Coronavirus
-
Fred1950 - Lid geworden op: 20 nov 2019, 10:18
Chauvinistische praat om Zweedse dommigheden te vergoelijken. Zweden heeft minder inwoners dan België en toch een pak meer besmettingen. Als je onze WZC dodencijfers van onze uitroeiingskampen er niet bijtelt, telt Zweden ook meer doden dan wij.Dicksy schreef: ↑13 aug 2020, 15:56Zweedse experte legt uit wat België kan leren van ‘het land dat nooit in lockdown ging’: “Hier overspoelen we de bevolking niet met regels”Voorn schreef:
Als men dat mondmasker over de hele wereld verplicht buiten Trump en zijn motorrijders
En lockdowns invoert zal dat wel een reden hebben.
Of zijn dat allemaal idioten.
Als er één land intrigeert in deze corona-crisis, dan wel Zweden. Dat land ging nooit in lockdown en werd daarvoor verguisd, maar de kritiek lijkt voorbarig geweest. De curve is er onder controle, de economie minder geschaad en de bevolking mentaal minder vermoeid. Wat kunnen we daaruit leren? Een gesprek met epidemioloog Emma Frans (38) van het gereputeerde Karolinska Instituut in Stockholm.
Wie houdt er mijn handje vast denk je . Ik pas mijn eigen maatregelen toe, en die zijn al altijd strenger geweest dan wat ons opgelegd werd. Wie gebruikt er FFP2 maskers, wie deed van in het begin van de eerste golf een masker aan om een winkel of apotheek binnen te stappen, wie gebruikt ontsmettingsalcohol van 99 % voor alles dat besmet zou kunnen geweest zijn, wie draagt vinyl handschoenen als hij een winkel of iets anders binnenstapt ? Dat doe IK allemaal , en dat doe ik uit eigen inzicht, niet omdat het mij verteld werd. Dat is wat ik "aanpassingsgedrag" noem, en of iemand het anders doet of niet doet kan me geen barst schelen. En last but not least , ik vind dat allemaal niet "lastig" of "onleuk", ik ben het al gewoon.Dicksy schreef: ↑13 aug 2020, 16:05Dat is nu uw probleem Fred1950. U zal altijd met het handje moeten genomen worden en opgelegd moeten worden wat ge moet doen en wat niet of u bent een vogel voor de kat. U moet u wel aanpassen (uwen Darwin) anders overleeft u het niet.Fred1950 schreef:Zijt ge ambtenaar ( of geweest ) ? Dan is dat heel normaal ....Dicksy schreef: ↑Vandaag, 13:55
......, soms kan ik er kop noch staart aan krijgenMaak je er verder geen zorgen over, ge moet er leren mee leven.
![]()
En als anderen dat niet doen slaat de paniek u om het hart.
Daarom dat u ook nooit akkoord zult gaan met een artikel zoals ik geplaatst heb in reactie naar Voorn toe.
-
Dicksy - Lid geworden op: 11 jul 2019, 20:17
U, Ik niet.Fred1950 schreef:
Wie gebruikt er FFP2 maskers,
U, Ik niet.wie deed van in het begin van de eerste golf een masker aan om een winkel of apotheek binnen te stappen,
U, Ik niet.wie gebruikt ontsmettingsalcohol van 99 % voor alles dat besmet zou kunnen geweest zijn,
U, Ik niet.wie draagt vinyl handschoenen als hij een winkel of iets anders binnenstapt ?
Maar toch zijn de anderen voor u debielen omdat ze niet doen wat u doet.en of iemand het anders doet of niet doet kan me geen barst schelen.
En wat hebt u nu meer bereikt dan ik die gewoon de afstand respecteer en een masker draag als ik een winkel binnen ga omdat het moet?
Laatst gewijzigd door Dicksy op 13 aug 2020, 18:16, 1 keer totaal gewijzigd.
-
Dat is geen spuitwater dat druppels veroorzaakt.
Nog veel meer minder risico op besmetting en ook veel minder kans dat ik iemand zou besmetten. That's it.
Men hoeft zich geen debiel te voelen als ze mijn maatregelen niet volgen, het zijn debielen die de opgelegde maatregelen niet eens willen volgen. Verstandig blijven lezen en interpreteren a.u.b.
Laatst gewijzigd door Fred1950 op 14 aug 2020, 00:47, 2 keer totaal gewijzigd.
-
E.T. - Lid geworden op: 11 nov 2008, 21:15
Wees gerust, die brave man heeft al z'n spuitjes gehad en is ondertussen wel resistent tegen wat kaka en pipi
Handen wassen (voor 't roken en eten) met goei zeep is zelfs werkzaam tegen Corona
Handen wassen (voor 't roken en eten) met goei zeep is zelfs werkzaam tegen Corona
OPGELET bovenstaande tekst kan sporen van ironie en/of sarcasme bevatten
64bits - Core i3 - Acer A9Q1KNT - SPIN SP314-51 - Windows 11 Home - Firefox - Wifi - Telenet
64bits - Core i3 - Acer A9Q1KNT - SPIN SP314-51 - Windows 11 Home - Firefox - Wifi - Telenet
-
Ice
(Schijn)heiliger willen zijn dan de paus en er nog over bluffen ook.Fred1950 schreef: ↑13 aug 2020, 17:16Wie houdt er mijn handje vast denk je . Ik pas mijn eigen maatregelen toe, en die zijn al altijd strenger geweest dan wat ons opgelegd werd. Wie gebruikt er FFP2 maskers, wie deed van in het begin van de eerste golf een masker aan om een winkel of apotheek binnen te stappen, wie gebruikt ontsmettingsalcohol van 99 % voor alles dat besmet zou kunnen geweest zijn, wie draagt vinyl handschoenen als hij een winkel of iets anders binnenstapt ?
Já, IK, de debiel die nooit verder kijkt dan zn neus lang is, doe dat allemaal vanzelf, ze hoeven het niet eens te vrágen, ik snij wel zélf in mijn vel - verwacht je nu een trofee of zo?
Voor de meest gehoorzame burger of zoiets?
Of de grootste debiel?
Nee, gij doet dat omdat het dun door je broek loopt en je billen bijeen knijpt van de schrik, uit smetvrees en doodsangst want het einde komt korterbij met elk jaar en ook bang voor de boetes....jij was vast een heel gehoorzaam jongetje...werd dat er met de riem ingeslagen?
Behalve dol van angst en smetvrees ook nog nestbevuiler en azijnpisser die meent voor anderen te kunnen bepalen wat ze ervan zouden mogen vinden. Laf en autoritair.
Dat is dom schapengedrag als je aanpassingsgedrag vertoont zonder réden, zonder wetenschappelijk bewezen feiten dat het nodig zou zijn, maar alleen omdat beroepsleugenaars, huichelaars en waarzeggers het je opleggen voor politieke doeleinden.
Als het je geen barst kan schelen, wat zit ge hier dan al MAANDEN élke dag andere forumleden te irriteren, te verwijten en te beschuldigen van egoïsme als zij OOK hun eigen inzicht volgen?!
Gij vergeet dat iedereen ál je berichten kan nalezen....behalve leugenaar ook nog schaamteloos en oerdom.
Ja en schapen worden het gewoon dat ze geschoren worden voor ze geslacht worden.
Er lopen nu reeds 4.500 rechtszaken omdat mensen weigeren de onwettige boetes voor nutteloze maatregelen te betalen en elke dag komen er nog bij: er staan er nog 9.000 in de rij te wachten....justitie loopt al te klagen...
Tot zover nog de minderheid aan dummies die vrijwillig hun eigen mond snoeren door de onnodige muilkorf...en ze minderen nog door het zuurstoftekort en de hitte, maar och, dan worden ze tenminste begraven als 'geveld door corona' waar ze zo bang voor waren maar zich niet tegen konden beschermen, zelfs niet met een mondmasker...
-
boeffer - Lid geworden op: 07 feb 2012, 21:58
Mss vindt men zelfs goud.
Testen, aan de teststraat (corona) in Antwerpen oost kan je rechtstreeks heen rijden en daar ter plaatse je QR code krijgen.(te weinig klanten).
Op vliegvelden heb je nu al 2 soorten testen, de trage van 50€ en de snelle van 150€ met resultaat in 3 uur tijd. Je moet dat mss nodig hebben voor je bestemming.
Ok, men is er tijdig bij dan ipv dat je een verspreider zijt. In mijn buurt zijn al 5 café 's dicht door 1 besmette klant, daar die nog ergens anders gaan drinken is het daar ook dicht.
Wat wordt er nog gesloten buiten café's, restaurants?
Testen, aan de teststraat (corona) in Antwerpen oost kan je rechtstreeks heen rijden en daar ter plaatse je QR code krijgen.(te weinig klanten).
Op vliegvelden heb je nu al 2 soorten testen, de trage van 50€ en de snelle van 150€ met resultaat in 3 uur tijd. Je moet dat mss nodig hebben voor je bestemming.
Ok, men is er tijdig bij dan ipv dat je een verspreider zijt. In mijn buurt zijn al 5 café 's dicht door 1 besmette klant, daar die nog ergens anders gaan drinken is het daar ook dicht.
Wat wordt er nog gesloten buiten café's, restaurants?
W11 RAM 32 GB SSD 1 TB,16:9=1920*1080 ; 4:3=1440*1080, ik heb steeds mijn helpdesk
-
En waarom zit gij hier al maanden lang fake news en fantasieën te verspreiden die kant nog wal raken ? Wat wil jij daar mee bereiken ? Dergelijke oproer praat om mensen op het verkeerde pad te zetten irriteert me meer dan dat je kan beseffen.
Je wetenschappelijke kennis blijkt beperkt en daardoor geloof je het gelul van "geleerden" met klinkende namen die blijkbaar om één of andere reden de wereld in chaos willen storten ( of ze zijn een vijs kwijt geraakt). Wat ook jouw bedoeling of van de andere non-believers moge zijn, het is ongehoord.
En wat is er allemaal niet wetenschappelijk bewezen ? Dat zou ik toch wel eens willen weten. Is het wetenschappelijk bewezen dat een auto rijdt omdat zijn wielen rond zijn ? Dit soort argumentatie/bewijzen "uit het ongerijmde" trek je in twijfel, en dan wordt de stap heel klein om één of andere complot theorie te gaan verzinnen. Zaken die voor ieder mens met wat verstand vanzelfsprekend zijn trek jij in twijfel, bijvoorbeeld of dat een masker je speekseldruppels al dan niet opvangt.
Laatst gewijzigd door Fred1950 op 14 aug 2020, 08:16, 1 keer totaal gewijzigd.
-
Sciensano meldt vandaag 544 nieuwe besmettingen. Het aantal lijkt rond de 500 te jojo'n en dat is typisch maar niet erg positief. Dit zie je ook in veel andere landen, en daar daar daalt het aantal besmettingen per dag ook praktisch niet meer. Dit lijkt er op dat er veel besmette ( a-symptomatisch ? ) gevallen rondlopen die gemiddeld één persoon besmetten vooraleer ze zelf door hebben dat ze ziek zijn en zich gedeisd moeten houden.
-
Dicksy - Lid geworden op: 11 jul 2019, 20:17
Als er veel a-symptomatische personen rondlopen maar de ziekteverschijnselen niet vertonen bestaat de mogelijkheid ook dat ze het nooit gaan doorhebben en blijft het dweilen met de kraan open. Tenzij men van het type is dat men al voor één niesbui of kuchje in volle paniek naar de huisarts rent als men al niet geliquideerd wordt door de Fredjes en konsoorten van deze wereld voor men bij de dokter geraakt.Fred1950 schreef:
Sciensano meldt vandaag 544 nieuwe besmettingen. Het aantal lijkt rond de 500 te jojo'n en dat is typisch maar niet erg positief. Dit zie je ook in veel andere landen, en daar daar daalt het aantal besmettingen per dag ook praktisch niet meer. Dit lijkt er op dat er veel besmette ( a-symptomatisch ? ) gevallen rondlopen die gemiddeld één persoon besmetten vooraleer ze zelf door hebben dat ze ziek zijn en zich gedeisd moeten houden
Uw gok was dat het ongeveer 5 jaar zou duren voor het leven enigszins terug normaal zou verlopen, wel probeer maar eens de mensen 5 jaar op te sluiten. Internet staat nu al vol dat ze waarschuwen dat de mensen het niet zullen blijven pikken. En nee, het komt niet van fake-website's maar van onze veel geprezen 'belgische experts.'
-
boeffer - Lid geworden op: 07 feb 2012, 21:58
https://www.hln.be/nieuws/binnenland/be ... gle.com%2F dit duurt een kwartier. En is al ouder. en waarom die lange wachttijden, andere methode of men trekt zijn plan wat men heeft?
Het lijkt op, als men u ziet moet men u hebben. Een mens zou voor minder thuisblijven. Alsook het goochelen met aantallen, Armand Pien op zijn best..
Het lijkt op, als men u ziet moet men u hebben. Een mens zou voor minder thuisblijven. Alsook het goochelen met aantallen, Armand Pien op zijn best..
W11 RAM 32 GB SSD 1 TB,16:9=1920*1080 ; 4:3=1440*1080, ik heb steeds mijn helpdesk