Coronavirus

Hier is plaats voor discussie over actuele onderwerpen.
Met een krant kan je zowel een minister als een vlieg doodslaan. (Herman de Croo - 1937)

Wiana

23 aug 2020, 10:15

Fred1950 schreef:
23 aug 2020, 10:06
War room Sciensano reported : 574 new polluted :(
.... praktisch evenveel als 3 dagen geleden. Dalen de cijfers zoals men ons in de media voorschotelt ? Ik vind van niet ....
Weet je, ik geloof eigenlijk niets meer van wat ze ons "wijsmaken" !
Wat ik wel weet, is dat er veel zelfstandigen uit de horeca hier er heel slecht voorstaan ...
Ik wil niet doemdenken, maar vrees dat "het ergste" nog moet komen !
HP Notebook - Windows10 Home
Intel(R)Core(TM)i5 - 6200U CPU@2.30GHz -2.40GHz
RAM 7,92 GB - 64bits best.x64-proces.

Dicksy

23 aug 2020, 10:19

Fred1950 schreef:
.... praktisch evenveel als 3 dagen geleden. Dalen de cijfers zoals men ons in de media voorschotelt ? Ik vind van niet ....
Wat is het nu voor u. Is het glas nu half vol of is het glas nu half leeg? 🤔

Fred1950

23 aug 2020, 10:23

Dicksy schreef:
23 aug 2020, 10:19
Fred1950 schreef:
Wat is het nu voor u. Is het glas nu half vol of is het glas nu half leeg? 🤔
Half gevuld. :D :P

Fred1950

23 aug 2020, 10:46

Wiana schreef:
23 aug 2020, 10:15
Fred1950 schreef:
23 aug 2020, 10:06
Weet je, ik geloof eigenlijk niets meer van wat ze ons "wijsmaken" !
Wat ik wel weet, is dat er veel zelfstandigen uit de horeca hier er heel slecht voorstaan ...
Ik wil niet doemdenken, maar vrees dat "het ergste" nog moet komen !
De horeca zal inderdaad het grootste slachtoffer worden. In het verleden werden die ook al een paar keer getroffen, en ook de amusement sector. Vóór de opkomst van de juke-box bestonden er veel kleine amateur orkestjes die van café naar café gingen spelen ( en er met de klak rondgingen voor de "speelmannen" ). Toen de televisie zijn opgang maakte moest het ene dorpscafé na het andere de deur sluiten. Restaurants kunnen zich wel herorganiseren door een afhaaldienst of "breng aan huis" dienst aan te bieden als ze dat willen. En de dancings .... die bestaan nu ook nog amper.

bluevelvet

23 aug 2020, 13:16

E.T. schreef:
22 aug 2020, 22:36
WAAROM liggen dan die mensen te creperen en naar adem te happen in de gangen van de ziekenhuizen?
Dat deden de grieperige ouderen met hoge bloedruk of diabeten of hartpatiënten in de vorige jaren toch niet!

Of ben je ook zo'n non-believer die het allemaal een hoax vind?
Maar wel onmiddellijk gelooft dat ons Hillary het met jonge jongens doet :mrgreen:
Het griepvirus en Covid-19 zijn twee verschillende virussen. Als je griep hebt kan het ook overslaan naar longontsteking, zelfs als men de griepprik gekregen heeft.
De symptonen van Covid-19 zijn evenwel vergelijkbaar met een griep en velen daarvan ondervinden weinig last. Ik heb ook nog nooit gehoord dat mensen besmet zouden zijn met het griepvirus zonder symptomen te vertonen ?? Maar ja, als je geen symptomen hebt ga je ook niet naar de huisarts en gaat je leven de gewone gang, ook al heb je griep :mrgreen:
Het griepvirus bestaat al langer, daarentegen is het coronavirus SARS-CoV-2 volledig nieuw voor mensen, en hebben we er nog geen immuniteit voor opgebouwd.
Ondanks de weerstand die het griepvirus heeft opgebouwd kan die ook zeer heftig toeslaan en veel doden wereldwijd eisen !

Men heeft het steeds maar over Corona maar wie zegt er dat er geen griepvirusuitbraak was bij het aantal doden waaronder meer dan 90% bejaarden met chronische ziekten en veel kwetsbaarder zijn ? Er werd niet getest toch de eerste maanden ? De grieptest wordt/werd niet uitgevoerd neem ik aan ? Of kan het influenzavirus niet opgespoord worden misschien ? Ik heb al eens gelezen dat mensen die de griepprik gehad hebben positief zullen testen voor Covid-19, andere spreken dat tegen, of hoe complex dat coronavirus wel is !
Nee, het zijn allemaal Covid-19 besmettingen niet waar :idea:

De baby-boem van na de oorlog in gedachte houdend en door de vergrijzing met langere levensduur zijn het aantal bejaarde doden toch niet verwonderlijk te noemen ? Daarom niet minder spijtig te noemen want op de manier hoe de bejaarden hun laatste momenten moeten beleven hebben moet verschrikkelijk geweest zijn, evenzo voor de familieleden.
De vraag is maar of dat zinvol was :(
Ice

23 aug 2020, 13:27

Fred1950 schreef:
22 aug 2020, 23:13
bluevelvet schreef:
22 aug 2020, 22:24
....
Ze zijn overleden MET Corona niet DOOR Corona !
....
Niemand overlijdt door het virus, zelfs niet aan een griepvirus. Iedereen overlijdt aan de complicaties, en bij corona is dat meestal een niet meer te overwinnen longontsteking. En nu .... SO WHAT ? Waar wilt ge nu nog verder over palaveren ? Nog meer cafépraat ?
Ach zo, als je overlijdt door complicaties van corona, dan overlijdt je aan de complicaties? En wat veroorzaakt dan die complicaties? 8O

Nu ga je ontkennen wat je al maanden orakelt: nu is er opeens geen sprake meer van CORONADODEN?????? 8O Complicaties zijn nu opeens de doodsoorzaak? :roll:
Zullen we het dan maar "complicatie-doden" noemen? Het moet tenslotte toch een naam hebben, nietwaar? :mrgreen: of jaagt dat niet genoeg schrik aan om gehoorzaamheid af te dwingen voor de nepmaatregelen?

Betweter fred geeft nu toe dat niemand overlijdt aan corona terwijl hij 114 bladzijden sennet bevuilt en als een duivel in een wijwatervat zit te spartelen om de genomen maatregelen tegen dit virus te verdedigen dat een gevaar voor onze gezondheid en zelfs de dood zou betekenen....en nu blijkt zelfs dat niemand overleden is aan het coronavirus? :mrgreen:
Wat zit gij hier dan al maanden, zelfs gisteren nog, uit je nek te kletsen met corona sterftecijfers als niemand overlijdt aan het corona virus?!
fred1950 Gisteren, 18:10

@alle anderen

Vandaag werd de kaap van 23 miljoen besmettingen en 800.000 corona doden overschreden.
Ben je niet beschaamd om hier elke dag met fake cijfers en doden sommige senioren angst te komen aanjagen, misselijkmakende opportunist of zit je weer verstrikt in je eigen web? :roll:
Ice

23 aug 2020, 13:50

E.T. schreef:
22 aug 2020, 22:36
WAAROM liggen dan die mensen te creperen en naar adem te happen in de gangen van de ziekenhuizen?
Dat deden de grieperige ouderen met hoge bloedruk of diabeten of hartpatiënten in de vorige jaren toch niet!
Als trollen de video's en websites met wetenschappelijk bewezen feiten en uitleg zouden bekijken/lezen dan zouden ze niet gelijk kleuters telkens reeds beantwoordde vragen talloze keren opnieuw blijven stellen.. :roll:
Hypoxie, tekort aan zuurstof in de weefsels (specifiek aan deze corona) én totaal verkeerde behandeling door beademing, met beschadiging van longweefsel tot gevolg, werden reeds haarfijn mét wetenschappelijke feiten uitgelegd op deze "hoax" video:
https://m.youtube.com/watch?v=pK952uLIt ... e=youtu.be

Medisch ongeschoolde trollen komen hier telkens dezelfde medische verklaringen vragen terwijl ze de medische uitleg, gestaafd door wetenschappelijke feiten, van onafhankelijke wetenschappers weigeren te bekijken en afdoen als hoax. :roll:

E.T.

23 aug 2020, 13:53

Afbeelding

En Hillary doet het met jonge jongens
OPGELET bovenstaande tekst kan sporen van ironie en/of sarcasme bevatten
64bits - Core i3 - Acer A9Q1KNT - SPIN SP314-51 - Windows 11 Home - Firefox - Wifi - Telenet
Ice

23 aug 2020, 14:05

E.T. schreef:
23 aug 2020, 13:53
......
En Hillary doet het met jonge jongens
De topic is het coronavirus... :roll:

E.T.

23 aug 2020, 14:19

Jazeker maar als jij blijft citeren van bepaalde websites dat corona een hoax is, wees dan zo groot om ook die andere beweringen op die websites eens te lezen ...

Bestaat corona nu wel of niet ?
Waarom liggen dan die mensen te creperen en naar adem te happen in de gangen van de ziekenhuizen?
Ooo juist, ze worden verkeerd behandeld ... :roll:
Laatst gewijzigd door E.T. op 23 aug 2020, 14:25, 1 keer totaal gewijzigd.
64bits - Core i3 - Acer A9Q1KNT - SPIN SP314-51 - Windows 11 Home - Firefox - Wifi - Telenet

Fred1950

23 aug 2020, 14:21

Ice schreef:
23 aug 2020, 13:27
Fred1950 schreef:
22 aug 2020, 23:13
bluevelvet schreef:
22 aug 2020, 22:24
....
Ze zijn overleden MET Corona niet DOOR Corona !
....
Niemand overlijdt door het virus, zelfs niet aan een griepvirus. Iedereen overlijdt aan de complicaties, en bij corona is dat meestal een niet meer te overwinnen longontsteking. En nu .... SO WHAT ? Waar wilt ge nu nog verder over palaveren ? Nog meer cafépraat ?
Ach zo, als je overlijdt door complicaties van corona, dan overlijdt je aan de complicaties? En wat veroorzaakt dan die complicaties? 8O

Nu ga je ontkennen wat je al maanden orakelt: nu is er opeens geen sprake meer van CORONADODEN?????? 8O Complicaties zijn nu opeens de doodsoorzaak? :roll:
Zullen we het dan maar "complicatie-doden" noemen? Het moet tenslotte toch een naam hebben, nietwaar? :mrgreen: of jaagt dat niet genoeg schrik aan om gehoorzaamheid af te dwingen voor de nepmaatregelen?

Betweter fred geeft nu toe dat niemand overlijdt aan corona terwijl hij 114 bladzijden sennet bevuilt en als een duivel in een wijwatervat zit te spartelen om de genomen maatregelen tegen dit virus te verdedigen dat een gevaar voor onze gezondheid en zelfs de dood zou betekenen....en nu blijkt zelfs dat niemand overleden is aan het coronavirus? :mrgreen:
Wat zit gij hier dan al maanden, zelfs gisteren nog, uit je nek te kletsen met corona sterftecijfers als niemand overlijdt aan het corona virus?!
fred1950 Gisteren, 18:10

@alle anderen

Vandaag werd de kaap van 23 miljoen besmettingen en 800.000 corona doden overschreden.
Ben je niet beschaamd om hier elke dag met fake cijfers en doden sommige senioren angst te komen aanjagen, misselijkmakende opportunist of zit je weer verstrikt in je eigen web? :roll:
Gij zijt toch echt geboren om met iemands kl*ten te rammelen nietwaar :lol: :lol:

Wat is dood gaan/zijn ? Dat is het falen van organen , de ene na de andere ....
Wat is de oorzaak van het falen van organen ? Dat kan van alles zijn, maar bij de corona gevallen is dat zuurstof gebrek.
Wat is de oorzaak van zuurstofgebrek in het geval van corona ? Dat is het falen van de longen die niet meer in staat zijn om zuurstof op te nemen.
Wat is de oorzaak van het falen van de longen ? Dat is o.a. longkanker maar bij de corona gevallen is dat een longontsteking.
Wat is de oorzaak van een longontsteking ? Dat kan o.a. voedsel zijn die via de luchtpijp in de longen is geraakt, maar bij de corona besmette gevallen geraken de longen door het corona virus ontstoken, en in het slechtste geval zo ontstoken dat geen enkel longblaasje nog in staat is om zuurstof op te nemen.

Mensen die corona besmet zijn en sterven door verstikking ( = zuurstofgebrek ) worden als corona doden geteld. Iemand die positief test en blijkbaar besmet is en een dag na de test bij een verkeersongeval om het leven komt gaat uiteraard niet als corona dode geregistreerd worden.

Is dat voldoende , madame ? :twisted: Meer pijlen heb ik nu niet meer op mijne boog. :oops:
Ice

23 aug 2020, 15:15

E.T. schreef:
23 aug 2020, 14:19
Jazeker maar als jij blijft citeren van bepaalde websites dat corona een hoax is, wees dan zo groot om ook die andere beweringen op die websites eens te lezen ...
Bestaat corona nu wel of niet ?
Waarom liggen dan die mensen te creperen en naar adem te happen in de gangen van de ziekenhuizen?
Ooo juist, ze worden verkeerd behandeld ... :roll:
Ik lees geen angstpropaganda meer door waarzeggerij en natte-vinger beweringen zonder feiten die reeds ontmaskerd werden, enkel domme ezels blijven achter een touw aanhollen, láng nadat de wortel is opgegeten :P

Het is aan trollen om de citaten van medisch geschoolde deskundigen op die 'bepaalde websites' tenminste te lézen zodat ze weten waarover het gaat om zélf een mening te kunnen vormen als medische leek.
Dus nogmaals: als je medische verklaringen wil hebben waarom mensen liggen te creperen en naar adem happen, bekijk dan de video of neem eens contact met een árts als mijn citaten van wetenschappers niet voldoen als antwoord.
Ik pretendeer tenminste niet een betweter te zijn, een trol die het medisch beter denkt te weten dan deskundigen in hun vakgebied...de arrogantie van trollen is lachwekkend. :P

Nog steeds schieten op de boodschapper om de boodschap te kunnen negeren, altijd hetzelfde, afgezaagde liedje van debielen.
Het wordt eentonig....draai nog maar wat rondjes in jullie wieleke, hamsterkes, jullie zijn nog niet zot genoeg. :P
Ice

23 aug 2020, 15:38

Fred1950 schreef:
23 aug 2020, 14:21
Gij zijt toch echt geboren om met iemands kl*ten te rammelen nietwaar :lol: :lol:

Wat is dood gaan...
Wat is de ...
Wat is de ...
Wat is de ...
Wat is de ...

Is dat voldoende , madame ? :twisted: Meer pijlen heb ik nu niet meer op mijne boog. :oops:
Bronnen van je beweringen? Met filosofische inslag nog wel.. :P ..je zit op het verkeerde forum...
Om met iemands kl*ten te kunnen rammelen moet die wel eerst kl*ten hébben.... :twisted:

Uwe boog is niet medisch geschoold.....dus zijn je pijlen cafépraat. :P

En gij meent nu als medische leek geloofwaardig te lijken met bijeen gesprokkelde fragmentjes die je overal in stukjes hebt bij elkaar gescharreld om de indruk te wekken dat jouw straatje niet doodloopt? Je kunt de ranzige aandachtshoer een hand geven...
Dus voor jou, trol, hetzelfde:
Ik pretendeer tenminste niet een betweter te zijn, een trol die het medisch beter denkt te weten dan deskundigen in hun vakgebied...de arrogantie van trollen is lachwekkend. :P

Nog steeds schieten op de boodschapper om de boodschap te kunnen negeren, altijd hetzelfde, afgezaagde liedje van debielen..die keer op keer door de mand vallen en het maar niet willen leren... :roll:
Het wordt eentonig....draai nog maar wat rondjes in jullie wieleke, hamsterkes, jullie zijn nog niet zot genoeg. :P

E.T.

23 aug 2020, 16:36

De vraag is nochtans simpel waarom liggen er dit voorjaar wel te veel mensen op de IC?

Charlie Maru

23 aug 2020, 17:25

Nieuwe studie: “Coronavirus kan tot drie weken overleven op diepgevroren vlees en vis”

https://www.hln.be/wetenschap-planeet/w ... ~a0c925ec/
Rien ne se perd, rien ne se crée, tout se transforme. - A. Lavoisier