In t koffie en theehuisje: "Carpe Diem"
-
An-W - Lid geworden op: 26 mei 2020, 11:47
Hier nog steeds warm en zon . 32 buiten en 27 binnen ( maar lekker onder de ventilator ).
Geen zin om te koken vanavond . Ik ga 2 zalm Poké Bowls bestellen bij de Sushi bar .

Geen zin om te koken vanavond . Ik ga 2 zalm Poké Bowls bestellen bij de Sushi bar .

'Voor iedereen met ellende of ziekte : sterkte , moed, hoop , kracht en beterschap.'
-
zonnebloemetje - Lid geworden op: 08 aug 2011, 22:36
halloooo een goeie namiddag allemaal
awel tis warm vandaag en er staan ons nog drie zulke warme dag te wachten volgens het weerbericht want het zou maar donderdag wat afkoelen maar dan met regen of onweer
maar soit we zullen maar niet klagen en er het beste van maken
hier is het nu buiten in de schaduw 30° en binnen is de temperatuur 25° maar met die frisse wind van de ventilator is het nog te doen
we hebben daarjuist onze koffie gedronken met een lekker stuk rijsttaart er bij , mjammie dat smaakte en die rijsttaart is dan ook nog zo romig waardoor ze zo lekker is
An-W ook onder de ventilator zie ik , ja tis natuurlijk niet zoals een airco maar het is toch beter dan niks hé en wij hebben hier drie ventilators binnen , één in de living en één in de badkamer en dan nog een plafondventilator in de slaapkamer en dat helpt toch tegen die warmte vind ik
Bekske oei onweer daar bij jou , ik heb eens op regenradar gekeken en bij ons ziet er nog goed uit
mama-inge wat leuk dat jullie hond een badje heeft om af te koelen
allé en nu ga ik eens een koekebroodje bakken sè
daaaaaag

awel tis warm vandaag en er staan ons nog drie zulke warme dag te wachten volgens het weerbericht want het zou maar donderdag wat afkoelen maar dan met regen of onweer
maar soit we zullen maar niet klagen en er het beste van maken
hier is het nu buiten in de schaduw 30° en binnen is de temperatuur 25° maar met die frisse wind van de ventilator is het nog te doen
we hebben daarjuist onze koffie gedronken met een lekker stuk rijsttaart er bij , mjammie dat smaakte en die rijsttaart is dan ook nog zo romig waardoor ze zo lekker is
An-W ook onder de ventilator zie ik , ja tis natuurlijk niet zoals een airco maar het is toch beter dan niks hé en wij hebben hier drie ventilators binnen , één in de living en één in de badkamer en dan nog een plafondventilator in de slaapkamer en dat helpt toch tegen die warmte vind ik
Bekske oei onweer daar bij jou , ik heb eens op regenradar gekeken en bij ons ziet er nog goed uit
mama-inge wat leuk dat jullie hond een badje heeft om af te koelen
allé en nu ga ik eens een koekebroodje bakken sè
daaaaaag

*** Zie het leven van de zonnige kant ***-
jadi - Lid geworden op: 25 mei 2006, 17:54
Zondagsgrapje
Twee vissers, de Charel en zatten Tuur, zitten te vissen bij een brug over het Albertkanaal.
De Charel aan de rechterkant van de brug, vangt de ene vis na de andere.
Den Tuur aan de linkerkant wordt jaloers en vraagt aan de Charel hoe het komt dat hij zoveel vis vangt.
Zegt de Charel : "Ik kijk altijd hoe mijn vrouw in het bed ligt als ik ga vissen!
Ligt ze op haar rechterzij, dan ga ik rechts van de brug zitten, ligt ze links, dan ga ik links zitten"
"OK," zegt den Tuur, "maar wat doe je dan als je vrouw op haar rug ligt?"
"Beste vriend" antwoordt de Charel, "welke zot gaat er dan vissen!"
Twee vissers, de Charel en zatten Tuur, zitten te vissen bij een brug over het Albertkanaal.
De Charel aan de rechterkant van de brug, vangt de ene vis na de andere.
Den Tuur aan de linkerkant wordt jaloers en vraagt aan de Charel hoe het komt dat hij zoveel vis vangt.
Zegt de Charel : "Ik kijk altijd hoe mijn vrouw in het bed ligt als ik ga vissen!
Ligt ze op haar rechterzij, dan ga ik rechts van de brug zitten, ligt ze links, dan ga ik links zitten"
"OK," zegt den Tuur, "maar wat doe je dan als je vrouw op haar rug ligt?"
"Beste vriend" antwoordt de Charel, "welke zot gaat er dan vissen!"
't Is goed in eigen hart te kijken nog even voor het slapen gaan.
Of ik van dageraad tot avond geen enkel hart heb zeer gedaan.
-
zonnebloemetje - Lid geworden op: 08 aug 2011, 22:36
hallooooo
tis toch al enkele graadjes minder buiten zo te zien dan deze namiddag
dus dadelijk nog de vuilniszak gaan vullen en buiten zwieren en daarna een duik in een fris badje nemen
jadi das een goeie hoor
An-W das eigenlijk wel een goed idee van jou want iedere keer als ik mijn koelkast open trek als het zo warm is denk dat ik er wel zou willen inkruipen
allé voor iedereen nog een aangename zondag avond
daaaaaag

tis toch al enkele graadjes minder buiten zo te zien dan deze namiddag
dus dadelijk nog de vuilniszak gaan vullen en buiten zwieren en daarna een duik in een fris badje nemen
jadi das een goeie hoor
An-W das eigenlijk wel een goed idee van jou want iedere keer als ik mijn koelkast open trek als het zo warm is denk dat ik er wel zou willen inkruipen
allé voor iedereen nog een aangename zondag avond
daaaaaag

*** Zie het leven van de zonnige kant ***-
Bert
Mathilde en Filip lopen door een safaripark, Mathilde ziet een giraffe en vraagt: "Wat is dat voor een beest?". Filip antwoordt: "Dat is een dangaroe." Later ziet Mathilde een leeuw en vraagt: "Wat is dat voor een beest?"
Filip: "Oh, dat is ook een dangaroe."
Even later zien ze een olifant en Mathilde vraagt: "Wat is dat voor een beest?"
Filip: "O, dat is weeral een dangaroe."
Mathilde zegt: "Dat is knap van jou, hoe weet je dat allemaal?"
"Nou", zegt Filip, "toen we hier binnenkwamen zag ik een bord waarop stond: All animals are dangarous!"
sorry mensen, maar heb geen energie om een tekst te typen.
Nog een leuke avond allemaal.
Filip: "Oh, dat is ook een dangaroe."
Even later zien ze een olifant en Mathilde vraagt: "Wat is dat voor een beest?"
Filip: "O, dat is weeral een dangaroe."
Mathilde zegt: "Dat is knap van jou, hoe weet je dat allemaal?"
"Nou", zegt Filip, "toen we hier binnenkwamen zag ik een bord waarop stond: All animals are dangarous!"
sorry mensen, maar heb geen energie om een tekst te typen.
Nog een leuke avond allemaal.
-
Lenk - Lid geworden op: 02 nov 2017, 20:54
Puf puf puf. Gestadig loopt de temperatuur in huis op, nu dus 26 graden.
Buiten niet lekker om te zitten, dan maar binnen maar ook niet lekker
Deze ochtend dacht ik ik ga van mijn stokje. Er trok een onweerszone onder of net boven Mechelen door. Plots windstil, vochtig, tropisch. Ik ben een handdoek gaan nat maken en in mijn nek gelegd.
Deze namiddag een film op tv gekeken. Dat is jaaaaaren geleden. Het was een cowboyfilm uit 1965 met Clint eastwood en Jan van Kleef een film van Sergio Leone en muziek van Ennio Morricone, naam van de film for a fel dollars more. Was van pief poef paf en ja, je .... zak af. We hebben wel goed gelachen
Avondeten was normaal kaasfondue, bleikh neen dus, avondeten was een porto en de tiramisu die we uiteindelijk gisteren niet meer gegeten hebben
Morgen zien we wel, ik maak geen warm eten nu. Voor mijn verjaardag deze week Weet ik het. Take away koud buffetje voor twee.
Slaap wel iedereen nog effe tv kijken en dan naar de pufkamer
Buiten niet lekker om te zitten, dan maar binnen maar ook niet lekker
Deze ochtend dacht ik ik ga van mijn stokje. Er trok een onweerszone onder of net boven Mechelen door. Plots windstil, vochtig, tropisch. Ik ben een handdoek gaan nat maken en in mijn nek gelegd.
Deze namiddag een film op tv gekeken. Dat is jaaaaaren geleden. Het was een cowboyfilm uit 1965 met Clint eastwood en Jan van Kleef een film van Sergio Leone en muziek van Ennio Morricone, naam van de film for a fel dollars more. Was van pief poef paf en ja, je .... zak af. We hebben wel goed gelachen
Avondeten was normaal kaasfondue, bleikh neen dus, avondeten was een porto en de tiramisu die we uiteindelijk gisteren niet meer gegeten hebben
Morgen zien we wel, ik maak geen warm eten nu. Voor mijn verjaardag deze week Weet ik het. Take away koud buffetje voor twee.
Slaap wel iedereen nog effe tv kijken en dan naar de pufkamer
Laatst gewijzigd door Lenk op 09 aug 2020, 23:04, 1 keer totaal gewijzigd.
-
marietteke - Lid geworden op: 26 mar 2006, 19:31

ik heb al geprobeerd om de "regendans " te doen ,
maar jeetje ...ni te doen ,
vanmorgen was het wat bewolkt en ben ik effe gaan fietsen ,
van 8 tot 9 uur ,
voor de rest van de dag ...niks gedaan ,
mijn ventje voelde zich vanmiddag draaierig , en mottig ,
amaai ik zal blij zijn als we van die stomme hitte vanaf zijn ,
allee hopelijk kan ik wat slapen ,
slaapwel allemaal
geluk vind je onverwacht
-
Lenk - Lid geworden op: 02 nov 2017, 20:54
Wel ik herken wat je ventje voelde. Ik hen net hetzelfde. Een koude natte handdoek in de nek helpt.marietteke schreef: ↑09 aug 2020, 22:18
ik heb al geprobeerd om de "regendans " te doen ,
maar jeetje ...ni te doen ,
vanmorgen was het wat bewolkt en ben ik effe gaan fietsen ,
van 8 tot 9 uur ,
voor de rest van de dag ...niks gedaan ,
mijn ventje voelde zich vanmiddag draaierig , en mottig ,
amaai ik zal blij zijn als we van die stomme hitte vanaf zijn ,![]()
allee hopelijk kan ik wat slapen ,
slaapwel allemaal
Ik ga naar boven hoop dat ik slaap. De laatste twee nachten amper
-
puzzel - Lid geworden op: 18 mei 2020, 16:25
GDM, inderdaad die koude (hand)doek helpt ff en die kun je de hele tijd verfrissen. Dit had ik enkele dagen geleden al gezegd, maar ik gebruik sjaaltjes.
De koeien hebben vannacht buiten geslapen en die heb ik net binnengehaald, waren er niet veel meer:de meesten waren al naar binnen gesjokt en weer naar buiten enz.
De koeien hebben vannacht buiten geslapen en die heb ik net binnengehaald, waren er niet veel meer:de meesten waren al naar binnen gesjokt en weer naar buiten enz.
-
puzzel - Lid geworden op: 18 mei 2020, 16:25
das zo gezellig>buiten ontbijten met zijn allen in de vroegte, maar het begint alweer warm te worden, dus natte sjaal in nek en hoppa. Vanmorgen nadat ik de koeien binnen had, de keuken gedweild>is die ook weer klaar. Mijn man zit te eten "met de ventilator". En die heeft een shirtje uit de koelkast gepakt.
Hier in Rijen, stond in de krant>35,3 graden, maar bij ons was het 38 graden
Hier in Rijen, stond in de krant>35,3 graden, maar bij ons was het 38 graden
-
Sita

Goedemiddag iedereen,
Een verfrissend drankje voor wie er nood aan heeft
Vanmorgen om half acht vloog hier al een warme luchtballon over.
Het was toen zalig buiten met een verkoelend briesje af en toe.
Ondertussen alweer meer dan 30°.
Maar we tellen af ...
-
jadi - Lid geworden op: 25 mei 2006, 17:54

Ik zit in mijn gang met mijn laptop hier is het toch wat frisser
Dat die warmte maar vlug gedaan is
Trop c' est trop
't Is goed in eigen hart te kijken nog even voor het slapen gaan.