Hoekje: "De oase van rust" 2020

Hier mag je praten, grappen maken, vertellen over alles.
Een humorist is iemand wiens vrolijkheid van zijn hart naar zijn hersenen is verhuisd. (Otto Weis - 1847)

corry

12 aug 2020, 10:24

Goedemorgen

Vroeg opstaan heeft zo zijn voordelen, bloemen water geven, stilte, lekker fris., eerste tasje koffie en vogels kijken die heel actief zijn.
Wij vereenzamen stilletjes aan, dochter komt niet elke week, heb het zelf voorgesteld, de warmte was de reden.
Kleinzonen zitten in hun eigen bubbel.
Kindjes zijn bij hun papa, hoop dat ze snel een boot voor Tom hebben. Zou dat klein boeleke eens graag zien, ook onze kindjes staan op mijn verlanglijst, liefst als de drukte voorbij is.

Groetjes

Corry
ik tel alleen de zonnige dagen.

vera-maria

12 aug 2020, 11:00

Hallo allemaal!
Corry inderdaad vroeg opstaan en zeker in tijdens deze hittegolf heeft zeker zijn voordeel!
Ik was deze morgen al om 7u45 bezig met ons huis te ontdoen van stof en de vloer overal een natte veeg te geven, en dat alles met deuren en ramen open!
Daarna lekker een douche genomen en boodschappen gedaan voor ons make, ben te voet naar de Carrefour gegaan is 5 min. stappen en er was weinig zuurstof in de lucht vond ik, en ik had echt het gevoel dat ik geen lucht genoeg kreeg...ik kan echt niet tegen de hitte!
Weer thuis heb ik de airco aangezet want het word weer heet vandaag!
Dus word een dagje luieren, ons logeetje is naar huis en gaat vanaf donderdag naar haar andere oma & opa die 3 weken hier in België zijn en een appartement hebben in hetzelfde dorp waar Elise woont!
De rest van het jaar wonen ze in Spanje, komen enkel naar hier met Elise haar verjaardag en met Pasen!
Zo ik ga eens in mijn nieuwe Libelle kijken en eerst de column lezen van Anne Davis.
Tot later daag...
You only have one life...live it!

Ritavdm

12 aug 2020, 13:41

Hello
'k ben er weer, mijn logeerkamer waar dus ook de pc staat was ff bezet :wink:

Gisteren hebben we ons logeetjes (Is & K en M...cke) met de fiets afgehaald in Dadizele, vandaag hen tot LO begeleid naar hun volgende slaapplaats Koksijde.
Goed voor een kleine 100 km op anderhalve dag; niet slecht hé.
Gelukkig allemaal droog, buiten de zweetdruppels gerekend dan toch.
Morgen gaan we ze dan terug een stuk tegemoet naar hier toe.
Oud maar niet Out

meme-rietje

13 aug 2020, 07:46

goeie morgen allemaal
hier ferm geregend deze nacht
maar er niks van gehoord
de venster stond open en er was binnen geregend
anders ging ik het niet geweten hebben
heeft het gedonderd of gebliksemd, dat weet ik niet
door de warmte was ik heel moe en ben er door geslapen

Afbeelding
Groetjes van meme-rietje,
het is gemakkelijker op te geven dan door te gaan

Ritavdm

13 aug 2020, 09:06

Goeiemorgen

Rond 4 uur deze nacht wakker geworden van enkele hevige donderslagen en een plensbui....
maar dat was het dan.
Nu terug broeierig; 'k heb me la terug in het zweet gewerkt achter mijn strijkplank.

Nu wacht ik op en telefoontje om te melden wanneer mijn fietslogeetjes terug aanzetten zodat we ze ergens halfweg kunnen opvangen.
Hopelijk toch nog een fietsdag zonder regen zodat ze er toch niet meteen de buik van vol hebben, van hun eerste fietsvakantie.
Oud maar niet Out

corry

13 aug 2020, 09:07

Goedemorgen

Frisse wind in mijn tuintje, haar is nog nat , laat het wind-drogen.🤓

Dokter komt vandaag voor Stafke, hij heeft de energie van een hoog bejaarde, nieuw bloed zal het oplossen. Zou al driekeer nodig zijn geweest, zijn hart heeft geen deugd aan het uitstellen.
Ik word daar zo neerslachtig van omdat hij telkens zijn lichaam geweld aandoet en ik de gevolgen zie zonder er iets aan te kunnen doen.
Vroeg opstaan genieten van de stilte en het proberen te relativeren lukt me maar half.
De zon is er , de bewoners zijn aan het ontwaken.
Gelukkig slapen de honden van over ons nog , ze zijn met drie. Er is bijna geen verhuring zonder honden erbij.

De evolutie van Covid 19 geeft geen goede vooruitzichten.

Tot later

Corry
ik tel alleen de zonnige dagen.

Ivette

13 aug 2020, 09:39

Hier ben ik nog altijd in blijde verwachting van wat regen!
Ik ben al mijn "grondlasten" zoals we dat hier noemen gaan betalen (overgeschreven met de machine voor uittreksels) en Anneliens verjaardagsgeld (ze wordt 15 aug. 26 jaar onze "kleine", als jongste zal ze dat wel blijven)
In onze bakkerij 2 broden gekocht want ze sluiten één maand, ze renoveren. Nu meer ga ik niet invriezen ik heb maar 3 schoven die ook voor groenten, vis enz. nodig heb.

Oh ja, zaterdagavond is er op ARD een show, Roland Kaiser zingt en ontvangt vele gasten, dus voor de liefhebbers, ik heb het jullie gezegd !
Ivette

vera-maria

13 aug 2020, 11:51

Goedemiddag allemaal!
Ik heb het één keer horen donderen maar het was meer naar de ochtend toe en het heeft ook een ferme bui gedaan...nu is het alweer 28° in de schaduw op het terras!
Deze namiddag eens naar de kapper...wou mijn haar wat langer laten groeien maar het valt me veel te plat dus heb daarstraks een afspraak gemaakt en kan al deze namiddag daar terecht, dat gebeurt anders nooit...is wegens de hitte zeker?
Heb een oude foto mee van die toen heel hete zomer, we waren nog verloofd en de foto is ergens in de duinen denk iets voorbij Blankenberge maar weet het niet zeker is ook al zo lang geleden...
Afbeelding
Ik vond van mezelf dat ik dikke billen had :roll: niet waar natuurlijk ik woog toen 52kg en mijn aanstaande 62kg.
Ga mijne vis bakken...zalmmoten! En die word vergezeld van sla & tomaten en koude patatjes die ik deze morgen vroeg al gekookt had!
Wens jullie een aangename donderdag daag...

Ritavdm

13 aug 2020, 14:51

ZIezo de rit voor vandaag is ook al over. (40 km)
M...cke heeft dat goed doorstaan maar heeft er nu toch ff genoeg van zegt hij zelf.
Tja de hitte was wel een dooddoener hé om te fietsen.
Van hieruit terug naar huis gaat nu met de auto.

Men voorspelt POPCORNONWEDER :lol: voor deze namiddag !
Afwachten.
Gedonder en bliksem hoeft niet voor mij als het maar wat regen meebrengt.
Oud maar niet Out

Ivette

13 aug 2020, 17:23

Ook in de warmte moeten we eens kunnen lachen
-----------------------------------------------------------------------
-----------------------------------------------------------------------

Klein Pierke erft een huizeke van zijn suikernonkel en wil het verhuren.
Een Turk komt kijken.
Klein Pierke wil het politiek-correcte burgertje spelen, maar heeft toch zo zijn bedenkingen.
“Euh, ‘t is maar een klein huizeke, zegt Klein Pierke, jullie hebben vier vrouwen en zevenendertig kinderen. Ik zie dat niet goed zitten in mijn huizeke.”
De Turk verzekert hem dat hij geboren is in Gent, hier naar school geweest is en leeft zoals de oude Gentenaars, met één vrouw en twee kinderen.
Klein Pierke laat zich overhalen en verhuurt zijn huizeke aan de Turk.
Op de dag van de verhuis begint de twijfel toch te knagen, hij rijdt in zijn bestelwagen naar het huizeke, parkeert een beetje onopvallend tussen twee bomen, laat zich wat zakken achter het stuur en bespioneert de Turk tijdens de verhuis …
Wat ziet Klein Pierke ineens?
De Turk stapt het huizeke binnen met … vier vrouwen en zevenendertig kinderen!
Woedend vliegt hij uit zijn camionette en schreeuwt de Turk toe: “Awel, ik dacht dat ge maar één vrouw en twee kindjes had en wat zie ik hier? Vier vrouwen en zevenendertig kinderen! Leg het maar eens uit!”

Waarop de Turk rustig antwoordt: “Ja, ‘t is maar als ge verhuist, dat ge weet hoeveel brol dat ge in huis hebt he.”

-------------------------------------------------------------------------------

In het circus wordt het wilde dierennummer gedaan door een aantrekkelijke goed geproportioneerde jonge vrouw ,
slechts gekleed in een minuscuul strak tijgervelletje.
Deze temster kan met haar zweepje de leeuwen de mooiste kunstjes laten doen.
Aan het eind van de voorstelling krijgt ze een staande ovatie.
Vervolgens stuurt ze alle leeuwen de kooi uit behalve het grootste mannetje.
Het publiek gaat weer zitten.
Ze werpt haar zweepje weg, loopt naar de leeuwen opent de enorme muil.
Vervolgens trekt ze haar tijgervelletje opzij,legt een van haar grote mooie borsten in de muil van de leeuw
en steekt beide armen omhoog.
Het publiek houdt de adem in; stel je voor dat de leeuw schrikt.
Na enige tijd stopt ze haar borst weer in haar kledingstuk en krijgt wederom een staande ovatie, nu nog luider en langer.
Na het applaus neemt ze de microfoon en vraagt aan het publiek of er iemand is die deze stunt ook zou willen doen.
Iedereen gaat zwijgend zitten en kijkt vragend zijn buren aan.
Na enige tijd is er wat gestommel boven op de tribune en komt er een oud kaal mannetje met een stok
moeizaam naar beneden gelopen.
Eenmaal beneden in de kooi vraagt zij hem lachend of hij de vraag wel gehoord heeft.
'Jazeker,' zegt hij, 'ik wil het graag proberen,maar..... ik weet alleen niet of ik
mijn mond zo ver open krijg.....'
Ivette

meme-rietje

13 aug 2020, 21:43

het is hier een echt klank en lichtspel
rond 18h. is het lichtjes beginnen regen
mijn zone stoor boven de veranda was nog uitgedraaid
en zelfs lichtjes nat mag je dat niet indraaien
ik dacht deze nacht zal hij wel drogen
in al die jaren dat hij er hangt, ik denk 20 jaar
is hij nog nooit één druppel nat geweest
maar nu, dat is niet meer nat, nu is hij geweekt
wanneer zal die nu droog zijn
de regen valt met bakken uit de hemel
het is wel vlug aan het afkoelen
we zullen wel beter slapen deze nacht
slaap wel iedereen

meme-rietje

14 aug 2020, 09:12

goeie morgen iedereen
is 3 graden gekoeld in huis
verder is er geen schade
door die warmte heb ik wel grote koppijn
en ik heb Jean Luc bij
20-08-14 morgen yorkje.jpg

vera-maria

14 aug 2020, 09:37

Goedemorgen allemaal!
Oei Meme-rietje zal wel drogen, denk dat de zon er weer zal doorkomen hoor!
Ben gisteren naar de kapper geweest is een heel stuk korter ben content en mijn wederhelft vond het mooi geknipt, dus ikke zeer content :D
Afbeelding
Hier deze morgen vroeg al alles opengezet en het in huis al afgekoeld naar 22,5°
Deze nacht enkel in de verte horen rommelen en er is slechts een heel klein beetje regen gevallen!
Ik zou graag te voet naar de beenhouwer gaan maar de zon is weg en het komt alsmaar donkerder, zou niet graag in een onweersbui zitten :? ga eerst richting badkamer en dan zie ik wel!
Tot later daag...

Ritavdm

14 aug 2020, 13:17

Goeiemorgen

Lekker fris hier boven, in de slaapkamer hangt er wel nog wat zwoele lucht :wink: maar die zal vandaag ook wel verdwijnen.
We hebben flink wat Gewitter gehad maar zonder TE, gewoon een gezond onweder.

Vanmorgen vroeg al mijn hele benedenverdieping gekuist en boodschappen gedaan want vergeet niet morgen is alles gesloten hé.

Menu : biefstuk, gebakken gemengde champignons en aardappel.

Op vraag :lol: enkele beelden va de voorbije fietsdagen :

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Oud maar niet Out

Ivette

14 aug 2020, 14:07

Bedankt Rietjes, prachtige foto's!

Vanmorgen kreeg ik een "rouwbrief" van Sarah's kat Koda (oudste kleindochter), zo ontroerend dat ik die met jullie wil delen:
Op 10 mei 2016 wordt een schattige, zwarte pluizenbol geboren. Ofwel had zijn mama heel veel kittens, ofwel was hij het zwakste van de bende, maar in elk geval wordt hij verstoten en blijft hij triest achter op een vuilnisbelt bij een boer. Een voormalige collega vindt het hoopje ellende, brengt hem naar de dierenarts en laat hem even aansterken bij hem thuis. Wanneer hij er met mij over praat, weet ik snel: dat wordt mijn kat. Dat wordt mijn Koda.

Als kitten is Koda een nieuwsgierige sloeber die boven alles altijd bij mij wil zijn. Hij slaapt op mijn schoot, zit naast me op de stoel, slaapt op het lege hoofdkussen naast me. Zo nu en dan probeert hij ook het kippenwit van tussen mijn boterham te pikken. Mieke, mijn dierenarts, vaccineert, chipt en castreert hem, en drukt me op het hart een vriendje voor hem te zoeken zodat hij niet eenzaam is als ik aan het werk ben. En aangezien elke vezel van mijn lijf van dat kleine zwarte mormel houdt, komt er een broer: Sitka.

Zoals dat met katten (en ook met mensen, neem ik aan) gaat, kunnen ze elkaar de ene dag niet luchten en liggen ze de andere dag kop aan kop in de zetel. Als ik thuiskom, hoor ik Koda miauwen achter de nog gesloten voordeur: hij herkent het geluid van mijn fiets die de parking op rijdt, hij herkent de brom van Arnoldje die zich in zijn garage manoeuvreert. Het wordt een gewoonte dat hij op mijn linkerschouder gaat zitten als ik thuiskom. De ene keer houdt hij het maar 30 seconden vol omdat Sitka of een vlieg of een duif op het balkon hem afleidt. Andere keren zit hij 10 minuten bij me kopjes te geven, aan m'n wang te likken en te spinnen alsof hij me zijn dag wil vertellen.

Ook ik krijg een vriendje, en hoewel Koda Florian eerst niet echt lijkt te verdragen, is dat maar van korte duur. De twee krijgen een geweldige band waarin de een het niet kan laten om de ander te plagen. Ik heb drie heerlijk lieve mannen in huis die duidelijk strijden om mijn aandacht. Wat een luxe.

Koda groeit op tot een knappe, grote panter. Het mandje waarin ik hem eerst bijna niet zag liggen, is al snel te klein, ook al blijft hij zich er hardnekkig in wurmen. Hij is er altijd bij als er nog maar aan eten gedacht wordt: breng je iets mee van de winkel, hij helpt het in de koelkast steken; ben je iets aan het bereiden, hij ruimt op wat je gemorst hebt; zet je je aan tafel, dan probeert hij steevast om iets uit je bord te graaien als je een seconde niet kijkt.

Tot op het einde is hij mijn beste vriend geweest. Hij at gisteren nog verse kipfilet, dronk zijn favoriete melkje, kreeg enkele snoepjes. Alsof hij van alles nog een laatste keer wilde genieten. Hij stierf afgelopen nacht in mijn armen, na een longtrombose veroorzaakt door de enorme hitte. Zijn kapotte hartje kon de zuurstof niet voldoende rondpompen in zijn mooie, gespierde lijf. Ik ben mijn maatje kwijt.
Sommigen zullen zeggen dat het maar een kat is. Maar als je ooit zo hartstochtelijk veel van een dier hebt gehouden als ik, dan begrijp je dat er zonet ook een deeltje van mij gestorven is.

Koda heeft iets van me meegenomen, net zoals hij altijd in mijn hart en hoofd zal achterblijven.

Mijn beste vriend, je hebt zo'n mooi leven gehad, en zoveel voor ons betekend. Ik hoop dat je getergde lichaam nu rust heeft, daar in de poezenhemel. Tot later, mijn lief Kotertje.

Lieve groetjes,
Sarah, Florian & Sitka

Afbeelding
Gelukkig is Sitka er nog om hen te troosten!
Ivette