Coronavirus

Hier is plaats voor discussie over actuele onderwerpen.
Met een krant kan je zowel een minister als een vlieg doodslaan. (Herman de Croo - 1937)

Fred1950

06 aug 2020, 18:19

@tokkio

Hetgeen je aanhaalt was allemaal "plaatselijk" en voorspelbaar. Covid-19 gaat net zoals de Spaanse griep van destijds wereldwijd, en er is niets dat je preventief kan beschermen ( geen vaccin ). En omdat het zo verraderlijk is ( de a-symptomatische gevallen ), kan iedereen ongemerkt besmet geraken, ongeacht rang of stand.

Fred1950

07 aug 2020, 08:23

Het kan niet meer op !
War room Sciensano reported : 858 new polluted :(
... en mogelijks zijn de besmettingen in dat vleesverwerkend bedrijf in West-Vlaanderen er nog niet bijgeteld. Dat zijn er een honderdtal en kunnen die 800+ nu nog niet verklaren.

Het getal en de curve volgen wel de besmettingen in Nederland , nl. vandaag 715 in Nederland . Er loopt dus ergens een "kliek" Belgo-Nederlanders rond die zich wederzijds besmetten. Tijd dat men terug de grens met Nederland sluit ! ! !
Laatst gewijzigd door Fred1950 op 07 aug 2020, 12:20, 1 keer totaal gewijzigd.

Dicksy

07 aug 2020, 08:44

Fred1950 schreef:

Het getal en de curve volgen wel de besmettingen in Nederland , nl. vandaag 715 in Nederland . Er loopt dus ergens een "kliek" Belgo-Nederlanders rond die zich wederzijds besmetten. Tijd dat men terug de grens met Nederland sluit ! ! !
Bel de politie en doe uw voorstel....... of beter nog, bel de bevoegde instanties in Brussel. :P

Fred1950

07 aug 2020, 08:53

Dicksy schreef:
07 aug 2020, 08:44
.....
Bel de politie en doe uw voorstel....... of beter nog, bel de bevoegde instanties in Brussel. :P
De grote leider in Antwerpen bellen is al voldoende. Doet gij het , of doe ik het ? :lol:

Dicksy

07 aug 2020, 09:55

Fred1950 schreef:
Dicksy schreef: ↑Vandaag, 08:44
.....
De grote leider in Antwerpen bellen is al voldoende. Doet gij het , of doe ik het ? :lol:
Komaan hé Fred. Gij geeft anderen de raad om de politie te bellen als ze aan het rollebollen zijn op het fietspad, wat je zelf niet hebt vastgesteld, dus vind ik dat jij hier ook uw verantwoordelijk moet nemen om de bevoegde instanties in kennis te stellen.
Internet staat vol van kritiek op de gebrekkige communicatie, dragen mondmasker/avondklok/veilIge afstand enz.....naar de burger toe. Hier is uw kans om hen te tonen dat ze met een ‘wakkere burger’ te doen hebben die niet met zich laat sollen. Dus bel jij maar en grijp uw kans. :D

Fred1950

07 aug 2020, 10:23

Dicksy schreef:
07 aug 2020, 09:55
Fred1950 schreef:
Dicksy schreef: ↑Vandaag, 08:44
.....
Komaan hé Fred. Gij geeft anderen de raad om de politie te bellen als ze aan het rollebollen zijn op het fietspad, wat je zelf niet hebt vastgesteld, dus vind ik dat jij hier ook uw verantwoordelijk moet nemen om de bevoegde instanties in kennis te stellen.
.....
Dat is een echelon te hoog voor mij, ik laat daar over aan tenminste militanten met een partijkaart. Of wil je dat ik BDW uitkaffer voor dictator-manipulator-zakkenvuller ? :twisted:

twistenopdemaan

07 aug 2020, 10:24

Fred1950 schreef:
06 aug 2020, 10:49
boeffer schreef:
06 aug 2020, 10:43
https://www.feeling.be/gezond/gebeurt-e ... ur-wandelt Is de tegenwoordige mens bang om buiten te komen: alles is slecht, ik wil/moet zuinig zijn, op tv is't mooi, mijn nieuwste multimedia, morgen terug werken en wat verzint men nog allemaal. Je verzwakt stilaan zonder dat je't weet.
Ik heb gisterenavond om half elf 1 km flink weest doorstappen ( niet zomaar slenteren ), en mijn kleine spierkwetsuur in mijn linker dij deed nadien geen pijn meer. Zo werkt dat.

And by the way, ik loop gemiddeld 5 keer per dag de trap op en af ( mijn hobby kamer is op de bovenverdieping ingericht ). Mijn BMI is 22 , en daar kunnen veel van mijn leeftijdgenoten een puntje aan zuigen. :D

Wat is de beste remedie tegen hielspoor?
Spinnst du oder was

Dicksy

07 aug 2020, 10:40

Fred1950 schreef:
Dat is een echelon te hoog voor mij, ik laat daar over aan tenminste militanten met een partijkaart. Of wil je dat ik BDW uitkaffer voor dictator-manipulator-zakkenvuller ? :twisted:
Het zit zo Fred1950. Als men zijn verantwoordelijkheid neemt als 'wakkere burger' belandt men in het bestand van die instelling of persoon en dan kan het gebeuren dat men wel eens een mailtje ontvangt die niet voor uw ogen/oren bestemd zijn. Zo krijgt men ook eens interessante lectuur te lezen. :lol: :lol: Men krijgt dan volgende reactie:

Afbeelding

Fred1950

07 aug 2020, 10:49

Dicksy schreef:
07 aug 2020, 10:40
Fred1950 schreef:
Het zit zo Fred1950. Als men zijn verantwoordelijkheid neemt als 'wakkere burger' belandt men in het bestand van die instelling of persoon en dan kan het gebeuren dat men wel eens een mailtje ontvangt die niet voor uw ogen/oren bestemd zijn. Zo krijgt men ook eens interessante lectuur te lezen. :lol: :lol: Men krijgt dan volgende reactie:

Afbeelding
Prachtig ! :roll: Zo zie je maar dat die witte-boord ambtenaren niet alleen traag maar ook ape-slordig hun werk doen. :evil:

Dicksy

07 aug 2020, 10:51

Fred1950 schreef:
Prachtig ! :roll: Zo zie je maar dat die witte-boord ambtenaren niet alleen traag maar ook ape-slordig hun werk doen. :evil:
Maar ze bepalen wel het beleid en dat is er dan ook aan te zien... ook ape-slordig, wel afhankelijk van welke kant je het wil bezien. 8O

Fred1950

07 aug 2020, 12:07

Dicksy schreef:
07 aug 2020, 10:51
Fred1950 schreef:
Maar ze bepalen wel het beleid en dat is er dan ook aan te zien... ook ape-slordig, wel afhankelijk van welke kant je het wil bezien. 8O
Ik zie maar één kant vanwaar ik het kan bezien .... Welke "positieve" kant zie jij dan wel ?

Dicksy

07 aug 2020, 12:16

Fred1950 schreef:
Ik zie maar één kant vanwaar ik het kan bezien .... Welke "positieve" kant zie jij dan wel ?
Uw kant is de communistische kant waar de grondwet van geen tel is en hier toegepast wordt. Ik bezie het van de democratische kant waar de grondwet 'geen vodje papier is.'

Fred1950

07 aug 2020, 12:19

Dicksy schreef:
07 aug 2020, 12:16
Fred1950 schreef:
Uw kant is de communistische kant waar de grondwet van geen tel is en hier toegepast wordt. Ik bezie het van de democratische kant waar de grondwet 'geen vodje papier is.'
Dus ge geeft toe dat de communistische ambtenaren minder lui en slordig te werk gaan. :twisted: :mrgreen:

Dicksy

07 aug 2020, 12:44

Fred1950 schreef:
Fred1950 schreef:
Dicksy schreef 22 minuten geleden:
Dus ge geeft toe dat de communistische ambtenaren minder lui en slordig te werk gaan. :twisted: :mrgreen:
Nee Fred1950, ik bedoel zo iets (zie link). Maar grondig gaan ze wel te werk, dat geef ik toe:

https://www.vrt.be/vrtnws/nl/2020/07/06 ... eidswet-h/

"Vorige week legde China een nationale veiligheidswet op in de semi-autonome regio Hongkong. Hongkong, vroeger een Britse kolonie, maakt sinds 1997 deel uit van China, maar geniet meer vrijheden dan de rest van de Volksrepubliek. Die nieuwe wet dreigt die vrijheden echter verder in te perken.
De wet stelt China in staat om anti-Chinese activiteiten zwaar te bestraffen. Activisten die gearresteerd worden, zouden in China zelf kunnen worden berecht."

Fred1950

07 aug 2020, 12:55

Bah nee. In Hong Kong beschikken ze nog steeds over evenveel vrijheid. Men wil alleen maar de strijders voor onafhankelijkheid de mond snoeren. En wie sponsort die vrijheidstrijders denk je ? De CIA !

En wat zou er gebeuren als Hong Kong onafhankelijk zou worden, denk je ? Dan komen er in de haven van Hong Kong Amerikaanse oorlogsschepen aanmeren ... genoeg aanleiding om een nieuwe wereldoorlog te krijgen. De imperialisten willen nog altijd hun droom verwezenlijken, nietwaar, ook al zijn in verval aan 't sukkelen ( behalve Space X van Elon Musk :D )

En geloof niet alles wat men schrijft. Inwoners van het vasteland hebben wel toegang tot bvb. Google, en ik kan het weten door te kijken wie naar mijn website surft.

... en die kan men niet zomaar vinden, tenzij via google ( en een Wikipedia pagina )

sites.jpg
sites.jpg (73.9 KiB) 434 keer bekeken