Hoekje: "De oase van rust" 2020

Hier mag je praten, grappen maken, vertellen over alles.
Een humorist is iemand wiens vrolijkheid van zijn hart naar zijn hersenen is verhuisd. (Otto Weis - 1847)

Ritavdm

29 jul 2020, 12:38

Goeiemiddag

Whaw, mooi meme-Rietje !

Veve, noem jij dat een kadootje kiezen, ik noem dat al een serieus geschenk :roll:
en dan vast stellen dat ze zich net zo goed amuseert met enkele potjes en een bad vol water.

Deze voormiddag mijn voorraadkast gevuld met vanalles en nog wat, was hoog nodig willen we geen honger lijden.
In de Co...t waren er warempel weeral hamsteraars, volle karren wc-papier of zou je met Corona ook diaree krijgen ? De mensen hielden zich wel allemaal aan de regels hoor, allemaal alleen, afstand, maskers .....

Menu : gebakken aardappeltjes (rest v gisteren) met koude schotel vis-vlees-groentjes-eitje.

Deze namiddag fietsen we met zijn tweetjes langs rustige weggetjes, het drankje achteraf zullen we wel thuis nemen. Het veiligste hoe aanlokkelijk een terrasje ook kan zijn.
Oud maar niet Out

corry

30 jul 2020, 09:26

Goedemorgen

Gisteravond groot feest naast ons dochter.
De buren waren met vele uitbundig aan het barbecuen.
Echt ik zweer het zou de politie gebeld hebben, haar zoon rade het af., heeft tot 10 geduurd. Bij gevolg niemand heeft zich eraan gestoord of durfde niet ingrijpen. Deze buren hangen steunvlag uit voor de zorg.
Hier is het elke avond stil, geen samenkomsten zoals andere jaren. Diegene welke huren komen om veilig hun verlof door te brengen, blijven meestal ter plaatsen. Dragen hun mondmasker als ze buiten komen.
De angst is groter dan voorheen, bij mij toch.
Veveke mooi speelgoed voor groot en klein.😊
Joke, wat een diertje het eerste ziet en er eten van krijgt wordt zijn ouder.
Ik heb ooit een merel welke uit nest was gevallen , onze zoon kwam ermee af, groot gebracht.
Was zo aanhankelijk,, het keukenkraan stond steeds open.
Vloog in een boom en kwam terug, eindelijk na minder aandacht is hij weggebleven.

Straks naar mijn maatjes in Huis Aan Zee. Morgen zeer warm weer, geen optie om 5 u een masker op te zetten. Moet je niet vragen hoe het in de zorg verloopt zeker op intensieve.

Nog een fijne dag , blijf gezond !

Corry
ik tel alleen de zonnige dagen.

meme-rietje

30 jul 2020, 09:59

goeie morgen iedereen

Afbeelding
Groetjes van meme-rietje,
het is gemakkelijker op te geven dan door te gaan

vera-maria

30 jul 2020, 10:22

Goedemorgen allemaal!
Gisteren zijn ons vrienden gekomen is een koppel van onze leeftijd we hadden mekaar al heel lang niet gezien, zij wonen dan ook in Maarkedal is Oost-Vlaanderen een klein uurtje bij ons vandaag!
De man heeft Corona gehad, opgelopen in het ziekenhuis waar hij in maart verbleef voor een ernstige darmontsteking veroorzaakt door antibiotica die hij moest nemen voor een abces voor een tand!
Wij hebben de ganse tijd buiten kunnen zitten op voldoende afstand van elkaar, het koppel houdt zich ook strikt aan de maatregels hoor en hebben enkel contact met hun dochter en nu even met ons!
En wij hebben enkel contact met de zoon en zijn gezin en ik doe de boodschappen voor ons mama, en terrasjes doen we weer buiten op ons eigen terras!
Gisteren ging ik naar een kleinere supermarkt want had nog iets tekort, liep er daar een oudere dame zonder mondmasker en niemand die iets zei...en ik met mijn anders grote mond durfde niets zeggen...eigenlijk zou daar ook iemand aan de ingang moeten staan zoals hier bij ons in de Carrefour die de mensen er op wijst als ze iets fout doen en mensen weigeren die zich niet aan de regels houden!
Op het programma vandaag...niets speciaals...Elise is hier dus is er hier tenhuize van genoeg te doen!
Heb bananenpannekoekjes gebakken deze morgen als ontbijt voor Elise, ze heeft er 2 van gegeten...is niet erg lekker hoor, we hebben er chocopasta opgesmeerd en dan smaakten ze al veel beter!
Dus dat bak ik nooit meer, een banaan vind ik echt lekker maar niet verwerkt als pannenkoek!
Afbeelding
Zo ben er weer mee weg, wens jullie allen nog een aangename donderdag daag...
You only have one life...live it!

meme-rietje

31 jul 2020, 09:02

goeie morgen iedereen
warmste dag vandaag,
blijf binnen, blijf koel
warme banaan eet ik ook niet graag

Afbeelding

Ritavdm

31 jul 2020, 09:40

Goeiemorgen

Sorry voor mijn karige inbreng in het Sennet deze dagen maar er zijn belangrijker zaken in het leven dan dit Sennet hé :wink:

'k denk wel af en toe eens aan jullie hoor, wees voorzichtig met die hondstemperaturen vandaag !
Oud maar niet Out

corry

31 jul 2020, 10:10

Goedemorgen

Zitten al van 8 u buiten in de schaduw van ons tweede terra waar de nieuwe schutsels staan.

Het gaat warm worden, een toeloop naar zee, het is hier ook warm en van zeebries geen spraken.

Volgende week komt baby Eleanor op bezoek, T. heeft tijdelijk werk in Zeebrugge. JOEPIE !

Nog een fijne warme vrijdag, leve de airco 😊

Corry
ik tel alleen de zonnige dagen.

Ivette

31 jul 2020, 10:42

Dag allemaal,

Ik wil hier niet komen zagen want ik ben niet in zo'n vrolijke stemming: vorige nacht was het 7 jaar geleden dat mijn man stierf dus de film werd weer teruggespoeld.
Dan nog mijn "reisafscheid" erbij + de Corona ellende, de hitte vandaag (ik kom niet buiten, het is hier zo fris binnen!) Gisteren vond ik het al zeer warm toen ik brood haalde.
Ik heb zopas mijn Krantje afgemaakt, ik ben er content van, maakt veel goed!
Zorg allemaal goed voor uzelf!
Ivette

meme-rietje

31 jul 2020, 16:32

juist eens buiten geweest onder mijn pergola
om te kijken hoeveel graden het is: meer dan veertig graden 40°
en als je terug binnen komt dan weet je hoe goed het binnen is 23°
dus beter binnen blijven
iedereen die pijn heeft geef ik een steun knuffel
vooral in die warmte is dubbel zo moeilijk
Afbeelding

vera-maria

31 jul 2020, 17:37

Goede namiddag allemaal!
Veel te warm buiten hé!
Ik heb mijn man zijn haar gedaan met de tondeuse, heb het buiten gedaan met een grote spiegel zodat hij zag wat ik deed, dan alle haar opgeveegd en vlug weer naar binnen want in huis kunnen we het tamelijk koel houden is maar 22°, maar alle rolluiken zijn dan ook naar beneden en alle ramen dicht!
En indien het dan toch te warm word hebben we airco, maar als het maar één dag zo warm blijft dan zal het binnen ook niet zo rap opwarmen!
Mijn zus belde deze morgen zegt ze “proficiat” ikke wat...mijn frank viel niet maar ze was 1 maand te vroeg met haar verjaardagswensen :D dat heb ik nu nog nooit tegengekomen!
Zij woont ook aan zee en ze zei dat ze niet buitenkwamen, want je moet in Oostende van als je buiten komt ook een mondmasker aan en bij zo een hitte is dat niet evident hé.
Maarja klagen en zagen helpen ons niet het is wat het is, hopen dat ze algauw een vaccin hebben zodat vanaf 2021 alles weer normaal kan verlopen!
Gisteren heeft ons kleindochter zich geamuseerd met water...
Afbeelding
Vandaag blijft ze binnen, er vliegen hier en daar wat wespen op onze haag, hebben dat altijd eind juli en ze schreeuwt heel de straat bijeen als ze een wesp ziet, we hebben ook veel hommels op ons bloemen en op onze lavendel achter ons huis maar dat vind ze schattige beestjes en is daar niet bang van!
Straks komen haar ouders haar halen en gaat ze het weekend naar huis, maandag komt ze terug maar ze is een schatje om in huis te hebben.
Wens jullie allen een heel fijn weekend daag....
You only have one life...live it!

Ritavdm

31 jul 2020, 19:10

Goeie avond

Afbeelding

Afbeelding

't was net het weer voor een bezoekje aan La Coupole, lekker fris ondergronds. De combinatie mondmasker, audiogids en bril echter een marteling voor de oren.

HIER en NU, lichte bewolking maar nog steeds 30° op het terras, binnen kunnen we het gelukkig maar op 21 houden.
Oud maar niet Out

Ivette

31 jul 2020, 20:30

Dit is mijn bijdrage voor mijn augustus Okra Krantje:
Afscheid
In 1980 is mijn zieltje ontploft en bleven de stukjes hangen in de Wasgaubergen en tussen de wijnranken van de Duitse Pfalz(Duitse overzijde van de Elzas).
De vriendelijke Hinterweidenthaler stuurden me naar de Duitse avondles zodat ik het jaar daarop al wat met hen kon babbelen. Een hechte vriendschap werd geboren.
WIJ gingen er elk jaar terug, ontdekten de hele streek.
Hier leerden we velen die goedkope, prachtige ongekende Duitse streek kennen, ik ben er nog altijd fier op!
Toen “WIJ” niet meer bestond (vorige nacht was het al 7 jaar geleden dat Raymond stierf) kon ik met mijn dochter en schoonzoon elk jaar meerijden om onze vrienden daar te bezoeken. Triestig maar ook deugddoend! Ik heb er de mensen, de wegen en het landschap zien veranderen: 40 jaar is een half mensenleven! We kopen er nog wel onze schoenen in de enige overgebleven schoenenfabriek Seibel in Hauenstein maar er is daar sinds een paar jaar een hele straat met grote schoenenwinkels die zelfs op zondag open zijn. Hun Dornfelder rode wijn is nog altijd primus maar intussen zijn er veel soorten rosé
en sekt bij gekomen. Het blijft wel een heel rustige streek, vooral nu met die Corona.
Men is er uiterst voorzichtig, alle regels worden strikt toegepast we hebben ons daar absoluut veilig gevoeld.
Waarom ik dit hier allemaal vertel? Omdat het mijn laatste Pfalzreis was!
Ik kan niet meer mee!
Wellicht heeft de Corona stress ons allemaal achteruit geblazen want ik ben echt verschoten dat ik maar zoveel meer aankan! Ze moesten me 2x met de auto ophalen omdat ik niet meer mee terug kon wandelen.
Ik stond plots met mijn “verlofvoeten” terug op de grond. Ik wil niemand tot last zijn dus heb ik mijn uitgestelde reis naar Salzburg volgend jaar bij de Meibloem ook afgezegd, met veel pijn in het hart!
Oud worden is een vaststaand, onomkeerbaar feit dat we aanvaarden moeten!
Ik doe stilletjes voort, blijf content als ik al die Corona ellende zie dat ik nog gezond ben!
Die nieuwe Corona opstoot mag ons niet klein krijgen.
We blijven wel opletten, een masker dragen enz.
Maar we BLIJVEN HOPEN DAT HET BETER WORDT!
Misschien al goed nieuws in het volgende Krantje?!
Ik wens jullie allemaal van harte: WORD OF BLIJF GEZOND! Genegen groeten, YVETTE.
Ivette

meme-rietje

01 aug 2020, 09:04

goeie morgen iedereen
mooie reisverhalen

Afbeelding

meme-rietje

01 aug 2020, 18:58

goeien avond iedereen
ik ben ontgoocheld
iemand vroeg op Facebook of er iemand rabarber had
en ik zei dat ik er had
en dat ze er mocht omkomen
ik had ze in een zak naast de poort gezet
en die staan daar nu nog
nu natuurlijk in de zon
dus ze zullen voor de compost zijn
waarom vragen ze er dan om :?

Ritavdm

01 aug 2020, 19:57

Goeie mooie zomeravond...

Ja meme-RIetje, mensen zijn nu eenmaal rare wezens hé; ik hoor dat regelmatig van iemand die nogal veel aanbiedt op het internet; ze reageren heel enthousiast maar komen uiteindelijk niet af.

Deze namiddag hebben we een heel mooie fietsrit gemaakt in de groene omgeving van Brugge; een stuk van de Brugse Gordel. Het was er het ideale weer voor.

Enkele beelden ????

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Maar eerst deze voormiddag flink gewerkt (al zeg ik het zelf) : gestreken, muffins met bosbessen gebakken, bedden verschoond en gekookt - taglatelli met zeevruchten.
Oud maar niet Out