Coronavirus

Hier is plaats voor discussie over actuele onderwerpen.
Met een krant kan je zowel een minister als een vlieg doodslaan. (Herman de Croo - 1937)

Fred1950

23 aug 2020, 18:48

Ice schreef:
23 aug 2020, 15:38
Fred1950 schreef:
23 aug 2020, 14:21
Gij zijt toch echt geboren om met iemands kl*ten te rammelen nietwaar :lol: :lol:

Wat is dood gaan...
Wat is de ...
Wat is de ...
Wat is de ...
Wat is de ...

Is dat voldoende , madame ? :twisted: Meer pijlen heb ik nu niet meer op mijne boog. :oops:
Bronnen van je beweringen? Met filosofische inslag nog wel.. :P ..je zit op het verkeerde forum...
Om met iemands kl*ten te kunnen rammelen moet die wel eerst kl*ten hébben.... :twisted:

Uwe boog is niet medisch geschoold.....dus zijn je pijlen cafépraat. :P
.....
Zeg , ik kan hoofdpijn onderscheiden van buikpijn, dat wil jij blijkbaar niet te kunnen zonder "medische geschooldheid". Her en der vind je uit verschillende bronnen dat corona longontstekingen veroorzaakt en dat die longontstekingen tot verstikking leiden wegens zuurstofgebrek. Ben je ook iemand die met een sneetje in de vinger meteen naar de spoed loopt wegens "medisch ongeschoold" om dit te "behandelen" ? Ik dacht dat iedereen toch wel over een minimale "huis en keuken" geneeskundige kennis beschikt om te weten dat een longontsteking dodelijk kan zijn. :roll:

Bewijs jij me eens dat de aarde NIET plat is, ik ben curieus :lol:
Laatst gewijzigd door Fred1950 op 23 aug 2020, 19:36, 3 keer totaal gewijzigd.

Fred1950

23 aug 2020, 18:50

Charlie Maru schreef:
23 aug 2020, 17:25
Nieuwe studie: “Coronavirus kan tot drie weken overleven op diepgevroren vlees en vis”

https://www.hln.be/wetenschap-planeet/w ... ~a0c925ec/
Nog langer ! Virologen stockeren hun speeltjes jarenlang in diepgevroren toestand. Dat is geen "wetenschappelijk" nieuws, dat zou iedereen al moeten weten.

Ik eet sinds corona geen rauw vlees meer ( gehakt , filet americain ) en behandel het alsof het besmet is zolang het niet in de pan ligt ( handen wassen , etc ... ), en dus ook nadat het al een week in de diepvries heeft gezeten. Als het gebakken is ( dus op hoge temperatuur gebracht is geweest ) is het corona vrij.

Dicksy

23 aug 2020, 19:42

Fred1950 schreef:
Ik eet sinds corona geen rauw vlees meer ( gehakt , filet americain ) en behandel het alsof het besmet is zolang het niet in de pan ligt ( handen wassen , etc ... ), en dus ook nadat het al een week in de diepvries heeft gezeten. Als het gebakken is ( dus op hoge temperatuur gebracht is geweest ) is het corona vrij.
Verpakking eerst ontsmetten of eerst openen met chirurgische handschoenen. Nadien alles grondig ontsmetten waar dit rauw vlees (+verpakking) mee kan in aanraking geweest zijn, dus ook diepvries. Alle producten in de diepvries grondig ontsmetten want als het tot 3 weken kan overleven kan het misschien ook rondkruipen en andere diepgevroren (vlees)eetwaren aantasten......enz.
Pfff.....tegen dien tijd lig ik al dood van de honger. Ik ga wel naar de frituur.

Fred1950

23 aug 2020, 19:54

Dicksy schreef:
23 aug 2020, 19:42
Fred1950 schreef:
Verpakking eerst ontsmetten of eerst openen met chirurgische handschoenen. Nadien alles grondig ontsmetten waar dit rauw vlees (+verpakking) mee kan in aanraking geweest zijn, dus ook diepvries. Alle producten in de diepvries grondig ontsmetten want als het tot 3 weken kan overleven kan het misschien ook rondkruipen en andere diepgevroren (vlees)eetwaren aantasten......enz.
Zalig zijn de .... :mrgreen: Waarmee ga je rauw vlees ontsmetten ? Het vlees zal eerder besmet geraken dan de verpakking, afhankelijk hoe lang de beenhouwer over dat vlees gebogen heeft gestaan. En waarom handschoenen dragen ? Om daarna met je handschoen aan in je neus te kunnen peuteren ? Dat virus dringt niet door je huid heen hoor .... Handen wassen , zelfs met handschoenen aan is de boodschap. En uiteraard ontsmet ge de verpakking vooraleer ge het in de diepvries steekt ( met bvb . een zelf gevulde handspuitbus met alcohol erin ).

Een verhaaltje uit de jaren '50 Een beenhouwer nam het niet zo erg met de hygiëne. Die kwam uit zijn sch*thuisje voor een grote behoefte dat uitgaf in de winkel en begon met volle goesting aan het vlees te prutsen zonder handen te wassen. :mrgreen: Dat waren nog eens tijden nietwaar.
Pfff.....tegen dien tijd lig ik al dood van de honger. Ik ga wel naar de frituur.
En daar worden uw frieten besmet door een a-symptomatische corona verspreider. :twisted:
Laatst gewijzigd door Fred1950 op 24 aug 2020, 10:20, 1 keer totaal gewijzigd.

vagelis

24 aug 2020, 09:13

mijn kleinzoon komt vanuit canada (waar hij woont) in belgië verder studeren. hij vertrekt in canada en wordt niet getest, hij komt aan in amsterdam en wordt niet getest, hij vertrekt in amsterdam (per auto) en wordt niet getest, hij overschrijdt de grens nederland/belgië en wordt niet getest, hij komt in belgië en wordt niet getest; hij moet in quarantaine en hij trekt in bij gastgezin en moet zich vandaag laten testen. als hij negatief getest wordt moet hij binnen 9 d weer getest worden en als hij dan weer negatief is mag hij uit quarantaine. gaan we zo van het virus vanaf raken? hoe kan je zo'n trip van 10.000 km maken zonder ergens getest te worden ?wat als hij zich niet laat testen ? wat als hij positief test ? dan is gastgezin misschien ook al besmet !
ik ben als rode wijn die wordt ook "zwaarder" met de jaren !

Fred1950

24 aug 2020, 09:48

vagelis schreef:
24 aug 2020, 09:13
mijn kleinzoon komt vanuit canada (waar hij woont) in belgië verder studeren. hij vertrekt in canada en wordt niet getest, hij komt aan in amsterdam en wordt niet getest, hij vertrekt in amsterdam (per auto) en wordt niet getest, hij overschrijdt de grens nederland/belgië en wordt niet getest, hij komt in belgië en wordt niet getest; hij moet in quarantaine en hij trekt in bij gastgezin en moet zich vandaag laten testen. als hij negatief getest wordt moet hij binnen 9 d weer getest worden en als hij dan weer negatief is mag hij uit quarantaine. gaan we zo van het virus vanaf raken? hoe kan je zo'n trip van 10.000 km maken zonder ergens getest te worden ?wat als hij zich niet laat testen ? wat als hij positief test ? dan is gastgezin misschien ook al besmet !
Het is inderdaad allemaal een zwak zottekes spel. Het ideale zou zijn dat hij bij aankomst op de finale bestemming via zijn identiteitskaart zich moet registreren ( dus aan de Nederlands-Belgische grens tegengehouden wordt ). Die krijgt dan een ticket aan de grens en hiermee moet die binnen de 2 dagen naar de huisarts om zich te laten testen, zoniet 500 Euro boete ( de huisarts bevestigt de test aan het Riziv ). In theorie zou iemand die een besmetting opliep reeds na één dag positief moeten testen.

Wat er op het traject Canada naar Nederland gebeurt is een probleem van die landen. Men zou er in elk geval het dragen van een masker in gesloten ruimtes moeten verplichten. in feite gaat het op de terugreis over niet intense contacten zoals die in een warenhuis bijvoorbeeld gebeuren.
War room Sciensano reported : 468 new polluted :(
Gemiddeld zijn de cijfers vergelijkbaar met die van eind juli , een daling dus ...

Untitled.jpg
Untitled.jpg (37.11 KiB) 323 keer bekeken

voorn

24 aug 2020, 10:05

Ik vindt het aanmeldingsformulier voor de horeca maar iets waar ge goed moet voor oppassen.
Iedereen legt dit maar open en bloot op de tafel.
Als ge naar het toilet gaat kan iemand gerust uw adres en telefoon nummer inkijken.
En dit gebruiken voor allerlei.
Mag ik dat niet opvouwen en tijdelijk in mijn zak steken?

Fred1950

24 aug 2020, 10:28

voorn schreef:
Ik vindt het aanmeldingsformulier voor de horeca maar iets waar ge goed moet voor oppassen.
Als ge naar het toilet gaat kan iemand gerust uw adres en telefoon nummer inkijken.
Uiteraard , waarom niet.

Paul Siemons

24 aug 2020, 10:33

voorn schreef:
Wat zou die daar kunnen mee doen .... hij zou uw telefoonnummer kunnen weten ... en dan... iets te verbergen?

Charlie Maru

24 aug 2020, 13:04

aie...aie....aie..... binnenkort contact tracing van uwen hond en de kat...... :roll:
En daarna zal de goudvis wellicht volgen...... :mrgreen: :mrgreen:

https://www.hln.be/nieuws/binnenland/we ... ~aa029608/
Rien ne se perd, rien ne se crée, tout se transforme. - A. Lavoisier

E.T.

24 aug 2020, 13:15

't Is hier zo stil over Trumps helend plasma ...
Geloven we hem niet meer :P
OPGELET bovenstaande tekst kan sporen van ironie en/of sarcasme bevatten
64bits - Core i3 - Acer A9Q1KNT - SPIN SP314-51 - Windows 11 Home - Firefox - Wifi - Telenet

Dicksy

24 aug 2020, 14:03

E.T. schreef:
E.T. schreef 42 minuten geleden

Soms is het wijzer om even bij het onderwerp te blijven.
In dit geval Re: TRUMP wordt een goede president :mrgreen:
't Is hier zo stil over Trumps helend plasma ...
Geloven we hem niet meer :P
Soms is het wijzer om even bij het onderwerp te blijven.
In dit geval Re: Coronavirus:mrgreen:

Fred1950

24 aug 2020, 15:10

Charlie Maru schreef:
24 aug 2020, 13:04
aie...aie....aie..... binnenkort contact tracing van uwen hond en de kat...... :roll:
En daarna zal de goudvis wellicht volgen...... :mrgreen: :mrgreen:

https://www.hln.be/nieuws/binnenland/we ... ~aa029608/
"Wetenschappers" moeten zich toch met iets bezig houden nietwaar. Er zijn al zo veel bekende ziektes die van dier naar mens overgedragen kunnen worden ( rabiës , toxoplasmose , het overbekende "katrienewiel" :D [Dermatofyten] enz .... )
Ice

24 aug 2020, 15:35

Charlie Maru schreef:
Nieuwe studie: “Coronavirus kan tot drie weken overleven op diepgevroren vlees en vis”

Dat hoort thuis in de categorie van het coronavirus dat uit de wc-pot kampioen verspringen is en nog steeds door debielen als waar wordt aangenomen...hahahahaha.. :P :P
Ice

24 aug 2020, 15:46

Fred1950 schreef:
23 aug 2020, 18:50
Charlie Maru schreef:

....
Nog beter: veganist worden of meelwormen en sprinkhanen vreten, die hebben ze meer dan genoeg in afrika....wel eerst nog in javel leggen om te ontsmetten... :P