Mondmaskers verplicht
-
Fred1950 - Lid geworden op: 20 nov 2019, 10:18
Maar ze ontdekken ze wel, en zelfs diegenen die geen symptomen vertonen zijn blijkbaar getest geweest. En dit bij een bevolking van een paar miljarden. Hier is men daar zelfs niet in staat toe voor een bevolking van amper 11 miljoenArtesia schreef: ↑27 jul 2020, 15:18Die maskers beschermen zo fantastisch dat er in China, waar men geboren wordt men zo'n irritante vod voor de mond, weer uitbraken zijn.
https://www.hln.be/nieuws/buitenland/ni ... ~aacf3aa2/
En leven al die Indiërs ook gespreid over al hun woestijnen, of leven die geconcentreerd in gebieden waar de reizigers OP het dak van hun treinen meereizen ? De uitbraken vinden plaats in steden waar ze op mekaars lippen zitten. Het probleem is dat de curve exponentieel blijft stijgen, dus 1 persoon besmet meer dan 1 ander persoon. Binnen een maand kunnen ze aan 100.000 besmettingen per dag zitten. En zeg eens, wat doet India met hun laagste kaste ? Ze laat ze rotten langs de straat.
-
Dicksy - Lid geworden op: 11 jul 2019, 20:17
Waarom moet je extra ventileren bij corona?
'Mensen die hoesten of niezen produceren kleine druppeltjes, die via de lucht, voorwerpen en oppervlakken terecht komen bij anderen. Wanneer iemand die druppeltjes inademt of binnenkrijgt via mond, neus of ogen kan hij of zij besmet raken met het virus. Zo raakt het virus razendsnel verspreid. De druppeltjes blijven echter niet eeuwig in de lucht zweven en dalen zeer snel.
Daarom is het zo belangrijk om goed te ventileren. We willen gezonde lucht in huis en op kantoor. Bij ziekte volstaat gewoon ventileren niet. Het is dan zelfs aanbevolen om ramen en deuren af en toe helemaal open te zetten. Schakel je ventilatiesysteem zeker niet uit!
Vraagje: Mag ik nu nog diezelfde buitenlucht, waar ik verplicht ben een mondmasker in te dragen bij het buitenkomen, nog gebruiken om mijn woning te ventileren?
'Mensen die hoesten of niezen produceren kleine druppeltjes, die via de lucht, voorwerpen en oppervlakken terecht komen bij anderen. Wanneer iemand die druppeltjes inademt of binnenkrijgt via mond, neus of ogen kan hij of zij besmet raken met het virus. Zo raakt het virus razendsnel verspreid. De druppeltjes blijven echter niet eeuwig in de lucht zweven en dalen zeer snel.
Daarom is het zo belangrijk om goed te ventileren. We willen gezonde lucht in huis en op kantoor. Bij ziekte volstaat gewoon ventileren niet. Het is dan zelfs aanbevolen om ramen en deuren af en toe helemaal open te zetten. Schakel je ventilatiesysteem zeker niet uit!
Vraagje: Mag ik nu nog diezelfde buitenlucht, waar ik verplicht ben een mondmasker in te dragen bij het buitenkomen, nog gebruiken om mijn woning te ventileren?
-
tokkio - Lid geworden op: 04 jan 2004, 15:17
Als men de cijfers van voor de verplichting van de mondmaskers ziet, en naar de cijfers van NL ziet, echt zo veel verschil is er niet,en het is raar dat bijna overal op het zelfde moment de 2de golf in Europa de opmars van het virus gestart is, ook niet landen waar de besmetting bijna op nul stond.E.T. schreef: ↑27 jul 2020, 15:46Pas de laatste weken worden overal massaal mondmaskers gedragen.Er zijn nu eind juli meer dan 16 miljoen besmettingen en bijna 650.000 Coronadoden.
Iemand een gokje hoeveel het er zouden geweest zijn als niemand zo'n ding droeg?
Zouden er überhaupt nog verpleegsters en dokters zijn?
Nu is de vraag vanwaar komt dat opeens, een nieuwe lading vanuit China,of zijn er terreur groepen(I s) die opeens de mogelijkheid ziet van een virus aanval.
En het nieuwe woord dat men nu hoort is "superverspreider"dat dat kan komen door de mondmaskers willen daar willen ze niet aan denken, maar Van ranst zegt dat die verspreiders meer virussen rrond zich hebben dan anders, maar al wie besmet is , en een mondmasker draagt die ademt al zijn virussen in zijn mondmasker, en daar die harder kweken dan de konijnen nemen ze telkens steeds meer virussen binnen , die ze terug uitademen, een straatje zonder eind.
Ze zijn wel in paniek ,onze veiligheids raad, maar zolang ze met cijfers afkomen van de vorige week, kan men er geen orde in vinden, zelf de stad Antwerpen weet niet hoeveel besmette er juist zijn, want de cijfers over Antwerpen, noemen ze in een adem de hele provincie,ze tellen er de besmette van Boom, Aartselaar kontig, Hoboken ezv allemaal bij,waneer gaan we eens juiste dagcijfers krijgen,in plaats van zich te verbergen achte de besmetten van vorige week.
An als ze eens voor heel het land de zelfde maatregelen nemen, maar nu is het ieder dorp, en overal verschillen, alleen de boete is nog overal gelijk, alhoewel ik al gehoord heb van 350€
Zie niet uit naar de dag dat alle problemen opgelost zijn, want dan is men dood.
-
Dat is fantasie hoor. Die virussen blijven in dat masker langs de binnenkant "plakken"tokkio schreef: ↑27 jul 2020, 18:22.....
En het nieuwe woord dat men nu hoort is "superverspreider"dat dat kan komen door de mondmaskers willen daar willen ze niet aan denken, maar Van ranst zegt dat die verspreiders meer virussen rrond zich hebben dan anders, maar al wie besmet is , en een mondmasker draagt die ademt al zijn virussen in zijn mondmasker, en daar die harder kweken dan de konijnen nemen ze telkens steeds meer virussen binnen , die ze terug uitademen, een straatje zonder eind.
....
-
Wiana - Lid geworden op: 24 okt 2004, 19:04
https://www.petities.com/steun_agent_uit_roeselareDe kannibaal schreef: ↑27 jul 2020, 12:41
Uit het leven gegrepen.
Weet er misschien iemand van de collega's of er al een petitie beschikbaar is op het net om onze volle steun te betuigen aan de Politie en de getroffen agent in het bijzonder.
HP Notebook - Windows10 Home
Intel(R)Core(TM)i5 - 6200U CPU@2.30GHz -2.40GHz
RAM 7,92 GB - 64bits best.x64-proces.
-
De kannibaal - Lid geworden op: 01 mei 2015, 18:25
Ja, maar eerst is het noodzakelijk om minstens 15 minuten de adem in te houden.Dicksy schreef: ↑27 jul 2020, 18:15Waarom moet je extra ventileren bij corona?
Vraagje: Mag ik nu nog diezelfde buitenlucht, waar ik verplicht ben een mondmasker in te dragen bij het buitenkomen, nog gebruiken om mijn woning te ventileren?![]()
-
-
Er bestaan inderdaad veel petities , opgezet door het VB, om de politie te steunen.
Dat vind ik ook maar niets .
Deze is wel degelijk door één persoon opgestart.
Je kan zelfs contact opnemen .
-
Misschien vliegenramen maken van mondmaskers.De Kannibaal schreef:Ja, maar eerst is het noodzakelijk om minstens 15 minuten de adem in te houden.Dicksy schreef: ↑Gisteren, 18:15
Waarom moet je extra ventileren bij corona?
-
Toch even melden : dit is wel degelijk een correcte petitie.
Getuige daarvan, het West-Vlaams regionaal nieuws :
https://www.vrt.be/vrtnws/nl/2020/07/28 ... deren|main
Ik heb ook onze Brugse politie hieromtrent gecontacteerd.
-
Als men vroeg uit de veren is komt men gewoonlijk op straat ook steeds dezelfde vroege vogels tegen, zo ook bij de krantenwinkel om 06.00 uur.voorn schreef:
Het mondmasker is nu verplicht.
Maar ik zie niet in hoe ge nu kunt sporten met een mondmasker.
Ik zie me niet tennissen met een masker of joggen.
Stopt x daar met zijn fiets en al lachend gevraagd of hij plots aan het sporten gegaan is. X kom ik al jaren ‘s morgens tegen te voet naar de krantenwinkel en terug naar huis.
Zijn reactie: “Dat ze hun mondmasker in hun g*t steken, op de fiets moet het niet.” Masker opgezet, winkel binnen gegaan, krant genomen en terug weg met de fiets..... zonder mondmasker op.