Mondmaskers verplicht

Hier is plaats voor discussie over actuele onderwerpen.
Met een krant kan je zowel een minister als een vlieg doodslaan. (Herman de Croo - 1937)

voorn

08 aug 2020, 17:18

Regels zijn er om nageleefd te worden.
Geen legerdienst gedaan zeker? Daar hadden ze wel maatregelen voor.

tokkio

08 aug 2020, 17:27

voorn schreef:
Wel gedaan, en dan nog in het klein kasteeltje, maar als iedere officier zelf zijn regels gaat bepalen is de soldaat de pispaal :mrgreen:
Zie niet uit naar de dag dat alle problemen opgelost zijn, want dan is men dood.

Fred1950

08 aug 2020, 20:14

tokkio schreef:
08 aug 2020, 16:57
Dat is inderdaad het geval ! Zoek maar eens het aantal besmettingen en doden per 100.000 inwoners in die landen op en vergelijk ze met de West-Europese landen.
België staat op nummer 1
https://www.hln.be/nieuws/buitenland/li ... ~af665af5/
....
Dank zij de Vlaamse nazi regering die van Woonzorgcentra uitroeiingskampen heeft gemaakt. Heel precies de helft van de doden kwamen uit WZC's.

Fred1950

08 aug 2020, 23:15

Morgen zondag ( vandaag ) : dagjestoeristen in Blankenberge "verboten !"
https://www.vrt.be/vrtnws/nl/2020/08/08 ... partij-op/

Hobo

09 aug 2020, 06:18

Fred1950 schreef:
08 aug 2020, 23:15
Morgen zondag ( vandaag ) : dagjestoeristen in Blankenberge "verboten !"
https://www.vrt.be/vrtnws/nl/2020/08/08 ... partij-op/
Spijtig allicht voor zij die genieten van de knokpartijen tussen egoïsten
- die graag alle regels aan hun laars lappen - en de politie!? :?

berretz

09 aug 2020, 06:26

Ja, die waren daar precies niet om te bruinen. Oei, racistisch zeker?
Ice

09 aug 2020, 06:52

voorn schreef:
Regels zijn doorgaans nuttig en voor de veiligheid, niet uit machtsmisbruik om de bevolking onder de knoet te krijgen.
Jaja, befehl ist befehl zeker? :roll:
Dat heeft zes miljoen Joden de dood ingejaagd.

Fred1950

09 aug 2020, 07:51

In Knokke zijn dagjestoeristen blijkbaar ook niet meer welkom ....

voorn

09 aug 2020, 09:58

Er was toch aangeraden in eigen land op vakantie te gaan.
Weer niet goed.
Daarbij zijn we nergens welkom.

Hobo

13 aug 2020, 06:16

Fred1950 schreef:
Nog lang voor de Corona-crisis waren het "de FRIGOBOX-toeristen", die daar niet welkom waren.
Maar ja, met zo'n over 't paard getilde burgemeester,
mag men zich aan dergelijke hautaine attitude verwachten.

QUOTE uit Het Nieuwsblad (05-07-2020)
Terwijl overal driftig Leopolds worden aangetast en afgevoerd,
blijft eentje fier rechtop staan: Leopold Lippens, al meer dan veertig jaar burgemeester van Knokke-Heist.
In die periode heeft de man die zijn volk leerde gruwen van frigoboxtoeristen altijd zijn eigenzinnige zin gedaan.
Zoals afgelopen week. Met een nee tegen treinen “die corona exporteren naar de kust”.
EINDE CITAAT

Suggestie:
Misschien kan die opgeblazen dwerg, op de rails gaan liggen om de treinen tegen te houden...!? :idea:

De kannibaal

13 aug 2020, 13:17

Hobo schreef:
13 aug 2020, 06:16
Fred1950 schreef:
Nog lang voor de Corona-crisis waren het "de FRIGOBOX-toeristen", die daar niet welkom waren.
Maar ja, met zo'n over 't paard getilde burgemeester,
mag men zich aan dergelijke hautaine attitude verwachten.

QUOTE uit Het Nieuwsblad (05-07-2020)
Terwijl overal driftig Leopolds worden aangetast en afgevoerd,
blijft eentje fier rechtop staan: Leopold Lippens, al meer dan veertig jaar burgemeester van Knokke-Heist.
In die periode heeft de man die zijn volk leerde gruwen van frigoboxtoeristen altijd zijn eigenzinnige zin gedaan.
Zoals afgelopen week. Met een nee tegen treinen “die corona exporteren naar de kust”.
EINDE CITAAT

Suggestie:
Misschien kan die opgeblazen dwerg, op de rails gaan liggen om de treinen tegen te houden...!? :idea:
De opgeblazen dwerg heeft eigenlijk gelijk en waarschijnlijk zijn veel van zijn collega burgemeesters het met hem eens, maar die mogen en kunnen het niet zeggen omwille van hun politieke binding. Lippens heeft zijn leven lang een doel publiek gehad, die hij heeft willen beschermen. Wie 2 tot 3 keer zoveel gaat neertellen voor appartement of een villa in Knokke, dan hij zou besteden in Blankenberge, heeft nu eenmaal bepaalde verwachtingen.
De Hollands zuipschuiten die Knokke teisteren, hebben weinig toegevoerde waarde, want de kans is groot dat ze tijdelijk verblijven in een sleurhut of een tentenkamp. Enkel de café uitbater wordt er beter van, als ze ten minste zijn zaak niet kort en klein slaan en als ze de drank niet gaan aankopen in den Aldi.
Voor de rest van de eigenaars is het kommer en kwel, want op een minimum van tijd verliezen ze 25% van de verkoopwaarde als er niet deftig wordt ingegrepen. Hiervoor staat Lippens, en zijn opvolger zal waarschijnlijk hetzelfde doel nastreven. Een groot deel van de politieke wereld zal ten andere de houding van Lippens stilzwijgend toejuichen, want zij zijn de anonieme eigenaars van het vastgoed in Knokke.
Wie hier aanstoot aan neemt, is waarschijnlijk een minder kapitaalkrachtige mens, die stikt van nijd, maar die zijn doel nastreeft met revolutionaire middelen. Gij kunt hoogstens rekenen op een wekelijkse kop in een krant, tijdens een periode zonder nieuws, maar verder zal er weinig gebeuren.
Zelfs een communistisch regime herbergt datsja's voor de welgestelde Russen.

voorn

13 aug 2020, 14:03

Ben ik nog welkom om mijn schoonzus te bezoeken of moet ik mijn belastingbrief tonen?

De kannibaal

13 aug 2020, 15:02

voorn schreef:
13 aug 2020, 14:03
Ben ik nog welkom om mijn schoonzus te bezoeken of moet ik mijn belastingbrief tonen?
Het zal meer afhangen van Uw schoonzus dan van Uw belastingbrief. :D Iemand van Antwerpen, ontvangt men deze dagen niet met open armen. :D :D

Hobo

14 aug 2020, 05:07

De kannibaal schreef o.a. :roll:
Een groot deel van de politieke wereld zal ten andere de houding van Lippens stilzwijgend toejuichen,
want zij zijn de anonieme eigenaars van het vastgoed in Knokke.

Wat dat anoniem betreft klopt het wel degelijk.
Tijdens mijn vroegere loopbaan kende ik alvast een collega,
die zijn domicilie in Knokke Heist had, terwijl hij in de omgeving van Antwerpen woonde.
Maar zo raapte hij meer vergoeding op, voor de verplaatsingsvergoeding "van en naar het werk" :idea:
Een vriendin van iemand uit m'n vroegere kennissenkring, had ook zo'n "schijnadresje" in Knokke Heist.
Terwijl zij eigenlijk in Brasschaat woonde.
En zelfs een directielid van m'n vroegere werkgever paste die truc toe....

Maar zoiets zal allicht thuishoren in de Vlaamse cultuur :!: :?:

H.

wardje

15 aug 2020, 08:47

We zijn gisteren in een supermarkt geweest in Nederland met ons mondmasker op zak , wel moet eerlijk toegeven er staat ontsmetting voor handen en karretjes en IEDEREEN houd zijn afstand van 1,5 m dat wordt daar zeer goed op gevolgd men draagt geen mondmasker en de kassier aan de kassa is afgeschermd, we vonden het daar echt niet onveilig en het was toch druk in de supermarkt .
Raar dat die dicipline zo moeilijk valt.