Mondmaskers verplicht

Hier is plaats voor discussie over actuele onderwerpen.
Met een krant kan je zowel een minister als een vlieg doodslaan. (Herman de Croo - 1937)
Ice

25 jul 2020, 15:49

Maar allez, de angsthazen zullen nu vast tevreden zijn dat zelfs in open lucht de muilkorf verplicht wordt?
Dat gemeenten zelf mogen beslissen zodat de federale/vlaamse pilatussen hun poten in onschuld kunnen wassen voor het onderdrukken van de bevolking waarvoor ze ten dienste moeten staan en vet door betaald worden?
Tevreden nu? :mrgreen:

- experten verklaarden zélf dat het risico op besmetting in open lucht NUL is!
- ondanks de verplichting van mondmaskers blijven besmettingen (zogezegd en zelfs nóg na ZES maanden!) stijgen: mondmaskers zijn dus zinloos en beschermen overduidelijk níet
- horeca uitbaters worden gedwongen de wet (én GDPR) te overtreden door privé gegevens van klanten te noteren, ondanks dat zij als gewone burgers het recht niet hebben om de taak van een officiële ambtenaar uit te voeren, énkel de politie heeft het wettelijke recht om burgers te controleren!
(Volgens de privacy commissie is er geen WETTELIJKE BASIS om deze gegevens verplicht te geven wegens de privacywetgeving!)
- federale/vlaamse politici schuiven hun verantwoordelijkheid voor deze dictatuur af op lokale besturen, zij moeten hun gemeente onderdrukken, dwingen om te gehoorzamen om dan als zondebok te dienen voor het schenden van onze rechten terwijl de federale/vlaamse regeringen hun snuit drukken.

Overeenkomstig de Neurenbergcode van 1947 art. 4 heeft elk mens het recht om voldoende ingelicht te worden en zelf zijn keuze te maken.
De Belgische Grondwet is m.i. nog altijd van kracht en dus ook art. 12 (habeas corpus-principe).
Ook de Vlaamse Patiëntenwet van 22 augustus 2002 is heel duidelijk: ieder heeft recht op volledige informatie en mag dan zelf zijn keuze maken (art. 7 & 8 ).

Maw: élke maatregel tegen corona, zogenaamd voor onze gezondheid, is ook ónwettig en schendt niet alleen de grondwet maar ook onze soevereiniteit, onze mensenrechten, GDPR en privacy. :x
Deze restricties zijn overigens ook nog discriminerend want ze gelden ALLEEN en selectief voor Vláánderen, niet voor Wallonië en brussel!!
Dit gaat óverduidelijk dus niet meer over onze gezondheid maar over gehoorzaamheid, controle en dictatuur zoals in china.

We zullen nu zien hoever de bange schaapjes nog bereid zijn om te gaan om zich vrijwillig te onderwerpen aan dictatuur en staatsterreur:
Mondmaskers ook verplicht in je eigen huis moeten dragen? Niet meer dan met 2 personen nog in 1 huis mogen wonen?
Hoever willen jullie gaan om je te beschermen tegen besmetting van dat 0,1 micron uitgedoofde virus?
Denk er heel goed aan dat jullie verlammende en onrealistische angst, voor een intussen denkbeeldig gevaar dat niet bewezen kan worden met feiten, een normaal/sociaal leven in een democratische maatschappij met vrijheid voor iedereen, ook de toekomst voor je klein/kinderen voorgoed onmogelijk maakt.
Ze zullen als bange slaven opgroeien onder een big brother dictatuur, uitgesloten van de maatschappij (en overleven) bij ongehoorzaamheid en erger dan onder de sharia.
En bedenk dan, voorstanders van deze angstmaatregelen, wat jullie aandeel is geweest in dit verdeel-en-heers politiek machtsspel waardoor de dictatuur voor ons allen én jullie klein/kinderen realiteit is geworden....vermoedelijk zullen ze het jullie niet in dank afnemen.

Seppe123

25 jul 2020, 16:08

Ice, ik hoop voor u dat u niet op intensieve terechtkomt en 5 weken coma. Ga binnen 2 weken maar eens als vrijwilliger werken op de covid afdeling als de ziekenhuizen opnieuw vol zijn. Het is verschrikkelijk! Alleen sterven, door verstikking! Je zal ver komen met uw burgerrechten en individuele vrijheid! Praat eens met mensen die uit coma geraakt zijn en nu revalideren, wrakken zijn het. Ik weet waarover ik praat, ik ben 3 vrienden kwijt door corona die volgens u niet zo erg is als een griepje. Als u 1 mensenleven kan redden door het dragen van een mondmasker, dat is het al waard. Ik hoop dat u geen familie of vrienden besmet omdat u uw rechten belangrijker vindt. De politiekers zouden beter nog strenger zijn eer het uit de hand loopt. Elke dag verdubbeling van het aantal besmettingen, ziekenhuisopnames en doden volgen.

wardje

25 jul 2020, 16:12

Ja Ice , daar heb je een punt onze kinderen en kleinkinderen zullen het ons niet in dank afnemen als hun ouders en grootouders door Covid - 19 niet meer op deze aardkluit rondlopen omdat zij zagen dat hun privacy geschonden werd.
Hoe kan je voortdurend zitten vitten , als we overal ons voeten aanvegen en alles zien als een bedreiging door de politici gegarandeerd staan we nog verder van ons huis.
Als we het niet onder enige controle krijgen tegen einde augustus zijn we terug in lockdown en kunnen de ziekenhuizen de toevloed niet meer aan, dan nog zal jij op de barricade staan met de woorden "het zal allemaal wel niet zo'n vaart lopen", maar vermoedelijk alleen ( en met een mondmasker op) :mrgreen: , zwaaiend met een vlag mijn privacy is niet geschonden :mrgreen:

verhaegen
Support SeniorenNet

25 jul 2020, 16:28

de rechten van een individu zijn ondergeschikt aan de rechten van de gemeenschap in deze toestanden
zo simpel is dat
en degeen die het niet eens zijn , en dwars liggen , mogen van mijn part door de hele gemeenschap aangeklaagd worden in de rechtbank wegens onvrijwillige slagen en verwondingen
het moet maar ééns gedaan zijn met de enkelingen die de hele gemeenschap ......

tokkio

25 jul 2020, 16:51

Wat is de zin of onzin van een mondmasker,de meeste mondmaskers zijn bedoeld voor het fijn stof en de smog die in grootsteden hangt,maar volgens een hoogleraar helpen ze niet tegen het virus, daar is afstand houden veel doeltreffender...
https://www.dvhn.nl/groningen/Hoogleraa ... gle.com%2F
maar wat mij meer verontrust is de heropflakkering van de 2de golf, dat is bijna zo na 11 juli ,als hier de mondmaskers verplicht waren in alle winkels, en men ook in andere landen zelfs op de openbare plaatsen dat verplichte, er na een uitdoving en al in vele lande de "flat curve " was,plotseling overal een grote stijging, net of dat virus een 2de adem heeft gekregen ,wat is de rede van die plotselinge 2de golf,een nieuwe gemuteerde vorm van dat virus,of komt het juist wel door het dragen van " slechte" mondmaskers,........
https://www.hln.be/nieuws/buitenland/ov ... /#comments
Zie niet uit naar de dag dat alle problemen opgelost zijn, want dan is men dood.

verhaegen
Support SeniorenNet

25 jul 2020, 17:15

de meest tegenwringende van het eerste uur qua lock down , die eerst ook niets geloofden en hun menig toch moesten bijstellen
en nu met de mondmaskers net hetzelfde
https://www.rtlnieuws.nl/nieuws/nederla ... sonderzoek
https://www.hln.be/nieuws/buitenland/ne ... ~a81ad0d6/
https://eenvandaag.avrotros.nl/item/doe ... effectief/
https://www.ad.nl/binnenland/onderzoek- ... ~a74e43c7/

De kannibaal

25 jul 2020, 17:17

verhaegen schreef:
25 jul 2020, 16:28
de rechten van een individu zijn ondergeschikt aan de rechten van de gemeenschap in deze toestanden
zo simpel is dat
en degeen die het niet eens zijn , en dwars liggen , mogen van mijn part door de hele gemeenschap aangeklaagd worden in de rechtbank wegens onvrijwillige slagen en verwondingen
het moet maar ééns gedaan zijn met de enkelingen die de hele gemeenschap ......
Ik geef U duizend maal gelijk en ik kan niet begrijpen dat de moderator van Sennet geen enkele actie onderneemt tegen de ellenlange epistels van ICE. Het is revolutionaire taal die normale mensen oproept tot burgerlijke ongehoorzaamheid, hetgeen wij in deze tijd kunnen missen als de pest. Alle teksten zijn overgenomen van duistere websites die zelfs aangeklaagd worden door Google als fake news websites met de meest uiteenlopende motivaties.
Misschien biedt Sennet hiervoor ruimte binnen een blog, maar ik denk persoonlijk dat het wettelijk verboden is om burgers onrechtstreeks aan te zetten om acties te ondernemen tegen wettelijke beslissingen van de regering.
Zelfs als SENNET het wettelijk karakter hiervan betwist, dan is het voor een vereniging die de meest kwetsbare groepen onder haar leden telt, totaal onaanvaardbaar dat het onderdak zou bieden aan predikanten die boodschappen verkondigen, tot acties die levensbedreigend zijn voor de andere leden.
SENNET MODERATOR, de maat is vol en de tijd is rijp om actie te ondernemen.

E.T.

25 jul 2020, 17:27

verhaegen schreef:
25 jul 2020, 13:06
Iedereen heeft zich te houden aan beleefde omgangsvormen met andere posters zo simpel is dat ... en degene die zich daar niet aan houd ... die krijgt een gepaste maatregel ...
Mmm, is dat zo? Iedereen?
OPGELET bovenstaande tekst kan sporen van ironie en/of sarcasme bevatten
64bits - Core i3 - Acer A9Q1KNT - SPIN SP314-51 - Windows 11 Home - Firefox - Wifi - Telenet

verhaegen
Support SeniorenNet

25 jul 2020, 17:32

ik kan je begrijpen hoor , maar :
dit is een discussie onderdeel
daar mag over véél gediscuteerd worden
zolang men géén mensen beledigd of schoffeerd en dergelijke
kan men hier zijn mening kwijt , en een discussie der over voeren

meredith

25 jul 2020, 17:42

Volledig akkoord met de kannibaal, dit gaat niet over privacy regels maar over de gezondheid van het ganse land, van onszelf en van onze kinderen en kleinkinderen. De ellenlange teksten van ice zijn totaal ongepast op een forum dat hoofdzakelijk gelezen wordt door oudere en/of kwetsbare mensen. Ik erger mij al langer aan die fake news teksten die enkel bedoeld zijn als opruiende taal. Ik roep de moderator op om hier een einde aan te maken. We hebben het in dit geval NIET over links of rechtse politiek maar over wat NU nodig is om ons te beschermen. Baat het mondmasker niet, dan schaadt het niet, dat is voldoende bewezen maar mensen met mondmasker zijn zich meer bewust van de gevaren van het virus en ook dat is bewezen.
En ik roep ook iedereen op om op sociale media alle opruiende en fake berichten onmiddellijk te blokkeren of te melden. De vrije meningsuiting stopt waar men onwaarheden verkondigt.
Eendracht maakt macht

meredith

25 jul 2020, 17:45

verhaegen schreef:
25 jul 2020, 17:32
ik kan je begrijpen hoor , maar :
dit is een discussie onderdeel
daar mag over véél gediscuteerd worden
zolang men géén mensen beledigd of schoffeerd en dergelijke
kan men hier zijn mening kwijt , en een discussie der over voeren
Neen dat is het niet ! Het is geen discussie die Ice voert, het is wetens en willens verspreiden van fake news van donkere websites dag in, dag uit en dat hoort niet thuis op een seniorenforum.
Eendracht maakt macht
Ice

25 jul 2020, 17:49

Mag ik de moderator dringend vragen in te grijpen om mijn RECHT op vrije meningsuiting te beschermen tegen de eis tot censuur door forumlid meredith en laster, eerroof en zelfs valse beschuldigingen van plagiaat, opruiing en MISDRIJVEN, waaraan forumlid de kannibaal zich schuldig maakt?
En die beide helemaal en wéér niks te maken hebben met de discussie!
Ice

25 jul 2020, 17:50

meredith schreef:
25 jul 2020, 17:45
Neen dat is het niet ! Het is geen discussie die Ice voert, het is wetens en willens verspreiden van fake news van donkere websites dag in, dag uit en dat hoort niet thuis op een seniorenforum.
BEWIJZEN!!!!! :evil:
Ik heb het RECHT om mijn VRIJE MENING te uiten op dit OPENBAAR FORUM!
Gij hebt NIET het recht om mij vals te beschuldigen van verspreiding van fake nieuws van donkere websites ZONDER ENIG BEWIJS dan nog, enkel omdat mijn mening je niet aanstaat! :evil:

voorn

25 jul 2020, 17:57

Aan wat zijn die honderdduizenden doden dan gestorven?
Is dat dan fake? En opgezet spel.

verhaegen
Support SeniorenNet

25 jul 2020, 18:00

neen
daar zit het hem nu juist fout
dat recht is der eigenlijk niet , men heeft zich akkoord verklaart om de forumregels na te leven

maar even terzijde
dergelijke kleuren en vergrote teksten doen pijn aan de ogen , en komt roepend en schreeuwend over
graag terug in gewone kleur en lettergrootte aub