In de Vier Seizoenen reeks 19 Zomer 2020

Hier mag je praten, grappen maken, vertellen over alles.
Een humorist is iemand wiens vrolijkheid van zijn hart naar zijn hersenen is verhuisd. (Otto Weis - 1847)

wilde eend 2

11 aug 2020, 09:54

Voor Bobijntje :
Van harte : een fijne verjaardag ! Al goed dat OMA C dat allemaal bij houdt , want ik wist het niet ..
Wou hier een prentje plaatsen maar de site is niet bereikbaar .... Dan maar een foto van mezelf :-)

Afbeelding

wilde eend 2

11 aug 2020, 10:01

Dag seizoentjes allemaal ,
OMA C : erg hé , dat het ook s'nachts niet meer afkoelt ... :( :(
Clive : veel moed voor bij de kiné .... dat is meestal afzien ....
Ja, die huisbaas is schrijnwerker en heeft die ramen indertijd zelf geplaatst . Ramen die niet open gaan , zijn natuurlijk makkelijker te maken . Een aantal jaren geleden heeft hij het raam vervangen van de eenpersoonskamer en toen wou hij die ook zo enkel maken .. Daar heb ik dus tegen geprotesteerd , anders was er op de eerste verdieping ook bijna nergens een raam dat je kan open zetten ..... :roll: :roll:
Matice en onze huisdieren zien ook af van de warmte ........... Ik heb nu een ventilator op voet en dat helpt wel een klein beetje .... We zullen moeten volhouden ...
Aan iedereen nog een fijne dag en maar rustig aan doen .......

Oma-C

11 aug 2020, 10:30

Hallo allemaal, even uitblazen, het blijft zo heet
ik hoop op snelle verandering :oops: :roll:
ik word er ziek van... :oops: echt mottig...

wilde eend hoe stom om geen ramen te kunnen openen
alleen al voor het drogen van de woning, dat is nodig anders
krijg je schimmel wat je ziek maakt :oops:
ja de meeste huisbazen kijken alleen naar hun portemonnee :twisted:
Is de vervelende buurman nog niet weggesmolten?
dat zou mooi zijn... :oops: :oops:
Nu kan je het nergens nog koel houden alleen in
een goeie kelder.... ik weet nog toen wij kind waren dat we ook eens
zo'n periode hebben meegemaakt, toen heeft mama
een matras in de kelder gelegd en mochten wij (de kinderen)
in de frisse kelder slapen voor een paar nachten, heerlijk was dat
ik heb ook een frisse kelder maar ik zie me nog geen matras
naar beneden zeulen om daar te slapen...
alhoewel, als het nog veel langer zou duren :roll: :oops:

Ja,wilde eend ik heb veel verjaardagen op de kalender staan
maar toch zijn er nog die ik niet weet, sorry dan :oops:

Alle seizoentjes probeer gezond te blijven en het
koel te houden er is verandering van weer op komst
en het is te warm voor een regendansje... :oops:
Afbeelding
“Het leven draait niet om wat je overkomt, maar hoe je ermee omgaat" :wink:

Helena van Troje

11 aug 2020, 15:47

warm één woord
héét een ander woord
smelt nog een ander woord

Gelukkige Verjaardag Bobijntje, in het simpel gezien Plaatjes niet werkt vandaag.

mariajohanna

11 aug 2020, 18:31

Op de valreep, Nijntje : Gelukkige Verjaardag !!! 😀
Vriendelijke woorden zijn sleutels die op alle deuren passen

mariajohanna

11 aug 2020, 18:38

Goede namiddag/avond, seizoentjes,
Deze namiddag terug bij dochter gezeten, daar in hun tuintje was een goede zeebries .... Zalig 😀.
Nu terug in de warmte, op ons eigen stekje .....
Seffes het nieuws wat kijken en tussendoor wat inpakken...
In de voormiddag zouden we terug huiswaarts gaan, het is goed geweest......

Dames, hou jullie allemaal zo goed mogelijk, de warmte zal stilaan afzwakken en het voor iedereen draaglijk maken terug....
Toch niet vergeten te drinken, daar moet ik ook dikwijls aan denken....

Tot ..... thuis, morgen ! 😉
Vriendelijke woorden zijn sleutels die op alle deuren passen

Oma-C

11 aug 2020, 21:00

Woehaa.... hier tegen half acht vanavond een donderbui
veel donder weinig bliksem maar je voelde het buiten zo afkoelen
dikke regendruppels en hagelbollen van z'n 3cm
Voorlopig geen schade.... dat deed deugd amaai
heb voor m'n plezier in de regen gaan staan, zalig was dat
want de warmte zit nog meer binnen,
zoveel mogelijk alles tegeneen open je voelt de tocht, dat doet goed,
laat het maar wat afkoelen tegen bedtijd :roll:
ik weet dat het niet 1-2-3 frisser zal zijn maar 't geeft hoop.. :wink:
en nu komt er een verse donderbui....'t ziet erg zwart aan
die kant't komt van het westen........maar laat ze maar doen
zolang er geen schade van komt vind ik het goed... :lol:
heerlijk dat beetje trek door het huis, zalig dat beetje wind

Ik wens jullie allen een heerlijke nacht straks en tot morgen.. :lol:

Helena van Troje

11 aug 2020, 21:04

Zullen we weer tussen de druppels vallen?
Het zou niet de eerste keer zijn dat het overal regent behalve bij ons.
Maar ik ga vast ook buiten staan als het regent.

anjelierken

11 aug 2020, 22:17

Hallo iedereen,

Bobijntje: een gelukkige verjaardag en nog heel veel gelukkige en gezonde jaren.

Hier heeft het ook even geregend, met in de verte donder en bliksem.Het mocht natuurlijk veel meer zijn.

Indertijd toen de kinderen nog thuis waren, en het was heet, sliepen die in de living op matrassen.Die vonden dat zalig, natuurlijk moesten ze er de hondjes (mopsjes) erbij nemen, die sliepen ook op de matras :D .Ze vertelden dat ze s'nachts wakker werden en dan een hondenkop voor hun ogen zagen :D :D .Ja, die kwamen eens snuffelen.

Clive: wij hebben hier ook veel wespen, had in het voorjaar gelezen dat er deze zomer veel wespen gingen zijn.Wij hebben ook hoornaars( zijn reuzegrote wespen), als je die de eerste keer ziet , schrik je je rot(ik althans) :D .
Als wij gaan fietsen hebben wij altijd een helm op, manlief is daar heel streng in.Bij een eventuele val, is je hoofd toch beschermd.En dat is toch heel belangrijk.

Dochter is net naar huis, die had vannacht geen oog dichtgedaan door de hitte.Ze heeft in de namiddag een dutje gedaan in onze gekoelde slaapkamer.

Dames, tot morgen allemaal.

Helena van Troje

11 aug 2020, 23:41

wat een helm betreft Clive:
zeker op een elektrische fiets zou ik die dragen.
onze dochter heeft haar leven te danken aan het dragen van een fietshelm.
zij is ooit gevallen op een borduur, had ze haar helm niet op gehad...
ik moet eerlijk zijn dat ik zelf ook geen helm draag
aan mijn gezapig tempo maar ik zou het beter wel doen

Muddy Maddy

12 aug 2020, 07:41

Goede morgen seizoentjes,

Ir. komt vandaag niet: kreeg telefoon van de buro dat ze ziek gevallen was.
Gimly werd onwel van de warmte en ik later ook, nadat ik de diepvries had betaald. ik had mijn mondmasker op, kon hem nog net op tijd afrukken. Tsja. Gelukkig was mijn deur al dicht.
Gisteren ook telefoon van de boekhandel. mijn laatste bestelde boek. kan er vandaag om want ventje moet naar de dranken centrale en dat is dichtbij.
ben gisteren tot Jan geraakt dus moest ventje gisterenavond nergens meer naartoe want diens achterwerk deed pijn van het schuren van de stof van zijn broek op zijn billen. In korte broek werken mag niet.
Heb ventje een ventilator laten halen van boven en die dan gisteren hier wat laten draaien. oef. dat was een stuk koeler dan. zal vandaag zien of ik net dezelfde reactie krijg als ik weer een mondmasker aan heb. ofwel was het door te weinig zuurstof.
Vandaag het eten van gisteren opeten. ventje had 's middags gegeten. en we hadden beiden geen honger.
De vliegen in huis zijn lastig.
Gimly krijgt nu geen vlees meer. enkel korrels en water. als hij echt honger heeft zal hij wel korrels eten. daar komt morgen een pak van 2 zakken aan huis. moet dus morgen thuis blijven en vooral beneden. Hopelijk koelt het morgen zoals ze beloofd hebben af. wij hebben hier geen regen gezien.
Clive: in verband met je fiets helm, ik zou zeggen draag er een. heb van ventje gehoord dat een collega ook gevallen was en die deuk ik zijn helm kon net zo goed in zijn kop gezeten hebben en dan was hij niet meer onder ons.
Zo, nu een glas fris water drinken en dan mijn haar gaan wassen.
Fijne dag seizoentjes, Keep safe en Cool!
Cats Rule!

clive

12 aug 2020, 08:51

Afbeelding
Goedemorgen Seizoentjes,

Oma-C, moest gisterenavond echt aan jou denken toen het begon te regenen en te onweren, eindelijk een beetje verkoeling , het was hoog nodig. Heel veel mensen die deze hitte echt nimmer zagen zitten, vandaag nog warm maar dan is er beterschap op komst. Dus nog even volhouden.

HVT, oeps , dan heeft jouw dochter geluk gehad. Dat had veel erger kunnen zijn. Maar de kogel is door de kerk, ga me een goede fietshelm aanschaffen. Moet wel besteld worden, want ik wil per se een rode, want het is dan ook een rode fiets. Manlief stond er echt op dat ik er eentje draag en aan jullie reacties te zien, vinden jullie het ook een beter idee. Het is hier in onze buurt dan ook wel gevaarlijk fietsen.
Buurvrouw die thans geen helm draagt, zei gisteren ook tegen mij er wel één te dragen, ook zij overweegt er toch eentje te gaan dragen.

Anjelier, jullie dan ook, fervente helmdragers. En gelijk hebben jullie. Het hoeft maar een kleien valpartij te zijn en dan verkeerd neerkomen, moet er niet aan denken.
Buurvrouw van 2 huizen verder had ook haar echte dons gewassen en in de hete zon laten drogen, ze kan dus een nieuwe dons gaan halen, helemaal vernield. Pluimen erin waren keihard en braken af toen ze ze probeerde op te plooien. Ik had het haar nochthans gezegd, maar wie niet luisteren moet voelen.

MJ, op weg naar huis ? Wees voorzichtig op de baan a.u.b. Want door die hitte zijn er veel bestuurders die precies hun rijbewijs in de AL*I hebben gehaald en hebben ze een zeer kort lontje.

Wilde eend, jij zult ook wel blij geweest zijn gisteren met de regen, als het daar geregend heeft natuurlijk.
Ik had net de terrastafel boven gedekt, toen de eerste druppels begonnen te vallen en heb dan maar binnen de tafel gedekt.

Muddy Maddy, spijtig dat de poetsvrouw niet kan komen vandaag. Dan zal je de 4 hemdjes zelf moeten strijken en het is al zo warm. Ben deze ochtend weer heel vroeg opgestaan om de dekbedden die ik gisteren gewassen had te strijken. En je bent samen met Gimly onwel geworden. Van de hitte ? Hopelijk voel je je vandaag wat beter. En ook jij raadt een helm aan.

Ik heb geluk, mijn nieuwe fiets is in voorraad, anders moest ik wachten tot eind september/ oktober.
Maar hij moet nog door de handen van de technieker gaan en misschien heb ik hem zelfs deze week al. Bestel als ik hem mag gaan halen, meteen een helm.

Zo, ik ga beginnen, zodat ik voor 12.00H klaar ben met alles. Vanavond naar de kine.
Ik wens ieder een mooie dag, liefs aan elkeen en een dikke sterkteknuffel voor ieder die daar behoefte aan heeft.

wilde eend 2

12 aug 2020, 09:14

Dag seizoentjes allemaal,
Rond 18u was hier gisteren een onweer met "gelukkig" een paar ferme regenbuien ... Dus hebben de bloemen en bomen weer wat water gehad . Helaas was er op sommige plaatsen schade , maar hier niet .: O, ja : de regen was binnen gekomen door het gesloten venster van de poezenkamer , dat wèl .... 8O 8O / / Daar lagen de dekentjes waar poes gewoonlijk op slaapt en die waren kletsnat .... :roll: 8O ////
Clive : verstandig van jou om een fietshelm te gaan dragen .. . Een verre kennis van ons, 31 jaar , is gisteren met de fiets tegen een tractor gebotst en onmiddellijk in coma gevallen . Of hij een helm droeg ,weet ik niet . Waarschijnlijk is hij met hoge snelheid tegen die tractor gereden tussen de velden ...Hij heeft een hersenoperatie ondergaan , maar het ziet er niet goed uit ...
We snakken allemaal naar wat verkoeling ....hopelijk betert het ,maar de komende dagen zakt de temperatuur nog niet onder de 25° overdag ..... :cry: :cry:
Vreselijk voor al die mensen die met een mondmasker aan moeten werken .....
Wij blijven maar braaf thuis .... :oops: :oops: :wink: :wink: / de lakens hangen te drogen ,maar ze zullen niet fris aanvoelen als ze drogen in die warmte ..... :roll:
Veel moed iedereen .... we moeten erdoor ......

Oma-C

12 aug 2020, 09:23

Afbeelding

Een warme woensdagmorgen aan alle seizoentjes
gisteravond een kletteren onweer gehad van ongeveer
half 8 tot middernacht, en bakken regen en hagel van 3 cm
Het was heerlijk buiten, na middernacht was het over en terug droog
maar de warmte zit nu zeker binnen, het mag nu echt gaan stoppen :oops:

clive, nu fiets ik niet meer maar de laatste 10 jaar dat ik
met mijn fiets reed heb ik altijd een helm gedragen
dat het geen zicht was heb ik me nooit aangetrokken
veiligheid voor alles, toen was dat nog niet zo "in" als nu
maar ook de kinderen dragen altijd een helm
ook op hun lange fietstochten in het buitenland...
heel verstandig en zo warm is dat ook niet op je hoofd
je went er snel aan.... :wink:
wees voorzichtig (ondanks de helm) je kan ergens anders
ook kwetsuren krijgen met vallen :roll:

M-M ziek geworden door de hitte, dat kan maar van een masker
heb ik nog nooit last gehad, ja het is warm maar veiligheid
gaat voor hé.... beterschap en sterkte

anjelierken, heel verstandig dat jullie ook een helm dragen op de fiets

Helena, ja een fietshelm kan je leven redden ook als je gezapig fietst
en het kost in verhouding niet zoveel, je gezondheid gaat voor :roll: :oops:

M-J, kom veilig thuis want het is zoals clive zegt met veel chauffeurs :oops:

wilde eend, ook zo blij met de regenbui gisteren,?

Allen een fijne dag, probeer het fris te houden :wink:

anjelierken

12 aug 2020, 10:03

Hallo iedereen,

Ben hier al, moest toch op het net iets opzoeken.

De diepvriezer doet raar, gisteravond ging manlief nog een ijsje eten, en toen hij het ijs uitschepte, was die heel zacht.Ben dan gaan kijken naar de groenten en inderdaad de bovenste pakjes kon je zo induwen.Heb thermometer erin gelegd en nadien bleek dat hij op -3° stond.Ik schrok ervan.Heb dan de temperatuur op het maximum gezet en nu deze ochtend was het al - 15°.Ben er toch niet gerust in, het zou echt zonde zijn mocht hij er de brui aangeven, nu er zoveel groenten inzitten.De diepvriezer is 17 jaar oud.Manlief dringt erop aan om een nieuwe te kopen.Maar ja, die staat hier ook niet op 1 2 3.En zelf afhalen kan niet.Als je de levertijd bekijkt , is het 1 à 2 tot 4 weken.Natuurlijk in de garage waar hij staat is het warm, en als je met de auto thuiskomt is het nog eens extra warmte.Ik denk dat het daardoor komt.

Clive: mijn donsdeken is oké, maar waarschijnlijk is het geen echte dons, heb het ook al lang.

Dames, tot morgen allemaal.