Coronavirus

Hier is plaats voor discussie over actuele onderwerpen.
Met een krant kan je zowel een minister als een vlieg doodslaan. (Herman de Croo - 1937)
Ice

14 aug 2020, 16:03

E.T. schreef:
14 aug 2020, 14:42
Ice schreef:
14 aug 2020, 14:09
... als antwoord op die smerige streek van WHO, draaide Trump de geldkraan naar WHO DICHT!
Best wat uit de zon blijven :wink:
Nu gaat ge nog ontkennen dat Trump de financiële steun aan who introk? 8O 8O
Wie heeft er dan last van een hitteslag? :roll:

voorn

14 aug 2020, 16:06

En hoe gaat de PvdA dit oplossen Kanibaal?
Ik zie moeilijk studies op het PIVA langs de PC.
Laatst gewijzigd door voorn op 14 aug 2020, 16:09, 1 keer totaal gewijzigd.

Fred1950

14 aug 2020, 16:08

De kannibaal schreef:
14 aug 2020, 16:00
Ik heb net geluisterd naar het nieuwste verhaal van de politieker viroloog Van Gucht, ondertussen veel meer politieker dan viroloog. Zes maanden onderzoek van de kindergemeenschap, hebben de man laten besluiten, dat kinderen bijna niet besmet worden, anderen weinig besmetten en als ze dan eens uitzonderlijk besmet worden. dan is het meestal onschuldig. In alle eer en geweten, kunnen de scholen dus opnieuw van start gaan in september.. Een viroloog van het Koch instituut vertelde verleden week juist het tegenovergestelde verhaal, maar die had waarschijnlijk niet gaan pintelieren met Ben Weyts, ons Vlaamse vedette van het onderwijs.
Elke ouder die ervaring heeft met opgroeiende kinderen, weet dat kinderen levende beesten bakken zijn als ze naar de school gaan. Ze zijn om de haverklap ziek, en een week later zijn de ouders zo ziek als een hond van de beestjes, die de ettertjes gratis in het rond spuiten. Volgens Van Gucht is Covid hierop de grote uitzondering. Die gast moet dringend vervangen worden, want straks is er geen enkele mens dat die nog series kan nemen.
De waarheid komt binnen zes maanden een heel klein beetje aan het licht, als er tekst en uitleg moet gegeven worden over de in aantocht zijnde sterfgevallen. Wij kennen al het antwoord, niemand treft schuld en ze hebben allemaal hun best gedaan. :D
Voor één keer, mijn medeleven aan alle oudere leerkrachten die op 1 september voor de klas moeten gaan staan, zij het dan met mondmasker. Een aantal van hen zullen moeilijk in aanmerking komen om te kunnen genieten van een pensioen. Ze staan dagelijks voor een vuurpeloton te wachten op de ontvangst van het noodlottige beest.
Ben Weyts verblijft in de isoleerkamer en is in ieder geval niet verantwoordelijk. Hij heeft zich laten voorlichten door bekwame medewerkers. Een groot deel van de ouders zijn hysterisch van geluk, want er is opnieuw opvang en begeleiding, maar sommigen gaan hiervoor een torenhoge prijs betalen.
Ik zou het niet beter kunnen verwoorden ....

Het verschil met de vorige golf is dat ditmaal WEL veel 20-40 jarigen besmet zijn, dat zijn net de generaties met jonge kinderen, en die des te meer hun kinderen besmetten als nooit te voren, en uiteraard dan ook de kinderen onder mekaar. Van Gucht kijkt blijkbaar alleen maar naar zijn Sciensano tabellekes en statistieken als in een glazen bol. Van enig inzicht valt er bij die mens niet veel te bespeuren.
Laatst gewijzigd door Fred1950 op 14 aug 2020, 16:38, 2 keer totaal gewijzigd.
Ice

14 aug 2020, 16:13

Fred1950 schreef:
14 aug 2020, 15:40
Noem de spray "ontsmettend, werkt preventief tegen ( voorkomt ) verkoudheden" . Is het zo goed ? :) En wat mondmaskerplicht betreft, die "zou" niet meer hoeven te bestaan als het aantal besmettingen per dag onder de 10 is gedaald, maar .... we moeten dan ook allemaal altruïstische Chinezen worden en bij de minste hoest, gesnotter zelf het initiatief nemen om een masker te dragen. Zij doen dat ook uit respect en liefde voor hun medeburgers, maar ik betwijfel heel sterk of dat hier met ons egoïstisch en narcistisch gepeupel ooit mogelijk kan worden.
Die plicht had nooit gehoeven als er niet zoveel domme schapen waren die zich laten bedonderen waar ze bijstaan en nu nog, idioten.... :mrgreen:
Afbeelding

voorn

14 aug 2020, 16:18

Dus we mogen naar de school?
Gelukkig; want sommigen van de klasgenoten van mijn kleinzoon zagen dat helemaal niet zitten om in de Hoge School alles via de PC te doen.
En ook mijn kleindochter was thuis werken ook beu. Het is nu eenmaal een sociaal kind.

Fred1950

14 aug 2020, 16:48

voorn schreef:
14 aug 2020, 16:18
Dus we mogen naar de school?
Gelukkig; want sommigen van de klasgenoten van mijn kleinzoon zagen dat helemaal niet zitten om in de Hoge School alles via de PC te doen.
En ook mijn kleindochter was thuis werken ook beu. Het is nu eenmaal een sociaal kind.
De kleinsten vanaf kleuterklas tot en met lagere onderwijs gaan allemaal terug naar school. Voor het middelbaar en hogescholen ( + universiteiten ) wordt er nog "marathon" beslist of het code "geel" of "oranje" gaat worden. En echt intelligent is dat geel en oranje nu ook weeral niet uitgedacht. :roll: Ik zou eens een vlieg willen zijn om die marathon bij te kunnen wonen. Ik denk dat het er op café's aan de toog soms intelligenter aan toe gaat. Het grote probleem bij al die heren is dat ze zichzelf zo graag horen praten en mekaar de loef afsteken met wie de meeste ambtenaren-stadhuis woorden kan gebruiken en hoe lang ze hun monologen kunnen maken. :twisted: :mrgreen:
Laatst gewijzigd door Fred1950 op 14 aug 2020, 17:08, 1 keer totaal gewijzigd.

Dicksy

14 aug 2020, 17:01

Fred1950 schreef:
De kleinsten vanaf kleuterklas tot en met lagere onderwijs gaan allemaal terug naar school. Voor het middelbaar en hogescholen ( + universiteiten ) wordt er nog "marathon" beslist of het code "geel" of "oranje" gaat worden. En echt intelligent is dat geel en oranje nu ook weeral niet uitgedacht. :roll: Ik zou eens een vlieg willen zijn om die marathon bij te kunnen wonen. Ik denk dat het er op café's aan de toog soms intelligenter aan toe gaat. Het grote probleem bij als die heren is dat ze zichzelf zo graag horen praten en mekaar de loef afsteken met wie de meeste ambtenaren-stadhuis woorden kan gebruiken en hoe lang ze hun monologen kunnen maken. :twisted: :mrgreen:
Oppassen met wat je wenst. Bij ons lagen er verschillende in de vergaderzaal met zulks een weer. :P

Afbeelding

E.T.

14 aug 2020, 22:55

Ice schreef:
Herlezen, domoor, herlezen! Deze leugens werden reeds ontmaskerd!
HIER heb je NOGMAALS het bewijs van dat FAKE nieuws:
De who verklaarde dat de behandeling met chloroquine niet werkte..... omdat zij de testen uitvoerden ZONDER de combinatie met het element ZINK dat de behandeling werkzaam maakte!
De who liet OPZETTELIJK het werkzame bestanddeel UIT de testen en verzweeg dat om te kunnen verklaren dat de chloroquine niet werkte waardoor duizenden mensen STIERVEN omdat idioten zoals gij fake nieuws en halve waarheden blíjven geloven.
Artsen, zelfs op IC, BEWEZEN dat de CORRECTE behandeling met gecombineerde chloroquine wél werkte en ál de GENEZEN patiënten zijn het levende bewijs.
Als je toendertijd de inhoud via de link naar die 'fake' website hád gelezen, dan zou je geweten hebben wát er fake is aan chloroquine.
Als antwoord op die smerige streek van who, draaide Trump de geldkraan naar who DICHT!
Parels voor de zwijnen door tunnelvisie dat weigert feiten te erkennen, je bent een hopeloos geval. Stel je virusdodende spray voor aan je vriendje van ranst, als het lucratief is en alle virussen in je lijf gaan eraan, dan heeft ie er vast oren naar.
Ice schreef:
14 aug 2020, 16:03
E.T. schreef:
14 aug 2020, 14:42
Ice schreef:
... als antwoord op die smerige streek van WHO, draaide Trump de geldkraan naar WHO DICHT!
Best wat uit de zon blijven :wink:
Nu gaat ge nog ontkennen dat Trump de financiële steun aan who introk?
Wie heeft er dan last van een hitteslag?
Ik denk jij 8)
nergens ontken ik dat hij de financiële steun intrekt alleen doet hij dat om tal van andere redenen en niet zoals jij laat uitschijnen dat het om chloroquine gaat ...
OPGELET bovenstaande tekst kan sporen van ironie en/of sarcasme bevatten
64bits - Core i3 - Acer A9Q1KNT - SPIN SP314-51 - Windows 11 Home - Firefox - Wifi - Telenet

sibarita

15 aug 2020, 00:04

In Spanje is het nu zelfs verboden op straat te roken als men geen 2 m afstand kan houden als maatregel tegen corona !!! Leg het maar uit !

Prohibido fumar si no hay dos metros de distancia

Otra de las medidas adoptadas este viernes es la prohibición de fumar en espacios públicos siempre que no se puedan mantener al menos dos metros de distancia entre personas
Geniesse das Leben beständig , denn du bist länger tot als lebendig !
"Belgen zijn de meest onuitstaanbare creaturen die er bestaan." Leopold 1 brief van 19 april 1850
Ice

15 aug 2020, 08:45

E.T. schreef:
14 aug 2020, 22:55
Ik denk jij 8)
nergens ontken ik dat hij de financiële steun intrekt alleen doet hij dat om tal van andere redenen en niet zoals jij laat uitschijnen dat het om chloroquine gaat ...
Als waarzegger met glazen bol zal trump zeker eerst met jou zijn beweegredenen bespreken... :twisted:

Fred1950

15 aug 2020, 10:23

Fred1950 schreef:
14 aug 2020, 08:10
Sciensano meldt vandaag 544 nieuwe besmettingen. Het aantal lijkt rond de 500 te jojo'n en dat is typisch maar niet erg positief. Dit zie je ook in veel andere landen, en daar daar daalt het aantal besmettingen per dag ook praktisch niet meer. Dit lijkt er op dat er veel besmette ( a-symptomatisch ? ) gevallen rondlopen die gemiddeld één persoon besmetten vooraleer ze zelf door hebben dat ze ziek zijn en zich gedeisd moeten houden.
Ik heb me vergist, het aantal stabiliseert niet, het gaat "gewoon" de hoogte in :cry:
War room Sciensano reported : 922 new polluted :(
Dat ziet er niet goed voor 1 september als de scholen met code "geel" open zouden moeten gaan.
Ice

15 aug 2020, 10:53

Fred1950 schreef:
15 aug 2020, 10:23
Fred1950 schreef:
14 aug 2020, 08:10
Sciensano meldt vandaag 544 nieuwe besmettingen. Het aantal lijkt rond de 500 te jojo'n en dat is typisch maar niet erg positief. Dit zie je ook in veel andere landen, en daar daar daalt het aantal besmettingen per dag ook praktisch niet meer. Dit lijkt er op dat er veel besmette ( a-symptomatisch ? ) gevallen rondlopen die gemiddeld één persoon besmetten vooraleer ze zelf door hebben dat ze ziek zijn en zich gedeisd moeten houden.
Ik heb me vergist, het aantal stabiliseert niet, het gaat "gewoon" de hoogte in :cry:
War room Sciensano reported : 922 new polluted :(
Dat ziet er niet goed voor 1 september als de scholen met code "geel" open zouden moeten gaan.
Hou toch op met je obsessie voor fake cijfertjes, gestoeld op waarzeggerij, om jezelf angst aan te jagen en om iedereen valse doemscenario's voor te schotelen - slik je al antidepressiva? :roll:

De nuchtere Nederlanders verenigen zich op het malieveld vandaag tegen deze virusdictatuur, neem daar maar eens een voorbeeld aan, schijtlaars.
De mondmaskerverplichting kregen ze daar ook niet verkocht want NL ders beseffen dat de corona hoax politiek wordt misbruikt om de bevolking onder big brother dictatuur te krijgen.
Laatst gewijzigd door Ice op 15 aug 2020, 11:19, 1 keer totaal gewijzigd.

De kannibaal

15 aug 2020, 11:15

voorn schreef:
14 aug 2020, 16:06
En hoe gaat de PvdA dit oplossen Kanibaal?
Ik zie moeilijk studies op het PIVA langs de PC.
Ik denk dat gij een paar dingen door mekaar hebt gehaald, maar ik wil toch eventjes antwoorden. Wie gaat er nu vandaag naar de Piva om te studeren voor kok of kelner? Volledig kosten op het sterfhuis, zowel voor de burgers die dit onderwijs moeten financieren, als voor de student. Eens de schuiven gevuld, in september, gaat de helft van de bedrijven de fles op. Vandaag verdwijnt de verlaagde BTW nog in hun zakken, maar eens de scholen het "werk" hervatten, zijn er geen goedkope slaafjes meer op de markt te vinden en de Klanten hebben hun zeldzaam geworden centjes nodig voor andere dringende uitgaven. Zonder twijfels niks dan lege witte kassa's en zelfs het vullen van de zwarte kassa wordt een probleem. De leergierige student kan beter thuis ganse dagen naar Njam tv kijken. Ze kunnen 100 menu's per dag instuderen uit de wereldkeuken. Bij de Piva halen ze nauwelijks een tempo van 1 per dag. Met de eeuwig werkloze koks en kelners kan men de straat plaveien. Piva, Ter Duinen en andere eet instituten behoren tot de geschiedenis tot het Spoetnik vaccin ons opnieuw ademruimte kan bieden.
Ice

15 aug 2020, 11:22

Eens de schuiven gevuld, in september, gaat de helft van de bedrijven de fles op.
Dan kun je de vraag stellen: waar blijven unizo en voka om hun leden te behoeden voor deze aankomende faillissementen en broodroof? 8O
Het blijft verdacht stil.

Fred1950

15 aug 2020, 11:24

Ice schreef:
15 aug 2020, 10:53
...
Hou toch op met je obsessie voor fake cijfertjes, gestoeld op waarzeggerij, om jezelf angst aan te jagen en om iedereen valse doemscenario's voor te schotelen - slik je al antidepressiva? :roll:

...
Die cijfers komen van CSSE , wereldwijd verspreid en bekend. Is gans de wereld dan één fake boel misschien ?
( https://gisanddata.maps.arcgis.com/apps ... 7b48e9ecf6 )

CSSE krijgt blijkbaar al eerder tijdens de nacht ons cijfer vooraleer Sciensano hun dagelijkse update ter beschikking stelt ( https://covid-19.sciensano.be/sites/def ... update.pdf )