Coronavirus

Hier is plaats voor discussie over actuele onderwerpen.
Met een krant kan je zowel een minister als een vlieg doodslaan. (Herman de Croo - 1937)

tokkio

31 jul 2020, 16:57

Fred1950 schreef: ↑
Vandaag, 10:02

War room Sciensano reported : 671 new polluted :(

.... twee besmettingen minder dan gisteren
Nog een week geduld, als het offerfeest gedaan is praten we verder.......... :mrgreen:
HET vaccin bestaat niet, men kan op verschillende manieren een vaccin in mekaar steken. En er zijn tientallen bedrijven met hun zoektocht naar een vaccin bezig, allen op hun eigen manier.
nog wat geduld Rome is ook niet op een dag gebouwd.
en voor boeffer,ze vragen er 30duizend, dus u hebt kans, alles voor de wetenschap......
https://www.scientias.nl/er-is-weer-een ... -bnt162b1/
Zie niet uit naar de dag dat alle problemen opgelost zijn, want dan is men dood.

tokkio

31 jul 2020, 18:07

Ook de Chinezen zijn op de "goede" weg.........
https://www.scientias.nl/ook-chinees-co ... ars-cov-2/
Zie niet uit naar de dag dat alle problemen opgelost zijn, want dan is men dood.

Fred1950

01 aug 2020, 09:51

Het gaat helemaal niet de goede kant op :(
War room Sciensano reported : 745 new polluted :(
Men zou beter gans de provincie Antwerpen in quarantaine plaatsen zoals de Chinezen dat met Hubei hebben gedaan. Niemand verplaatst zich nog naar of van de provincie, en al wie de provinciegrens moet overschrijden om te gaan werken, gaat op technische werkloosheid.

Laat ons hopen dat de nieuwe maatregelen binnen 14 dagen al effect zullen hebben, zo niet wordt het terug een spannende tijd voor de ziekenhuizen.

Dicksy

01 aug 2020, 10:02

Fred1950 schreef:
Men zou beter gans de provincie Antwerpen in quarantaine plaatsen zoals de Chinezen dat met Hubei hebben gedaan. Niemand verplaatst zich nog naar of van de provincie, en al wie de provinciegrens moet overschrijden om te gaan werken, gaat op technische werkloosheid.
Zeg dat ook eens tegen dat virus.
Ik heb al het achterpoortje van mijn tuin op slot gedaan zodat het niet meer binnen kan, hopelijk helpt dat toch al een beetje.
Ice

01 aug 2020, 10:26

Dicksy schreef:
01 aug 2020, 10:02
Fred1950 schreef:
Zeg dat ook eens tegen dat virus.
Ik heb al het achterpoortje van mijn tuin op slot gedaan zodat het niet meer binnen kan, hopelijk helpt dat toch al een beetje.
Goed idee, ik heb het tuinpoortje al helemaal met 'alternatieve stofkes' bedekt, daar komt het virus zeker niet door..
Heb je ook een ideetje voor de hele omheining? Want vanboven komt er nog lucht door.. :mrgreen:

Fred1950

01 aug 2020, 10:49

Ice schreef:
01 aug 2020, 10:26
....
Heb je ook een ideetje voor de hele omheining? Want vanboven komt er nog lucht door.. :mrgreen:
zoiets dus ....

Afbeelding

Afbeelding

Dicksy

01 aug 2020, 11:03

Ice schreef:
Goed idee, ik heb het tuinpoortje al helemaal met 'alternatieve stofkes' bedekt, daar komt het virus zeker niet door..
Voor de omheining ben ik nog aan het zoeken. De vliegenramen zijn nu gemaakt van mondmaskers om mijn kot te verluchten maar nu stel ik vast dat sommigen geen 1,5 meter uit elkaar staan. Woensdag komt een aannemer om dat probleem aan te pakken.
Ice

01 aug 2020, 11:30

Dicksy schreef:
01 aug 2020, 11:03
Ice schreef:
Voor de omheining ben ik nog aan het zoeken. De vliegenramen zijn nu gemaakt van mondmaskers om mijn kot te verluchten maar nu stel ik vast dat sommigen geen 1,5 meter uit elkaar staan. Woensdag komt een aannemer om dat probleem aan te pakken.
Brainstorm dan meteen ook eens met de aannemer over de omheining? :mrgreen:

Nee fredje, niet voor het huis maar voor de TUIN :twisted:
De kooi van Faraday heb ik binnenshuis al tegen de schadelijke straling van 5G :mrgreen:
Ice

01 aug 2020, 11:41

Aan die fervente voorstanders van (grote)mond/maskers om hun mede-mens te beschermen tegen besmetting:
Nu kunnen jullie je pas nuttig maken en je menslievendheid tonen door je medewerking te verlenen:
In het Centrum Klinische Farmacologie (UZ Leuven) loopt een studie met een nieuw vaccin dat ontwikkeld wordt voor de preventie van COVID-19.
....de oudere populatie (cohort 3) wordt gevaccineerd in augustus.
Aan cohort 3 kunnen in ons centrum 60 personen van 65 jaar tot en met 75 jaar oud meedoen die elk 2 maal het studievaccin/placebo zullen krijgen met 2 maanden tijd tussen beide vaccinaties.
Je wordt in de studie opgevolgd tot 12 maanden na de tweede vaccinatie.
viewtopic.php?f=41&t=210938

Fred, kannibaal en E.T zijn vast al aangemeld?
Dan sta je zelfs op de eerste rij voor het verlossende vaccin tenzij je natuurlijk het placebo maar krijgt.. :twisted: En......tis toch je burgerplicht? :mrgreen:

Dicksy

01 aug 2020, 11:58

Ice schreef:
Dan sta je zelfs op de eerste rij voor het verlossende vaccin tenzij je natuurlijk het placebo maar krijgt.. :twisted: En......tis toch je burgerplicht? :mrgreen:
Fred kan niet want die is volop bezig met zijn oldtimer. De kannibaal zit vast aan de lift en E.T. staat aan de koeling in het warenhuis te roddelen over u en anderen. Dus die hebben geen tijd. :P :P

E.T.

01 aug 2020, 12:39

Das nu het vervelende aan het rondstrooien van al die links, je zou ze beter eerst eens lezen! Of toch de titel :?

... in totaal zullen wij 90 gezonde proefpersonen testen, dat is bijna 10 procent van de hele studiepopulatie. De meesten werden al gerekruteerd, maar we zoeken nog mensen in de leeftijdscategorie van 65-75 jaar ...

Jammer genoeg komen wij er niet voor in aanmerking hé jongens en meisje ...
Je moet niet alleen lichamelijk gezond zijn ... 8O

Vandaag ben ik dertig minuten lang blij dat het lekker fris is in de koeling en dat ik wel voldoende zuurstof binnen krijg met een state of the art mondkapje :P Denken dat we roddelen over enkele ........ senioren en hun alter ego is een wens die te hoog gegrepen is.
OPGELET bovenstaande tekst kan sporen van ironie en/of sarcasme bevatten
64bits - Core i3 - Acer A9Q1KNT - SPIN SP314-51 - Windows 11 Home - Firefox - Wifi - Telenet

De kannibaal

01 aug 2020, 13:07

Ice schreef:
01 aug 2020, 11:41
Aan die fervente voorstanders van (grote)mond/maskers om hun mede-mens te beschermen tegen besmetting:
Nu kunnen jullie je pas nuttig maken en je menslievendheid tonen door je medewerking te verlenen:
In het Centrum Klinische Farmacologie (UZ Leuven) loopt een studie met een nieuw vaccin dat ontwikkeld wordt voor de preventie van COVID-19.
....de oudere populatie (cohort 3) wordt gevaccineerd in augustus.
Aan cohort 3 kunnen in ons centrum 60 personen van 65 jaar tot en met 75 jaar oud meedoen die elk 2 maal het studievaccin/placebo zullen krijgen met 2 maanden tijd tussen beide vaccinaties.
Je wordt in de studie opgevolgd tot 12 maanden na de tweede vaccinatie.
viewtopic.php?f=41&t=210938

Zijt voorzichtig dat men U niet in een dwangbuis gaat afvoeren, om U een paar shots van het vaccin toe te dienen. Mensen met een dwangmatige afkeer van het vaccin, zijn de beste proefkonijnen.
Wij moeten er geen woorden meer aan verspillen, zij hebben allemaal de trein gemist. Volgens leider Poetin schuiven de Russische militairen vandaag al aan om hun inentingen te ontvangen. Wij beginnen dus allemaal in koor, de Russen in de grond te boren, want een communist is niet verstandig genoeg, om deze race te winnen.
De Kannibaal zal zijn partijkaart van PTB/PVDA al eens gaan opblinken.

tokkio

01 aug 2020, 16:50

Hoe ze de rekening van het aantal besmettingen maken bij Sciënsano ,weet ik niet ,maar de delen het getal van de besmettingen door 7 en vermenigvuldigen het dan met 100000.
Voor elke gemeente wordt een risico coëfficiënt berekend op basis van het aantal nieuwe gevallen de voorbij 7 dagen uitgedrukt per 100.000 inwoners.
Zo smukken ze de cijfers kunstmatig op ,wanneer geven ze nu eens echte ,dagelijkse cijfers,kunnen die nu echt niets goed, neem nu BV:
Lede die heeft geen 100000 inwoners,
In Lede ligt het aantal nieuwe besmettingen in de voorbije week op 11 per 100.000 inwoners. (Bij Sciensano ligt de waarschuwingsdrempel voor nieuwe gevallen op 20.)

De afgelopen 7 dagen zijn hier 2 nieuwe besmetting(en) vastgesteld.

In diezelfde periode zaten de cijfers 1 dag(en) in stijgende lijn.

Fred1950

01 aug 2020, 16:55

Dat aantal besmettingen per 100.000 inwoners noemt "Incidence rate" ( eigenlijk een slecht gekozen naam ). De echte cijfers en dat Incidence rate kan je allebei hier https://datastudio.google.com/embed/rep ... page/giyUB bekijken.

Onderaan is een kaart te zien, en als je met je muis erover wandelt zie je de gemeente met het aantal gevallen van de laatste 14 dagen .... ( "Case(s)" )

boeffer

01 aug 2020, 23:29

In de week kwam ik een madammeke tegen en die vloog uit wie de veroorzakers waren van het masker dragen. Aan die uitleg had ik nog niet gedacht https://www.hln.be/in-de-buurt/borgerho ... gle.com%2F
W11 RAM 32 GB SSD 1 TB,16:9=1920*1080 ; 4:3=1440*1080, ik heb steeds mijn helpdesk