronacijfers niet meer en dooft de angst bij het publiek uit en kunnen er geen nieuwe maatregelen meer opgelegd worden.
En je vergeet nog dat arme, zieke 3-jarige kind:

https://www.hln.be/nieuws/binnenland/3- ... ~a6d5836d/

Het overlijden van dit ZIEK kind van 3 jaar wordt politiek uitgebuit om de schrik voor corona erin te kunnen houden en mondmaskers te kunnen verplichten....hoe laag kun je vallen.. :evil:
Het kind zou ernstige onderliggende aandoeningen gehad hebben.
Natuurlijk wordt ook hier weer de doodsoorzaak door de ernstige onderliggende aandoeningen in twijfel getrokken om de INDRUK te kunnen wekken en te insinueren dat corona de boosdoener zou geweest zijn.
Deze lijkenpikkers ondermijnen zelf hun geloofwaardigheid over corona door telkens twijfel te zaaien. :roll:

tokkio

25 jul 2020, 15:49

Europa en elk landje apart.
België en iedere gemeente apart,en de dictator burgemeesters hebben € in hun ogen,ze prefereren direct de 0 tolerantie,de kassa maakt overuren.......
Maar ik vraag mij af welke uitleg ze nu gaan geven, vanaf 11 juli is het mondmasker verplicht in alle winkels,en de pandemie steeg, nu zijn ze verplicht vanaf men buiten het huis komt,als het nu nog gaat stijgen ,gaan ze dan terug afkomen met cijfers van 3 weken terug, of gaan ze toch zeggen dat mondmaskers toch niet "eureka" is,....
En wat gaat de inpakt zijn van 31 juli, dan is het offerfeest ........iedereen een boerka aan...... :mrgreen:
Zie niet uit naar de dag dat alle problemen opgelost zijn, want dan is men dood.

Fred1950

25 jul 2020, 15:52

Ice schreef:
.....
@ET: ieder mens heeft individuele verantwoordelijkheid en is NIET verantwoordelijk voor de medemens die zijn gezondheid overigens ZELF kan beschermen door een mondmasker te dragen!
Kinderen brengen niémand in gevaar want die ouders en grootouders kunnen zichzelf beschermen door een mondmasker te dragen. :roll:
....
Hoeveel keer moet ik nog schrijven dat een mondmasker jezelf niet beschermt, tenzij dat een FFP2 masker is, en dan ook nog niet voor 100 %. Een masker beschermt iemand anders tegen de vuiligheid die jij uitproest, maar maak dat eens een superegoïst zonder één greintje altruïsme wijs. Heb jij dergelijke afwijkende persoonlijkheid ? Je was blijkbaar lerares, aan welke leeftijdscategorie gaf je les ?
Laatst gewijzigd door Fred1950 op 25 jul 2020, 16:06, 2 keer totaal gewijzigd.

Fred1950

25 jul 2020, 16:00

tokkio schreef:
25 jul 2020, 15:49
Europa en elk landje apart.
België en iedere gemeente apart,en de dictator burgemeesters hebben € in hun ogen,ze prefereren direct de 0 tolerantie,de kassa maakt overuren.......
Maar ik vraag mij af welke uitleg ze nu gaan geven, vanaf 11 juli is het mondmasker verplicht in alle winkels,en de pandemie steeg, nu zijn ze verplicht vanaf men buiten het huis komt,als het nu nog gaat stijgen ,gaan ze dan terug afkomen met cijfers van 3 weken terug, of gaan ze toch zeggen dat mondmaskers toch niet "eureka" is,....
En wat gaat de inpakt zijn van 31 juli, dan is het offerfeest ........iedereen een boerka aan...... :mrgreen:
Dat het gaat stijgen of dalen door die mondmaskers op straat gaat gij en iedereen pas over 3 weken weten. Gebruik je verstand of herlees wat postings waarin ik dat al heb uitgelegd. Men moet verplichten om mondmaskers op kantoor , fabrieken en alle andere gesloten ruimtes te dragen, maar maak dat eens alle witte-boord bureau ambtenaren ( vooral de poppemiekes ) wijs.
Ice

25 jul 2020, 16:29

Fred1950 schreef:
25 jul 2020, 15:52
Ice schreef:
.....
....
Hoeveel keer moet ik nog schrijven dat een mondmasker jezelf niet beschermt, tenzij dat een FFP2 masker is, en dan ook nog niet voor 100 %. Een masker beschermt iemand anders tegen de vuiligheid die jij uitproest, maar maak dat eens een superegoïst zonder één greintje altruïsme wijs. Heb jij dergelijke afwijkende persoonlijkheid ? Je was blijkbaar lerares, aan welke leeftijdscategorie gaf je les ?
En hoeveel keer moet ik nog schrijven dat gij maar voor jezelf moet zorgen en niet voor mij? :roll:
Gij hoeft helemaal geen mondmasker te dragen voor mij, dat vraag ik niet en gij hebt niet het recht om anderen dat af te dwingen, enkel omdat jóuw broek telkens volschiet van schrik. :mrgreen:
En gij zijt toch beschermd tegen de vuiligheid die anderen uitproesten als gij het mondmasker draagt, awel, wat zit je dan te melken? Gíj bepaalt niet wat anderen moeten doen of niet, dictatorke.

Wie beweert dat ik lerares zou geweest zijn? Hahahaha...wat een grap. :twisted:
Zo gemakkelijk ben jij dus te manipuleren en elke veronderstelling, uit de lucht gegrepen bewering zonder enig bewijs als geloofwaardig aan te nemen.... 8O ..ze kunnen je inderdaad wijsmaken wat ze maar willen, hoe gek ook, dat bevestig je trouwens dagelijks op dit forum. :mrgreen:
I rest my case :twisted:

Hobo

25 jul 2020, 16:34

Fred1950 schreef:

België ? Ge bedoelt de Vlaming ? Vlaanderen heeft een oranje kleurtje of het kleurtje van de N-VA ( of wat er moet voor doorgaan ) gekregen en Wallonië niet.
IK zeg dat dit de schuld is van Jambon en zijn klungelaars. :twisted:

. . . / . . .
TOEVALLIG of niet... Wallonië is veel dunner bevolkt dan Vlaanderen. :idea:
Dat Jan J. en/of N-VA daar iets mee te maken heeft, lijkt mij wat kort door de bocht...

Dat nogal wat Vlamingen notoire (eigen) nestbevuilers zijn is bekend.
Zoals les Wallons dan weer meer samenhangen...

Maar wie wil verhuizen hoeft enkel de taalgrens over te steken.....

H.

Fred1950

25 jul 2020, 16:46

Hobo schreef:
25 jul 2020, 16:34
Fred1950 schreef:

België ? Ge bedoelt de Vlaming ? Vlaanderen heeft een oranje kleurtje of het kleurtje van de N-VA ( of wat er moet voor doorgaan ) gekregen en Wallonië niet.
IK zeg dat dit de schuld is van Jambon en zijn klungelaars. :twisted:

. . . / . . .
TOEVALLIG of niet... Wallonië is veel dunner bevolkt dan Vlaanderen. :idea:
Dat Jan J. en/of N-VA daar iets mee te maken heeft, lijkt mij wat kort door de bocht...

Dat nogal wat Vlamingen notoire (eigen) nestbevuilers zijn is bekend.
Zoals les Wallons dan weer meer samenhangen...

Maar wie wil verhuizen hoeft enkel de taalgrens over te steken.....

H.
Mis poes. Die kleur is gebaseerd op het aantal besmettingen per 100.000 inwoners, niet op het totaal van het aantal Walen. De dichtheid van de bevolking in steden zoals Luik , Charleroi of Bergen ( aantal inwoners per vierkante kilometer stad ) is even groot als die van Antwerpen of Gent.

In Wallonië droeg iedereen al veel vroeger spontaan een mondmasker, en dat kan alleen maar getriggerd geweest door de Waalse regering en niet door de Federale. Dat de Vlaamse bevolking niet aangezet is geweest tot het dragen van een mondmasker ligt aan de Vlaamse regering die dat allemaal niet nodig vond. Zelfs Beke vond in het begin niet dat verzorgend personeel in rusthuizen een mondmasker moest dragen.

Fred1950

25 jul 2020, 16:54

Ice schreef:
25 jul 2020, 16:29
....
En gij zijt toch beschermd tegen de vuiligheid die anderen uitproesten als gij het mondmasker draagt, awel, wat zit je dan te melken?
....
Neen , dat ben ik niet ! Door uw egoïsme zou ik me moeten beschermen met een echt gasmasker zoals de Chinezen dat dragen als ze gecontamineerden gingen ophalen.

Ge schijnt nog steeds geen snars te snappen over de simpelste wet van luchtverplaatsing, filtering , en dergelijke.