In de Vier Seizoenen reeks 19 Zomer 2020
-
Muddy Maddy - Lid geworden op: 30 okt 2015, 07:56
Goede morgen seizoentjes,
Eerst en vooral: Wilde Eend, ik heb je verhaal vol verbazing gelezen. Ik kan er gewoon niet bij dat zo'n ( insert stevig en vooral erg grof scheldwoord) vent nog vriendjes heeft bij de politie. en van je zonnebloem, ventje zegt net dat dit uit baldadigheid is. Omdat de politie heeft moeten komen en dat ze hun 'vrindje' zouden moeten verbaliseren. Wat ik daarna voelde opborrelen was woede omdat jij er ziek van wordt.
Ventje komt deze morgen weer rap naar boven en zegt: ik ga toch moeten in brugge gaan werken, de laptop start niet op. Heeft naar zijn collega gebeld en zal straks naar de technische dienst bellen want het toestel doet nu ineens een grote update. En je mag die niet stilleggen. Dus moet hij nu om de 5 à 10 min. gaan kijken. En toch thuisblijven. maar morgen werkt hij toch in Brugge.
Gisteren chinees gegeten. dat doen we altijd bij het einde van ventje's groot verlof. we hebben nog over voor vandaag, alleen wat rijst bijkoken. zal losse rijst gebruiken want met zo'n zakje heb ik te veel. Het was lekker. Verder zal ik zelf om brood moeten gaan en het beleg naar de beenhouwer want ventje kan niet weg. (De technische dienst moet nog bellen) Misschien nog 'egg-drop soup' maken. Het is heel wat afgekoeld vannacht en omstreeks 2 uur hoorde ventje lawaai zoals blikjes schoppen, glas dat brak maar er was niets te zien. De kinderen van de Gordijnen ( die met zo'n hele grote hoofddoek, waar je ook je gezicht kan afdekken) bleven tot ver na 10 lawaai maken. Die lopen ook zonder mondkapje rond.
( de volwassenen hè)
Heb er gisteren een 10-tal geteld die in onze straat liepen, ook volwassenen met witte kleur. Wie ik dat wel heb zien doen was onze overbuurvrouw en haar man, die van diens zus kwamen.
Ik heb de gewassen mondmaskers niet moeten strijken. Wel is de stof van die van ventje ('t leger) uitgelopen op de witte bhtjes (zoals mijn moeder die van 't stad noemt) maar niet erg genoeg om ze niet meer te kunnen gebruiken. ik vraag me af of je die zou mogen kleuren in textielverf om ze aan te passen aan je garderobe? Een vriendin maakt met verschillende stoffen zelf mondmaskers en aangepast aan brildragers.
Gimly heeft eten gehad maar heeft nog last van zijn pootje. hij miauwt niet, kan nog overal op en af springen. Binnen een week zal hij daar weer geen last meer van hebben.
Voor het eerst sinds we terug zijn weer wat meer pijn gehad. Moet ook naar de dokter voor voorschriften en bloedafname.
Zo, nu mijn koffie opdrinken en de afwas in gang zetten. Het is voorlopig nog ferm bewolkt maar droog. Toch denk ik niet dat we vandaag zon gaan zien.
Fijne dag seizoentjes en Keep Safe!
Eerst en vooral: Wilde Eend, ik heb je verhaal vol verbazing gelezen. Ik kan er gewoon niet bij dat zo'n ( insert stevig en vooral erg grof scheldwoord) vent nog vriendjes heeft bij de politie. en van je zonnebloem, ventje zegt net dat dit uit baldadigheid is. Omdat de politie heeft moeten komen en dat ze hun 'vrindje' zouden moeten verbaliseren. Wat ik daarna voelde opborrelen was woede omdat jij er ziek van wordt.
Ventje komt deze morgen weer rap naar boven en zegt: ik ga toch moeten in brugge gaan werken, de laptop start niet op. Heeft naar zijn collega gebeld en zal straks naar de technische dienst bellen want het toestel doet nu ineens een grote update. En je mag die niet stilleggen. Dus moet hij nu om de 5 à 10 min. gaan kijken. En toch thuisblijven. maar morgen werkt hij toch in Brugge.
Gisteren chinees gegeten. dat doen we altijd bij het einde van ventje's groot verlof. we hebben nog over voor vandaag, alleen wat rijst bijkoken. zal losse rijst gebruiken want met zo'n zakje heb ik te veel. Het was lekker. Verder zal ik zelf om brood moeten gaan en het beleg naar de beenhouwer want ventje kan niet weg. (De technische dienst moet nog bellen) Misschien nog 'egg-drop soup' maken. Het is heel wat afgekoeld vannacht en omstreeks 2 uur hoorde ventje lawaai zoals blikjes schoppen, glas dat brak maar er was niets te zien. De kinderen van de Gordijnen ( die met zo'n hele grote hoofddoek, waar je ook je gezicht kan afdekken) bleven tot ver na 10 lawaai maken. Die lopen ook zonder mondkapje rond.
Heb er gisteren een 10-tal geteld die in onze straat liepen, ook volwassenen met witte kleur. Wie ik dat wel heb zien doen was onze overbuurvrouw en haar man, die van diens zus kwamen.
Ik heb de gewassen mondmaskers niet moeten strijken. Wel is de stof van die van ventje ('t leger) uitgelopen op de witte bhtjes (zoals mijn moeder die van 't stad noemt) maar niet erg genoeg om ze niet meer te kunnen gebruiken. ik vraag me af of je die zou mogen kleuren in textielverf om ze aan te passen aan je garderobe? Een vriendin maakt met verschillende stoffen zelf mondmaskers en aangepast aan brildragers.
Gimly heeft eten gehad maar heeft nog last van zijn pootje. hij miauwt niet, kan nog overal op en af springen. Binnen een week zal hij daar weer geen last meer van hebben.
Voor het eerst sinds we terug zijn weer wat meer pijn gehad. Moet ook naar de dokter voor voorschriften en bloedafname.
Zo, nu mijn koffie opdrinken en de afwas in gang zetten. Het is voorlopig nog ferm bewolkt maar droog. Toch denk ik niet dat we vandaag zon gaan zien.
Fijne dag seizoentjes en Keep Safe!
Cats Rule!
-
clive - Lid geworden op: 31 okt 2015, 07:15

Goedemorgen Seizoentjes,
Wilde eend, ik heb met vol verbazing jou bericht gelezen. Ik vrees dat jij daar echt weg moet. Eerlijk gezegd zou ik ze de nek willen omdraaien
Anjelier, ocharme Spaanse Woef Zo bang van een grillpan. Wie weet wat het beestje heeft meegemaakt. Ben blij voor hem dat hij bij jullie zo'n goede thuis heeft gevonden.
Heb alles gelezen, maar niets opgeschreven, dus heb ik niet alles onthouden
Gisteren naar de hondenschool geweest. Mondmaskers, afstand houden en registratie waren nu verplicht.
De uren van de lessen waren een beetje door elkaar gelopen, wegens het tekort aan 2 gediplomeerde trainers. Manlief stond met Matice op het terrein en Matice had buiten weer een paar clowneske streken echt wel zijn best gedaan. Na de hondenschool gestopt aan de bloemenwinkel voor een mooi bloemstukje op tafel in de living en een korf buitenbloemen voor op het terras buiten waar ze staan mooi te wezen.
Zo, ga mijn fruitsap uitdrinken en er dan weer eens invliegen.
Ik wens iedereen een zo'n mooi mogelijke maandag en een hele dikke sterkteknuffel voor hen die het nodig hebben. Liefs aan jullie allen.
-
Oma-C - Lid geworden op: 20 jun 2010, 15:55

Goede morgen alle seizoentjes, de zon kruipt af en toe weg
ik denk dat het onweerachtig is...zo doef
Ik heb alles gelezen en met jullie allen akkoord
wat wilde eend betreft
maar daar is ze niet mee geholpen...
wilde eend, ik wens je sterkte...makkelijk is het niet
maar je went wel aan een nieuwe woning...
jouw gemoedsrust en gezondheid is belangrijker dan
een mooie plaats waar je woont en weggepest wordt
clive, een mondkapje op de hondentraining ja dat is
overal verplicht tegenwoordig, en wel het veiligste...
geniet van je bloemetjes...
M-M jammer dat je ventje's verlof op die manier stopt
technic is eigenzinnig en doet wat het zelf wil, maar je zit met
de miserie.... en een update kan wel efkes duren ja
sterkte bij de dokter.... en een fijne dag
Alle seizoentjes maak er een fijne dag van....
en groetjes...
“Het leven draait niet om wat je overkomt, maar hoe je ermee omgaat" 
-
Helena van Troje - Lid geworden op: 15 apr 2006, 17:07
Goede voormiddag,
Erg, waartoe mensen in staat zijn. Moest het zo erg niet zijn, hoe belachelijk gedragen die zich?
Hier is het lekker fris en ik geniet met volle teugen van dat feit.
De keuze tussen waarmee ik me kan bezig houden is zo groot dat ik niet goed weet waarmee beginnen.
In huis is alles proper. In de tuin kan je bezig blijven.
Ik kan natuurlijk proberen verder te ruimen en weg te gooien, maar dan verplaats ik de rommel van de zolder naar de garage, gezien het niet naar het containerpark geraakt.
We zien wel.
Amuseer jullie vandaag.
Erg, waartoe mensen in staat zijn. Moest het zo erg niet zijn, hoe belachelijk gedragen die zich?
Hier is het lekker fris en ik geniet met volle teugen van dat feit.
De keuze tussen waarmee ik me kan bezig houden is zo groot dat ik niet goed weet waarmee beginnen.
In huis is alles proper. In de tuin kan je bezig blijven.
Ik kan natuurlijk proberen verder te ruimen en weg te gooien, maar dan verplaats ik de rommel van de zolder naar de garage, gezien het niet naar het containerpark geraakt.
We zien wel.
Amuseer jullie vandaag.
-
anjelierken - Lid geworden op: 16 feb 2017, 17:29
Hallo iedereen,
Wilde eend2: ga me aansluiten bij de raad van andere seizoentjes, ik zou ook verhuizen.Is wel een flink karwei, maar dan heb je toch gemoedsrust, en da's toch belangrijk.Ik denk dat die pesterijen niet zullen stoppen, die gaat je gewoon wegpesten.Daar lijkt het op.Laat je gezondheid er niet onder lijden.
Clive: ja, Spaanse woef is bang van het sissende geluid van de grillpan, dat was duidelijk te zien.Je weet nooit wat die meegemaakt heeft hé.Alhoewel we denken dat hij toch uit een gezin met kinderen komt.Hij kan alles verdragen van kinderen( we houden de ukjes wel in het oog, en wat niet mag, mag ook niet, daar kan ik streng in zijn, ze moeten leren hoe ze met een hond moeten omgaan).Kende ook alle geluiden van een huis, zoals telefoon, stofzuiger, enz.Heeft nog nooit bang geweest , behalve met die grillpan.
Nu ligt hij in de zetel in een diepe slaap, zal een beetje teveel geweest zijn , denk ik
.Gisteren 7 km gewandeld en vandaag de ukjes op bezoek, ja da's teveel
.En overmorgen komen de ukjes terug.
Hebben jullie het weerbericht al gezien?We gaan moeten binnen blijven de komende week, met zulke temperaturen. Niet normaal.
Bij de kippen staat al geruime tijd een rattenval, want die eten lustig mee met de kippen.Heb er toch al enkele gevangen.En deze morgend zat er een egeltje in.Ik leg daar altijd een stukje chocolade in, ( dat eten ratten en muizen graag).Heb het vrij gelaten.Ik wist niet dat ik egels had in de tuin.
Dames, tot morgen allemaal.
Wilde eend2: ga me aansluiten bij de raad van andere seizoentjes, ik zou ook verhuizen.Is wel een flink karwei, maar dan heb je toch gemoedsrust, en da's toch belangrijk.Ik denk dat die pesterijen niet zullen stoppen, die gaat je gewoon wegpesten.Daar lijkt het op.Laat je gezondheid er niet onder lijden.
Clive: ja, Spaanse woef is bang van het sissende geluid van de grillpan, dat was duidelijk te zien.Je weet nooit wat die meegemaakt heeft hé.Alhoewel we denken dat hij toch uit een gezin met kinderen komt.Hij kan alles verdragen van kinderen( we houden de ukjes wel in het oog, en wat niet mag, mag ook niet, daar kan ik streng in zijn, ze moeten leren hoe ze met een hond moeten omgaan).Kende ook alle geluiden van een huis, zoals telefoon, stofzuiger, enz.Heeft nog nooit bang geweest , behalve met die grillpan.
Nu ligt hij in de zetel in een diepe slaap, zal een beetje teveel geweest zijn , denk ik
Hebben jullie het weerbericht al gezien?We gaan moeten binnen blijven de komende week, met zulke temperaturen. Niet normaal.
Bij de kippen staat al geruime tijd een rattenval, want die eten lustig mee met de kippen.Heb er toch al enkele gevangen.En deze morgend zat er een egeltje in.Ik leg daar altijd een stukje chocolade in, ( dat eten ratten en muizen graag).Heb het vrij gelaten.Ik wist niet dat ik egels had in de tuin.
-
ventje is gaan werken. moest nog zoeken naar een passend hemd. ik zal van de week zelf moeten strijken. Buiten zijn de mannen van 't stad het onkruid aan het uitdoen. Straks na het ontbijt op boodschap. En tegen de middag naar de dokter. Ik zal moeten zoeken tussen mijn t-shirts en topjes voor iets passend tegen de hitte die er aan komt, maar meestal hebben we een zeebries.
Gimly heeft iets gegeten en is naar boven. hij aanvaarde wel zijn ochtendstreeltje. Tsja, 't is vandaag met mij dat hij opgeschoteld zit.
Kaartje afwerken, weet van neef hoe haar naam geschreven wordt en dat ze op reis zijn. van schoonzus wist ik al dat de hond ( labrador) op visite kwam omdat ze gingen verbouwen. ventje denkt dat ze het alletwee aan het doen zijn. verbouwen èn op reis. Ja, als haar ouders geld hebben....
hij schreef echter niet waar ze waren alleen dat het covidvrij was. vond het zelfs niet jammer dat zijn zus haar huwelijk niet doorgaat. Schoonbroer schijnt gezegd te hebben tegen zijn dochter dat ze wel van straat zal geraken. Ventje leerde mij kennen toen hij al 27 was dus hij is ook van straat geraakt en dat terwijl wij alletwee de liefde afgezworen hadden in in Hotel Mama zouden blijven. Na 7 maanden woonden we al tesamen!
Nu een tweede kopje koffie maken. daarna ontbijtpillen en ontbijt. Gisteren tè hoog van suiker gekomen door een potje ijs te eten. Dus aankaarten bij de dokter.
Fijne dag seizoentjes en Keep Safe and Cool!
ventje is gaan werken. moest nog zoeken naar een passend hemd. ik zal van de week zelf moeten strijken. Buiten zijn de mannen van 't stad het onkruid aan het uitdoen. Straks na het ontbijt op boodschap. En tegen de middag naar de dokter. Ik zal moeten zoeken tussen mijn t-shirts en topjes voor iets passend tegen de hitte die er aan komt, maar meestal hebben we een zeebries.
Gimly heeft iets gegeten en is naar boven. hij aanvaarde wel zijn ochtendstreeltje. Tsja, 't is vandaag met mij dat hij opgeschoteld zit.
Kaartje afwerken, weet van neef hoe haar naam geschreven wordt en dat ze op reis zijn. van schoonzus wist ik al dat de hond ( labrador) op visite kwam omdat ze gingen verbouwen. ventje denkt dat ze het alletwee aan het doen zijn. verbouwen èn op reis. Ja, als haar ouders geld hebben....
Nu een tweede kopje koffie maken. daarna ontbijtpillen en ontbijt. Gisteren tè hoog van suiker gekomen door een potje ijs te eten. Dus aankaarten bij de dokter.
Fijne dag seizoentjes en Keep Safe and Cool!
Cats Rule!
-

Een zonnige groet vandaag,een mooie blauwe lucht
seffens nog even boodschappen doen met "de muilband" aan
en nog efkes genieten want zoals
anjelierken zegt het wordt bakken en braden
de volgende dagen.... dan zal het binnen blijven zijn
anders worden we er ziek van
M-M het zal raar zijn als je ventje gaan werken is
en je weer alleen thuis bent...met Gimly maar
dan kan de gewone routine weer z'n gang gaan
sterkte bij de dokter....
Alle seizoentjes een fijne dag, ik ga seffens eerst
mijn verdere huistaken doen en dan de boodschappen
rond de middag is het minder druk in de winkels
geniet nog even van de goede ° als het kan...
-

Goedemorgen Seizoentjes,
Wilde eend, ben een beetje ongerust over jou.
Oma-C, in de hondenschool worden echt wel alle regels toegepast, ook de groepen zijn kleiner op het terrein. E er is natuurlijk de registratieplicht Het is dat of terug een lockdown. Politie controleert ook daar want zag zondag een combi voorbij rijden en eentje kwam de registratiepapieren bekijken. Maar alles was perfect in orde. Ook op het plein waar ieder op voldoende afstand nam van elkaar en iedereen een mondmasker droeg, net zoals de omstaanders zonder hond, maar die gewoon komen kijken.
Hou is het met jouw hoofdpijn ? Hebben de spuiten wat soelaas gebracht ?
HVT, hoe is het met jouw heup en jouw been?
Anjelier, heel goed van jullie dat jullie de Ukjes leren, hoe ze met Spaanse Woef moeten omgaan en vice versa. Want een kindje kan soms al eens in al zijn of haar onschuld, de hond wat pijn doen.
Vind het nog altijd triest dat hij bang was van de grillpan.
En hij zal wel moe geweest zijn, toen de Ukjes weg waren en jullie ook , denk ik zo
Muddy Maddy, jij gaat even boodschappen doen en daarna naar de dokter Succes daarbij
En jouw bloedsuikerspiegel te hoog, dat gaat dan toch het ijsje geweest zijn hoor, dat is puur melk en suiker.
Ik leg de kleren voor de volgende dag altijd al volledig klaar voordat ik slapen ga. En de pyjama's leg ik klaar in de ochtend na de douche en alles is opgeruimd. Maar je spaart dan wel echt wat tijd in de ochtend, het is maar een tip hoor, ik wil me niet bemoeien.
Zo, ben een beetje later dan gewoonlijk. Ga vandaag boven alles poetsen en nieuwe dekbedden opleggen en de oude strijken. Ben sinds gisteren eindelijk terug volledig bij met de was en de strijk ervan.
Ik wens iedereen een mooie dinsdag. Stuur jullie veel liefs en een dikke knuffel voor wie hem kan gebruiken.
-
Hallo iedereen,
Hoe het met mijn been en heup is? Niet veel beter vrees ik.
Minder goed geslapen wegens wakker worden van pijn.
Lief dat je er naar vraagt Clive.
Toch maar rustigjes aan in de tuin gewerkt.
Stiekem de klimop geknipt met kleine beetjes en met de snoeischaar, niet de haagschaar...
Misschien heeft buurman het dan niet gemerkt.
Schijnt dat ik expres gaten in de haag maak om hen te bespioneren...
Ik heb wel wat anders te doen dan te zitten kijken wat hij zoal doet buiten de hele dag in zijn zetel zitten....
Dat weet ik dan van de dochter.
Ach wat is het erg op die manier oud te moeten worden...
Het ergste is dat hij het uitwerkt op de buurvrouw, och arme.
Daarom dat ik eerst al niet durfde iets aan de klimop te doen maar ondertussen is mijn kruidentuintje overwoekerd en ik zou toch graag mijn bieslook, tijm, munt, citroenkruid, roosmarijn en marjolein kunnen gebruiken. De rabarber weet er ook van...
En ik ook ondertussen, mijn ogen tranen en alles jeukt.
Klimop is vergif, dat de mensen dat niet weten...
Onkruid, onkruid, onkruid, het groeit ondanks dat het zo droog is.
De voortuin moet het nu maar even zonder onderhoud stellen.
Tot na de grote droogte.
Straks nog eten maken en nu misschien toch proberen te lezen.
Deze keer slecht gekozen, niet te lezen zo saai en zo taai.
Al die cult boeken met Pullitzerprijzen en zo die trekken meestal op niet veel me dunkt.
Oudste gaat het er dan toch op wagen naar het Zuiden te trekken.
Morgen verwacht ik Poes denk ik of donderdag.
Tenminste een levend wezen in huis al beweegt dat levend wezen niet zo heel veel.
Ik ruik nog naar de salie dat overheerst toch alles.
Roosmarijn ruikt zoveel subtieler.
Dames nog een fijne voortzetting van de namiddag en een rustige avond voor straks.
Hoe het met mijn been en heup is? Niet veel beter vrees ik.
Minder goed geslapen wegens wakker worden van pijn.
Lief dat je er naar vraagt Clive.
Toch maar rustigjes aan in de tuin gewerkt.
Stiekem de klimop geknipt met kleine beetjes en met de snoeischaar, niet de haagschaar...
Misschien heeft buurman het dan niet gemerkt.
Schijnt dat ik expres gaten in de haag maak om hen te bespioneren...
Ik heb wel wat anders te doen dan te zitten kijken wat hij zoal doet buiten de hele dag in zijn zetel zitten....
Dat weet ik dan van de dochter.
Ach wat is het erg op die manier oud te moeten worden...
Het ergste is dat hij het uitwerkt op de buurvrouw, och arme.
Daarom dat ik eerst al niet durfde iets aan de klimop te doen maar ondertussen is mijn kruidentuintje overwoekerd en ik zou toch graag mijn bieslook, tijm, munt, citroenkruid, roosmarijn en marjolein kunnen gebruiken. De rabarber weet er ook van...
En ik ook ondertussen, mijn ogen tranen en alles jeukt.
Klimop is vergif, dat de mensen dat niet weten...
Onkruid, onkruid, onkruid, het groeit ondanks dat het zo droog is.
De voortuin moet het nu maar even zonder onderhoud stellen.
Tot na de grote droogte.
Straks nog eten maken en nu misschien toch proberen te lezen.
Deze keer slecht gekozen, niet te lezen zo saai en zo taai.
Al die cult boeken met Pullitzerprijzen en zo die trekken meestal op niet veel me dunkt.
Oudste gaat het er dan toch op wagen naar het Zuiden te trekken.
Morgen verwacht ik Poes denk ik of donderdag.
Tenminste een levend wezen in huis al beweegt dat levend wezen niet zo heel veel.
Ik ruik nog naar de salie dat overheerst toch alles.
Roosmarijn ruikt zoveel subtieler.
Dames nog een fijne voortzetting van de namiddag en een rustige avond voor straks.
-
wilde eend 2 - Lid geworden op: 06 okt 2019, 22:40
Dag seizoentjes allemaal ,
Clive , Anjelierken , OMA C , MM en alle seizoentjes , zo lief dat jullie bezorgd zijn om mij .
HVT : ook zo'n buurman ....
"expres gaten maken in de haag ..... ""
zucht ..
Ik vind het erg dat jij nu ook zoveel pijn hebt ...
Ik duim ook voor OMA C , dat de hoofdpijn mindert ...... en zeker als het weer warmer wordt ....dat helpt er niet aan ..
Hier is van de beloofde regen geen enkele druppel gevallen.... jammer
Ik praatte vanmiddag met de buurvrouw van aan de andere kant . Zij zei dat zij en die van het huis ernaast ook kwaad waren op ***gebuur met zijn discobar ..... en dat die van nr 93 ook om 1 u snachts de politie had willen bellen .... Dan wordt het tijd dat ze dat eens echt DOEN !! Nu wachten ze tot ik het doe , en ik krijg de volle laag van pesterijen als ik de politie heb gebeld .....Het zou beter zijn als we met de geburen in groep daartegen iets ondernamen ...... Buurvrouw dacht dat ***gebuur zich nu wel koest zou houden .... Ik hoop het van harte ...... maar vrees dat het niet van lange duur zal zijn ....
Ben ondertussen volop naar huizen te huur aan het zoeken in de wijde omgeving .....
Ben gisteren ook naar de huisarts geweest en heb anti depressiva voorgeschreven gekregen ...
Stom dat ik daar nu weer moet mee beginnen ....... maar het kan niet anders ...
HVT : ben zo blij voor jou dat poes komt logeren ..... Gelukkig mogen we die wel nog knuffelen ... Ik wacht op jouw mooie verhalen over de belevenissen van poes
Dank aan alle seizoentjes voor jullie medeleven ...
Ik hoop dat we allemaal eens goed kunnen doorslapen ..... en vooral voor HVT en OMAC zonder pijn.. Groetjes aan iedereen !!
Clive , Anjelierken , OMA C , MM en alle seizoentjes , zo lief dat jullie bezorgd zijn om mij .
HVT : ook zo'n buurman ....
Ik vind het erg dat jij nu ook zoveel pijn hebt ...
Ik duim ook voor OMA C , dat de hoofdpijn mindert ...... en zeker als het weer warmer wordt ....dat helpt er niet aan ..
Hier is van de beloofde regen geen enkele druppel gevallen.... jammer
Ik praatte vanmiddag met de buurvrouw van aan de andere kant . Zij zei dat zij en die van het huis ernaast ook kwaad waren op ***gebuur met zijn discobar ..... en dat die van nr 93 ook om 1 u snachts de politie had willen bellen .... Dan wordt het tijd dat ze dat eens echt DOEN !! Nu wachten ze tot ik het doe , en ik krijg de volle laag van pesterijen als ik de politie heb gebeld .....Het zou beter zijn als we met de geburen in groep daartegen iets ondernamen ...... Buurvrouw dacht dat ***gebuur zich nu wel koest zou houden .... Ik hoop het van harte ...... maar vrees dat het niet van lange duur zal zijn ....
Ben ondertussen volop naar huizen te huur aan het zoeken in de wijde omgeving .....
Ben gisteren ook naar de huisarts geweest en heb anti depressiva voorgeschreven gekregen ...
HVT : ben zo blij voor jou dat poes komt logeren ..... Gelukkig mogen we die wel nog knuffelen ... Ik wacht op jouw mooie verhalen over de belevenissen van poes
Dank aan alle seizoentjes voor jullie medeleven ...
Ik hoop dat we allemaal eens goed kunnen doorslapen ..... en vooral voor HVT en OMAC zonder pijn.. Groetjes aan iedereen !!
-
Buurman kan er niet aan doen, Wilde Eend.
Spijtig genoeg wil zijn geest niet meer mee.
Erg, want het was zo een mooie, fiere, maar wel dominante man.
Ik vergeef het hem grootmoedig, maar ik ben een beetje voorzichtig want zijn naasten moeten de volle laag opvangen als hij weer eens een boze bui heeft...
Als ik overlast heb is het van TML en Rock Werchter en Maanrock maar deze zomer zal dat dus niet het geval zijn...
Spijtig genoeg wil zijn geest niet meer mee.
Erg, want het was zo een mooie, fiere, maar wel dominante man.
Ik vergeef het hem grootmoedig, maar ik ben een beetje voorzichtig want zijn naasten moeten de volle laag opvangen als hij weer eens een boze bui heeft...
Als ik overlast heb is het van TML en Rock Werchter en Maanrock maar deze zomer zal dat dus niet het geval zijn...
-
anjelierken - Lid geworden op: 16 feb 2017, 17:29
Hallo iedereen,
MM: misschien eens suikervrije ijsjes proberen.
Ik leg mijn kleding voor de volgende dag ook altijd klaar, vind dat gemakkelijk de volgende ochtend.
Clive: ivb met omgaan met dieren, zus en ik hebben dat thuis geleerd , ons vader was daar streng in, met dieren moet je op een respectvolle manier omgaan. Wij zijn allemaal dierenvrienden.En dat probeer ik de ukjes te leren.Hoe luid het spreekwoord" jong geleerd , is oud gedaan".Ik vind het wel belangrijk .Manlief is daar losser in, maar ik kan daar best streng over zijn.
HVT: als de klimop van buren alles overwoekerd, heb je wel het recht om het te snoeien.Het is wel jouw tuin.
En klimop kan een goeie snoeibeurt wel aan , is een sterke plant.En ja, klimop is giftig, de meeste planten zijn giftig.Deze week gelezen dat oleander de giftigste plant is.
MM: misschien eens suikervrije ijsjes proberen.
Ik leg mijn kleding voor de volgende dag ook altijd klaar, vind dat gemakkelijk de volgende ochtend.
Clive: ivb met omgaan met dieren, zus en ik hebben dat thuis geleerd , ons vader was daar streng in, met dieren moet je op een respectvolle manier omgaan. Wij zijn allemaal dierenvrienden.En dat probeer ik de ukjes te leren.Hoe luid het spreekwoord" jong geleerd , is oud gedaan".Ik vind het wel belangrijk .Manlief is daar losser in, maar ik kan daar best streng over zijn.
HVT: als de klimop van buren alles overwoekerd, heb je wel het recht om het te snoeien.Het is wel jouw tuin.
En klimop kan een goeie snoeibeurt wel aan , is een sterke plant.En ja, klimop is giftig, de meeste planten zijn giftig.Deze week gelezen dat oleander de giftigste plant is.
-
heb gisteren al mijn punten gekregen van de dokter. Bloeddruk was 11/8 en suiker was 157 en dat tegen de middag. ze zei dat mijn ijsje verteerd was. heb al mijn voorschriften gekregen en de brief voor de specialiste. Moet maar in September terug om een bloedafname te nemen, daar Dr Jonathan dat al gedaan had toen hij m'n nierwaarden moest controleren.
En ze zei dat ik er happier uitzag. Die 3 dagen Dordrecht hebben me dus deugd gedaan.
Ventje werkt van thuis vandaag en hij gaat straks mee naar de apotheker. daarna fruit indoen en groentjes. Er was nog geen kip binnen bij de beenhouwer en dus vandaag om kippepylonnetjes.
gisteren gemarineerde kip gegeten, vanmiddag voor op de boterham een al gebakken bbq worst. ventje zal 9/10 opteren voor rauw gehakt of rosbief. Dat heeft Gimly ook gegeten nadat we al een paar dagen thuis waren. En dat verbaasde ventje.
denk van morgen een koude schotel te maken dus ook alles halen wat er op moet.
Ventje zal morgen wel bakken in de buro. je mag geen mini-aircotoestellen mee brengen! Dat is misbruik van electriciteit!
Vandaag moet ik nog naar de buro van Ir. bellen om te vragen of ze komt en zo ja wanneer.
En ook bellen naar Dr specialist. gisteren meer dan een uur met mijn moeder gebeld, zonder dat ventje erbij zit want dat vind ze dan ook maar niets en we kunnen niet openlijk zeggen wat we willen. maar ja, ik bel niet elke week met goed nieuws over mijn gezondheid.
Wilde Eend: als eenmaal de andere buren ook bellen, misschien eens opperen dat zij tegen de agenten zeggen dat zij het zijn en niet jij, want hij zal denken dat jij het bent en dan zal hij weer iets doen dat niet door de beugel kan. Ze vragen toch je naam als je belt, dat was hier wel het geval toen ik de politie moest bellen omdat er hier een vrouwmens doordraaide. En als er een Pv wordt opgesteld zijn de namen ook bekend en ( insert scheldwoord)gebuur kan dat lezen als hij dat via de advocaat aanvraagd.
HVT: waar mijn moeder woont hebben ze van 't stad bevel gekregen hun klimop te verwijderen. hij groeide ook bij mijn moeder, de buren en het voetpad naast de huizen.
Anjelier: ik lust geen ijs zonder suiker. heeft een vreemde nasmaak. wat ik wel kan doen is granita maken. heb dat in Italië leren kennen en dat was erg verfrissend.
Clive: nu liggen mijn kleren klaar.
Oma C: ik hoop dat je geen hoofdpijn van de warmte krijgt want dat heb ik ook eens gehad en dat is vervelend. koele washandjes op mijn hoofd hebben me toen geholpen.
Ik ga mijn koffie opdrinken en dan eens loeren op Fb. Daarna de boerderij. Moet ook tot aan de postbus al wordt die maar deze middag geleegd.
Fijne dag seizoentjes, Keep safe en hou het Cool!
heb gisteren al mijn punten gekregen van de dokter. Bloeddruk was 11/8 en suiker was 157 en dat tegen de middag. ze zei dat mijn ijsje verteerd was. heb al mijn voorschriften gekregen en de brief voor de specialiste. Moet maar in September terug om een bloedafname te nemen, daar Dr Jonathan dat al gedaan had toen hij m'n nierwaarden moest controleren.
En ze zei dat ik er happier uitzag. Die 3 dagen Dordrecht hebben me dus deugd gedaan.
Ventje werkt van thuis vandaag en hij gaat straks mee naar de apotheker. daarna fruit indoen en groentjes. Er was nog geen kip binnen bij de beenhouwer en dus vandaag om kippepylonnetjes.
gisteren gemarineerde kip gegeten, vanmiddag voor op de boterham een al gebakken bbq worst. ventje zal 9/10 opteren voor rauw gehakt of rosbief. Dat heeft Gimly ook gegeten nadat we al een paar dagen thuis waren. En dat verbaasde ventje.
denk van morgen een koude schotel te maken dus ook alles halen wat er op moet.
Ventje zal morgen wel bakken in de buro. je mag geen mini-aircotoestellen mee brengen! Dat is misbruik van electriciteit!
Vandaag moet ik nog naar de buro van Ir. bellen om te vragen of ze komt en zo ja wanneer.
En ook bellen naar Dr specialist. gisteren meer dan een uur met mijn moeder gebeld, zonder dat ventje erbij zit want dat vind ze dan ook maar niets en we kunnen niet openlijk zeggen wat we willen. maar ja, ik bel niet elke week met goed nieuws over mijn gezondheid.
Wilde Eend: als eenmaal de andere buren ook bellen, misschien eens opperen dat zij tegen de agenten zeggen dat zij het zijn en niet jij, want hij zal denken dat jij het bent en dan zal hij weer iets doen dat niet door de beugel kan. Ze vragen toch je naam als je belt, dat was hier wel het geval toen ik de politie moest bellen omdat er hier een vrouwmens doordraaide. En als er een Pv wordt opgesteld zijn de namen ook bekend en ( insert scheldwoord)gebuur kan dat lezen als hij dat via de advocaat aanvraagd.
HVT: waar mijn moeder woont hebben ze van 't stad bevel gekregen hun klimop te verwijderen. hij groeide ook bij mijn moeder, de buren en het voetpad naast de huizen.
Anjelier: ik lust geen ijs zonder suiker. heeft een vreemde nasmaak. wat ik wel kan doen is granita maken. heb dat in Italië leren kennen en dat was erg verfrissend.
Clive: nu liggen mijn kleren klaar.
Oma C: ik hoop dat je geen hoofdpijn van de warmte krijgt want dat heb ik ook eens gehad en dat is vervelend. koele washandjes op mijn hoofd hebben me toen geholpen.
Ik ga mijn koffie opdrinken en dan eens loeren op Fb. Daarna de boerderij. Moet ook tot aan de postbus al wordt die maar deze middag geleegd.
Fijne dag seizoentjes, Keep safe en hou het Cool!
Cats Rule!
-

Goedemorgen Seizoentjes,
Veel geschreven met beter nieuws maar helaas ook met mindere fijne berichten.
Wilde eend, zo kan het echt toch niet verder. Ben zo boos dat je door al die stress AD moet nemen. Dat gaat wel wat tijd nodig hebben eerdat dat werkt, dus ze blijven innemen ook al voel je in het begin geen verbetering. Vind dat je ook een beetje door andere buren in de steek gelaten wordt.
Kaarsje( het is wel een ledkaarsje ) brandt hier de hele dag voor jou en wordt in de avond vervangen door een echt kaarsje , meer kan ik helaas niet doen. Manlief zegt hier dat dat echte emotionele pesterij is en daar ga je onderdoor. Probeer toch wat zorg te dragen voor jezelf, wil je?
Muddy Maddy, fijn dat je er goed uitziet en dat de uitslagen goed waren ondanks het verboden ijsje
Anjlier, Matice kan na het spelen in de tuin of hier binnen in huis, plots ook zo moe zijn.
Manlief had ook medelijden met Spaanse Woef zijn acute angst. Het beestje kan het niet zeggen wat er in zijn hoofdje afspeelt. Gelukkig is hij bij jullie terecht gekomen.
HVT, wat leuk, Poes weer op bezoek
Oma-C, hier heeft het gisteren geen drup geregend. De buren zijn terug van vakantie. Had hen een Whats App gestuurd in verband met de avondklok. Ze zagen er uitgerust uit. Dus dat is al een taak die in de avond wegvalt, namelijk de bloemetjes gaan water geven en de bus leegmaken en de post sorteren op naam en een hoopje met de reclamefolders.
Hun oudste kleinkind, baby D wordt de 2° september al 4 jaar. Ik had zijn mama gevraagd welke dingen hij graag zou hebben. Schijnt nu gek te zijn op Playmobil. Dus heb ik hem daarvan de brandweerwagen gekocht. Had die eergisteren online besteld, want was daar een stukje goedkoper dan in een gewone winkel en die was gisteren al hier. Heb hem dan ook meteen betaald. Dus die is in huis, moet ik niet alle speelgoedwinkels aflopen . Moet hem alleen nog inpakken.
MJ al een tijdje nimmer gezien. Hoop dat daar alles in orde is.
Heb vandaag al de dekbedden gestreken, want we waren gaan kijken naar een nieuwe elektrische minifiets voor mij. Mijn fiets is al oud en geeft te weinig support met alle gevolgen vandien, dat ik soms als ik naar het dorp fiets, even moet uitblazen. We zouden kiezen voor een minifiets, geen opplooibare, dat heb ik niet nodig. Maar een minifiets is voor mij de beste optie, ben zelf niet groot en deze waar ik opviel, had een heel lage instap. Enfin, we hebben een offerte laten maken. Was op een rode gevallen, heb ook fietstassen die er op passen in het rood, roze en wit. Misschien vandaag nog eens naar een andere fietswinkel gaan kijken en ook daar een offerte laten maken En als we dan gekozen hebben, is het waarschijnlijk nog even geduld hebben.
Zo, ga erin vliegen. Alles dweilkaar maken zodat ik morgen kan dweilen, want moet vrijdag op controle bij de specialist voor mijn knie.
Ik stuur elkeen een dikke knuffel en veel liefs.
-

Goede woensdagmorgen alle seizoentjes
vanmorgen voor de eerste keer sinds lang
opgestaan zonder hevige hoofdpijn....
het zit er nog maar veel minder, en ikke blij
alle maatjes wens ik sterkte want vervelende buren
hebben is lastig, als ik nog in mijn huis woonde had
ik ook zo'n model ik heb vanalles geprobeerd en niks
hielp... pesten was er nog net niet bij en ik heb hem
genegeerd en links laten liggen zijn vrouw durfde
alleen in een winkel of onderweg iets zeggen of vragen
en ik heb haar toen gezegd dat ik ze zou negeren
en niet meer aankijken of spreken, zij begreep dat
ik heb er zeker 35 jaar naast gewoond zonder
een woord en op 't laatst was hij boos als ik
ging verhuizen en dat niet tegen hem had gezegd
In de buurt was er bijna niemand die tegen hem sprak
en hij lachte ons allemaal uit
Ik kan me nog zenuwachtig maken als ik er aan denk
maar hij zit daar nog en de hele buurt negeert hem
zelfs zijn kinderen komen zelden thuis
over zo'n mensen kan je boeken schrijven...
Ik heb er 42 jaar naast gewoond en ben blij
dat ik er vanaf ben...hij had ook z"n politievriendjes
en enkele tv mensen kwamen er ook op bezoek
voor BBQ en dergelijke...
Ach genoeg gezaagd..
genoeg water drinken en rustig blijven in de beginnende hitte
Sterkte en beterschap aan al wie het nodig heeft...