NACHTUILTJES (3) 2020
-
Ritavdm - Lid geworden op: 12 feb 2019, 18:39
Goeieavond
Meme-RIetje, kijk maar eens regelmatig aan je voordeur misschien staat er binnenkort wel een potje heerlijke rabarberconfituur
; zo zou ik het toch doen als ik gratis die rabarber kreeg.
Deze namiddag stadswandelingetje gemaakt in R ?????.
Eigenlijk moest het een kunstwandeling zijn maar er was echt geen lijn te vinden in de opstelling van de kunstwerken de hele stad door zodat we dan maar de stadswandeling aangeduid met klinknagels in de grond gevolgd hebben.

Bootje varen !

Tutjesboom, ooit al van gehoord ? Daar komen de kindjes hun tutje hangen als ze er vanaf moeten.

Een van de kunstwerken.
Ivette jij zegt vaak dat je je niet veilig voelt in de omgeving van het station daar wel dat kan ik best geloven hoor, wat daar allemaal rondloopt
. Eigenlijk zowat overal in de stad trouwens ook in de nochtans mooi verzorgde stadsparken.
Nu tijd voor een heerlijk verfrissend ijsje
, 'k heb vanmorgen peertjes gekookt, 't wordt een Poire Belle Hélène.

Meme-RIetje, kijk maar eens regelmatig aan je voordeur misschien staat er binnenkort wel een potje heerlijke rabarberconfituur
Deze namiddag stadswandelingetje gemaakt in R ?????.
Eigenlijk moest het een kunstwandeling zijn maar er was echt geen lijn te vinden in de opstelling van de kunstwerken de hele stad door zodat we dan maar de stadswandeling aangeduid met klinknagels in de grond gevolgd hebben.

Bootje varen !

Tutjesboom, ooit al van gehoord ? Daar komen de kindjes hun tutje hangen als ze er vanaf moeten.

Een van de kunstwerken.
Ivette jij zegt vaak dat je je niet veilig voelt in de omgeving van het station daar wel dat kan ik best geloven hoor, wat daar allemaal rondloopt
Nu tijd voor een heerlijk verfrissend ijsje

Oud maar niet Out
-
Michelly - Lid geworden op: 03 feb 2005, 19:05
De weergoden spelen een raar spelletje met ons. Dan weer temperaturen boven de dertig graden en een dag later twintig of vierentwintig graden gevolgd door en kille avond. Ben net even gaan poolshoogte nemen op het terras en het is behoorlijk fris. Dat zal lekker slapen zijn en ik krijg opgelucht weer voldoende zuurstof om op adem te komen. Maar lang zal dat weer niet duren en dan komt de hittegolf er aan. Daar zit ik nu echt niet op te wachten en ik zal wel niet alleen zijn met die gevoelens. Dan wordt het weer als een kluizenaar binnen hokken met de deuren en ramen dicht om de hitte zoveel mogelijk buiten te houden. Maar we overleven het wel en het is niet alleen, na regen komt zonneschijn maar ook na zonneschijn komt er regen. Of bestaat die spreuk niet? 

Michelly
Michelly
De sterren zijn niet bang vuurvliegjes te lijken
(Rabindranath Tagore.)
Oma-C - Lid geworden op: 20 jun 2010, 15:55

Goede morgen uiltjes, de zon kruipt af en toe weg
ik denk dat het onweerachtig is...zo doef
Michelly, ik denk net als jij hetzelfde wat het weer betreft
het is altijd te of te....maar we moeten het nemen zoals het komt
er is geen keuze
en dan is het net als jij, overdag alles toe en binnen in de koelte
's nacht gaat wel alles open voor afkoeling en verluchting
Alle uiltjes een fijne dag verder, maak er het beste van
en voorzichtig voor het V-beest
“Het leven draait niet om wat je overkomt, maar hoe je ermee omgaat" 
-
meme-rietje - Lid geworden op: 13 okt 2003, 19:51
goeie morgen allemaal
deze morgen stond mijn overbuur aan de deur met een potje rabarberconfituur
en ikke heel blij dat mijn rabarber toch door iemand is gebruikt
Rietjes je hebt gelijk
deze morgen stond mijn overbuur aan de deur met een potje rabarberconfituur
en ikke heel blij dat mijn rabarber toch door iemand is gebruikt
Groetjes van meme-rietje,
het is gemakkelijker op te geven dan door te gaan
-
Goeiemorgen
Ziezo, fris vanonder de douche.
'k had mezelf deze voormiddag al goed in het zweet gewerkt.
Een hele grote hortensia, had verleden jaar al weinig bloemen, nu enkel nog kleintjes had bovendien een soort zonneslag gekregen
dus die moest eruit.
'k heb me eens goed kwaad gemaakt en met het idee een van de drie (hortensia, spade of ikzelf) moet het hier begeven eraan begonnen en ja na een uur ligt ze eruit
Ik hoor gerommel, laat maar komen een onweertje met wat regen.
Michelly, ik denk dat er niet veel zijn die uitzien naar zo'n hittegolf. We zijn dat niet gewoon hé en met ouder worden kunnen we daar blijkbaar allemaal minder goed tegen. We zullen het toch moeten ondergaan hoor, geen keuze.
Corry, in verwachting
Meme-Rietje, smakelijk aan je boke met rabarberconfituur
Ziezo, fris vanonder de douche.
'k had mezelf deze voormiddag al goed in het zweet gewerkt.
Een hele grote hortensia, had verleden jaar al weinig bloemen, nu enkel nog kleintjes had bovendien een soort zonneslag gekregen
'k heb me eens goed kwaad gemaakt en met het idee een van de drie (hortensia, spade of ikzelf) moet het hier begeven eraan begonnen en ja na een uur ligt ze eruit
Ik hoor gerommel, laat maar komen een onweertje met wat regen.
Michelly, ik denk dat er niet veel zijn die uitzien naar zo'n hittegolf. We zijn dat niet gewoon hé en met ouder worden kunnen we daar blijkbaar allemaal minder goed tegen. We zullen het toch moeten ondergaan hoor, geen keuze.
Corry, in verwachting
Meme-Rietje, smakelijk aan je boke met rabarberconfituur
Oud maar niet Out
-
JOEPIE, het is al een paar uur gezapig aan 't regenen en 'k hoor mijn gras vreugdekreetjes slagen

Alleen spijtig dat ik er nog door moet naar de slager.
Menu : varkenskotelet, bloemkool in kaassaus, aardappel en fruitsla als toetje

Alleen spijtig dat ik er nog door moet naar de slager.
Menu : varkenskotelet, bloemkool in kaassaus, aardappel en fruitsla als toetje
Oud maar niet Out
-
greetie - Lid geworden op: 08 jan 2007, 18:17
Hier geen drubbel water gezien en het is nodig!
S morgens met een kleindochter hun hond naar dierenhotel gedaan want dochter is naar Majorca ze heeft foto's verstuurd er is daar praktisch niemand, vrijdag vertrekt zoon naar daar als last minute via buurmeisje die al 20 jaar werkt voor TUI, hoop dat ze gezond en wel kunnen terugkeren.
Daarna gereserveerd op een mooi terras in de bossen uitgeregend moeten vluchten naar binnen.
Was wel gezellig met de 16 jarige
Later bij Lio en zus gingen een fietstochtje maken werden uitgeregend, kwam in ons dorp gene drubbel
Was een rare dag !
Ga de was buiten hangen, weet nog niet wat de dag zal brengen.
Profiteer van nog een dragelijke dag!
Greetie
S morgens met een kleindochter hun hond naar dierenhotel gedaan want dochter is naar Majorca ze heeft foto's verstuurd er is daar praktisch niemand, vrijdag vertrekt zoon naar daar als last minute via buurmeisje die al 20 jaar werkt voor TUI, hoop dat ze gezond en wel kunnen terugkeren.
Daarna gereserveerd op een mooi terras in de bossen uitgeregend moeten vluchten naar binnen.
Was wel gezellig met de 16 jarige
Later bij Lio en zus gingen een fietstochtje maken werden uitgeregend, kwam in ons dorp gene drubbel
Was een rare dag !
Ga de was buiten hangen, weet nog niet wat de dag zal brengen.
Profiteer van nog een dragelijke dag!
Greetie
-
corry - Lid geworden op: 08 mar 2005, 10:15
Goedemorgen
Rietjes, jammer genoeg niet,T. heeft de nacht .....
Ook bij onze kindjes zal het nog tot na de vakantie duren alvorens ze hier komen slapen.
De drukte van vakantiegangers maakt ons onzeker om hen nu op te vangen.
Gisteren telefoon , een plek op het schoonverdiep was vrij.
De Corona maakte deze ontwikkeling.
We hebben uitstel gevraagd, is eenmalig toegestaan. Hopen hier nog lang te blijven.
Straks naar Huis Aan Zee, het vrijwilligers werk ligt terug stil, alleen diegene welke in Oase werken, de ontmoetingsruimte zijn er ook .
Ben telkens bekaf na bezoek, 4 u met masker taterwateren, soms roepen om te worden verstaan. Jullie kunnen daar wel iets bij voorstellen. Ik blijf het ook in deze omstandigheden doen omdat de bewoners er naar uitkijken.
Nu eerst boodschappen doen, voorraad voor één week, vanaf morgen kruip in mijn mollenpijp , de warmte maakt me ziek, alleen in de vroege morgen en late avond kom ik buiten.
Hoe groot mag je bubbel zijn, een heel gedoe.
De samenkomst bij ons dochter daar hebben wij voor gepast zodat ze haar kinderen en kleinkinderen kon vragen.
Resultaat haar oudste zoon papa van onze kindjes kwam ook niet, was reeds lang voordien afgesproken.
Dochter ontgoocheld, wij spijt dat we thuis waren gebleven.
Nog een fijne dag en houd het hoofd en lichaam koel.
Corry
Rietjes, jammer genoeg niet,T. heeft de nacht .....
Ook bij onze kindjes zal het nog tot na de vakantie duren alvorens ze hier komen slapen.
De drukte van vakantiegangers maakt ons onzeker om hen nu op te vangen.
Gisteren telefoon , een plek op het schoonverdiep was vrij.
De Corona maakte deze ontwikkeling.
We hebben uitstel gevraagd, is eenmalig toegestaan. Hopen hier nog lang te blijven.
Straks naar Huis Aan Zee, het vrijwilligers werk ligt terug stil, alleen diegene welke in Oase werken, de ontmoetingsruimte zijn er ook .
Ben telkens bekaf na bezoek, 4 u met masker taterwateren, soms roepen om te worden verstaan. Jullie kunnen daar wel iets bij voorstellen. Ik blijf het ook in deze omstandigheden doen omdat de bewoners er naar uitkijken.
Nu eerst boodschappen doen, voorraad voor één week, vanaf morgen kruip in mijn mollenpijp , de warmte maakt me ziek, alleen in de vroege morgen en late avond kom ik buiten.
Hoe groot mag je bubbel zijn, een heel gedoe.
De samenkomst bij ons dochter daar hebben wij voor gepast zodat ze haar kinderen en kleinkinderen kon vragen.
Resultaat haar oudste zoon papa van onze kindjes kwam ook niet, was reeds lang voordien afgesproken.
Dochter ontgoocheld, wij spijt dat we thuis waren gebleven.
Nog een fijne dag en houd het hoofd en lichaam koel.
Corry
ik tel alleen de zonnige dagen.
-
meme-rietje - Lid geworden op: 13 okt 2003, 19:51
goeie morgen allemaal
hier geen druppel en is inderdaad nodig

hier geen druppel en is inderdaad nodig

Groetjes van meme-rietje,
-
Ivette - Lid geworden op: 24 nov 2005, 17:36
Gisteren heeft mijn lieve schoondochter me meegenomen naar de Aldi in Handzame waar het heel kalm was. Ik heb een volle kar gekocht zodat ik nu in lange tijd niet moet winkelen in onze drukke Carrefour en ook Christa niet moet lastig vallen vooral als ze graag met haar elektrische fiets naar het werk gaat!
Met de vele plukverse groenten die ik zaterdag van Annelien kreeg ga ik niet doodgaan van de honger.
Ik moet nog de rode bieten klaar maken, is wat werk aan maar toch heel lekker!
Ik heb vanmorgen al het bed in de voorkamer klaargemaakt, daar is het veel koeler en met de voorspelde hitte zal ik wel node maar toch verhuizen als het niet te doen is achteraan.
Vandaag is het goed weer, misschien eens rap van profiteren om eens buiten te komen?
Met de vele plukverse groenten die ik zaterdag van Annelien kreeg ga ik niet doodgaan van de honger.
Ik moet nog de rode bieten klaar maken, is wat werk aan maar toch heel lekker!
Ik heb vanmorgen al het bed in de voorkamer klaargemaakt, daar is het veel koeler en met de voorspelde hitte zal ik wel node maar toch verhuizen als het niet te doen is achteraan.
Vandaag is het goed weer, misschien eens rap van profiteren om eens buiten te komen?
Ivette
-
Oma-C - Lid geworden op: 20 jun 2010, 15:55
Ai Yorkske, dat is schrikken verder geen kwetsuren hoop ik
veel sterkte en succes met de poetsman, gelukkig poetst hij goed
dat is een voordeel.... en die talen passen zich wel aan...
Veel sterkte ook voor jou....met de ogen...

veel sterkte en succes met de poetsman, gelukkig poetst hij goed
dat is een voordeel.... en die talen passen zich wel aan...
Veel sterkte ook voor jou....met de ogen...

“Het leven draait niet om wat je overkomt, maar hoe je ermee omgaat" 
-
Grote fout gemaakt, gezien bij Yorkske, ik schreef drubbel ipv druppel
Ivette, aan het klaarmaken voor de hittegolf ik ook, genoeg boeken
Deze namiddag met Lio naar de solden geweest voor haar verjaardag van 16 maart en is dan meegekomen bij ons was geleden van vorig jaar!
We waren allebei heel blij, wie weet wanneer het nog eens past

De 18 jarige kleinzoon heeft ook zijn cadeau gehad, Charlotte 16 jaar op 6 aug. ook nog eentje Anouk 15 jaar 29 aug. dure maand
Hopelijk kunnen we samen komen op mijn verjaardag 18 augustus 70 jaar ,we zijn met 10 maar Lio telt niet denk ik.
Allé ga verder kijken naar Sabine Hagedoorn in het huis.
Greetie
Ivette, aan het klaarmaken voor de hittegolf ik ook, genoeg boeken
Deze namiddag met Lio naar de solden geweest voor haar verjaardag van 16 maart en is dan meegekomen bij ons was geleden van vorig jaar!
We waren allebei heel blij, wie weet wanneer het nog eens past

De 18 jarige kleinzoon heeft ook zijn cadeau gehad, Charlotte 16 jaar op 6 aug. ook nog eentje Anouk 15 jaar 29 aug. dure maand
Hopelijk kunnen we samen komen op mijn verjaardag 18 augustus 70 jaar ,we zijn met 10 maar Lio telt niet denk ik.
Allé ga verder kijken naar Sabine Hagedoorn in het huis.
Greetie
-
Frankje, mooie foto met twee kleinkinderen? Groetjes aan je vrouwtje nog niks verandert alletwee
Corry, geduld komt wel goed! En mogen jullie nog lang gezond blijven wonen in Wenduine.
Strijkje gedaan, strakjes met de fiets naar kinesiste en dat zal het zijn vandaag
Greetie
Corry, geduld komt wel goed! En mogen jullie nog lang gezond blijven wonen in Wenduine.
Strijkje gedaan, strakjes met de fiets naar kinesiste en dat zal het zijn vandaag
Greetie