Coronavirus
-
E.T. - Lid geworden op: 11 nov 2008, 21:15
Gewoon altijd een proper mondmasker bij de hand hebben, als het op straat druk is het gewoon opzetten.
Word je erop aangesproken gewoon zonder tegenpruttelen opzetten. In winkels altijd en overal je masker dragen.
In de horeca mag het af als je aan je tafel zit. Das toch simpel
Per gezelschap laat er iemand zijn gegevens (naam/telefoonnummer of e-mail) achter.
Oja een masker draag je voor je mond EN neus
Geen handen geven, niet knuffelen, niet zoenen ...
en blijf altijd op anderhalve meter
Word je erop aangesproken gewoon zonder tegenpruttelen opzetten. In winkels altijd en overal je masker dragen.
In de horeca mag het af als je aan je tafel zit. Das toch simpel
Per gezelschap laat er iemand zijn gegevens (naam/telefoonnummer of e-mail) achter.
OPGELET bovenstaande tekst kan sporen van ironie en/of sarcasme bevatten
64bits - Core i3 - Acer A9Q1KNT - SPIN SP314-51 - Windows 11 Home - Firefox - Wifi - Telenet
64bits - Core i3 - Acer A9Q1KNT - SPIN SP314-51 - Windows 11 Home - Firefox - Wifi - Telenet
-
De kannibaal - Lid geworden op: 01 mei 2015, 18:25
Het is een verschrikkelijke tijd voor de versierder(s) onder ons, voor iedereen die op vrijersvoeten rondloopt. Probeert U maar eens een lief te vinden, op 1.5 meter afstand, knuffelen en zoenen met gebarentaal?E.T. schreef: ↑26 jul 2020, 11:30Gewoon altijd een proper mondmasker bij de hand hebben, als het op straat druk is het gewoon opzetten.
In de horeca mag het af als je aan je tafel zit. Das toch simpel![]()
-
Dicksy - Lid geworden op: 11 jul 2019, 20:17
En wat als er toch iemand tegenpruttelt als GIJ die opmerking maakt naar iemand toe?E.T. schreef:
Gewoon altijd een proper mondmasker bij de hand hebben, als het op straat druk is het gewoon opzetten.
Laatst gewijzigd door Dicksy op 26 jul 2020, 13:17, 2 keer totaal gewijzigd.
-
De kannibaal - Lid geworden op: 01 mei 2015, 18:25
Ik kan U inderdaad bevestigen dat het cijfermateriaal, gepubliceerd door Sciensano objectief is. De besmettingen in onze gemeente stonden al een paar weken op nul, zodat ik begon te twijfelen aan de correctheid van de cijfers, daar er veel verschillende culturen bij mekaar wonen. Deze week vernam ik van een dame dat zij positief getest had, na een vakantie in Frankrijk. Twee dagen later werd het cijfer aangepast op de website. Zoals andere collega's vraag ik mij ook wel af wat de achtergrond en het nut is om het ene geval te herleiden tot een verhouding X/100.000 tenzij enkel dit cijfer gebruikt wordt als wake-up call.Fred1950 schreef: ↑25 jul 2020, 21:29Als ge precies het aantal besmettingen gedurende de laatste week per stad/gemeente wilt weten, dan moet ge dit bekijken : https://datastudio.google.com/embed/rep ... page/giyUB en kijk naar Cases (Sum 7 days)correos schreef: ↑25 jul 2020, 18:13Dag allemaal,
Het is lang geleden dat 'k nog iets geschreven heb op dit forum maar dit moet toch even van mijn hart.
Raar dat er plotseling zo'n opstoot is in Antwerpen en zijn randgemeenten.Over Brussel,Molenbeek,Schaarbeek, met zijn gekleurde opstandelingen en illegalen niets,alles OK.Heel Wallonie is volgens de info in orde???
Bij mij komt dit over als politiek gefoefel om een bepaalde partij in een slecht daglicht te stellen!!
In Brussel op het Zuid mag de foor doorgaan en zouden de cijfers(besmettingen) stabiel zijn,probeer dat je hond maar eens wijs te maken.
De virologen zullen dit ook wel weten maar worden door de politiek en het franstalige Koningshuis monddood gemaakt.
Voor de rest blijven mijn echtgenote en ik thuis en als we buiten komen mondmasker op.
Vriendelijke groeten
Correos.
Sciensano is niet politiek gebonden en zal ons ook geen blaaskes durven wijsmaken.
-
Fred1950 - Lid geworden op: 20 nov 2019, 10:18
In dorpen met amper "een paar" inwoners heeft dat weinig betekenis. Het wordt interessant voor steden met een pak inwoners en om die te vergelijken. Als het aantal inwoners van die stad rond de 100.000 draait, is dat getal zo goed als exact het aantal besmettingen in die stad. Het geeft dan een idee hoe dik of dun dat virus er verspreid is, vergelijkbaar met hoeveel % alcohol er in die ene pint bier zit.De kannibaal schreef: ↑26 jul 2020, 13:12....
Zoals andere collega's vraag ik mij ook wel af wat de achtergrond en het nut is om het ene geval te herleiden tot een verhouding X/100.000 tenzij enkel dit cijfer gebruikt wordt als wake-up call.
-
Dat heb ik nog niet meegemaakt, iedereen luistert gedwee en zet zijn masker op, of schuift het over zijn neus.Dicksy schreef: ↑26 jul 2020, 13:06En wat als er toch iemand tegenpruttelt als GIJ die opmerking maakt naar iemand toe?E.T. schreef:
Word je erop aangesproken gewoon zonder tegenpruttelen opzetten. In winkels altijd en overal je masker dragen.![]()
-
Dicksy - Lid geworden op: 11 jul 2019, 20:17
Yep, Goliath heeft het ook aan den lijve mogen ondervinden tot wat overschatting leiden kan denk ik dan.Fred1950 schreef:
Dat heb ik nog niet meegemaakt, iedereen luistert gedwee en zet zijn masker op, of schuift het over zijn neus.Mijn doordringende blik en bijbehorende intonatie van mijn stem is o-n-w-e-e-r-s-t-a-a-n-b-a-a-r.
( sommigen beginnen er zelfs van te beven
)
Wat hebben die anderen dan gedaan die niet beginnen beven zijn of kiest u uw 'slachtoffers' zorgvuldig uit?
-
Mag ik er u wel op wijzen dat ik er uit zie als David.Dicksy schreef: ↑26 jul 2020, 13:48Yep, Goliath heeft het ook aan den lijve mogen ondervinden tot wat overschatting leiden kan denk ik dan.Fred1950 schreef:
Dat heb ik nog niet meegemaakt, iedereen luistert gedwee en zet zijn masker op, of schuift het over zijn neus.Mijn doordringende blik en bijbehorende intonatie van mijn stem is o-n-w-e-e-r-s-t-a-a-n-b-a-a-r.
( sommigen beginnen er zelfs van te beven
)
![]()
Wat hebben die anderen dan gedaan die niet beginnen beven zijn of kiest u uw 'slachtoffers' zorgvuldig uit?![]()
-
Hobo - Lid geworden op: 05 mar 2019, 06:40
BEKE!? is die overgestapt naar de N-VA?Fred1950 schreef: ↑25 jul 2020, 16:46Mis poes. Die kleur is gebaseerd op het aantal besmettingen per 100.000 inwoners, niet op het totaal van het aantal Walen. De dichtheid van de bevolking in steden zoals Luik , Charleroi of Bergen (aantal inwoners per vierkante kilometer stad) is even groot als die van Antwerpen of Gent.
In Wallonië droeg iedereen al veel vroeger spontaan een mondmasker, en dat kan alleen maar getriggerd geweest door de Waalse regering en niet door de Federale. Dat de Vlaamse bevolking niet aangezet is geweest tot het dragen van een mondmasker ligt aan de Vlaamse regering die dat allemaal niet nodig vond. Zelfs Beke vond in het begin niet dat verzorgend personeel in rusthuizen een mondmasker moest dragen
Trouwens Mollige "Maggy" (ooit wit keun van open VLD) was bij aanvang van Covid 19 niet zo overbezorgd.
Intussen heeft de eerste burger van A'pen (oesje N-VA !) al zelf initiatieven genomen voor zijn stad aan 't Scheld.
QUOTE www.Vrtnws.be
Burgemeester De Wever beslist:
iedereen in Antwerpen moet mondmasker bij zich hebben en dragen op drukke plaatsen
Einde citaat.
H.
-
Ik had het over de Vlaamse regering in zijn totaal.
Zowel De Wever als het wit konijn wisten ons te vertellen bij de aanvang van de eerste golf dat het "maar een griepje" was. En De Wever vond toen dat economie primeerde boven volksgezondheid. Kent hij misschien ondertussen iemand uit zijn directe omgeving die er aan gestorven is ? De Wever draait als een windhaan van mening op de Onze Lieve Vrouwe toren. Enfin, zijn huidige beslissingen zullen zijn gedaalde populariteit een boost geven. Uiteindelijk verkondigt hij alleen maar wat er in de wandelgangen reeds als nieuwe maatregel zou opgelegd worden, kwestie van de eerste te zijn en de "slimme" te willen uithangen.Trouwens Mollige "Maggy" (ooit wit keun van open VLD) was bij aanvang van Covid 19 niet zo overbezorgd.
Intussen heeft de eerste burger van A'pen (oesje N-VA !) al zelf initiatieven genomen voor zijn stad aan 't Scheld.
QUOTE www.Vrtnws.be
Burgemeester De Wever beslist:
iedereen in Antwerpen moet mondmasker bij zich hebben en dragen op drukke plaatsen
Einde citaat.
-
michiel1954 - Lid geworden op: 28 jun 2009, 22:08
-
boeffer - Lid geworden op: 07 feb 2012, 21:58
't Word tijd dat men speurhonden inzet, er leven er teveel onder de radar. En denkelijk zitten daar haarden . https://lonelyplanet.nl/reistips-and-tr ... -herkennen
Men klopt anders teveel op dezelfde nagel. Grondig anders helpt het nul de botten.
Men klopt anders teveel op dezelfde nagel. Grondig anders helpt het nul de botten.
W11 RAM 32 GB SSD 1 TB,16:9=1920*1080 ; 4:3=1440*1080, ik heb steeds mijn helpdesk
-
E.T. - Lid geworden op: 11 nov 2008, 21:15
€ 250,ooDicksy schreef: ↑26 jul 2020, 13:06En wat als er toch iemand tegenpruttelt als GIJ die opmerking maakt naar iemand toe?E.T. schreef:
Gewoon altijd een proper mondmasker bij de hand hebben, als het op straat druk is het gewoon opzetten. Word je erop aangesproken gewoon zonder tegenpruttelen opzetten. In winkels altijd en overal je masker dragen.
OPGELET bovenstaande tekst kan sporen van ironie en/of sarcasme bevatten
-
Ice
Gij denkt ook nog dat ge flik zijt of wat?E.T. schreef: ↑26 jul 2020, 23:45€ 250,ooDicksy schreef: ↑26 jul 2020, 13:06En wat als er toch iemand tegenpruttelt als GIJ die opmerking maakt naar iemand toe?E.T. schreef:
Gewoon altijd een proper mondmasker bij de hand hebben, als het op straat druk is het gewoon opzetten. Word je erop aangesproken gewoon zonder tegenpruttelen opzetten. In winkels altijd en overal je masker dragen.
![]()
-
Hobo - Lid geworden op: 05 mar 2019, 06:40
Uiteindelijk zullen de "nieuwe Belgen" nog het minst last hebben van heel die opgelegde maskerade.

Dat zei mijn overbuurvrouw "Farah", die zich al jaren afschermt
P.s.: Intussen heeft ze er nog een extra "gadget" bijgekocht, zodat ze tenminste helemaal ingepakt is!

Dus kan zeker niet meer beweerd worden, dat (sommige) "nieuwe Belgen" zich niet zouden aanpassen....
H.

Dat zei mijn overbuurvrouw "Farah", die zich al jaren afschermt
P.s.: Intussen heeft ze er nog een extra "gadget" bijgekocht, zodat ze tenminste helemaal ingepakt is!

Dus kan zeker niet meer beweerd worden, dat (sommige) "nieuwe Belgen" zich niet zouden aanpassen....
H.