Hoekje: "De oase van rust" 2020
-
Ritavdm - Lid geworden op: 12 feb 2019, 18:39
Goeiemorgen
'k ben er vroeg aan begonnen zo klaar met alles wat moet (niet veel) voor de grote hitte.
Ja de kleinkinderen groeien overal als kool, het droevige daaraan is dat wij steeds ouder worden.
Niet treuren, we hebben het gehad
en genieten nog steeds.
Gisteren met de fiets op stap geweest met M...ke.
We hebben er zeker alledrie van genoten, 't is voor herhaling vatbaar.
Voor de tocht pasta eten dat doen de renners toch ook

Startensklaar

De Tiegemberg op, niet te onderschatten maar hij haalt het !

EInde van de rit, moe maar voldaan

Vandaag wat rustiger aan, thuis onder de parasol.
Grote B verblijft met haar gezinnetje in Nieuwpoort, 'k zou er graag eens naartoe gaan maar durf niet, 't is er me te druk. We zien wel nog !
'k ben er vroeg aan begonnen zo klaar met alles wat moet (niet veel) voor de grote hitte.
Ja de kleinkinderen groeien overal als kool, het droevige daaraan is dat wij steeds ouder worden.
Niet treuren, we hebben het gehad
Gisteren met de fiets op stap geweest met M...ke.
We hebben er zeker alledrie van genoten, 't is voor herhaling vatbaar.
Voor de tocht pasta eten dat doen de renners toch ook

Startensklaar

De Tiegemberg op, niet te onderschatten maar hij haalt het !

EInde van de rit, moe maar voldaan

Vandaag wat rustiger aan, thuis onder de parasol.
Grote B verblijft met haar gezinnetje in Nieuwpoort, 'k zou er graag eens naartoe gaan maar durf niet, 't is er me te druk. We zien wel nog !
Oud maar niet Out
-
Ivette - Lid geworden op: 24 nov 2005, 17:36
En kan jij ook nog die Tiegemberg op Rietjes? Flinke mannen heb jij!
Gisteren heb ik eerst eens op het internet gekeken hoe ik de rode bieten die ik van Annelien kreeg moet klaarmaken maar ik ben er niet goed bij gevaren: ze raadden me aan om ze in de schil te koken en ze daarna te pellen. Vroeger schilde ik ze eerst, kookte ze dan 1/2u in de snelkoker met wat suiker, beetje azijn en olie en die smaak zat er dan direct in.
Jammer, ik heb er met een schort en handschoenen aan veel werk aan gehad!
Als er iemand me beter kan adviseren qua rode bieten graag want ik zal er misschien nog krijgen en dan zou ik het volgende keer wel beter willen doen!
Greetie, ook ik zal lezen , Christa had in de Pfalz thrillers mee van Jo Claes, ik zal beginnen aan één van zijn oudste:het oog van de naald, laat jullie wel weten of het me bevalt!
Morgennamiddag mag ik, samen met Christa op consultatie bij de oogarts(e), ben blij want ik denk dat mijn bril zal moeten verzwaard worden.
Probeer het koel te houden!
Gisteren heb ik eerst eens op het internet gekeken hoe ik de rode bieten die ik van Annelien kreeg moet klaarmaken maar ik ben er niet goed bij gevaren: ze raadden me aan om ze in de schil te koken en ze daarna te pellen. Vroeger schilde ik ze eerst, kookte ze dan 1/2u in de snelkoker met wat suiker, beetje azijn en olie en die smaak zat er dan direct in.
Jammer, ik heb er met een schort en handschoenen aan veel werk aan gehad!
Als er iemand me beter kan adviseren qua rode bieten graag want ik zal er misschien nog krijgen en dan zou ik het volgende keer wel beter willen doen!
Greetie, ook ik zal lezen , Christa had in de Pfalz thrillers mee van Jo Claes, ik zal beginnen aan één van zijn oudste:het oog van de naald, laat jullie wel weten of het me bevalt!
Morgennamiddag mag ik, samen met Christa op consultatie bij de oogarts(e), ben blij want ik denk dat mijn bril zal moeten verzwaard worden.
Probeer het koel te houden!
Ivette
-
vera-maria - Lid geworden op: 12 feb 2019, 19:39
Goedenamiddag allemaal!
Flinke kerel Maurice!
Yvette ik koop rode bietjes gekookt en voorverpakt, even lekker en geen werk aan en vooral geen vuile handen!
Deze voormiddag al ramen gepoetst in de keuken ons huisje gepoetst, boodschappen gedaan en gekookt.
Ben dan al kort na de middag samen met mijn wederhelft tot bij ons make gereden met haar boodschappen, mijn man neemt halve dagen verlof, dus in de voormiddag werken en in de namiddag thuis!
En nu hebben we juist een magnum geproefd een nieuwe soort “ Ruby Collection”die ik meegebracht heb deze voormiddag en ze zijn lekker mmmm...
Morgen is Elise er weer tot vrijdagavond...dus vandaag superrustig hier...heb nog een foto mee van gisteren ze loopt het liefste rond in haar onderbroekje maar om te eten was het haar precies wat te fris aan het open raam en heeft ze oma’s peignoir aan. (buiten eten we niet als Elise hier is want ze word hysterisch als ze een wesp of vlieg ziet
) en ze had ook een vaas met bloemen gemaakt...

Ik ga mijn nieuwe Libelle uitlezen onder de parasol op ons terras nu is het nog te doen buiten in de schaduw qua temperatuur...
Wens jullie nog een fijne dag daag...
Flinke kerel Maurice!
Yvette ik koop rode bietjes gekookt en voorverpakt, even lekker en geen werk aan en vooral geen vuile handen!
Deze voormiddag al ramen gepoetst in de keuken ons huisje gepoetst, boodschappen gedaan en gekookt.
Ben dan al kort na de middag samen met mijn wederhelft tot bij ons make gereden met haar boodschappen, mijn man neemt halve dagen verlof, dus in de voormiddag werken en in de namiddag thuis!
En nu hebben we juist een magnum geproefd een nieuwe soort “ Ruby Collection”die ik meegebracht heb deze voormiddag en ze zijn lekker mmmm...
Morgen is Elise er weer tot vrijdagavond...dus vandaag superrustig hier...heb nog een foto mee van gisteren ze loopt het liefste rond in haar onderbroekje maar om te eten was het haar precies wat te fris aan het open raam en heeft ze oma’s peignoir aan. (buiten eten we niet als Elise hier is want ze word hysterisch als ze een wesp of vlieg ziet

Ik ga mijn nieuwe Libelle uitlezen onder de parasol op ons terras nu is het nog te doen buiten in de schaduw qua temperatuur...
Wens jullie nog een fijne dag daag...
You only have one life...live it!
-
Hey vera-maria, ik koop rode bieten anders ook klaargemaakt hoor maar ja ik had ze van mijn kleindochter gekregen en moet toch "content" zijn dat ze me die groenten bezorgen!
Eet Elise heel dat bord leeg? Flinke eter, bravo!
Kijk eens wat ze uit hun tuin meebrachten:

Ik ga daar nu met de helft soep van maken en morgen de andere helft met aardappelen!
Eet Elise heel dat bord leeg? Flinke eter, bravo!
Kijk eens wat ze uit hun tuin meebrachten:

Ik ga daar nu met de helft soep van maken en morgen de andere helft met aardappelen!
Ivette
-
Goeieavond
'k ben lui geweest vandaag
gewoon buiten onder de parasol met een boek en als ik het te warm kreeg ff binnen gesurfd
Ivette, 't zal lekkere soep worden.
Veve, eet Elise zo'n bord leeg ? Amaai flink etertje.
Menu : Wienerschnitzel, verse spinazie, aardappel
'k ben lui geweest vandaag
gewoon buiten onder de parasol met een boek en als ik het te warm kreeg ff binnen gesurfd
Ivette, 't zal lekkere soep worden.
Veve, eet Elise zo'n bord leeg ? Amaai flink etertje.
Menu : Wienerschnitzel, verse spinazie, aardappel
Oud maar niet Out
-
corry - Lid geworden op: 08 mar 2005, 10:15
Goedemorgen
Ivette, mooi koppeltje , lekkere soep.
Maurice , wat ben jij groot geworden. Knappe gast, zalig om samen te fietsen.
Veveke, Elise heeft heel veel van jou, een zonnig kind.
Zal even duren alvorens wij onze , kleinkinderen en partners nog ontmoeten, wij passen niet in hun bubbel.
Deed wel even pijn, maar helaas niets aan te doen.
*
Het gaat warm worden, ben al voor 6 u op. Planten en bloemen water gegeven.
Het is zalig buiten.
Ik koop ook klaargemaakte bieten, vroeger maakte ik ze zoals jij Ivette maar wel met de pel aan.
Ga koffie zetten en mijn eerste tasje buiten opdrinken.
Groetjes
Corry
Ivette, mooi koppeltje , lekkere soep.
Maurice , wat ben jij groot geworden. Knappe gast, zalig om samen te fietsen.
Veveke, Elise heeft heel veel van jou, een zonnig kind.
Zal even duren alvorens wij onze , kleinkinderen en partners nog ontmoeten, wij passen niet in hun bubbel.
Deed wel even pijn, maar helaas niets aan te doen.
*
Het gaat warm worden, ben al voor 6 u op. Planten en bloemen water gegeven.
Het is zalig buiten.
Ik koop ook klaargemaakte bieten, vroeger maakte ik ze zoals jij Ivette maar wel met de pel aan.
Ga koffie zetten en mijn eerste tasje buiten opdrinken.
Groetjes
Corry
Laatst gewijzigd door corry op 06 aug 2020, 13:35, 1 keer totaal gewijzigd.
ik tel alleen de zonnige dagen.
-
meme-rietje - Lid geworden op: 13 okt 2003, 19:51
goeie morgen allemaal
ja kleinkinderen worden groot
een tijdje niet gezien,
en dan verschiet je als je ze terug ziet
triestig allemaal heel triestig

ja kleinkinderen worden groot
een tijdje niet gezien,
en dan verschiet je als je ze terug ziet
triestig allemaal heel triestig

Groetjes van meme-rietje,
het is gemakkelijker op te geven dan door te gaan
-
Goedemorgen allemaal!
Mooi koppeltje Yvette!
Elise is een flinke eter maar ze heeft haar bord niet leeg gegeten hoor, was een beetje te grote portie die ik opgeschept had!
Als ze hier is mag ze kiezen wat ze eet en dat waren dinsdag worteltjes en puree en kip.
Vandaag heeft ze gekozen voor scampi’s met verse frieten dus dat word smullen want dat eten wij ook graag!
Corry ik heb mijn ontbijt ook buiten opgegeten is zalig van temperatuur nu, het zou nooit warmer mogen zijn vind ik maarja....de vliegenramen zitten voorlopig nog in maar straks gaat alles potdicht om de hitte buiten te houden en de rolluiken gaan ook naar beneden daar waar de zon schijnt!
Jammer dat je nu niemand van jullie kleinkinderen ziet Corry maarja wat doen we eraan
Wens jullie allen een fijne zomerdag daag...
Mooi koppeltje Yvette!
Elise is een flinke eter maar ze heeft haar bord niet leeg gegeten hoor, was een beetje te grote portie die ik opgeschept had!
Als ze hier is mag ze kiezen wat ze eet en dat waren dinsdag worteltjes en puree en kip.
Vandaag heeft ze gekozen voor scampi’s met verse frieten dus dat word smullen want dat eten wij ook graag!
Corry ik heb mijn ontbijt ook buiten opgegeten is zalig van temperatuur nu, het zou nooit warmer mogen zijn vind ik maarja....de vliegenramen zitten voorlopig nog in maar straks gaat alles potdicht om de hitte buiten te houden en de rolluiken gaan ook naar beneden daar waar de zon schijnt!
Jammer dat je nu niemand van jullie kleinkinderen ziet Corry maarja wat doen we eraan
Wens jullie allen een fijne zomerdag daag...
-
Annelien lijkt goed op haar ma, Christa is wel altijd wat dikker geweest.
Op 15 augustus wordt ze 25 jaar, ik zal haar drinkgeld geven zodat die duts niet met zo'n gescheurde broek moet rondlopen!
Ik ga dus vanmiddag mijn courgette aardappelen klaarmaken:
Zoals ik altijd doe, ook voor soep stoof ik een ajuin voor dan de geschilde en middelste pittenstuk uitgesneden courgette in stukjes erbij ook mijn aardappels samen met ½ kippenbouillonblokje.
Vanmiddag zal ik er nog een beetje selder bijdoen opdat het niet te zoet zou zijn want courgette is rap zacht maar heeft niet zoveel smaak. Heeft er iemand nog een suggestie of een tip om er nog wat bij te voegen?
Op 15 augustus wordt ze 25 jaar, ik zal haar drinkgeld geven zodat die duts niet met zo'n gescheurde broek moet rondlopen!
Ik ga dus vanmiddag mijn courgette aardappelen klaarmaken:
Zoals ik altijd doe, ook voor soep stoof ik een ajuin voor dan de geschilde en middelste pittenstuk uitgesneden courgette in stukjes erbij ook mijn aardappels samen met ½ kippenbouillonblokje.
Vanmiddag zal ik er nog een beetje selder bijdoen opdat het niet te zoet zou zijn want courgette is rap zacht maar heeft niet zoveel smaak. Heeft er iemand nog een suggestie of een tip om er nog wat bij te voegen?
Ivette
-
Yvette mijn tablet ligt hier op te laden in de keuken en mijn frieten zijn gebakken voor de eerste keer en de scampi’s zijn gepeld en ik kwam hier vlug even bijlezen...ik doe de courgette in blokjes van 2 cm en stoof die samen met een versnipperd teentje knoflook en flink wat peper en wat zout, wij eten ze apart als groente!
-
Goeie zomerse dag.
Gourgettes, ook hier staan ze op het menu.
Hoe ?
Een stoofpotje van frigorestjes : een halve venkel knol, een half bakje champignons, een dikke ui, een dikke tomaat, knoflook en een handvol gourgetteblokjes zonder pitjes of schil en flink wat peper;
daarbij gebakken patatjes en koud broodvlees, ook een restje van vorige keer dat ik ingevroren had.
Deze namiddag : fietsen in de zon met af en toe wat schaduw en een fris windje.
Gourgettes, ook hier staan ze op het menu.
Hoe ?
Een stoofpotje van frigorestjes : een halve venkel knol, een half bakje champignons, een dikke ui, een dikke tomaat, knoflook en een handvol gourgetteblokjes zonder pitjes of schil en flink wat peper;
daarbij gebakken patatjes en koud broodvlees, ook een restje van vorige keer dat ik ingevroren had.
Deze namiddag : fietsen in de zon met af en toe wat schaduw en een fris windje.
Oud maar niet Out
-
ik hou niet van courgettes, wel van de soep
en ook niet van aubergines
en ook niet van aubergines
-
@ Grannie M: dit is "mijn tuintje" kwam in de plaats van het grasveld dat mijn zieke man niet zo goed meer kon verzorgen. Toen we het lieten aanleggen waren de beelden zwart, er is niet veel dat schoner wordt met verouderen maar voor de grijze kleur nu van de beelden is het tegendeel waar!

Mijn courgette aardappelen vanmiddag waren lekker,(met peper en look dank zij Veve) met een stukje schrei gebakken in goeie boter!Voor herhaling vatbaar!

Mijn courgette aardappelen vanmiddag waren lekker,(met peper en look dank zij Veve) met een stukje schrei gebakken in goeie boter!Voor herhaling vatbaar!
Ivette
-
goeie morgen allemaal
mooi tuintje

mooi tuintje