In de Vier Seizoenen reeks 19 Zomer 2020

Hier mag je praten, grappen maken, vertellen over alles.
Een humorist is iemand wiens vrolijkheid van zijn hart naar zijn hersenen is verhuisd. (Otto Weis - 1847)

Oma-C

22 aug 2020, 10:05

Afbeelding

Goede zonnige zaterdagmorgen alle seizoentjes :wink:
de zon was al vroeg van de partij,
dat is aangenaam wakker worden

clive laat het croissantje smaken :lol:

M-M ik poets ook mijn strijkijzer met tandpasta
als het echt nodig is, 't is nog een gewoon stoomstrijkijzer :oops:
met een doekje en nadien met een vochtige lap erover
het zwart zal uit de gaatjes komen terwijl je strijkt :roll:

Helena, rustig geslapen zonder poes :roll: :wink:

anjelierken, mooi werk bij je zoon, ze zullen blij zijn
als het klaar is, breekwerk geeft heel veel stof :oops:
hier wordt ook alles uitgewassen voor het in de
glascontainer gaat of bij het plastic
anders komen de bijen en vliegen erop af waar
ik het bewaar en dat wil ik niet, 't is een kleine moeite :mrgreen:
Mijn schoondochter heeft ook een bijen-wespenallergie en
heeft ook altijd zo'n spuitje in haar handtas voor in geval van :roll:

M-J dan heeft de post toch nog gewerkt bij jullie :lol:

Voor alle seizoentjes, sorry wie ik niet genoemd heb
allen een fijn weekend, tot later :)
“Het leven draait niet om wat je overkomt, maar hoe je ermee omgaat" :wink:

Helena van Troje

22 aug 2020, 11:56

Heel goed geslapen zonder Poes!
Meestal na een periode van minder goed slapen haal ik dat op een of andere manier in.
De kinderen hebben een fijn verlof gehad.
Heel de dag buiten leven, alleen slapen in de caravan.
Eén keer eten gaan kopen in de hypermarché of zoiets.
Verder alleen de mensen van hun vliegcursus gezien.
Jongste voelde zich veiliger op vakantie dan hier in het stad.
Ik zal de hoofdstadbewoners eens moeten porren want die hoor of zie ik niet.
Een groot deel sporen van Poes is al gewist.
Ik hoop dat J. maandag komt.
Anders moet ik zelf alles met nat doen.
Ik had anders andere plannen.
Ik wil heel mijn huis declutteren gelijk MM zegt. Schuif per schuif en weggooien, weg gooien...

Een fijne dag nog iedereen!

granny M

22 aug 2020, 12:11

Dag dames allemaal,
HvT toch denk ik dat je de poes stiekem wel mist ... De 2 poesjes hebben nog altijd geen thuis gevonden, vanmorgen liepen ze er weer mee rond in een rieten tas te leuren.... en dan bloedt mijn hart toch weer.
Gisterenavond de helft van de haakjes eruit, dokter had een foto genomen hoe het er zonder pleister uitziet. Een hele streep (verfrommeld bruin door de bethadine) vlees :D :D Grappig om te zien, maandag de rest en zo blijven we vrolijk bezig ! Nou ja vrolijk ... Zus heeft daarstraks mijn haar gewassen boven de pompsteen en daar heb ik echt van genoten, wat grove rollen zelf ingezet / droog geföhnd en dan kan ik weer in de spiegel zien, wie ik ben .
Clive, dochter brengt morgen ook croissantjes mee met hesp en kaas, verheug me er nu al op ! Gek dat een mens zo blij kan zijn met kleinigheidjes, we vinden het allemaal zo vanzelfsprekend ( allez, ikke toch)
Nieuwe buurman heeft gisteren het gras/hooi van voren afgereden, maar hij heeft een stukje overgelaten voor de buurjongetjes.
Die vonden het helemaal niet leuk, dat ze niets meer konden doen. Iedereen blij met de oplossing .
Tot zover , voor iedereen kalme rustige koele dagen !

wilde eend 2

22 aug 2020, 14:32

Dag seizoentjes allemaal,
MJ : ben bij dat jouw kaart dan toch is aangekomen na ongeveer twee weken reizen .... :wink: :wink:
HVT :zonder poes .... beter slapen maar het is dan wel stil in huis hé ... // Ook de opruimkoorts te pakken ??? ;-) ;-) Ik kom altijd dingen tegen waarvan ik dacht dat ik ze al veel eerder had weggedaan .. :oops:
Clive : moet nog dikwijls denken aan jouw verhaal van het pakket met de nieuwe schoenen van je echtgenoot die twee dagen in de tuin lagen ..... :roll: Vergat er toen op te reageren ... Gelukkig zaten ze in plastiek verpakt ... de service tegenwoordig !!!!!
OMA C : en de andere seizoentjes : zijn jullie ook zo blij dat de temperaturen nu wat minder zijn ??? Binnen in huis is het nog 25 ° maar buiten betert het toch al met de wind .... oef.....
Granny : mijn hart zou ook bloeden als je die kleine poesjes ziet ... maar het is echt niet te doen om ze in huis te nemen ... En mij kennende ( en jij misschien ook ) dan zou ik ze allebei willen nemen .... :oops: :oops: Het kàn écht niet .. :cry: :cry: .. zeker nu jij nog moet revalideren ..... Zo'n klein geweld in huis ... je zou er nog over struikelen ... héél gevaarlijk ....
Aan iedereen een fijn en rustig weekend , !!
Aan alle ijverige seizoentjes : veel moed .... Hier gaat het vandaag langzamer .... mag ook wel eens hé ..

anjelierken

22 aug 2020, 20:28

Hallo iedereen,

Over die poesjes gesproken, die kan je naar een asiel brengen, maar die moeten op voorhand ingeënt zijn.Anders worden die geweigerd.

Vandaag rode kool gemaakt, morgen in diepvries steken.Volgende week nog wortelen , en dan zijn we bijna rond.In de winter zijn we dan natuurlijk heel blij.

In de namiddag gelezen, het was hier rustig, ik lezen, manlief was gaan fietsen en Spaanse woef op de zetel met de poten in de lucht.

Dames, tot morgen allemaal.

clive

23 aug 2020, 08:29

Afbeelding

Goedemorgen Seizoentjes,

Oma-C, van harte bedankt voor het mooie overzichtje gisteren en de prachtige tekst daaronder. En eindelijk is het echt wel afgekoeld nu. De mensen waren kort van stof aan het worden tijdens die hittegolf.

Muddy Maddy, heb dat eerlijk nog nooit gehad dat de zool van mijn strijkijzer vuil was. Maar die tandpasta ga ik toch in gedachten houden, moest het mij wel ooit eens overkomen. Veeg mijn strijkijzer altijd af als het afgekoeld is na elke strijk.

HVT, hoop dat je even goed geslapen hebt dan vorige nacht. Leuk te lezen dat de kinderen een prettig verlof hebben gehad. En ik hoop dat J. dan morgen komt.

Granny M, hmm, straks croissantjes met ham en kaas voor jou. Wens jou nu al een heel smakelijk ontbijt.
En ja, ik ben ook altijd blij met kleinigheden, bijvoorbeeld als Matice zijn kom volledig leeg eet, dat is iets waar ik blij om kan zijn of met een complimentje. Hoe zeiden ze dat vroeger weer, wie het kleine niet eert is het grote niet weert ?

Wilde eend, ja dat pakje in de tuin, dat zal ik nooit meer vergeten. Verwacht maandag of dinsdag nog een pakje. Heb graag als ik aan het fietsen ben een rugzak aan, vind ik handig. Heb een rugzak, maar manlief zei dat ik deze echt wel ging vernielen als het fel zou gaan regenen. En dat vond hij zonde. Dus heb ik nu een rugzak besteld die ik in de wasmachine kan wassen. Het is een mooie met zwart, wit en rood erin. Maar heet is er vooral eentje waar ik niet moet opletten en die echt wel tegen een stootje kan. Was dan ook nog eens afgeprijsd ook, maar dat was wel niet zoveel.
Ik zou de kittens ook meteen alle 2 nemen. Hoop zo dat die 2 goed terechtkomen.

Anjelier, jullie zullen blij zijn in de winter met al die verse groenten. Ik moest lachen met Spaanse Woef in zetel , pootjes in de lucht, zag het zo voor me. Als Matice diep slaapt, ligt hij half op zijn rug, achterpoten in de lucht en 1 voorpoot rond zijn hoofd. Echt grappig om te zien, net als bij Spaanse Woef.

Gisteren gaan eten in ons favoriet Italiaans restaurantje. Manlief vond zijn portie deze keer wat klein en zei dat dan ook toen ze de tafel kwamen afruimen. Maar zelf had ik het mijne bijlange na niet op, heb dat dan aan manlief gegeven. Enfin, we vragen de rekening en zien ze manliefs gerecht zijn vergeten te tellen. De eigenaar en tevens garçon, komt op ons vraag naar ons toe en we zeggen dat ze dat gerecht zijn vergeten aan te rekenen. Maar nee hoor, het is bewust niet aangerekend omdat de portie te klein was. Heb ik nog nooit meegemaakt. Nu , we komen daar wel vaak, maar toch.

Om 10.00H vertrekken we met Matice naar de hondenschool, ( vandaar het plaatje :D ). Daarna even stoppen aan de bloemenwinkel.
Zo, ga het licht HH doen.

Ik wens ieder een hele mooie zondag. Liefs en een knuffel voor iedereen.

Oma-C

23 aug 2020, 09:28

Afbeelding

Goede zondagmorgen alle seizoentjes :wink:
't is een grijze morgen en er zit regen klaar :roll:
zware laaghangende donkere wolken,
blij dat mijn was gisteren goed gedroogd is
en opgeruimd :) en nu heb ik licht nodig
om mijn tekst te typen :oops:
Nu werkt de vaatwasser nog en staat er
een broodje te bakken...
Gisteren nog wat fruit gaan bijhalen en ben
jammer genoeg een meloen vergeten :oops:
die mistte ik gisteravond wel :oops:
Niks aan te doen dat zal voor maandag zijn

clive dank je voor je mooie overzicht ik ga
het niet herhalen...en ja ik ben heel blij dat
het minder heet is; ik kan er niet meer) tegen
in de living is het 25° =meer dan genoeg
ik zit nog wel elke dag met alle ramen
open als het droog is, en s'nachts is het
heerlijk koel om te slapen :)

Geniet van de hondjes en zonde van de poesjes
Voor alle dames een fijne dag, geniet ervan :wink:
Groetjes allen en tot.......:)

Muddy Maddy

23 aug 2020, 10:15

Goede morgen seizoentjes,

Ik heb tamelijk lang geslapen. de klokken van de pastoor waren al aan het kleppen toen ik wakker werd. ventje lag naast me zijn ochtendkrant te lezen op zijn gsm.
heb bijna al dat zwart van het strijkijzer gekregen en denk dat ik Ir. ga zeggen dat ze na gebruik het ijzer moet met een doekje proper afvegen. heb nogal veel moeite gehad om te eraf te krijgen, dus liefst geen tweede keer meer! ( er is hier en daar nog wat bruin/zwart, maar dat is wss het langst ingebrand) het kan ook zijn dat Ir. er niets mee te maken heeft en dat het van de vorige was, in elk geval weet ik dat ir. de stoomfunctie niet gebruikt. wel hangt ze de gestreken was terug op om die kastdroog te krijgen. En ze plooit de was op, op ventjes wijze waar ik de krul van krijg. ik heb op school een andere methode geleerd en die gaat er niet uit. zelf in een winkel heb ik al t- shirtjes herplooid en keek de verkoopster me aan en zei zo doen wij dat niet. 8O .
vandaag gebraadje in de oven. met aardappelballetjes. fijne boontjes voor mij. die moet ik straks nog uithalen want ik moet die stoven in azijn. ( zo thuis geleerd- wie het te zuur vindt doet er dan een lepel suiker in dan is het boontjes zoet-zuur) kan ook zijn dat ik een potje kimchi open doe. ik zie wel.
Clive: Hans moet zich goed voelen want toen Suus hem wat adressen opgaf zei hij dat hij ging kijken. Dat waren de adressen dat ventje op een immo site had gevonden. Hij had gezegd dat hij ging terug vechten en klaarblijkelijk wil hij dat dan ook. Niet veel mensen gaan tijdens een corona crisis "even" over en terug om vrienden te steunen met hun huwelijk. Maar zijn verjaardag gaan we moeten missen tenzij een gulle gever het hotel betaald. ( denk het niet)
En ik zit dan midden in een cyclus van behandelingen.
Oma C: ik ben een stuk jonger en ik kan ook niet zo tegen die hitte. ik heb dit keer af en toe voor de semi-airco gaan zitten en vragen of het aub gedaan kon zijn. Gisteren heb ik door te veel wind het voorste raam moeten dichtdoen, maar het is nog 23° in de slaapkamer wat te doen is vind ventje.
En tegen de koude kan ik al sinds kind niet. ik werd iedere keer ziek met een zware verkoudheid.
Tot groot ongenoegen van moeder natuurlijk.
Was gisteren erg moe van de nacht voordien en vond eerst m'n draai niet. zat er al in sinds 7 u 30.
vanavond kijken naar catch me if you can. CSI NY en CSI Miami staan op de opnamelijst.
ze beginnen op 6 ook weer met cold case. die is nooit uitgebracht op dvd omdat ze nog altijd geen toestemming hebben voor alle rechten van alle muziek die ze gebruiken in de serie. ( bron Wikipedia)
En wat gaat dat geven met die Vtm 1-4? gaan we daar ook meer voor moeten betalen? *zucht*
Ik ga pillen ontbijten en daarna frambozen.
Fijne dag seizoentjes en keep safe!
Cats Rule!

Helena van Troje

23 aug 2020, 15:40

Hallo,

Behalve nog maar eens een beetje was ophangen, die al droog is, nog niet veel gedaan.
Heel slecht geslapen voor mijn doen en dat is dan echt heel slecht.
Kou, warm, pijn, naar het toilet moeten...

Enfin we zulle straks dan wel weer beter slapen zeker.

Verder niet veel te vertellen.

Ik ga een toertje doen langs de bakker heb heel grote zin in iets lekkers ongezond.

anjelierken

23 aug 2020, 21:16

Hallo iedereen,

HVT: is de bakker nog open op zondagnamiddag? Hier zijn alle bakkers gesloten om13u.

Clive: Dat Italiaans restaurant draagt klantvriendelijkheid en tevredenheid hoog in het vaandel.Chapeau.Ik denk dat er maar weinig restaurants zijn die zoiets zouden doen.

MM: ik heb een stoomstrijkijzer waarvan de stoomfunctie niet meer werkt(al jarenlang).Ik benevel met een spuitbus , en dat strijkt perfect.
Blij te lezen dat Hans zich beter voelt.

Deze namiddag een kleine wandeling gemaakt van 5 km.Manlief had die uitgestippeld met de wandelknooppunten.Eigenlijk missen we wel de wandeltochten met de wandelclub.Ik denk dat het tot volgend jaar zal duren, vooraleer die terug opgestart worden.

Dames, tot morgen allemaal.

clive

24 aug 2020, 08:07

Afbeelding

Goedemorgen Seizoentjes,

Het is nog vroeg, maar heb toch al de keuken en de living volledig gedaan, zodat manlief daar ongestoord kan werken. Gisteren een mooi boeket bloemen laten maken en die staan nu mooi te wezen op tafel. We hebben dat bloemenwinkeltje ontdekt ongeveer een dik jaar geleden toen we van de hondenschool kwamen en er een omleiding was. Manlief vroeg toen of ik daar eens wou gaan kijken. Natuurlijk, want ben gek op bloemen. En het eerste wat me daar opviel was de ruime keuze van bloemstukjes aan zo'n lage prijs, dat je je afvraagt hoe ze het doet. En ook haar snijbloemen zijn goedkoop. Had gisteren een boeket laten maken van 15 € en dat heb ik echt in mijn grootste vaas moeten zetten. Is echt wel een vol boeket. We komen daar dan vrij vaak. Ze heeft ook allemaal kleine prulletje staan tegen spotprijzen. En heeft ook een klein assortiment buitenplanten. Ze geeft wel geen klantenkaart of zo, maar dat kan ook niet tegen die prijzen. In de winter gaat ze een cursus bloemschikken geven en die ga ik volgen. Ik kan best wel mooie bloemstukjes maken, maar mis nog wat techniek. Ze vraagt 25€ voor die cursus, alle materiaal inbegrepen. Dat is dan niet teveel.

Matice heeft gisteren zijn best gedaan op de hondenschool, maar zijn eetlust is weer matig, ondanks de nieuwe voeding. Gaan morgen naar de dierenarts om terug raad te vragen en om iets te vragen wat de eetlust opwekt + vitamines . Moeten toch oordruppels voor hem hebben. Hij is gezond hoor, vliegt en rent door de tuin ( en soms binnenhuis ) en mankeert niks, maar enkel dat eten, dat is soms rampzalig.

Ga vandaag een deel van de vensters wassen. En dan woensdag de rest, want volgende zondag vertrekken we voor een week naar Texel, we hebben toestemming gekregen, er waren geen problemen. De rest van de vensters doe ik dan woensdag. Vanavond naar de kine.

Anjelier, wij waren ook stomverbaasd in het restaurant. Eigenlijk voelde ik me er niet goed bij. Maar het is waar wat je zegt, ze zijn enorm klantvriendelijk. De eigenaar is een Italiaanse jonge man, die in de zaal staat.
En hij ziet alles, wijnglas of waterglas leeg en hij komt bijschenken. Hij is erg verstandig voor zijn leeftijd. Bij het begin van de corona crisis, kon je de tweede week al eten afhalen en heeft dan ook verfraaingswerken gedaan in zijn zaak. Nu zit de zaak , zeker in het weekend weer bomvol. Door het covid-19 krijg je geen menu meer, maar een URL code waar je met je GSM er een foto maakt en dan heb je de menu. Of je tikt gewoon de naam van het restaurant in/ menu en ook dan kan je de ganse menu op je telefoon bekijken. Het is een pienter knaapje en we hebben er nog nooit slecht gegeten.

Zo, ga eens herbeginnen aan mijn HH. Mijn pakketje komt vandaag al aan. Had dat pas morgen verwacht.

Ga niet alle namen noemen, maar wens jullie allen een mooie maandag. Liefs aan jullie allen en een dikke knuffel voor elk.

Oma-C

24 aug 2020, 09:30

Afbeelding

Goede morgen alle seizoentjes,
hier is de zon al aangekomen,
't is frisjes maar heerlijk buiten
met wat wind, het was anders
goed grijs vanmorgen maar er
is geen regen van gekomen :wink:
gisteren een paar lichte buitjes
gehad met meer wind, ik moest
sommige ramen toedoen anders
klapten ze dicht door de wind :oops:

M-M fijn dat hans zich beter voelt
hopelijk knapt hij nog verder op :)

clive al vroeg in actie vandaag
neem op tijd je rust hé :oops:

anjelierken hier is ook een bakker die
de zondagnamiddag open is voor verse
pistolets en wat er nog is van gebak,
aar is het soms gewoon aanschuiven tot buiten :oops:

Helena slecht geslapen, zal wel
een oorzaak hebben, maar daar ben
je nu niks meer mee, volgende nacht beter :oops:

Alle seizoentjes nog een fijne dag
nog even en we zijn al september :roll:
Groetjes allen en tot......................

Helena van Troje

24 aug 2020, 09:36

Goede voormiddag,

Hier is iemand al neuriënd mijn huis kraak net aan het maken.
Het groot bed hebben we samen verschoond.
De rest laat ik aan haar over en geniet van het gedane werk straks.
De strijk heb ik gisteren niet helemaal gedaan gekregen.
Nog een tafellaken en een dekbedovertrek.
Zal voor seffens zijn als ze weg is.
De rest ligt alweer netjes te wezen in de kast.

Ik had me voorgenomen dit jaar geen nieuwe kleren te kopen en tot hiertoe is me dat aardig gelukt.
Ik probeer ook alles uit de kast te halen.
Alles bijeen heeft een mens toch veel kleren, enfin, ik vind dat toch.
Het duurt toch even als je in je eentje een machine min of meer gelijk gekleurd moet bijeen krijgen.

Hier schijnt de zon en is de temperatuur aangenaam.
Ik wens iedereen nog een fijne dag vandaag!

Oma-C

24 aug 2020, 11:01

Hallo alle dames,
ik was aan 't opruimen in mijn mapjes
en kwam de tips tegen "hoe en waar je azijn overal voor kan gebruiken "
wie die nog niet of niet meer heeft kan ze krijgen, 't is een hele lijst
heel nuttig, laat maar een mail adres na in BP dan bezorg ik je de tips
Groetjes allen en tot ............... :wink:

Helena van Troje

24 aug 2020, 12:44

Dat lijstje heb ik al dikwijls gebruikt.
Alleen d tip van onkruid verwijderen met azijn is niet echt geliefd bij ecologische tuinierders.
Ik las laatst dat dat niet alleen het onkruid wegdoet, maar de grond in de omgeving van dat onkruid slecht maakt. Idem met soda en zout.