Mondmaskers verplicht

Hier is plaats voor discussie over actuele onderwerpen.
Met een krant kan je zowel een minister als een vlieg doodslaan. (Herman de Croo - 1937)

E.T.

28 jul 2020, 17:03

Ice schreef:
28 jul 2020, 15:36
Dat hoeft ook niet, een SJAALTJE mag ook, blijkbaar beschermt je dat ook tegen besmetting.
Voor zulke praat word je normaal van 't internet gebannen allee Trump toch 8)
OPGELET bovenstaande tekst kan sporen van ironie en/of sarcasme bevatten
64bits - Core i3 - Acer A9Q1KNT - SPIN SP314-51 - Windows 11 Home - Firefox - Wifi - Telenet

voorn

28 jul 2020, 17:11

Ik dacht dat de extra maatregelen voor de provincie besproken waren onder de leiding van de gouverneur en niet door de burgemeester van Antwerpen.
Geloof niet dat die lid is van de NVA
Ice

28 jul 2020, 17:28

De kannibaal schreef:
28 jul 2020, 16:52
Ice schreef:
voorn schreef:
28 jul 2020, 13:42
Het mondmasker is nu verplicht.
Maar ik zie niet in hoe ge nu kunt sporten met een mondmasker.
Ik zie me niet tennissen met een masker of joggen.
Dat hoeft ook niet, een SJAALTJE mag ook, blijkbaar beschermt je dat ook tegen besmetting.. :mrgreen:
Art. 11. Artikel 21bis van het ministerieel besluit van 30 juni 2020 houdende dringende maatregelen om de verspreiding van het coronavirus COVID-19 te beperken,
wordt vervangen als volgt:

"Eenieder is vanaf de leeftijd van 12 jaar verplicht om de mond en de neus te bedekken met een mondmasker OF ELK ANDER ALTERNATIEF IN STOF op de volgende plaatsen:...
STAATSBLAD:
Publicatie : 2020-07-24
Numac : 2020031150

FEDERALE OVERHEIDSDIENST BINNENLANDSE ZAKEN
24 JULI 2020.

De maatregelen van de provincie antwerpen zijn dus in strijd met de maatregelen van de féderale overheid...maar wat wil je nu? De avondklok, een maatregel voor in oorlogstijd, wordt daar ook ingevoerd door collaborateur bdw die daarmee zelfs hitler naar de kroon steekt. :evil:
Echt tevreden dat gij opnieuw actief zijn. Gij hebt gisteren U zelf willen overtreffen hé. Dubbele shift gedaan. Na 2 uur nachts nog steeds in hamermode op het klavier, rond 11 uur middags ...............nog altijd actief, dan de grote stilte, en dan hoor ik dat een gefrustreerde, een brandbom gegooid had naar het justitiepaleis. 8O 8O . Ik was eerlijk gezegd een beetje aangegrepen, maar gij hebt waarschijnlijk eens een nachtje geslapen. De man met de brandende jeneverfles hebben ze aangehouden, en ik besef nu dat er ondertussen nog burgers zijn, die de controle over de pedalen hebben verloren.
Ik ben van oordeel dat het de juiste maatregel is om een avondklok in te stellen. De gevaarlijkste onder ons blijven ten minste zo van straat.
Afbeelding
Koest, pekkie, muilkorf aan en je kot in!
Afbeelding
:twisted:

verhaegen
Support SeniorenNet

28 jul 2020, 17:33

Ik ben van oordeel dat het de juiste maatregel is om een avondklok in te stellen.
inderdaad
dat is de beste maatregel die der bij is
en dat uur is juist gekozen
al degeen die de late hebben zijn op het werk
al degeen die van de late terugkomen zijn thuis
dus der hoeft niemand meer op straat te zijn
géén uitvluchten méér
Ice

28 jul 2020, 17:34

E.T. schreef:
Ice schreef:
Dat hoeft ook niet, een SJAALTJE mag ook, blijkbaar beschermt je dat ook tegen besmetting.
Wat begrijpt het sukkeltje weer niet? :roll:
Art. 11. Artikel 21bis van het ministerieel besluit van 30 juni 2020 houdende dringende maatregelen om de verspreiding van het coronavirus COVID-19 te beperken,
wordt vervangen als volgt:

"Eenieder is vanaf de leeftijd van 12 jaar verplicht om de mond en de neus te bedekken met een mondmasker OF ELK ANDER ALTERNATIEF IN STOF op de volgende plaatsen:...
STAATSBLAD:
Publicatie : 2020-07-24
Numac : 2020031150

FEDERALE OVERHEIDSDIENST BINNENLANDSE ZAKEN
24 JULI 2020.

Lukt het opzoeken met google weer niet?
Moet ik je de link ook nog eens posten? :mrgreen:
Ice

28 jul 2020, 17:38

verhaegen schreef:
28 jul 2020, 17:33
Ik ben van oordeel dat het de juiste maatregel is om een avondklok in te stellen.
inderdaad
dat is de beste maatregel die der bij is
en dat uur is juist gekozen
al degeen die de late hebben zijn op het werk
al degeen die van de late terugkomen zijn thuis
dus der hoeft niemand meer op straat te zijn
géén uitvluchten méér
Afbeelding

tokkio

28 jul 2020, 17:45

Dat is fantasie hoor. Die virussen blijven in dat masker langs de binnenkant "plakken" :D En omdat dat ook geen menselijk weefsel is ( cellen ) kunnen ze er ook niet kweken.
Voor die virussen is dat mondmasker een "pretpark" binnen, buiten,joepie, terug binnen, buiten.......... :mrgreen:
Zie niet uit naar de dag dat alle problemen opgelost zijn, want dan is men dood.

E.T.

28 jul 2020, 18:54

E.T. schreef:
Ice schreef:
Ice schreef:
28 jul 2020, 17:34
Wat begrijpt het sukkeltje weer niet?
Als JIJ zelfs je eigen schrijfsels niet kan/wil begrijpen blijft de vraag wie hier op de sukkel is?
OPGELET bovenstaande tekst kan sporen van ironie en/of sarcasme bevatten
64bits - Core i3 - Acer A9Q1KNT - SPIN SP314-51 - Windows 11 Home - Firefox - Wifi - Telenet

Paul Siemons

28 jul 2020, 20:30

Een vraagje: ik wandel graag in open lucht, laat ons zeggen in het bos achter mij waar een paar wandelpaden zijn; ik wandel alleen en er is geen mens in mijn directe omgeving te zien , moet ik een mondmasker dragen dan? (Prov. Antwerpen)

Fred1950

28 jul 2020, 20:42

Paul Siemons schreef:
28 jul 2020, 20:30
Een vraagje: ik wandel graag in open lucht, laat ons zeggen in het bos achter mij waar een paar wandelpaden zijn; ik wandel alleen en er is geen mens in mijn directe omgeving te zien , moet ik een mondmasker dragen dan? (Prov. Antwerpen)
JA ! :lol:
Maar ik betwijfel of het konijn of everzwijn dat je toevallig op 1,5 meter passeert je gaat beboeten als je je masker niet draagt. :wink:

Het komt er neer dat je je masker op zet als je "in de verte" iemand ziet, en als excuus beweert dat je net een vers masker aan 't opzetten waart als je *misschien* iemand tegenkomt die je er attent op maakt. Wees gewoon wat flexibel en doe verstandig in dergelijke situaties. Maar .... als je iemand tegenkomt die zijn masker niet op heeft, wijs hem dan héél attent er op dat hij in de fout gaat , en dat je hem op die manier geen tweede maal wilt tegenkomen. :twisted:

Paul Siemons

28 jul 2020, 21:50

Fred1950 bedankt voor uw antwoord ... dat dacht ik ook.... alhoewel ?

Vanwaar mijn vraag: "een collega van mij was vandaag in een bosrijk gebied aan het wandelen , alléén, geen mens in de buurt zonder mondmasker (had er wel één bij zich) komt in de verte een politieagente aan met 2 honden en die maant hem aan om zijn mondmasker aan te doen en als ze weggaat zegt ze erbij "en nu aanhouden hé"
De man heeft dat op zijn FB pagina gezet, maar volgens mij had die agente geen poot om op te staan want de
maatregelen zouden maar in kunnen gaan als ze juridisch afdwingbaar zijn:
Gouverneur C.Berx :

“De verordening die de maandagavond aangekondigde coronamaatregelen in de provincie Antwerpen juridisch afdwingbaar moet maken, zal allicht in de loop van woensdag klaar zijn. Dat zegt gouverneur Cathy Berx. Pas daarna zullen de maatregelen effectief kunnen ingaan, wat onder meer betekent dat er vandaag nog geen avondklok zal gelden in de provincie.

De federale diensten van de gouverneur hebben volgens Berx vandaag de hele dag gewerkt aan het vertalen van de maatregelen in een juridisch-technische verordening, maar dat is dus niet volledig afgerond geraakt. "Er is ook nog heel wat advies ingewonnen, want ik wil dat dit juridisch sluitend is", zegt ze. "Ik ga ook niets ondertekenen dat nog niet af is."”
(Persagentschap Belga)

boeffer

28 jul 2020, 22:14

Vandaag heb ik 60% zonder masker gezien. Veel lijkt een lachertje in België dan.
W11 RAM 32 GB SSD 1 TB,16:9=1920*1080 ; 4:3=1440*1080, ik heb steeds mijn helpdesk

Fred1950

28 jul 2020, 22:33

Paul Siemons schreef:
28 jul 2020, 21:50

Vanwaar mijn vraag: "een collega van mij was vandaag in een bosrijk gebied aan het wandelen , alléén, geen mens in de buurt zonder mondmasker (had er wel één bij zich) komt in de verte een politieagente aan met 2 honden en die maant hem aan om zijn mondmasker aan te doen en als ze weggaat zegt ze erbij "en nu aanhouden hé"
De man heeft dat op zijn FB pagina gezet, maar volgens mij had die agente geen poot om op te staan want de
Gouverneur C.Berx :

“De verordening die de maandagavond aangekondigde coronamaatregelen in de provincie Antwerpen juridisch afdwingbaar moet maken, zal allicht in de loop van woensdag klaar zijn. Dat zegt gouverneur Cathy Berx. Pas daarna zullen de maatregelen effectief kunnen ingaan, wat onder meer betekent dat er vandaag nog geen avondklok zal gelden in de provincie.

De federale diensten van de gouverneur hebben volgens Berx vandaag de hele dag gewerkt aan het vertalen van de maatregelen in een juridisch-technische verordening, maar dat is dus niet volledig afgerond geraakt. "Er is ook nog heel wat advies ingewonnen, want ik wil dat dit juridisch sluitend is", zegt ze. "Ik ga ook niets ondertekenen dat nog niet af is."”
(Persagentschap Belga)
Toch prachtig. :D Vanaf donderdag zal die 250 Euro betalen voor diezelfde overtreding, maar nu was het alleen nog maar een "dwingende raadgeving". :D

De ware bedoeling is uiteraard dat personen een mondmasker dragen als ze mekaar tegenkomen of mekaar kruisen. In feite moet die agente ook een mondmasker dragen. Als ik nog een combi zie met twee gasten erin die geen mondmasker dragen stuur ik een film of foto naar Committee-XYZ of P ( weet nog niet goed naar waar )

Dicksy

28 jul 2020, 22:43

Paul Siemons schreef:

Bij ons werd de mondmaskerplicht aangekondigd op zaterdag 25/07 en ging in op 26/7. Het was een beslissing van 6 burgemeesters van de zone Rupel + de gemeente Aartselaar.
Eerst een paar dagen sensibiliseren om de mensen de kans te geven zich geïnformeerd te hebben

Ik denk daarom dat waar Berx het over heeft het over die avondklok gaat en de mondmaskerplicht tijdens joggen en fietsen. Dat zijn namelijk beslissingen op haar bestuurniveau.
Als het enkel over dat verplicht mondmasker dragen gaat vermoed ik dat uw collega in een bos liep in een gemeente waar de lokale overheid (burgemeester) dat reeds beslist had en die bevoegdheid ook heeft.

Dicksy

28 jul 2020, 22:46

Fred1950 schreef:
In feite moet die agente ook een mondmasker dragen. Als ik nog een combi zie met twee gasten erin die geen mondmasker dragen stuur ik een film of foto naar Committee-XYZ of P ( weet nog niet goed naar waar )
Waarom niet naar het comité PVDA, succes verzekerd. 🤔