In t koffie en theehuisje: "Carpe Diem"
-
Bert
Goede morgen leutertjes,
mooi weertje, lekker fris voor een wandelingetje naar de bakkerij.
Moet straks nog naar de huisarts, bloed prikken. Gewoon op controle.
Maar ik mag geen alcohol drinken hebben ze gezegd, ik moet nuchter zijn.
Ik zou willen morgen overslaan maar dat zal niet kunnen zeker?? Als het zo warm
zal worden zoals ze voorspellen, voor mij is dat niet nodig hoor.
Hopelijk is het vandaag nog een beetje te doen. Dan hebben we nog wat plezier aan de dag
en kunnen we nog een terrasje doen.
Zal me eens klaarmaken en ben dan ribbedebie.
Tot latersss...
mooi weertje, lekker fris voor een wandelingetje naar de bakkerij.
Moet straks nog naar de huisarts, bloed prikken. Gewoon op controle.
Maar ik mag geen alcohol drinken hebben ze gezegd, ik moet nuchter zijn.
Ik zou willen morgen overslaan maar dat zal niet kunnen zeker?? Als het zo warm
zal worden zoals ze voorspellen, voor mij is dat niet nodig hoor.
Hopelijk is het vandaag nog een beetje te doen. Dan hebben we nog wat plezier aan de dag
en kunnen we nog een terrasje doen.
Zal me eens klaarmaken en ben dan ribbedebie.
Tot latersss...
-
An-W - Lid geworden op: 26 mei 2020, 11:47
Goedemorgen allen ,
Haha heb ik nu een rage veroorzaakt met mijn traybake ?
Het is al oud hoor . Ik geloof dat Jamie Oliver er ooit mee begonnen is.
Toen mijn dochter een jaartje in Schotland woonde , maakte zij dit vaak .
Het is meer voor de luie mensen onder ons he ? Minder werk dan wokken
Je gooit alles op een bakplaat , olie en kruiden erover en de oven doet de rest .
Ondertussen kan jij wat anders gaan doen haha .
Bert , ik hou ook niet van die hele warmte . Zo tussen de 20 en 23 graden vind ik wel fijn.
Wat was ribbedebie ook nog al weer ? ( wel eens gehoord , weer vergeten .... ik vind het een leuk woord )
Wat hoor ik nou , zijn ze bij jullie weer aan het hamsteren ?
Het is toch droevig gesteld . Mensen zijn net apen , echt waar .
Bij ons lopen de corona besmettingen ook weer op , vooral in Rotterdam en Amsterdam en kleinere bubbels.
Lees nu dat het vooral jongeren zijn en " mensen met een migratie achtergrond "
.
Ik hou mijn hart vast . Schiet eens op met dat vaccin ....
Sita , ja bij ons heet het mondmasker . Maar bij ons niet verplicht .( alleen in OV en luchthaven/vliegtuig )
Onze " geleerden" vinden niet bewezen dat het nut heeft en werkt
Burgemeesters mogen het nu wel " lokaal " invoeren op drukke plekken , naar eigen inzicht . Lekker duidelijk ook
Ik hou wel 1,5 ( liefst 2 ) meter aan en was mijn handen stuk . En ik vermijd drukke plaatsen.
Nou genoeg gezeurd . Ik ga koffie zetten .
Fijne donderdag allemaal

Haha heb ik nu een rage veroorzaakt met mijn traybake ?
Het is al oud hoor . Ik geloof dat Jamie Oliver er ooit mee begonnen is.
Toen mijn dochter een jaartje in Schotland woonde , maakte zij dit vaak .
Het is meer voor de luie mensen onder ons he ? Minder werk dan wokken
Je gooit alles op een bakplaat , olie en kruiden erover en de oven doet de rest .
Ondertussen kan jij wat anders gaan doen haha .
Bert , ik hou ook niet van die hele warmte . Zo tussen de 20 en 23 graden vind ik wel fijn.
Wat was ribbedebie ook nog al weer ? ( wel eens gehoord , weer vergeten .... ik vind het een leuk woord )
Wat hoor ik nou , zijn ze bij jullie weer aan het hamsteren ?
Het is toch droevig gesteld . Mensen zijn net apen , echt waar .
Bij ons lopen de corona besmettingen ook weer op , vooral in Rotterdam en Amsterdam en kleinere bubbels.
Lees nu dat het vooral jongeren zijn en " mensen met een migratie achtergrond "
Ik hou mijn hart vast . Schiet eens op met dat vaccin ....
Sita , ja bij ons heet het mondmasker . Maar bij ons niet verplicht .( alleen in OV en luchthaven/vliegtuig )
Onze " geleerden" vinden niet bewezen dat het nut heeft en werkt
Burgemeesters mogen het nu wel " lokaal " invoeren op drukke plekken , naar eigen inzicht . Lekker duidelijk ook
Ik hou wel 1,5 ( liefst 2 ) meter aan en was mijn handen stuk . En ik vermijd drukke plaatsen.
Nou genoeg gezeurd . Ik ga koffie zetten .
Fijne donderdag allemaal

'Voor iedereen met ellende of ziekte : sterkte , moed, hoop , kracht en beterschap.'
-
Sita

Goedemorgen puzzel, Bert, An-Wildflower en alle anderen
Bert, 1 dag van meer dan 30 graden is zo voorbij.
Daarna weer frisser.
Alles rustig ondergaan en je er niet druk over maken is nog het beste.
An, wie kan er nu nog aan uit aan al die regels.
Ze worden om de haverklap aangepast en veranderd.
Bij sommigen zal het wel hamsteren zijn.
Maar zouden anderen het niet doen om zo weinig mogelijk in een winkel te moeten komen ?
Ik weet het niet hoor ...
Een beetje proberen te genieten van elke dag, ons zelf houden aan de regels
en hopen op het gezond verstand van anderen.
Meer kunnen we niet doen.
Tot later.
-
Bert
Zo, ben al terug thuis. Dokter heeft nog wat bloed over gelaten voor mij. 

An-W http://www.vlaamswoordenboek.be/definit ... ribbedebie
Inderdaad Sita, zelf oppassen en hopen op het gezond verstand van anderen.
Maar als men eens goed rond kijkt zit daar niet veel verstand bij.
Nu vlug wat eten want ik heb honger als een paard.
Ben er mee weg (ribbedebie
)
Bye, tot straks
An-W http://www.vlaamswoordenboek.be/definit ... ribbedebie
Inderdaad Sita, zelf oppassen en hopen op het gezond verstand van anderen.
Maar als men eens goed rond kijkt zit daar niet veel verstand bij.
Nu vlug wat eten want ik heb honger als een paard.
Ben er mee weg (ribbedebie
Bye, tot straks
-
thijli - Lid geworden op: 26 mei 2020, 15:52
goedemorgen,
Bert wat een mooie auto heb je gekocht!
En is je honger weer gestild?
je had het goed wat betreft mijn nickname hoor!
Wij hebben een fiat panda,een hoge,mijn man mag niet meer rijden en ik rijd ook alleen nog maar in de omgeving,dus hebben we de meriva weg gedaan,deze bevalt mij heel goed ,vooral hier in de stad.
Het is wat rond Antwerpen met de corona,en dan alweer aan het hamsteren het is toch te gek.
Deze oma is prutje van de afgelopen dagen,dan merk je dat je lichaam protesteert
Maar ze hebben genoten van de bioscoop gisteren.
Ga nu nog even de was ophangen en verder doe ik niets meer.
fijne dag allen.
Bert wat een mooie auto heb je gekocht!
En is je honger weer gestild?
je had het goed wat betreft mijn nickname hoor!
Wij hebben een fiat panda,een hoge,mijn man mag niet meer rijden en ik rijd ook alleen nog maar in de omgeving,dus hebben we de meriva weg gedaan,deze bevalt mij heel goed ,vooral hier in de stad.
Het is wat rond Antwerpen met de corona,en dan alweer aan het hamsteren het is toch te gek.
Deze oma is prutje van de afgelopen dagen,dan merk je dat je lichaam protesteert
Maar ze hebben genoten van de bioscoop gisteren.
Ga nu nog even de was ophangen en verder doe ik niets meer.
fijne dag allen.
Iedere dag een lach
-
neferketari - Lid geworden op: 07 jul 2020, 09:22
Goedemiddag allemaal,
Zo, wij zijn juist terug van onze wandeling door het bos , al goed dat we naar het bos kunnen, want hier bij ons binnen de ring en vanaf het kanaal moet je overal een mondmaskertje opzetten.... ook in de straten waar je bijna niemand tegenkomt
.... maar ja , men zal ergens wel een lijn moeten zetten van daar tot daar...
Ik snap ook niet dat ze het in iedere gemeente anders doen.... het is té gemakkelijk om in heel vlaanderen hetzelfde te doen... de regering schuift alles maar naar de gemeente zelf
Maar genoeg gezaagd , ik veronderstel dat iedereen daar wel genoeg over gehoord heeft
Ik zou ook willen dat we morgen konden overslaan.. zo warm hoeft voor mij ook niet ( meer ).
Vroeger kon ik daar wel tegen, maar de laatste jaren niet meer zo erg ( zal wel ouderdom zijn
)
Wij doen ook heel graag BBQ en wokken doen we ook regelmatig , dan denken we dat we gezond bezig zijn..
.... maar dan gebruiken we een klodder mayo op de sla.... nog een sausje erbij ... lekker veel groentjes tot we uiteindelijk dubbel zoveel gegeten hebben als normaal..... bij het wokken een grote pot currysaus erover.... tja... het moest zo lekker allemaal maar niet zijn hé.....
En ikke dan maar klagen dat ik niet afval.... ik zou een 3tal kilos moeten kwijtspelen en het lukt me maar niet
.... ik neem geen suiker, ik snoep niet .... en nee Marietteke, ik eet geen pannekoeken
Ik ga nu nog efkes verder met mijn painting, anders geraakt dat ding niet af.
Nog een fijne dag voor iedereen.....
Houd jullie gezond en koel

Zo, wij zijn juist terug van onze wandeling door het bos , al goed dat we naar het bos kunnen, want hier bij ons binnen de ring en vanaf het kanaal moet je overal een mondmaskertje opzetten.... ook in de straten waar je bijna niemand tegenkomt
Ik snap ook niet dat ze het in iedere gemeente anders doen.... het is té gemakkelijk om in heel vlaanderen hetzelfde te doen... de regering schuift alles maar naar de gemeente zelf
Maar genoeg gezaagd , ik veronderstel dat iedereen daar wel genoeg over gehoord heeft
Ik zou ook willen dat we morgen konden overslaan.. zo warm hoeft voor mij ook niet ( meer ).
Vroeger kon ik daar wel tegen, maar de laatste jaren niet meer zo erg ( zal wel ouderdom zijn
Wij doen ook heel graag BBQ en wokken doen we ook regelmatig , dan denken we dat we gezond bezig zijn..
En ikke dan maar klagen dat ik niet afval.... ik zou een 3tal kilos moeten kwijtspelen en het lukt me maar niet
Ik ga nu nog efkes verder met mijn painting, anders geraakt dat ding niet af.
Nog een fijne dag voor iedereen.....
Houd jullie gezond en koel
-
miesmarpel - Lid geworden op: 28 dec 2006, 22:30
Goede middag ,
effe voorbij komen fietsen ...

géén mondmasker... ben intensief aan t sporten
en dan hoeft het niet , allé dat heb ik er toch
van verstaan .... op den duur weet je het niet meer zeker, t verandert hier elke dag .....
vanmorgen naar de markt geweest, met mondmasker , en moet zeggen dat wordt hier , in een landelijke gemeente perfect nageleefd......
maar toch, gezellig is anders ... rappekes alles gaan kopen dat ik nodig had, en vlug terug naar huis.....
morgen, 35 ° + , hoeft ook ni voor mij
gelukkig zal het maar voor 1 dag zijn ....
dat zal nog gaan .... verleden zomer hebben we nog temperaturen van 40 ° overleefd.....
Bert, mooie auto , goede keuze .. altijd met Renault gereden nu met een Renault Clio grandtour, nog geen klagen van .... ook onlangs van wagen gewisseld .. diesel buiten en benzine gekocht ... en ja op " onze oude dag " wordt er ook niet meer zoveel gereden dan vroeger ...... nochtans rij ik nog altijd zeer graag met de wagen , ook op de autostrade , marietteke ...
Bloemeke, hoe gaat het met je schoonouders ondertussen ?
en al op de koop geweest , lees ik ... de winkels ondersteunen in deze coronatijd
ja, Neferke, al die corona-verplichtingen gelden ook voor ' de Parking ' van t Stad ..... zo ook bij ons ....maar zoals je zegt, ze moeten ergens een lijn trekken
hoi, An, mooie foto's altijd en weeral iets bijgeleerd
Kaapse knoflookplant ... nooit van gehoord ..
wens iedereen nog een fijne dag .
effe voorbij komen fietsen ...

géén mondmasker... ben intensief aan t sporten
van verstaan .... op den duur weet je het niet meer zeker, t verandert hier elke dag .....
vanmorgen naar de markt geweest, met mondmasker , en moet zeggen dat wordt hier , in een landelijke gemeente perfect nageleefd......
maar toch, gezellig is anders ... rappekes alles gaan kopen dat ik nodig had, en vlug terug naar huis.....
morgen, 35 ° + , hoeft ook ni voor mij
gelukkig zal het maar voor 1 dag zijn ....
dat zal nog gaan .... verleden zomer hebben we nog temperaturen van 40 ° overleefd.....
Bert, mooie auto , goede keuze .. altijd met Renault gereden nu met een Renault Clio grandtour, nog geen klagen van .... ook onlangs van wagen gewisseld .. diesel buiten en benzine gekocht ... en ja op " onze oude dag " wordt er ook niet meer zoveel gereden dan vroeger ...... nochtans rij ik nog altijd zeer graag met de wagen , ook op de autostrade , marietteke ...
Bloemeke, hoe gaat het met je schoonouders ondertussen ?
en al op de koop geweest , lees ik ... de winkels ondersteunen in deze coronatijd
ja, Neferke, al die corona-verplichtingen gelden ook voor ' de Parking ' van t Stad ..... zo ook bij ons ....maar zoals je zegt, ze moeten ergens een lijn trekken
hoi, An, mooie foto's altijd en weeral iets bijgeleerd
Kaapse knoflookplant ... nooit van gehoord ..
wens iedereen nog een fijne dag .
-
An-W - Lid geworden op: 26 mei 2020, 11:47
In Amsterdam en Rotterdam wordt het op bepaalde drukke plekken verplicht om een mondkapje te dragen. Het gaat om een experiment. De veiligheidsregio's benadrukken dat het geen vervanging is van de anderhalvemetermaatregel. De mondkapjesmaatregel gaat in op 5 augustus en geldt voor iedereen vanaf 13 jaar en ouder, op straat en in winkels.
Nou fijn dat ze onze gezondheid blijkbaar " een experiment " vinden ....
'Voor iedereen met ellende of ziekte : sterkte , moed, hoop , kracht en beterschap.'
-
marietteke - Lid geworden op: 26 mar 2006, 19:31

hallo goeieavond
ja maar ...morgen 'n dagje overslaan ...Ik zou ook willen dat we morgen konden overslaan.. .
...dan moet ik niet verjaren hé
An , wat 'n mooie omgeving om te wandelen
Miesje ik doe mijn masker ook op 't fietske op ,
vind ik zelf veiliger ,
neferke , jullie hebben bij jullie wel een groot bos om in te wandelen he ,
en ik doe ook mijn best , om wat af te vallen , ja ...ni simpel h" ,
zeker als je zo'n "zoetekauw" ben als ik ,
maar toch 2.600 gr eraf ,
thijli , leuk ..genoten mét de kids van de film ,
Bertje , haha , chanche dat de dokter je niet helemaal heeft leeg gezogen ,
Sita , je genieten van elke dag ,
en het gewoon nemen zoals het komt ,