In t koffie en theehuisje: "Carpe Diem"
-
marietteke - Lid geworden op: 26 mar 2006, 19:31

hallo goeieavond
vanmorgen toch eens effe m'n fietske gepakt ,
en 'n klein toerke gaan doen , om 9.30 uur al terug thuis ,
maar het deed effe goed ,
En seffens ook sla maken , want het is véél te warm om te koken ,
dus zolang de hittegolf duurt eten we maar koude schotel ,
straks komt de sla nog uit mijn oren ,
bloemeke we hebben wél dubbel glas ,
maar van 's morgens volle zon tot 'n uur of 3 ,
al de gordijnen pottoe , en blazers aan ,
en toch krijg ik mijn temperatuur niet omlaag ,
Bertje is het bij jullie ook zo warm in huis ?
ik heb wel maar aan ene kant vensters ,
dus kan het niet laten "trekken "
goh , ik moet ook aan Remie en Tatoos denken ,
moet zalig zijn zo op het water
Lenk ik zou ook wel voor mijn eigen ,
zo'n koelmat willen hoor , moet zalig zijn ,
An , ja we doen het zeker rustig aan ,
maar voor mij mag die hitte stoppen hoor ,
ik voel me zo moe én loom ,
puzzel ga ik direct proberen ,
mama inge , en iedereen 'n fijne dag nog
die natte handdoek ,
Sita n ook voor jou 'n leuke dag ,
geluk vind je onverwacht
-
zonnebloemetje - Lid geworden op: 08 aug 2011, 22:36
halloooo een goeie avond allemaal
marietteke hier bij ons is het echt te doen hoor en ook met een ventilator aan
en heb je nog niet overwogen om zo'n mobiele airco te zetten , maar dan moet je wel met die uitlaat naar buiten kunnen hé en das soms ook niet gemakkelijk want bij ons kan dat ook niet
maar hier is het gelukkig geen 30° zoals bij jou
allé en nu ga ik mijn zelfgebakken meergranenbroodje snijden sè
want ik krijg al honger
daaaaaag

marietteke hier bij ons is het echt te doen hoor en ook met een ventilator aan
en heb je nog niet overwogen om zo'n mobiele airco te zetten , maar dan moet je wel met die uitlaat naar buiten kunnen hé en das soms ook niet gemakkelijk want bij ons kan dat ook niet
maar hier is het gelukkig geen 30° zoals bij jou
allé en nu ga ik mijn zelfgebakken meergranenbroodje snijden sè
want ik krijg al honger
daaaaaag

*** Zie het leven van de zonnige kant ***-
Sita

Goede avond iedereen,
Heb je geen ventilator, Bert ?
Puzzel, poesjes worden hier niet gedropt, troep ook hoor.
In de buurt staan 2 afvalbakjes.
Sommige mensen steken daar gewoon hun huisvuil in.
Als die bakjes vol zijn wordt alles er gewoon naast gezet of gegooid.
Ook mijn voortuintje ligt vaak bezaaid met afval ...
An, geniet van jouw vrienden en borreltje(s)
Thijli, overal te warm nu.
Bloemeke, dat jij vroeg moe bent daar schrik ik niet van.
Jij bent altijd in de weer.
Bij jullie lijkt het toch wel wat frisser dan hier.
Daarnet nog 36° buiten, nu is de zon ook even achter de wolken.
Marietteke, gordijnen helpen maar een klein beetje om de warmte buiten te houden.
Ik heb hier rolluiken en binnen is het nu 26,5°.
Nog een paar dagen geduld en zweten. Niks aan te doen
Een aangename e gezellige avond gewenst.
-
koekoek tis ikke nog eens hé
Sita hier is het nu buiten 25,6° op mijn weerstation en ik heb daarjuist al alles boven open gezet want op onze badkamer is het nu nog iets warmer dan buiten , dus alles open tegen dat we naar ons bad gaan zo dadelijk en er staat daar ook nog een ventilator te draaien die voor verfrissing zorgt op de badkamer en de frissere lucht naar binnen trekt
en nu gaan we eens naar buiten om alles toe te doen maar de deur van het kippenhok laten we 's nachts open als het zo warm is en in de deuropening steken we een raam met draad er voor zodat er dan wat friste binnen kan want we kunnen toch ons Treesje niet opsluiten in een warm hok hé
daaaaaag

Sita hier is het nu buiten 25,6° op mijn weerstation en ik heb daarjuist al alles boven open gezet want op onze badkamer is het nu nog iets warmer dan buiten , dus alles open tegen dat we naar ons bad gaan zo dadelijk en er staat daar ook nog een ventilator te draaien die voor verfrissing zorgt op de badkamer en de frissere lucht naar binnen trekt
en nu gaan we eens naar buiten om alles toe te doen maar de deur van het kippenhok laten we 's nachts open als het zo warm is en in de deuropening steken we een raam met draad er voor zodat er dan wat friste binnen kan want we kunnen toch ons Treesje niet opsluiten in een warm hok hé
daaaaaag

Bert
Voila, ik kom nog even goede avond zeggen.
Buiten nog 32° en binnen gans de namiddag iets van 26°.
Marietteke, de 30° halen we niet hier binnen.
Ja hoor Sita, ik heb een ventilator maar dat koelt niet af hé. Men voelt wel de friste
als men er voor staat, maar de temperatuur daalt niet.
Ik heb vorig jaar al zitten zagen voor een mobiele airco,
maar ja.....weten jullie wel wie hier de broek draagt??

Maar allé, de dag is gepasseerd, nu hopen dat het rap begint af te koelen.
Dan kunnen we weer een beetje open zetten.
Bloemeke, jullie hebben geluk!! Misschien een zeebries??
Idd een mooi gedenk plaatsje voor de poes.
Moet er ineens aan denken, een koelmat zoals Lenka.
Misschien kan ik dat wel in mijn zetel leggen.
Ga een frisse douche nemen en dan verder TV kijken. Het word een verslaving.
Eerst mogen we niet buiten en nu kunnen we niet buiten.....
Allé, ben ribbedebie.
Tot latersss...
Buiten nog 32° en binnen gans de namiddag iets van 26°.
Marietteke, de 30° halen we niet hier binnen.
Ja hoor Sita, ik heb een ventilator maar dat koelt niet af hé. Men voelt wel de friste
als men er voor staat, maar de temperatuur daalt niet.
Ik heb vorig jaar al zitten zagen voor een mobiele airco,
maar ja.....weten jullie wel wie hier de broek draagt??
Maar allé, de dag is gepasseerd, nu hopen dat het rap begint af te koelen.
Dan kunnen we weer een beetje open zetten.
Bloemeke, jullie hebben geluk!! Misschien een zeebries??
Idd een mooi gedenk plaatsje voor de poes.
Moet er ineens aan denken, een koelmat zoals Lenka.
Misschien kan ik dat wel in mijn zetel leggen.
Ga een frisse douche nemen en dan verder TV kijken. Het word een verslaving.
Eerst mogen we niet buiten en nu kunnen we niet buiten.....
Allé, ben ribbedebie.
Tot latersss...
-
Lenk - Lid geworden op: 02 nov 2017, 20:54
Marietteke en Bert een Koelmat is heerlijk fris. Je kan dit op vele plaatsen online kopen en in verschillende maten en merken. Belangrijk is dat je een mat met gel hebt, geen mat die je in de vriezer moet steken. De gel geeft zijn koeling af door druk en beweging
Daarnet effe buiten gezeten er stond wat wind en het was niet onaangenaam, wel nog warmer dan binnen.
Pff nog drie dagen te gaan en het wordt dan ook nog zwoel en vochtig.
Ik las net dat ze in Blankenberge aan het knokken geslagen zijn. Tja Corona en hitte ......
Zo ik ga mijn tiramisu opeten.
Daarnet effe buiten gezeten er stond wat wind en het was niet onaangenaam, wel nog warmer dan binnen.
Pff nog drie dagen te gaan en het wordt dan ook nog zwoel en vochtig.
Ik las net dat ze in Blankenberge aan het knokken geslagen zijn. Tja Corona en hitte ......
Zo ik ga mijn tiramisu opeten.
-
puzzel - Lid geworden op: 18 mei 2020, 16:25
gdm, heerlijk buiten>alles open en al is er navenant geen wind, toch frist het op.
Ik denk niet dat Corona en hitte er alles mee te maken hebben>dat wordt nu misschien gezegd, net als bij bv. racisme-opstanden>gewoon....lui met een kort lontje, die ze altijd al hadden.
Ik denk niet dat Corona en hitte er alles mee te maken hebben>dat wordt nu misschien gezegd, net als bij bv. racisme-opstanden>gewoon....lui met een kort lontje, die ze altijd al hadden.
-
mama-inge - Lid geworden op: 04 jun 2020, 20:56
Goedemorgen en een fijne dag
Ook hier is het heerlijk fris op het moment
Ik zit al buiten en heb alles tegen elkaar open gezet
Van mij mag het zo blijven vandaag.
Gistermiddag een poos bij vriendin gezeten te kletsen
Haar vriend heeft jongste zoon zijn haar even gedaan, iets minder warm op zijn koppie
Daarna heeft hij kind het zwembad in gegooid
, dus die was lekker afgekoeld
Ook hier is het heerlijk fris op het moment
Ik zit al buiten en heb alles tegen elkaar open gezet
Van mij mag het zo blijven vandaag.
Gistermiddag een poos bij vriendin gezeten te kletsen
Haar vriend heeft jongste zoon zijn haar even gedaan, iets minder warm op zijn koppie
Daarna heeft hij kind het zwembad in gegooid
-
miesmarpel - Lid geworden op: 28 dec 2006, 22:30
Goede morgen , meisjes, jongen(s)
t is nog vroeg, maar warm, windstil ... vind er niets aan.... begint op mijn systeem te werken ..snak naar een beetje friste, zelfs naar regen .....

t zal niet voor direct zijn ..
dan maar heil zoeken in ....

die staan hier nu al te draaien .....
en toch ... in de living is het nog altijd 27 graden
alles staat hier op non-actief...... behalve de zon, die is weeral overuren aan t maken ...
t zal hier ook een koude schotel worden deze middag .... en idem dito voor de volgende ' hete ' dagen ...
en op den duur, jaja marietteke k geef je groot gelijk, zullen de sla en tomaten nog onze oren uitkomen ..
en bloemeke, heeft Treesje ook last van de warmte? ja de dieren hebben het ook niet makkelijk nu ... kan het ook nog altijd niet begrijpen dat mensen bv hun hond lange tijd in een auto laten zitten bij deze temperaturen , las het gisteren nog, met fatale afloop ..... erg, hé
Lenk, ook gelezen gisteren ... van de vechtpartijen... niet alleen in Blankenberge, ook in Knokke ging het er heet aan toe .....
resultaat, géén dagjestoeristen vandaag toegelaten in Knokke, Blankenberge....gisteravond beslist ...
allé de goei moeten het weer met de ' slechten ' bekopen... erg als je kinderen beloofd had vandaag een dagje naar zee te gaan ..... leg het hen maar uit .... triest
wat bezielt die gasten toch ??????????? ....
genoeg gezaagd.... al fris doucheke gepakt, ga nu naar de bakker ... alles besteld, dus moet niet gaan aanschuiven buiten ....
Nog een fijne zondag !
maak er het beste van ! en denk eraan genoeg drinken !!

t is nog vroeg, maar warm, windstil ... vind er niets aan.... begint op mijn systeem te werken ..snak naar een beetje friste, zelfs naar regen .....

t zal niet voor direct zijn ..
dan maar heil zoeken in ....

die staan hier nu al te draaien .....
en toch ... in de living is het nog altijd 27 graden
alles staat hier op non-actief...... behalve de zon, die is weeral overuren aan t maken ...
t zal hier ook een koude schotel worden deze middag .... en idem dito voor de volgende ' hete ' dagen ...
en op den duur, jaja marietteke k geef je groot gelijk, zullen de sla en tomaten nog onze oren uitkomen ..
en bloemeke, heeft Treesje ook last van de warmte? ja de dieren hebben het ook niet makkelijk nu ... kan het ook nog altijd niet begrijpen dat mensen bv hun hond lange tijd in een auto laten zitten bij deze temperaturen , las het gisteren nog, met fatale afloop ..... erg, hé
Lenk, ook gelezen gisteren ... van de vechtpartijen... niet alleen in Blankenberge, ook in Knokke ging het er heet aan toe .....
resultaat, géén dagjestoeristen vandaag toegelaten in Knokke, Blankenberge....gisteravond beslist ...
allé de goei moeten het weer met de ' slechten ' bekopen... erg als je kinderen beloofd had vandaag een dagje naar zee te gaan ..... leg het hen maar uit .... triest
wat bezielt die gasten toch ??????????? ....
genoeg gezaagd.... al fris doucheke gepakt, ga nu naar de bakker ... alles besteld, dus moet niet gaan aanschuiven buiten ....
Nog een fijne zondag !
maak er het beste van ! en denk eraan genoeg drinken !!

-
halloooo een goeie warme zondagmorgen allemaal
amai wat is dat warm en ik kan daar echt niet goed tegen
maar we hebben goed geslapen doordat onze plafondventilator gans de nacht gedraaid heeft en zo was het aangenaam om te slapen
en hier in de living is het nu 23° maar ook met de ventilator aan die voor de nodige friste zorgt
maar deze morgen hebben we toch buiten gezeten op ons overdekt terras om te ontbijten want het was er toen 19° en dat was echt goed te doen
vandaag doe ik echt maar het nodige want mijn hoofd doet raar van de warmte en dan ook nog die draaikop er bij die nog niet in orde is en ik voel mij al gans de dag niet goed daardoor
ik ben ook al een lekker speltbroodje aan 't bakken om vanavond van te eten en later in de namiddag ga ik dan ook nog een koekebroodje bakken
miesje als ik die regenfoto zie dan verlang ik ook wel naar wat regen zodat het dan afkoelt
en wij hebben gisteren koude schotel gegeten en dat smaakt natuurlijk goed met die warmte
en ons Treesje daar zorgen wij goed voor hoor en ze krijgt altijd 's morgens vers drinken zowel binnen als buiten en de deur van haar kot staat altijd open overdag als het warm is met in het deurgat een vliegenraam en nu met die warmte laten we dat 's nachts ook open en voor haar venster zetten we ook nog een parasol voor de zon en buiten heeft ze altijd schaduw van bomen en struiken en deze morgen was ze al druk bezig buiten een zandbadje aan pakken terwijl het nog niet te warm was , en 's middags worden de drinkpotten buiten voor de vogeltjes die in onze tuin zitten ook nog eens extra bijgevuld
en ik heb het ook gezien op fb van dat hondje die dood is in Brugge van de warmte omdat het in de auto zat met die warmte , das echt schandalig vind ik
mama-inge ook al van de friste genoten deze morgen
puzzel hebben jullie koetjes ook een beetje schaduw in de wei met die warmte ?????
Lenk zo'n koelmat ken ik eigenlijk niet goed
Bertje doe het vandaag ook maar rustig aan met die hitte en hopelijk is het nog een beetje te doen daar in jou appartement want ik denk dat het in een huis toch wel frisser is in de zomer
ik denk dat ik vandaag een beetje vroeg aan 't middag eten zal beginnen
onze menu , frietjes met kalkoenpavee in roomsaus en een slaatje
en ik heb er niet veel werk aan
de frietpot zet ik altijd buiten op mijn overdekt terras en het vlees moet ik maar opwarmen in de microgolfoven en de groentjes kuisen , dus rap klaar hé
en mijn ventje is nu de senseo aan 't kuisen want het rood lampje die aangeeft dat hij moet gekuist worden was beginnen branden gisteren
voor alle leutertjes nog een aangename zondag verder
daaaaaaag

amai wat is dat warm en ik kan daar echt niet goed tegen
maar we hebben goed geslapen doordat onze plafondventilator gans de nacht gedraaid heeft en zo was het aangenaam om te slapen
en hier in de living is het nu 23° maar ook met de ventilator aan die voor de nodige friste zorgt
maar deze morgen hebben we toch buiten gezeten op ons overdekt terras om te ontbijten want het was er toen 19° en dat was echt goed te doen
vandaag doe ik echt maar het nodige want mijn hoofd doet raar van de warmte en dan ook nog die draaikop er bij die nog niet in orde is en ik voel mij al gans de dag niet goed daardoor
ik ben ook al een lekker speltbroodje aan 't bakken om vanavond van te eten en later in de namiddag ga ik dan ook nog een koekebroodje bakken
miesje als ik die regenfoto zie dan verlang ik ook wel naar wat regen zodat het dan afkoelt
en wij hebben gisteren koude schotel gegeten en dat smaakt natuurlijk goed met die warmte
en ons Treesje daar zorgen wij goed voor hoor en ze krijgt altijd 's morgens vers drinken zowel binnen als buiten en de deur van haar kot staat altijd open overdag als het warm is met in het deurgat een vliegenraam en nu met die warmte laten we dat 's nachts ook open en voor haar venster zetten we ook nog een parasol voor de zon en buiten heeft ze altijd schaduw van bomen en struiken en deze morgen was ze al druk bezig buiten een zandbadje aan pakken terwijl het nog niet te warm was , en 's middags worden de drinkpotten buiten voor de vogeltjes die in onze tuin zitten ook nog eens extra bijgevuld
en ik heb het ook gezien op fb van dat hondje die dood is in Brugge van de warmte omdat het in de auto zat met die warmte , das echt schandalig vind ik
mama-inge ook al van de friste genoten deze morgen
puzzel hebben jullie koetjes ook een beetje schaduw in de wei met die warmte ?????
Lenk zo'n koelmat ken ik eigenlijk niet goed
Bertje doe het vandaag ook maar rustig aan met die hitte en hopelijk is het nog een beetje te doen daar in jou appartement want ik denk dat het in een huis toch wel frisser is in de zomer
ik denk dat ik vandaag een beetje vroeg aan 't middag eten zal beginnen
onze menu , frietjes met kalkoenpavee in roomsaus en een slaatje
en ik heb er niet veel werk aan
de frietpot zet ik altijd buiten op mijn overdekt terras en het vlees moet ik maar opwarmen in de microgolfoven en de groentjes kuisen , dus rap klaar hé
en mijn ventje is nu de senseo aan 't kuisen want het rood lampje die aangeeft dat hij moet gekuist worden was beginnen branden gisteren
voor alle leutertjes nog een aangename zondag verder
daaaaaaag

An-W - Lid geworden op: 26 mei 2020, 11:47
Goedemorgen allemaal ,
Ja ik las het in de krant , het was knokken in Knokke
Hier in Bloemendaal ( onze kustregio ) was het ook te druk op het strand en veel mensen hielden zich niet aan de coronaregels. Daarom werd het strandgangers gister avond verzocht het strand te verlaten en naar huis te gaan.
Gisteravond hadden we rond 10 uur toch nog een paar druppels regen gehad , we konden gewoon blijven zitten buiten hoor , zo weinig was het . Wel lekker haha .
Hier is het binnen 26 graden , de plafondventilator staat op stand 2 ( bij stand 3 waaien we het huis uit
).
Buiten is het nu al 27 graden .
Fijne zondag allemaal .

Ja ik las het in de krant , het was knokken in Knokke
Hier in Bloemendaal ( onze kustregio ) was het ook te druk op het strand en veel mensen hielden zich niet aan de coronaregels. Daarom werd het strandgangers gister avond verzocht het strand te verlaten en naar huis te gaan.
Gisteravond hadden we rond 10 uur toch nog een paar druppels regen gehad , we konden gewoon blijven zitten buiten hoor , zo weinig was het . Wel lekker haha .
Hier is het binnen 26 graden , de plafondventilator staat op stand 2 ( bij stand 3 waaien we het huis uit
Buiten is het nu al 27 graden .
Fijne zondag allemaal .

'Voor iedereen met ellende of ziekte : sterkte , moed, hoop , kracht en beterschap.'
-
mama-inge - Lid geworden op: 04 jun 2020, 20:56
Het is hier nog heerlijk
Bewolkt, maar zonnetje probeert wel door de wolken heen te breken, wat niet echt lukt.
Daarbij een heerlijk koel windje.
We genieten er maar van voor nu, want het gaat weer warm worden
Hond geniet ook van de koelte, na de warmte en lamlendig niets doen, nu als een malle door de tuin rennen en in haar badje aan het springen.
Bewolkt, maar zonnetje probeert wel door de wolken heen te breken, wat niet echt lukt.
Daarbij een heerlijk koel windje.
We genieten er maar van voor nu, want het gaat weer warm worden
Hond geniet ook van de koelte, na de warmte en lamlendig niets doen, nu als een malle door de tuin rennen en in haar badje aan het springen.