Coronavirus

Hier is plaats voor discussie over actuele onderwerpen.
Met een krant kan je zowel een minister als een vlieg doodslaan. (Herman de Croo - 1937)

Fred1950

06 aug 2020, 09:30

Het aantal besmettingen is terug een pak hoger dan gisteren. :evil: Je zou toch de moed verliezen bij al die debielen zonder mondmasker die hun besmettingen blijven verspreiden. :cry:
War room Sciensano reported : 510 new polluted :(

Dicksy

06 aug 2020, 09:40

‘Eerst de gezondheid dan de economie’

Bedrijfsexperts voorspellen ongezien aantal faillissementen door corona: “70% meer bedrijven zal over de kop gaan”
“16.500 Belgische bedrijven gaan in minder dan een jaar tijd overkop”

“Tot een kleine twee maanden geleden werden bedrijven door de overheid beschermd tegen het faillisement, maar nu kunnen ze opnieuw de boeken neerleggen. Voorlopig blijft hun aantal nog beperkt, al is dat slechts stilte voor de storm. Data-experts in bedrijfsgegevens voorspellen dit najaar een vloedgolf aan faillissementen. Van zo’n 10.000 jaarlijkse falingen zou ons land naar 16.500 in één jaar stijgen. “Veel bedrijven liggen nu nog op de intensieve zorgen, maar zullen niet meer ontwaken.”

Om hoeveel ontslagen zal het hier gaan?
En ook hier zullen er weer zijn die komen melken dat het wel cafe’s en restaurants zullen zijn en dat dit gerust kan. Maar niet vergeten dat de mensen die hier werk(t)en ook rekeningen te betalen hebben zoals in elke sector die mensen te werk stellen en moeten overgaan tot ontslagen of het aanvragen van het faillissement.
Hopelijk mogen al die ontslagenen rekenen op hun ouders/grootouders om financieel bij te springen tot ze een andere job gevonden hebben.......als ze die job al gaan vinden. 🤔

Fred1950

06 aug 2020, 09:43

Dicksy schreef:
06 aug 2020, 09:40

Bedrijfsexperts voorspellen ongezien aantal faillissementen door corona: “70% meer bedrijven zal over de kop gaan”

“Tot een kleine twee maanden geleden werden bedrijven door de overheid beschermd tegen het faillisement, maar nu kunnen ze opnieuw de boeken neerleggen. Voorlopig blijft hun aantal nog beperkt, al is dat slechts stilte voor de storm. Data-experts in bedrijfsgegevens voorspellen dit najaar een vloedgolf aan faillissementen. Van zo’n 10.000 jaarlijkse falingen zou ons land naar 16.500 in één jaar stijgen. “Veel bedrijven liggen nu nog op de intensieve zorgen, maar zullen niet meer ontwaken.”

En ook hier zullen er weer zijn die komen melken dat het wel cafe’s en restaurants zullen zijn en dat dit gerust kan. Maar niet vergeten dat de mensen die hier werk(t)en ook rekeningen te betalen hebben zoals in elke sector die mensen te werk stellen en moeten overgaan tot ontslagen of het aanvragen van het faillissement.
Hopelijk mogen al die ontslagenen rekenen op hun ouders/grootouders om financieel bij te springen tot ze een andere job gevonden hebben.......als ze die job al gaan vinden. 🤔
En hoe langer het virus kan floreren door zich niet aan de maatregelen te houden, des te meer bedrijven failliet zullen gaan. De waterfactuur blijft ook oplopen als de kraan blijft lekken.
Laatst gewijzigd door Fred1950 op 06 aug 2020, 09:45, 1 keer totaal gewijzigd.

Dicksy

06 aug 2020, 09:44

Fred1950 schreef:
Het aantal besmettingen is terug een pak hoger dan gisteren. :evil: Je zou toch de moed verliezen bij al die debielen zonder mondmasker die hun besmettingen blijven verspreiden. :cry:
Tja Fred1950, het virus laat zich blijkbaar niet temmen. Daar kan een ‘gastheer met mondmasker‘ zelfs niet tegen op.

Fred1950

06 aug 2020, 09:46

Dicksy schreef:
06 aug 2020, 09:44
Fred1950 schreef:
Tja Fred1950, het virus laat zich blijkbaar niet temmen. Daar kan een ‘gastheer met mondmasker‘ zelfs niet tegen op.
De ‘gastheer met mondmasker‘ houdt wel zijn virusrommel bij zich, en daar komt het op aan.

Dicksy

06 aug 2020, 09:49

Fred1950 schreef:
Dicksy schreef: ↑5 minuten geleden

En hoe langer het virus kan floreren door zich niet aan de maatregelen te houden, des te meer bedrijven failliet zullen gaan. De waterfactuur blijft ook oplopen als de kraan blijft lekken.
Alles dichtgooien Fred1950 tot het virus weg is. Had u niet ergens 5 jaar voorspelt? 🤔

Wil.

06 aug 2020, 09:51

De bio-statisticus Kurt Barbé laat een grafiek zien waaruit blijkt dat de opwaartse trend gebroken lijkt.
We zitten nog maar net aan het begin van de omkeer.

Afbeelding
AfbeeldingAfbeeldingpSorry, hoor, dat ik je beledigd heb; ik had moeten liegen.

Dicksy

06 aug 2020, 09:53

Fred1950 schreef:
De ‘gastheer met mondmasker‘ houdt wel zijn virusrommel bij zich, en daar komt het op aan.
Absoluut maar die gastheer gaat ook naar huis en moet zijn kot verluchten. Gaat hij dan niet tijdens dat verluchten toch die virusrommel in circulatie brengen? 🤔

Fred1950

06 aug 2020, 10:05

Dicksy schreef:
06 aug 2020, 09:53
Fred1950 schreef:
Absoluut maar die gastheer gaat ook naar huis en moet zijn kot verluchten. Gaat hij dan niet tijdens dat verluchten toch die virusrommel in circulatie brengen? 🤔
Bah nee. Ge zijt blijkbaar ook de plezantste thuis. :lol:

Fred1950

06 aug 2020, 10:18

Dicksy schreef:
06 aug 2020, 09:49
....
Alles dichtgooien Fred1950 tot het virus weg is. Had u niet ergens 5 jaar voorspelt? 🤔
Ook op de werkvloer maskers dragen. De enige plaats waar men volgens mij geen masker zoudt hoeven te dragen is :
- binnen in je eigen huis
- gans alleen te voet buiten de steden , en als er "niemand anders in het zicht is"
- gans alleen op de fiets buiten de steden , en als er "niemand anders in het zicht is"
- gans alleen in de auto.

In alle andere gevallen, in gesloten ruimtes, binnen de steden, op straat ( en ook met eigen bubbel ) , draag je een mondmasker, en dit vanaf 12 jaar . En dus ook op terrassen in horeca zaken, zowel binnen als buiten. Desnoods drink je een Duvel met een strootje .... :twisted:

Is dat allemaal zóóó lastig ? Ik vraag me af wat WIJ zouden doen als er Antwerpen iets zou gebeuren wat er nu in Beiroet is gebeurd ? Allemaal in de Schelde springen misschien ? Wat voor een doetjes zijn wij toch geworden, ik snap er de ballen van.

Dicksy

06 aug 2020, 10:30

Fred1950 schreef:
Ook op de werkvloer maskers dragen. De enige plaats waar men volgens mij geen masker zoudt hoeven te dragen is :
- gans alleen te voet buiten de steden , en als er "niemand anders in het zicht is"
- gans alleen op de fiets buiten de steden , en als er "niemand anders in het zicht is"

In alle andere gevallen, in gesloten ruimtes, binnen de steden, op straat ( en ook met eigen bubbel ) , draag je een mondmasker, en dit vanaf 12 jaar . En dus ook op terrassen in horeca zaken, zowel binnen als buiten. Desnoods drink je een Duvel met een strootje .... :twisted:

Is dat allemaal zóóó lastig ? Ik vraag me af wat WIJ zouden doen als er Antwerpen iets zou gebeuren wat er nu in Beiroet is gebeurd ? Allemaal in de Schelde springen misschien ? Wat voor een doetjes zijn wij toch geworden, ik snap er de ballen van.
Aan uw reactie te lezen geef ik u 100%, nee 200% gelijk. Uw posting illustreert perfect wat voor een doetjes wij, (sommigen) toch, geworden zijn.
PS: Mocht je het niet weten dan schrijf ik het nu toch maar. Ik verstuur deze berichtjes vanop mijn laptop vanuit mijn kruipkelder. Ik heb mij afgesloten van de hele wereld en hoop over 5 jaar mijn kruipkelder te kunnen verlaten. :P

Tja, zo denkt iedereen erover en proberen dat ook toe te passen waardoor dit dan weer allemaal in het water valt. De mens is een raar wezen (virusje). 8O

boeffer

06 aug 2020, 10:43

https://www.feeling.be/gezond/gebeurt-e ... ur-wandelt Is de tegenwoordige mens bang om buiten te komen: alles is slecht, ik wil/moet zuinig zijn, op tv is't mooi, mijn nieuwste multimedia, morgen terug werken en wat verzint men nog allemaal. Je verzwakt stilaan zonder dat je't weet.
W11 RAM 32 GB SSD 1 TB,16:9=1920*1080 ; 4:3=1440*1080, ik heb steeds mijn helpdesk

Fred1950

06 aug 2020, 10:45

Als ge iemand tegenkomt zonder masker , roep dan eens "ik ben een a-symptomatische besmette virus superverspreider" :lol: Ge zult ze dan wel zien grabbelen naar hun masker. :twisted:

Fred1950

06 aug 2020, 10:49

boeffer schreef:
06 aug 2020, 10:43
https://www.feeling.be/gezond/gebeurt-e ... ur-wandelt Is de tegenwoordige mens bang om buiten te komen: alles is slecht, ik wil/moet zuinig zijn, op tv is't mooi, mijn nieuwste multimedia, morgen terug werken en wat verzint men nog allemaal. Je verzwakt stilaan zonder dat je't weet.
Ik heb gisterenavond om half elf 1 km flink weest doorstappen ( niet zomaar slenteren ), en mijn kleine spierkwetsuur in mijn linker dij deed nadien geen pijn meer. Zo werkt dat.

And by the way, ik loop gemiddeld 5 keer per dag de trap op en af ( mijn hobby kamer is op de bovenverdieping ingericht ). Mijn BMI is 22 , en daar kunnen veel van mijn leeftijdgenoten een puntje aan zuigen. :D

tokkio

06 aug 2020, 17:23

Fred1950 schreef:
Gij gelooft blijkbaar nog steeds in een soort complot theorie. Ge vergeet dat de "elite" ook patatjes moet eten, de olie van hun lange sleeën moet vervangen worden , enz .... Als de "plebs" allemaal ziek zijn of dood gaan, gaan zij ook ten onder. Een wereldbevolking trachten uit te moorden staat gelijk aan zelfmoord. Boris Johnson en Bolsonaro behoren ook tot de "elite" , maar hebben toch maar lekker het virus te pakken gekregen.
Geen complot theorie Fred 1950, maar nuchtere doordenkers, het is niet het eerste virus(pokken) waar men gebruik van maakt , de Spanjaarden gebruikten het tegen de incas ,+/- 90% van de bevolking is er aan gestorven, dus daardoor kregen de "veroveraars " de overmacht, ook de "gelukzoekers" en het later ontstane leger, heeft bewust dekens en kledij die besmet waren met virussen waar de indianen geen weerstand tegen hadden "geschonken" aan de stammen en zo hun land afgenomen...
https://www.quest.nl/maatschappij/gesch ... it-europa/
Denk u dat ze het echt goed menen met de "gewone" mensheid die machtswellustelingen,
De eerste wereld oorlog, met de gas aanval..... de atoombom aanval in Japan in 1945,hoeveel doden???
Hitler hoeveel doden....
De oeigoeren in China , hoeveel doden.....
Asad in syrië ,hoeveel doden
denk u dat de "hoge kaste" er mee inzitten dat er 100 miljoen van de "lage kaste" sterft aan eender welk virus
Wat als de er een zot door de godsdienst waanzin aan een dodelijker virus geraakt ik denk dat is met belangstelling naar de inpakt van het virus kijkt.......
Zie niet uit naar de dag dat alle problemen opgelost zijn, want dan is men dood.