Mondmaskers verplicht
-
figaretto - Lid geworden op: 13 aug 2005, 14:10
Ik ben het totaal oneens met de stellingen van Ice. De bewijzen tegen haar mening zijn massaal en indrukwekkend dodelijk. Niettemin vind ik dat zij haar standpunten mag verdedigen. Zo lang ze de mondkapjes van de “angsthazen” niet persoonlijk gaat afrukken, zou ik haar gang laten gaan. Ergens valt haar doorzettingsvermogen te bewonderen bij zoveel tegenwind.
-
tokkio - Lid geworden op: 04 jan 2004, 15:17
Of naar de aldi gaatZo lang ze de mondkapjes van de “angsthazen” niet persoonlijk gaat afrukken,
https://www.hln.be/in-de-buurt/gent/63- ... ~a786b56d/
Zie niet uit naar de dag dat alle problemen opgelost zijn, want dan is men dood.
-
Dicksy - Lid geworden op: 11 jul 2019, 20:17
1.- Binnenkort wordt de mondmaskerplicht ook nog eens verplicht in de eigen tuin en kunnen de BIN's ( buurtinformatienetwerken ) gebruikt worden als kliklijn.
In elke straat aangesloten op zulks een netwerk zal er wel een een 'plichtbewuste burger'
wonen die zich geroepen zal voelen elke inbreuk te melden aan de bevoegde overheid. Daarna zal de verplichting ingevoerd worden om ook het mondmasker binnenshuis te dragen en zullen de 'plichtbewuste burgers als vermomde wandelaars' bij de mensen binnen gluren om ook hier elke overtreding aan de overheid te melden. Deze 'plichtbewuste burgers' zullen beëdigd worden waardoor hun woord kracht van wet wordt en er geen verhaal tegen mogelijk is.
2.- Ook het waterverbruik zal gecontroleerd worden en men zal kijken of deze gestegen, gelijk of gedaald is. Is deze gestegen, geen probleem. Men gaat er dan vanuit dat dit toe te schrijven is aan het veelvuldig handen wassen en men zich dus houdt aan de opgelegde maatregelen.
Is het waterverbruik echter gelijk of gedaald zal men de nodige bevoegde personen over de vloer krijgen om uit te leggen hoe dit komt. Plausibele uitleg geen probleem, niet plausibel bestaat de kans op een GAS-boete wegens het niet respecteren van de maatregelen.
Zo, mijn duit weer gedaan in zakje in het topic Mondmaskers verplicht.
In elke straat aangesloten op zulks een netwerk zal er wel een een 'plichtbewuste burger'
wonen die zich geroepen zal voelen elke inbreuk te melden aan de bevoegde overheid. Daarna zal de verplichting ingevoerd worden om ook het mondmasker binnenshuis te dragen en zullen de 'plichtbewuste burgers als vermomde wandelaars' bij de mensen binnen gluren om ook hier elke overtreding aan de overheid te melden. Deze 'plichtbewuste burgers' zullen beëdigd worden waardoor hun woord kracht van wet wordt en er geen verhaal tegen mogelijk is.
2.- Ook het waterverbruik zal gecontroleerd worden en men zal kijken of deze gestegen, gelijk of gedaald is. Is deze gestegen, geen probleem. Men gaat er dan vanuit dat dit toe te schrijven is aan het veelvuldig handen wassen en men zich dus houdt aan de opgelegde maatregelen.
Is het waterverbruik echter gelijk of gedaald zal men de nodige bevoegde personen over de vloer krijgen om uit te leggen hoe dit komt. Plausibele uitleg geen probleem, niet plausibel bestaat de kans op een GAS-boete wegens het niet respecteren van de maatregelen.
Zo, mijn duit weer gedaan in zakje in het topic Mondmaskers verplicht.
-
Tja tokkio, je zegt daar zoiets....tokkio schreef: ↑25 jul 2020, 18:44Of naar de aldi gaatZo lang ze de mondkapjes van de “angsthazen” niet persoonlijk gaat afrukken,![]()
https://www.hln.be/in-de-buurt/gent/63- ... ~a786b56d/
-
verhaegen - Support SeniorenNet
het zal wél duidelijk zijn dat ik het ook niet eens ben met de mening van Ice
en dat ik soms post in mijn niet hoedanigheid van sennet , maar als gewone gebruiker
dat die daar in gent van mij gerust in den bak mag vliegen en seriuse boetes zou mogen betalen en schadevergoedingen , plus nog een uitsluiting van medische zorg voor een bepaalde tijd dat is wat ik der mee zou doen
maar zolang hij géén regels overtreed , zie ik géén reden om hem te beletten zijn menig te schrijven
ten slotte we zijn ook niet verplicht van zijn of haar postings te lezen
het staat iedereen altijd vrij van ze te lezen of niet
ps.
van mij mag die zelfs gerust naar de betoging van 200 man in de hof van de minister gaan , dan hebben ze die allemaal ineens te pakken wegens het samenscholingsverbod en wederrechtelijk betreden van privé eigendom
en dat ik soms post in mijn niet hoedanigheid van sennet , maar als gewone gebruiker
dat die daar in gent van mij gerust in den bak mag vliegen en seriuse boetes zou mogen betalen en schadevergoedingen , plus nog een uitsluiting van medische zorg voor een bepaalde tijd dat is wat ik der mee zou doen
maar zolang hij géén regels overtreed , zie ik géén reden om hem te beletten zijn menig te schrijven
ten slotte we zijn ook niet verplicht van zijn of haar postings te lezen
het staat iedereen altijd vrij van ze te lezen of niet
ps.
van mij mag die zelfs gerust naar de betoging van 200 man in de hof van de minister gaan , dan hebben ze die allemaal ineens te pakken wegens het samenscholingsverbod en wederrechtelijk betreden van privé eigendom
-
De kannibaal - Lid geworden op: 01 mei 2015, 18:25
Mr Verhaegen, Sorry ik wist niet dat U moderator was, normaal is het Mira, maar ik heb het vermoeden dat zij met verlof is.verhaegen schreef: ↑25 jul 2020, 18:00neen
daar zit het hem nu juist fout
dat recht is der eigenlijk niet , men heeft zich akkoord verklaart om de forumregels na te leven
maar even terzijde
dergelijke kleuren en vergrote teksten doen pijn aan de ogen , en komt roepend en schreeuwend over
graag terug in gewone kleur en lettergrootte aub
Het feit dat iemand mensen wil aanzetten tot het niet volgen van de beslissingen van de regering is een inbreuk tegen het Burgerlijk en Strafwetboek. Er zijn duizenden mensen uit de verzorgingssector die zelf hun leven op het spel zetten om voor onze toekomst te zorgen. Het is ontoelaatbaar dat dit forum door om het even wie wordt gebruikt om mensen voor schut te zetten die respect voor de wetten en regels hebben die onze regering moeizaam op punt moet stellen.
Ik kan niet akkoord gaan met Uw standpunten, om het feit te verdedigen dat iemand aanzet om de wetten naast zich neer te leggen. Ik heb het hier al vroeger gezegd. Niemand maar dan ook niemand heeft het recht om Belgische wetten met de voeten te treden, onze justitie, rechters en uitspraken van de rechtbank te minachten. De bewijzen van mijn argumentatie en de inbreuken, vindt U in de historieken van het nieuws en politiek forum.
Ik stel voor dat U overleg pleegt met de Beheerraad, maar ik vecht hier het feit aan dat het nooit de bedoeling kan geweest zijn, dat men hier mensen voor schut zet die de Belgische wetten volgen, want nooit kan of mag er discrepantie zou kunnen
zijn tussen Uw eigen forumregels en de Wet.
-
E.T. - Lid geworden op: 11 nov 2008, 21:15
Altijd gedacht dat je op SeniorenNet niet mocht schelden, roepen, tieren, collega's kleineren, mensen voor schut zetten ... Het kopiëren van ellenlange teksten is ook not done.
Gelukkig maar, maar misschien zou het niet slecht zijn dat zij dat wel eens deed. Of een krantWe zijn inderdaad ook niet verplicht van zijn of haar postings te lezen
(*) weet de Support meer ???
OPGELET bovenstaande tekst kan sporen van ironie en/of sarcasme bevatten
64bits - Core i3 - Acer A9Q1KNT - SPIN SP314-51 - Windows 11 Home - Firefox - Wifi - Telenet
64bits - Core i3 - Acer A9Q1KNT - SPIN SP314-51 - Windows 11 Home - Firefox - Wifi - Telenet
-
E.T. - Lid geworden op: 11 nov 2008, 21:15
Zou SeniorenNet mee verantwoordelijk kunnen worden gesteld?
Hebben zij als uitgever/verspreider niet bepaalde verantwoordelijkheden?
Is de cascade-aansprakelijkheid van toepassing op 't internet?
Hebben zij als uitgever/verspreider niet bepaalde verantwoordelijkheden?
Is de cascade-aansprakelijkheid van toepassing op 't internet?
OPGELET bovenstaande tekst kan sporen van ironie en/of sarcasme bevatten
-
Geef mij nu eens voorbeeld waar zij de mensen oproept tot het niet volgen van de beslissingen van de regering. 1 voorbeeld is genoeg.De Kannibaal schreef:
Het feit dat iemand mensen wil aanzetten tot het niet volgen van de beslissingen van de regering is een inbreuk tegen het Burgerlijk en Strafwetboek.
Dat zij voortdurend het al dan niet dragen van een mondmasker bekritiseert is haar volstrekte recht en is verre van mensen aanzetten tot het niet volgen van beslissingen van de regering.
Nergens, of ik moet het over het hoofd gezien gezien hebben, heb ik ook maar ergens gelezen dat zij de 'bevolking' oproept om een mondmasker niet te dragen. Wat ik wel al heel de tijd lees is dat zij het dragen van het mondmasker in vraag stelt.
Dat het niet in uw politiek correcte kraam past wat zij schrijft is louter en alleen uw zaak maar daarom heeft zij niet minder recht om hetgeen er beslist is in vraag te stellen of te bekritiseren.
Informeer u eerst goed vooraleer u zulke onzin uitkraamt over mensen aanzetten tot het niet volgen van de beslissingen.
-
In wat ik lees in Ice’s laatste betoog stel ik vast dat zij slechts haar mening verkondigt. Dat die mening niet strookt met de recente overheidsbepalingen is juist, maar anderzijds argumenteert zij met wetteksten (vetjes gedrukt) die deze bepalingen blijkbaar tegenspreken. Overigens zie ik geen directe verwijzing om anderen op dit forum aan te zetten om de recente bepalingen te overtreden. Ze doet wel harde pogingen om hen van haar gelijk te overtuigen. Dit lijkt me nog altijd veroorloofd, ook als ze het bij het verkeerde eind heeft.
Verder vind ik dat u haar teveel eer aandoet door te schrijven dat ze sommige mensen voor schut zet. Ik denk dat weinig of geen medisch personeel of andere hulpverleners malen om haar uiteenzettingen. Zo ben ik ervan overtuigd dat de aarde bolvormig is en ik voel me niet voor schut gezet wanneer enkele zonderlingen beweren dat ze een platte schijf is en dat ik schrik moet hebben om over de rand te vallen. Maar ik zou hen de mond niet willen snoeren.
Verder vind ik dat u haar teveel eer aandoet door te schrijven dat ze sommige mensen voor schut zet. Ik denk dat weinig of geen medisch personeel of andere hulpverleners malen om haar uiteenzettingen. Zo ben ik ervan overtuigd dat de aarde bolvormig is en ik voel me niet voor schut gezet wanneer enkele zonderlingen beweren dat ze een platte schijf is en dat ik schrik moet hebben om over de rand te vallen. Maar ik zou hen de mond niet willen snoeren.
-
figaretto schreef:
@ Dicksy.
Sorry, pas nu gezien dat jij al iets gelijkaardigs schreef.
De aarde is wel degelijk plat. Heb ik gisteravond nog ondervonden maar had er wel een 6-tal leffe's voor nodig om overtuigd te geraken.Zo ben ik ervan overtuigd dat de aarde bolvormig is en ik voel me niet voor schut gezet wanneer enkele zonderlingen beweren dat ze een platte schijf is en dat ik schrik moet hebben om over de rand te vallen. Maar ik zou hen de mond niet willen snoeren.
-
Fred1950 - Lid geworden op: 20 nov 2019, 10:18
Nog een geluk dat er hier nog een paar luchtige personen rondhangen die er een "bloedernstige" kwinkslag tussenin kunnen zetten.
En pas op , je punt 1.- werd in China toegepast op al wie in quarantaine zat. De buurt controleerde of de persoon wel degelijk "in zijn kot" bleef.