Mondmaskers verplicht

Hier is plaats voor discussie over actuele onderwerpen.
Met een krant kan je zowel een minister als een vlieg doodslaan. (Herman de Croo - 1937)

Fred1950

28 jul 2020, 14:28

voorn schreef:
28 jul 2020, 13:42
Het mondmasker is nu verplicht.
Maar ik zie niet in hoe ge nu kunt sporten met een mondmasker.
Ik zie me niet tennissen met een masker of joggen.
En waarom niet ? Dat geeft hetzelfde effect als een hoogtestage die renners soms doen. Trouwens, moet gij nog gaan joggen of tennissen op uw leeftijd ? Vraag maar eens aan Sabinne Appelmans wat tennissen haar lijf heeft aangedaan, en wat de joggers van 20 jaar geleden nu met hun knieën en enkels tegenkomen.

Prima Vera

28 jul 2020, 14:39

Provincie Antwerpen is het nu verplicht ook op fiets én joggers van mondmasker te dragen.
Ice

28 jul 2020, 15:36

voorn schreef:
Dat hoeft ook niet, een SJAALTJE mag ook, blijkbaar beschermt je dat ook tegen besmetting.. :mrgreen:
Art. 11. Artikel 21bis van het ministerieel besluit van 30 juni 2020 houdende dringende maatregelen om de verspreiding van het coronavirus COVID-19 te beperken,
wordt vervangen als volgt:

"Eenieder is vanaf de leeftijd van 12 jaar verplicht om de mond en de neus te bedekken met een mondmasker OF ELK ANDER ALTERNATIEF IN STOF op de volgende plaatsen:...
STAATSBLAD:
Publicatie : 2020-07-24
Numac : 2020031150

FEDERALE OVERHEIDSDIENST BINNENLANDSE ZAKEN
24 JULI 2020.

De maatregelen van de provincie antwerpen zijn dus in strijd met de maatregelen van de féderale overheid...maar wat wil je nu? De avondklok, een maatregel voor in oorlogstijd, wordt daar ook ingevoerd door collaborateur bdw die daarmee zelfs hitler naar de kroon steekt. :evil:

Horus1

28 jul 2020, 15:49

Sjonge toch, gewoon doen wat er van jou gevraagd wordt, of is dat te moeilijk? Is toch heel simpel en dat heeft niets noch met hitler noch met collaborateurs te maken Ice! Die oorlog hebben we in stilte herdacht bij de laatste 21 juli viering. Heb je het daar moeilijk mee, dan heb je pech en blijf je gewoonweg thuis en hou je waanideeën voor jezelf.

Fazal

28 jul 2020, 15:52

Het is de moeite niet meer om nog buiten te komen, tenzij het echt niet anders kan.
Vrijheid = nul komma nul! En mondmaskers zijn er om anderen te beschermen, niet om ons mooier te maken.

voorn

28 jul 2020, 16:08

En wat gaat er gebeuren als de cijfers in de provincie Antwerpen dalen maar de landelijke cijfers het zelfde blijven?
Daarbij wat zou je s 'nachts op straat moeten doen.
Laatst gewijzigd door voorn op 28 jul 2020, 16:10, 1 keer totaal gewijzigd.
Ice

28 jul 2020, 16:09

Horus1 schreef:
28 jul 2020, 15:49
Sjonge toch, gewoon doen wat er van jou gevraagd wordt, of is dat te moeilijk? Is toch heel simpel en dat heeft niets noch met hitler noch met collaborateurs te maken Ice! Die oorlog hebben we in stilte herdacht bij de laatste 21 juli viering. Heb je het daar moeilijk mee, dan heb je pech en blijf je gewoonweg thuis en hou je waanideeën voor jezelf.
Jah, vergelijkingen begrijpen is te hoog gegrepen voor sommigen, das duidelijk... :roll:
Zwijg dan en kruip in je kot zoals je opgedragen wordt, waarom zit je dan mee te discussiëren als alles goed is? Dan gaat het toch zoals je wil? :mrgreen:
ZWIJGEN en gehoorzamen, daar mag politiegeweld dan voor zorgen, en natuurlijk ook nog betálen maar dat komt nog. :twisted:

Dicksy

28 jul 2020, 16:11

Prima Vera schreef:
Provincie Antwerpen is het nu verplicht ook op fiets én joggers van mondmasker te dragen.
Heb het nu net ook gehoord. Vond het al bizar zoals ik al op de vorige pagina geschreven had dat men nu de verplaatsingen deed met de fiets ipv te voet.
Onze politiekers worden slimmer. Ze krijgen iedereen in een lockdown zonder dat ze de lockdown zelf opleggen of het woord moeten uitspreken. :lol:
Ice

28 jul 2020, 16:12

voorn schreef:
En wat gaat er gebeuren als de cijfers in de provincie Antwerpen dalen maar de landelijke cijfers het zelfde blijven?
Dan liegen ze wel over de cijfers van daling in antwerpen....dat wordt dan een stijging omdat vakantiegangers terugkeren..:mrgreen:

voorn

28 jul 2020, 16:30

Legerdienst gedaan in Soest waar ook Canadezen lagen.
Die hun MP was nog wat anders dan hier.
Die sloegen met een grote knuppel iedereen tegen de grond en vroegen dan wat er mis was.

Fred1950

28 jul 2020, 16:49

voorn schreef:
28 jul 2020, 16:30
Legerdienst gedaan in Soest waar ook Canadezen lagen.
Die hun MP was nog wat anders dan hier.
Die sloegen met een grote knuppel iedereen tegen de grond en vroegen dan wat er mis was.
:lol:

Fred1950

28 jul 2020, 16:51

voorn schreef:
Daarbij wat zou je s 'nachts op straat moeten doen.
Men wil vooral de nachtjongeren in hun kot houden, dat is toch duidelijk dacht ik. Zoniet lopen die in horden mekaar te besmetten ( en dus niet met bier alleen te besmeuren ).
Laatst gewijzigd door Fred1950 op 28 jul 2020, 16:54, 2 keer totaal gewijzigd.

De kannibaal

28 jul 2020, 16:52

Ice schreef:
28 jul 2020, 15:36
voorn schreef:
Dat hoeft ook niet, een SJAALTJE mag ook, blijkbaar beschermt je dat ook tegen besmetting.. :mrgreen:
Art. 11. Artikel 21bis van het ministerieel besluit van 30 juni 2020 houdende dringende maatregelen om de verspreiding van het coronavirus COVID-19 te beperken,
wordt vervangen als volgt:

"Eenieder is vanaf de leeftijd van 12 jaar verplicht om de mond en de neus te bedekken met een mondmasker OF ELK ANDER ALTERNATIEF IN STOF op de volgende plaatsen:...
STAATSBLAD:
Publicatie : 2020-07-24
Numac : 2020031150

FEDERALE OVERHEIDSDIENST BINNENLANDSE ZAKEN
24 JULI 2020.

De maatregelen van de provincie antwerpen zijn dus in strijd met de maatregelen van de féderale overheid...maar wat wil je nu? De avondklok, een maatregel voor in oorlogstijd, wordt daar ook ingevoerd door collaborateur bdw die daarmee zelfs hitler naar de kroon steekt. :evil:
Echt tevreden dat gij opnieuw actief zijn. Gij hebt gisteren U zelf willen overtreffen hé. Dubbele shift gedaan. Na 2 uur nachts nog steeds in hamermode op het klavier, rond 11 uur middags ...............nog altijd actief, dan de grote stilte, en dan hoor ik dat een gefrustreerde, een brandbom gegooid had naar het justitiepaleis. 8O 8O . Ik was eerlijk gezegd een beetje aangegrepen, maar gij hebt waarschijnlijk eens een nachtje geslapen. De man met de brandende jeneverfles hebben ze aangehouden, en ik besef nu dat er ondertussen nog burgers zijn, die de controle over de pedalen hebben verloren.
Ik ben van oordeel dat het de juiste maatregel is om een avondklok in te stellen. De gevaarlijkste onder ons blijven ten minste zo van straat.
Ice

28 jul 2020, 16:55

Stoer erop kloppen op een skate plein tegen de burger, dát durven ze wel maar dan met de staart tussen de poten afdruipen als er drugscriminelen met oorlogswapens voor hun snuit staan, dan hebben ze heel wat minder praats, net als er rellen zijn met migranten die de boel in de fik steken of trouwstoeten die het verkeer onveilig maken, dan grijpen ze niet in, discriminerende mietjes en nestbevuilers...en dan maar janken dat ze geen autoriteit meer hebben. :roll:

E.T.

28 jul 2020, 17:01

Waar wachten jullie op? Geef haar een GAS!
OPGELET bovenstaande tekst kan sporen van ironie en/of sarcasme bevatten
64bits - Core i3 - Acer A9Q1KNT - SPIN SP314-51 - Windows 11 Home - Firefox - Wifi - Telenet